{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Ny gruppe for miniRC i Aalborg :) Kom frisk! {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte at ville se om der var grundlag for at starte lidt "mødes og ha lidt spas med diverse af de semismå RC modeller" og se hvad der evt var interessegrundlag og mulighed for, herude i det østlige Aalborg.

Helt enkelt, uden de der dikkedarer (findes der overhovedet så'n nogen?) og som udgangspunkt ikke noget der hverken skal koste penge/ tilknyttes medlemskaber/ eller på anden måde binde og koste penge.

Heller ikke med det for øje, på nogen måde at skulle være pro/ konkurrence/ lignende. KUN for sjov, ballade, erfarings og interesse udveksling

Eneste "krav"/retningslinie, for at undgå for meget bøvl mht skala, og hvis der f.eks på et tidspunkt skulle ses på at anlægge noget baneagtigt til bilerne, er at det drejer sig om skala 1:18 (plus minus, altså skala 1:15-16 stykker ka i mange tilfælde også gå).
Flyvere op til ca 75cm vingefang, helikoptere rotor ca 40cm.

Er spændt på at se hvor mange der har interesse i at være med i legene smiley

http://www.rcgalleri.dk/grupper/minircaalborg118bilflyhelibaad


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny gruppe for miniRC i Aalborg :) Kom frisk!
  • #1   20. jun 2012 Erhm.. Lyder lidt som om du KUN vil acceptere lige nøjagtig det du har af RC enheder.. Hvis du skal satse på noget skal du satse på EN ting. Altså enten 1:18 biler eller flyvere eller noget helt 3. Ellers skal du satse på at folk bare kan komme med det de har.

    Men i sidste ende synes jeg nu du skal kigge over i www.aalborgrc.dk og lege med os andre i stedet smiley


  • #2   20. jun 2012 Rene (microRC) smiley

    Idéen i "mini" er netop at det i nogen sammenhænge er smartest at køre ca samme størrelse.

    Og som nævnt, i forbindelse med evt anlægning af bane/ reélle pladsmuligheder lige herude, så det hele "passer lidt sammen".

    Ja jeg har selv kun modeller i den størrelse. Og da det nu er mig der lægger ud, og "stifter" det grundlæggende. Og jeg netop er særligt bidt af netop den skala. Så har jeg som udgangspunkt valgt at det vil være den størrelse der arbejdes i.
    Og hvis du læser igen. Så er det ikke HELT stramt 1:18. Bare i den omegn af størrelse.

    Hovedårsagen er så vidt muligt at undgå der går "David mod Goliath" i den.
    En grund er også at evt udveksling af dele jo er nødt til at ligge indenfor ca samme rammer for at det lader sig gøre smiley Så på DEN måde, ER det jo faktisk også ca "én" ting (størrelse) der "satses" på.

    Jeg har som sådan ikke noget imod Aalborg RC, men altså, det står jo allerede helt på toppen af siden at det er Rc klub for 1:10/1:12 biler. Altså nærmest som om det KUN er netop den størrelse ;)P ...
    Så mangler der jo også grundlag for de lidt mindre modeller. Selv om jeg da bestemt syntes det er en superfed bane derovre. Med lidt streg under "derovre", i forhold til mit udgangspunkt og forhåbentlig en masse legesyge børn voksne "herovre" smiley

    Et andet punkt jeg nævner er jo så også økonomien. For mit eget vedkommende syntes jeg ganske enkelt det er lige hamper nok at skulle smide 200kr for at junior og mig, én dag kan komme over og køre lidt rundt med de småtterier vi nu har. Når der nu er plads og man ikke er alt for meget i vejen for de andre Nooooget vildere modeller der køres med derovre.

