2. jul 2010 Følger: 8 Følgere: 8 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 268
Jyllands cuppen 1 {{forumTopicSubject}}
hej jeg villle bare informere alle de som ikke har en rigtig bil til at køre løb med, de kan køre i noget der hedder sportsmand klassen i jyllandscuppen, så hvis du har en revo eller sådan noget kan du køre løb med den
her er lidt info om reglerne og hvad det koster osv.:
•Tilmelding gebyr 50kr.
•Alt der minder om 1:8 vil kunne køre her (inkl. Revo, Genesis m.m.)
•3 x 5 minuters kvalifikation, 2 tællende.
•10 minuters delfinale og 15 minuters finale.
•Der køres samme dag som truggy.
•Mulighed for at tvinge en kører op i "pro" klassen, hvis der køres tider der er sammenligende med denne klasse.
•Dette vil ikke være en løbsserie hvor der køres om et samlet mesterskab, der vil kun være en stilling til de enkelte løb.
Det hele kan læses inde på varderc.dk hvis du skulle være i tvivl om noget.
Her kan du tilmelde dig
(link fjernet)
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 25 RC-enheder: 7 Emner: 119 Svar: 1.148
aug 2008
Følger: 104 Følgere: 97 RC-enheder: 16 Emner: 85 Svar: 258
~Jesper~ S det du mener er det om su må kører med i begynderklassen som hedder sportsmand klassen samtidig med du ska kører med i pro klassen for EL ??
For mig lyder det helt forkert
sep 2008
okt 2007
Følger: 45 Følgere: 54 Emner: 2 Svar: 261
Desuden; det kræver dobbelt startgebyr og en helvedes masse batterier for at kunne nå at lade.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
jeg syntes 400 for 2 gange start gebyr er meget, ikke urimeligt, men bare lige så jeg må tænke mig om jeg har råd..
sep 2008
er det per afdeling eller for alle afdellinger
jun 2010
Følger: 113 Følgere: 111 RC-enheder: 12 Emner: 15 Svar: 189
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
"Pro klassen" - kører præcis som JC Cuppen gjorde sidste år. Altså truggy lørdag og buggy søndag.
Det nye i år, er at vi har startet en Sportsman klasse - ja for begyndere - og/eller folk som ikke rigtigt synes de hører hjemme i Pro klassen - og her må der køres med ALT der ligner en 1/8 offroad bil.
OG så har vi startet en ren el-klasse for 1/8 buggy og truggy elfolket.
Du kan i princippet godt deltage i både Sportsman og el-klassen - hvis du er mega hurtig...men at deltage i både Sportsman og Proklassen, bliver ikke akcepteret. Det er jo også ret selv-modsigende.
I Pro klassen "tjenes" point gennem hele sæsonen og vinderen findes ved sidste løb.
I Sportsman klassen, afsluttes hvert løb med en vinder, og der optjenes ikke point gennem sæsonen.
Se Sportsman klassen for dig som her lyst til at prøve at køre rigtigt løb - uden at det koster en formue hverken i udstyr eller tilmeldingsgebyr. Så er det op til den enkelte, hvornår man synes man har brug for noget mere konkurrence, og rykker op i Pro klassen.
Jeg håber dette har været med til at skabe lidt mere klarhed - ellers spørg endelig !
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe - Medlem i Offroadudvalget og hovedbestyrelsen i DRCMU.
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 16 RC-enheder: 6 Emner: 16 Svar: 137
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
Jyllands cuppen 1