{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ESC + dischargerate = ?
  • #1   3. feb 2010 For lav så bliver det hårdt for batteri og esc
    For høj findes ikke
    Perfekt = mere end motor kan trække

    Discharge rate skal du vælge ud fra hvor meget strøm motor kan trække.
    Hvis vi går ud fra din motor max kan trække 100A så er et batteri på
    5000 mAh 20/30 C nok
    5 Ah * 30 = 150A i burst, men de 100A motor trækker er også kun i burst

    Derfor vil alle batterier fra omkring 3000 mAh på 20/30, og det gør SLET ikke noget hvis du vælger et 30/40C eller 40/50C, så er du bare sikker på din motor får det strøm den vil have.


  • #2   3. feb 2010 okay tak for dit svar, men nu står den peak på 320A
    hvordan ser regnestykket så ud ?


  • #3   3. feb 2010 Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst

    det er det som står på din motor, så det Thomas h skriver det passer godt


  • #4   3. feb 2010 Så må batteriet have en gigant discharge burst
    Men ja, som sagt tror jeg ikke nogensinde en vxl motor kan trække mere end 100A da en mamba monster som er over dobbelt så kraftig trækker omkring 150A

    Så vil 320A være fint alt over 100A er fint. Du kan sikkert køre med 60A burst uden problemer, synes bare 100 er et godt udgangspunkt.

    Det fortæller bare hvor meget strøm dit batteri kan afgive lige på stedet, det er derfor NiMH er så sløvt, de har en lav discharge rate, og kan derfor slet ikke give systemet alt det strøm, det kan trække. Så derfor er det sjovest og bedst at have mere end nok i discharge.


  • #5   3. feb 2010 de 320A discharge Renè J snakker om er på ESC`en

  • #6   3. feb 2010 Arh min fejl
    Men det har intet med batteri at gøre René, det er kun motor valg.
    Det hele handler om motoren, det er den der bestemmer.
    Selvom du så havde et batteri der kunne levere 500A ville det ikke blive aktuelt da motoren ikke kan trække mere end 100A i burst
    Det er bare et tal de angiver fordi man så ved hvor meget man kan opgradere motor.
    Du skal ikke bruge ESC data når du vælger batteri altså ud over hvor mange celler systemet max kan holde til.


  • #7   3. feb 2010 okay tak for en masse nice info, giver lidt stuff til efter tanke smiley

Kommentér på:
ESC + dischargerate = ?

Annonce