{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

Serpent F110 {{forumTopicSubject}}

Har været så uheldig/talentløs at jeg har bøjet bagakslen på min Serpent F1 bil.

F110 er som standard monteret med en alu aksel, men jeg vil meget hellere montere en carbon aksel i stedet.

Er der nogen herinde der kender til muligheder i form af passende carbon aksler til nævnte bil?

Jeg kan nemlig kun opspore aksler i alu og stål fra Serpent

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Serpent F110
  • #1   20. jan 2015 du kan købe bagaksel /diff til en yokomo yrf 001n den passer på men du kan ikke kun skifte akslen du skal også skifte den yderste del ad diffet hvor hjulet sidder fast
    http://www.petitrc.com/reglages/yokomo/setups/YRF1/YRF1_PartsList/

• #2   20. jan 2015 samt indmaden i diffet hvor du skal spænde det sammen. du kan købe delene på http://www.f1shop24.com/shop/ det løber op i 61£ + forsendelse

• #3   20. jan 2015 Tak for tippet.. jeg havde faktisk selv fået færten af Yokomo akslen og fandt i går nogle mål på den på nettet.
    Håbede først den ville passe, men det gør den som du nævner kun hvis man skifter stort set alt. Så lige nu overvejer jeg en VBC i stedet.

hvis nogen herinde kan finde mål på - eller ligefrem selv kan måle en VBC carbon aksel. Så vil det være guld værd.
    Det er VBC varenummer B-02-5078

• #4   20. jan 2015 det er samme mål som serpents aksel der er på yokomoen, men race buddy har en serpent og han bruger de samme lejer som mig. du kan også bruge xray x1 aksel og vbc alle er samme diameter

• #5   20. jan 2015 Ja, jeg har luret at mange af dem bruger en aksel med 1/4" diameter.

For mig er det afgørende punkt afstanden fra diff-pladen på akslen og ud til gevind-stykket (ved højre baghjul)

Serpents egen er ca 25mm fra plade til gevind plus yderligere 10mm gevind, derfor er man også, præcis som du siger nødt til at købe hele Yokomo diffet da Yokomo akslen er for kort til Serpents aludele.

Det kunne jo bare være fedt at finde een hvor det kun var nødvendigt at købe aksel og diff-plade til "aksel-siden" for at få det til at virke smiley

• #6   20. jan 2015 Jeg ved ikke hvad der sker.. de 25mm jeg har sagt er fra pladen til gevind-stykket på serpent akslen er helt forkert. Jeg har målt med skydelære fra gevind og til bagsiden af hele diff-plade-anordningen som fylder 5mm. Glemte bare at trække de 5mm fra igen.

- Så du har ret.. Yokomo og Serpent har derfor stort set samme mål.

Jeg tror jeg tager chancen med en VBC aksel til at begynde med, da det er KLART den billigste løsning hvis det virker. Gør det ikke det- må jeg nappe en Yokomo

Tak for dine input Kant

• #7   21. jan 2015 no problem du siger bare til hvis du har brug for hjælp

Kommentér på:
Serpent F110

Annonce