{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  start problemer
  • #1   12. sep 2014 Er det ny motor el brugt? Jeg er ikke ekspert men havde lignende problem for nogen uger siden...

    Tjek gløderøret... Er det færdigt eller for koldt?
    Er brændstoffet gammelt/har stået i en halvtom dunk?
    Eller står motoren måske for fed..?



  • #2   12. sep 2014 Hej, bilen har kørt en tank i tomgang for to år siden og ikke været brugt siden, så det en næsten ny motor, gløderøret gløder fint , for koldt ? Har fået lidt nitro af en kammerrat som selv køre af og til , har ikke så meget forstand på det endnu ,

  • #3   12. sep 2014 Der står som regel nogle små bogstaver på glæderøret... Alt efter mærke kan de være varme, medium eller kolde og alt efter vejret skal du måske bruge nogle forskellige..

    Men det lyder for mig som om du har fået en pøs brændstof der er blever iltet for meget..



  • #4   12. sep 2014 Det kunne måske godt være gløderør som du siger det skal ihvertfal prøves i morgen mange tak for svar

  • #5   12. sep 2014 For øvrigt, hvis ik motoren er kørt til kan det også godt være grunden... Har motoren kun kørt den ene tank?

  • #6   12. sep 2014 Ja kun den ene tank, og aldrig kørt en meter

  • #7   12. sep 2014 Så er det nok derfor! Den går simpelthen stramt fordi den er så ny. Så ka du prøve at varme motoren op m en heat gun før du starter den. Så den bliver kørt ordentligt til uden for megen friktion. Det tager flere tanke før en ny motor er kørt til... Så varm motoren op først... Når du først starter den er det bare om at holde den igang, da det er selve koldstarten der er hårdest ved den. Derfor kan du godt la glødestarteren sidde på for at holde den igang under tilkøringen. Du ska så ha et nyt rør i når den er kørt til fordi det bliver slidt af at ha starteren på. Nogle af eksperterne må lige rette mig her hvis der er noget j har glemt...

  • #8   13. sep 2014 Det var et nyt gløderør der skulle til , MEN den kommer ingen steder tager kun omdrejninger hva nu det ?

  • #9   13. sep 2014 Denne her tandhjul som skruetrækker peger på skal den kunne drejes rundt med hånden når den er slukket ?

    profilbillede
  • #10   13. sep 2014 Ja. Og når du drejer det skal dine hjul køre rundt.
    Op af det tandhjul du peger på sidder der et mindre metaltandhjul som sidder på en skål. Skålen er din kobling.
    Koblingen funger på den måde at når motoren tager få omdrejninger, så står skålen og tandhjulet stille, med mange omdrejninger hænger motoren og skålen sammen og motoren kører bilen fremad.
    Skubber du bilen uden at motoren kører, skal alt hvad du kan se inc. det lille tandhjul og skålen dreje rundt. Ellers er der en fejl i din drivline.


  • #11   13. sep 2014 Okay super , når jeg giver den lidt gas drejer det store tandhjul men den aksel der går igemmen gør ikke smiley

  • #12   13. sep 2014 OK. Tandhjulet sidder på en "tønde" der ligger ned. Ud af "tønden" i hver ende er der en aksel (dogbone). Den ene driver forhjulene den anden driver baghjulene.
    Akslen sidder i en skål (drivecup) med en slids i begge sider.

    "Tønden" er dit center differentiale. Når det store tandhjul på tønden drejer rundt skal begge skåle (og dermed aksler) dreje rundt. Dog med den lille twist at hvis den ene holder stille så drejer den anden dobbelt så hurtigt...!!!! (Det er sådan et differentiale virker) http://auto.howstuffworks.com/differential.htm

    Så næste trin i din fejlfinding er: Når det store tandhjul drejer rundt, er der så nogen af skålene der drejer med?
    Enten er dit differentiale i stykker (ingen af skålene drejer med), eller også er der ingen modstand i drivlinjen i den ene ende = den ene skål står stille og den anden drejer hurtigt rundt.

    Du mangler også at svare på hvad der sker når du skubber bilen. Hvor meget bevæger sig så?


  • #13   13. sep 2014 Hej igen mange tak for svar det ikke nemt når man er ny ?? alle tingene drejer rundt når jeg skubber den , undtaget den her del ved heller ikke om den skal kunne

    profilbillede
  • #14   14. sep 2014 den lilla del er dit svinghjul/flywheel. Den sorte er koblings 'klokken' hvori koblingsdelene sidder.
    Så hvis den sorte del kan dreje med når du drejer på hjulene, og den lilla del kan dreje med når motoren kører, så har du et problem med selve koblingen. Hvis ikke den lilla drejer når motoren den kører, så har du et løst svinghjul og sikkert for 'stram' kobling.

    Hvis ikke den sorte og den lilla 'hænger sammen' når du skubber bilen, hvilket de ikke skal! - så ska du tjekke din kobling. De fleste koblinger af den typpe er ret simple og fungerer ved at svinghjulet monteret på krumtappen har to "bakker" som af centrifugalkraften 'slynges' ud mod væggene på klokken når du giver omdrejninger.


  • #15   14. sep 2014 Altså
    Når du skubber bilen drejer alt med rundt indtil det lilla svinghjul.
    Når motoren kører drejer tandhjulet på centerdifferentialet rundt, men drivecups/akslerne der kommer ud af centerdifferentialet drejer ikke rundt.

    Så mangler du lige øvelsen med at se præcist hvad der drejer når du drejer tandhjulet på center differentialet (som jeg beskrev længere oppe.)
    Jeg mistænker at dogbone(aksel) der ikke sidder fast i drivecuppen, hvorfor den ene drivecup på dit centerdifferentialer fiser rundt, mens resten står stille.


  • #16   14. sep 2014 Eller den skrue der holder drivecuppen fast på udgangsakslen fra center differentialet mangler på den ene drivecup, hvorved udgangsakslen fiser rundt inde i drivecuppen - fuldstændigt umuligt at se, så check lige om begge drivecups på center differentialet har en skrue siddende tværs gennem sig i den ende der vende op mod differentialet.
    Det ender nok med at du er nød til at tage dit centerdifferentiale ud, for at se hvad der er galt med det.


  • #17   14. sep 2014 Godmorgen de herre, nu jeg helt på bar bund prøvede lige at starte den igen for at seom svinghjulet drejede rundt , men nu kan bilen godt køre !! Det eneste jeg har prøvet var om jeg kunne dreje svinghjulet med fingeren inden jeg startede den ,må se om det sker igen, siger ihvertfal mange tak for de gode svar lækkert med sådan et forum !

  • #18   14. sep 2014 Når du får god hjælp er det fordi du stiller gode spørgsmål.
    Men gode spørgsmål menes at du poster billeder, er hurtig til at prøve de ting vi foreslår osv.
    Og du skriver hvad du gør og hvad der sker.
    Så er det meget nemmere at hjælpe smiley


  • #19   14. sep 2014 Jeg takker smiley men hvordan kan det være den pludselig køre ? Altså kørte ikke rigtig kun trillede da den jo er ny, rullede kun lidt med svinghjulet frem og tilbage ikke andet

  • #20   14. sep 2014 Fisk.....
    Den logiske konklusion er jo at noget har ændret sig.
    Men hvad det er kan man ikke sige uden at undersøge bilen grundigt.


Kommentér på:
start problemer

Annonce