{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Rally på Sjælland/KBH området? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi er et par stykker der har overvejet at gå igang med lidt Rally - primært Tamiya DF-03 RA modeller, men som udgangspunkt kan alt elektrisk, i 1:10 klassen køre sammen.

Vi mener Rally klassen er lidt overset på sjælland - de er billige, de kører 7.4 ( så der er ikke det vilde slid, og god batteri tid ) - de styrer fint, og man kan køre på sand, jord, grus, sne - alt!

Så hvis i har rally biler, eller måske bare kunne være interesserede, så smid en note her og lad os se om vi kan få gang i lidt træf!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally på Sjælland/KBH området?
  • #1   17. sep 2011 Jeg melder mig gerne til. Min Lancia har desværre ikke været så meget ude og køre, så det ku da være fedt.
    Er på udkig efter en slash, så ku den også komme med smiley


  • #2   17. sep 2011 Kunne godt lyde interessant. smiley

  • #3   17. sep 2011 Hey

    Fed lille Integrale Kenneth! smiley

    Var du ikke også meget overrasket over hvor fin den var at køre med? Jeg syntes den styrer helt abnormt godt !

    Hvor er i begge to fra ca? Jeg er fra KBH Ø


  • #4   17. sep 2011 Det lyder spændende:)

    Jeg er også frisk.


  • #5   17. sep 2011 Jeg har en Datsun 240Z som nok kunne li´ at komme ud og blive luftet.
    Så det kunne jo også være at jeg er med på den smiley


  • #6   17. sep 2011 Det kan være vi snart skal finde ud af noget så, det ser ud som om der et par stykker der er friske jo. Nogen forslag til hvor henne?

  • #7   17. sep 2011 Er fra KBH SV. Jo, den kører rigtig fint. Vi har ikke kørt så meget med dem fordi vi ikke har fundet et godt sted til det.

  • #8   23. sep 2011 Så fik jeg endelig en Slash igen. Så hvor og hvornår ska vi ud og køre? smiley

  • #9   24. sep 2011 Jamen, det kommer an på hvor vi skal køre om der er nogen der har gode ideer ? =)

    Jeg har forøvrigt lige bustet min motor i slashen, så skal lige have købt en ny. Er der nogen der ved hvor meget en velineon motor (ikke ESC) til slashen koster?


  • #10   24. sep 2011 har lige en idé til jer:)
    Lav M. Ds bil om til en fragt bil, altså lav en trailer tin den, og så når i skal køre løb, fragter den rally bilerne fra pitten, og til start området:)


  • #11   24. sep 2011 Tænk. Jeg troede det var rally vi skulle køre smiley

    Hvad med denne motor til Slashen?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6527__Turnigy_B36_56_04_2600kv_Inrunner.html



  • #12   24. sep 2011 Jacob: Så slapper du smiley

    Sauron: Hmm, ser meget fin ud faktisk- tror du den kan smides direkte på slash ESC uden problemer? Og har du nogen ide om den vil være lige så stærk som velineonen?

    Problemet er at min motorstang er slået itu, og jeg har ret god grund til at tro det er sket for et stykke tid siden (i mindre skala) da jeg har dræbt ekstremt mange spurgear. Så har jeg købt et Robinson Racing steel spurgear, fordi jeg blev træt af det crap - og efter at have kørt i en times tid med den, gik motorstangen fuldstændigt løs.

    Så min tanke er umiddelbart at en motor med en motorstang i større diameter ville være at foretrække, i forhold til at den skal på et stålspur gear - omvendt så kan det også snildt være velineonen kan trække den uden problemer, og at stålspurgearet slet ikke er det der har slået stangen løs, men at det var noget fra tidligere.

    Nogen inputs? =)

    hov - og ja vi skal jo helst køre rally, overså lige at det var en slash ejer der havde budt ind smiley RALLY! RALLY! smiley


  • #13   24. sep 2011 Den motor er helt klart stærkere end velineonen, det komme bare an på hvor mange celler LiPo du smækker på den.
    Jeg har den i min Hong Nor, og på 3 celler LiPo kan den trække vognen op på godt 70 kmt.

    Og på 6 celler trak den Kristians Rusler op på 136 kmt, og var derefter endda stærk nok til at hive vognen på baghjulene da den fik fuld gas.
    Den er stærk nok smiley

    Og ja, din velineonen ESC burde kunne klare det hvis du ikke går over 3 celler LiPo, og ikke gear vognen for højt.
    Det er faktisk en god økonomisk motor hvis man ikke presser den.

    Med hensyn til spurgear, er det helt klart et af de svage ting på Slashen.
    De har lavet en åndssvag slipper, og et dobbelt så åndssvagt spurgear, der virker bedre som frugtskål, askebager eller noget andet end lige spurgear.
    Det skålformede spurgear kan give lidt efter og vibrerer så man har problemer med stort set alt i drevet.

    Drop den slipper, og sæt et fladt spurgear på i stedet, så fungere det hele igen.
    Hvis du vil køre med store motorer, så gå efter spurgear i M 0,8/32p eller M 1.
    Så er det også meget nemmere at få fat i motor tandhjul til 5mm aksel smiley




  • #14   24. sep 2011 Ja ja, skal nok slappe af. Så det bare på tuben. Og når i alligevel skal køre rally, så kan i lige så godt gøre det ordentligt:)

  • #15   22. dec 2011 Følger lige lidt med her.

    Min TT-01 rally konversion er snart færdig - mangler kun at klippe tilpasse en TB01 dust cover, dække bunden og få en fed Subaru karosse smiley


  • Beer
    Beer Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #16   20. jun 2012 Hej, er det blevet til noget? smiley

Kommentér på:
Rally på Sjælland/KBH området?

Annonce