{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Nye Lipo, hvad har jeg brug for? {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle gerne have nogle nye batterier, så jeg er klar til at vejret bliver til at kører ude i ..

Men jeg er faktisk blevet i tvivl om, hvad jeg har brug for og hvad der bare ser godt ud?
Jeg skal have nogle 4s, men hvilke??
Jeg kører med 2500 KV 4 Pole RB motor
En 150A Toro ESC..
Og indtil videre 2x2s 5200 Mah 30c-40c ..

Men hvad har jeg egentlig brug for? Det er vel også " vildt " at købe batterier der kan give 400-500A, hvis min ESC er 150A?.. Og skal jeg bare sørge for at mine batterier kan give mindst 150A?

Hvis jeg får fat i nogle batterier som ikke kan leverer 150A, hvad er konsekvenserne så? Super stressede / belastede batterier og langsom bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye Lipo, hvad har jeg brug for?
  • #1   26. jan 2015 Det er din motor som bestemmer dine lipo's størrelse (mah x C-rate) hvis dine batterier ikke levere nok strøm vil dine lipoer puste sig op og dø,...
    Egentlig ville det være rart a kende hva din motor kan levere af watt, for at kunne lave den rigtige formel, men jeg ville som minimum holde mig til den størrelse lipo som du har kørt med hidtil, gerne større evt.....
    Vi har nogle kloge hoveder i klubben som har mål på hva et LRP ix8/2200kv motor brugte i peak og det lå på ca 350A mener jeg, så der skal bruges power.
    Køre selv med Trackstar 2400kv motor og den har et max watt forbrug på 2300w, og køre pt med 2x gensace 2s 7000mah 50c = 350A x 14,,8=5180watt så der er rigeligt a ta a,......

    Din opsætning vil levere 5200x30=156A x 14,8=2308Watt så i mit tilfælde kun lige nok, men hvis du ikke har lipo som er pustet op nu, er det jo et godt tegn.

    /Mikael


  • #2   26. jan 2015 Alså jo bedre batterier med højere ampere træk får du også nogle batterier der holder længere. Når man chiptuner en bil vil den også blive slidt mere og holde kortere, hvor mange ampere dine batterier kan trække koster ikke så meget extra.. Når du belaster et lipo vil volten falde og stige igen når du stopper med at belaste, denne kurve vil blive mindre hvis du køber et batteri med større ampere træk, batteriet vil blive forblive koldere under belastning, og dine volt vil ikke falde drastisk under korte belastninger. Jeg er lidt usikker her, men når din esc siger 150 ampere er det vidst konstant belastning, den kan sagtens trække mange hundrede ampere i sekunder, feks ved fuld brems eller gas

    Se feks denne Ezrun esc på 150A jeg har, den levere i brust 1080 ampere..!!
    http://www.hobbypartz.com/07e-ezrun-150a-pro-esc.html

    Jeg er overbevist om din gør noget af det samme, tjek Hobbyking's nanotec ud, de er fantastiske batterier som ikke fås billigere. Jeg bruger dem til professional fotografering i min drone, og hvis du har lipoladeren til det, kan de lades på under 10 min, de var mine 4 års erfaring på området..


  • #3   26. jan 2015 Superb! ..
    Ja, jeg aner ikke hvad min motor kan tage, da den brugsanvisning jeg burde have ikke er til at finde.. Og jeg kan ikke finde noget på nettet der fortæller mig noget brugbart..

    Jeg takker, og forsætter min jagt ^^


Kommentér på:
Nye Lipo, hvad har jeg brug for?

Annonce