{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Død celle i lipo {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et lipobatteri som har lagt i 2 måneder og da jeg ville tjekke det var den ene celle 4.1v og den anden på 1,2 v.
Straks i Pro laderen men laderen melder fejl low volt og vil ikke starte med at lade, jeg prøver en standart lader men samme resultat. Er der nogen der erfaring med et lipobatteri som er afladet, er det mulig at få liv i det igen.
Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død celle i lipo
  • #1   14. jan 2015 Der er den luskede metode hvor du vælger NiMh lade program og lader det meget kort hvis du er heldig kan du få liv i den slappe celle på ny.

    Jeg har selv gjort det en gang eller to. Bare pas på ikke at lade for længe da du ellers kan skade den sunde celle. Det er der allerede stor risiko for da den allerede er meget tæt på de 4.2V som er det maksimale for en enkelt LiPo celle.


  • #2   14. jan 2015 Hmm havde også tænkt den tanke for at snyde laderen. Kort tid er det en 1/2 time

  • #3   14. jan 2015 Du kan jo også bare vælge at lade den "slappe" celle

  • #4   14. jan 2015 Hvordan lader man kun den slappe celle alene? Så skal man da vist lave nogle særlige 1Celle Balance kabler for at det er muligt. Det er også en mulighed hvis man lige har sådan nogle stik på lager så man selv kan samle nogle fusker kabler.

    En kort periode er max nogle få minutter måske max 1 minut af gangen så måle på cellen og se om volten stiger.


  • #5   14. jan 2015 Det vil da være nemt. Alle forbindelser til cellen er jo tilgængelige.

    Måske noget fusk.. Det handler vel mest af alt om hvad man har liggende af diverse grej. Med alt mit skrammel ville jeg nemt kunne lave en sober løsning. smiley

    Mener stadig det er det mest korrekte at forsøge. Et blitz af begge celler på NiMH program er super når cellerne er cirka lige langt nede


  • #6   14. jan 2015 Hehe du må ha noget af en hule hvis du bare kan flække de ting sammen du vil smiley

    Jeg er lidt sær, da jeg helst vil lave nogle korrekte kabler. Så jeg ville gå igang med at kigge efter div. stik osv. og der efter lave nogle special kabler hehe. Ja så sær er jeg.


  • #7   14. jan 2015 Kan din lader lade enkelte celler? Ikke alle kan.

    Hvis ja, skal en af ledninger klippes over ved f.eks at bruge en forlænger balancer kabel. Se på scriptasylum.com der vises Hvordan du måler v på enkelte celler og dermed er det den gode celles ledning som skal klippes over for at lade den anden celle alene.

    Eller har jeg lige oplyst en bombe opskrift? smiley


  • #8   15. jan 2015 #6 - Du skulle bare vide..

    Hvem siger det ikke også blev med fine stik og krympeflex.. og måske et par krokodillenæb smiley

    #7 - gør det nu ikke til et kæmpe problem - det er det jo ikke. Bare sæt strøm til den slatne celle om det så er igennem et balance kabel eller via huller til at plugge direkte i..
    - ligegyldigt er det ikke raket-videnskab.. sæt strøm til cellen.. oplad den til cirka 0,2V mere end spændingen du måler på den sunde celle og se hvad den hviler på.

    matcher de.. så er det bare at forsøge at lade som ordinær LiPo.


  • #9   15. jan 2015 balancestikket kan du pille fra hinanden ved at stikke en nål eller anden skarp ting ned på modhagen, der holder ledningen i plastik-stikket.

    Så har du adgang til at lade på cellerne enkeltvis, hvis du har de krokodillenæb, der følger med til mange ladere - helt uden at ødelægge noget som helst eller lodde eller andet.

    PAS PÅ IKKE AT KORTSLUTTE LEDNINGERNE smiley smiley


  • #10   15. jan 2015 og læg batteriet i en ladepose eller lign


  • #11   15. jan 2015 Neeeej glemt alt om ladepose. Man skal sidde og kigge på det lader, hvis man laver fiduser smiley

  • #12   15. jan 2015 Tak for jeres svar. Jeg prøver mig lidt frem med at få sendt noget strøm på cellen og ser hvad der sker.
    Jeg skriver hvad jeg kommer frem til , om der er noget at gøre ved et lipo hvis først den er kommet så langt ned, det kan jo være at der er en grund til at cellen har tabt pusten og ikke er sund mere.


  • #13   16. jan 2015 Fik du liv i den celle

  • #14   18. jan 2015 Hej fik liv i cellen ved at tvangs lade som nikkel batteri, fik 3.4v og så 4.28 på den raske celle men laderen meldte fejl på lipo balance program med bad volt, og da jeg målte volt nogle timer senere viste den 1,8 v så nu er batteriet out of service og overgård til en hemmelig projekt hos en rc vovehals som har anmodet om aftage den afdøde Mr. Lipo
    Pas på jeres batterier ikke ligger for længe uden opsyn og taber pusten


Kommentér på:
Død celle i lipo

Annonce