    Min idé er jo netop "bare" at finde nogen ligesindede regulære "legekammerater" herude i mit hjemmeområde, og se hvad der evt er interessegrundlag for at få igang smiley Og så netop lade alle komme med hvad de har.
    Med den ene begrænsning at de helt bittesmå biler nok vil blive væk i græsset/ blæse væk, og 1:10+/ largescale meget let vil kunne pløje de små/semismå modeller ned og iøvrigt slet ikke ville kunne passe på en evt lille bane vi måske kunne være heldige at finde et hjørne og anlægge noget sådant i smiley

    Og slutteligt, så er du og andre fra AalborgRC jo selvfølgelig også velkomne til at komme en tur herover og lege, hvor det nu end er muligt den pågældene dag


  • #3   20. jun 2012 Jeg kunne muligvis godt være int. har en lille xray stående der samler støv smiley

  • #4   20. jun 2012 Jeg synes principielt at ideen er suuper fin.. Jeg har selv en RC18 der står og samler støv smiley Jeg har selv været forelsket i klassen og har tidligere forsøgt at stable en "union" på banen (DKmicroRC.dk). Så jeg kommer gerne og leger med en dag.

    Men selvom der står 1:10 og 1:12 på hjemmesiden betyder det ikke du ikke er velkommen med din 1:18. På offroad banen er det ikke noget problem i hvertfald. Og hvis du kan samle nogle stykker så er jeg sikker på i kan få 10 minutter en gang i timen for jer selv. Alle er velkommen derovre.
    I stedet for at give engangspris så kunne du jo blive medlem. De har fået et kvartalsmedlemsskab på 300kr for 3 måneder, så det er ikke sååå slemt igen.

    Men ja start med at stable en flok på benene og få gang i noget. Jeg venter spændt..


  • #5   20. jun 2012 Lyder super Kim smiley er spændt på at se om der evt kan findes mulighed for lidt ræs indendørs et eller andet sted. Det ved jeg intet om endnu.

    Og Rene, det er rigtigt at 300 for et kvartal som sådan ikke er meget for hvad man har adgang til. Men udregnet for mit vedkommende, gange 2 med junior, er stadig 600 kr, som der kan købes mange sjove stumper til bilen for. Og er sikker på mange knejter, der egentlig gerne ville være med, bare ikke har de penge til rådighed.

    Derudover er vi (jeg og junior og andre der f.eks bor herude) tvunget til at skulle starte bilen, køre til Nr.Sundby og afsætte en del timer (ved kvartalsmedlem, en del dage) for at "få noget for pengene" Og vi har altid risikoen (og følgende skuffelse) for at noget brækker ned/ lysten kun er til en halv times sjov og pengene er spildt.
    Og ved at for vores eget vedkommende så bliver det bare ikke til så mange gange at det er de penge værd, selv om det er billigt nok.
    Og igen, så er både min og sønikke's oplevelse meget, at der ikke RIGTIG er "plads" til at vi ligger og nuldrer rundt (kører i vejen) for 1:10'erne. Og det fordrer ihvertfald ikke vores lyst til at lægge penge for bare at have adgang til en ellers fin bane... Desværre, men det er vores personlige oplevelse..

    Derfor bygger jeg på gratis grundlag og bare muligheden for at melde ind "er der nogen der vil med over til der eller der og køre/ flyve/ sejle lidt idag??"
    Evt hvis vi kan finde et lille sted, at hjælpes ad med at grave lidt bane smiley
    F.eks høre om vi kunne få adgang til en af hallerne herude ind imellem og flyve lidt osv.


  • #6   20. jun 2012 Nu har du vel også kun været der ved åben hus arrangementerne hvor der har været sygt mange mennesker ?

    Og hvis du ikke vil gi prisen er det fordi du ikke vil. Og intet ondt om det..Det er op til folk selv smiley Men folk smider gerne flere tusinde kr. efter deres unger for at de kan spille fodbold. Er som om at RC ikke helt er velset at bruge penge på i hjemmet. Det er jo bare legetøj smiley Nå også ligemeget.. Glæder mig til at høre hvad det bliver til..


  • #7   20. jun 2012 Slet ikke nej, har været der en håndfuld gange godt og vel. Og de fleste gange har der såmænd været plads nok som sådan. Men stadig skal vi jo derover, og betale for at køre. Kontra muligheden her for at kunne mødes hvor man nu syntes og når som helst, ikke kun onsdag og søndag. Og hvor man i denne gruppe også vil være velkommen med sin 200 kr bilka bil. Den tager man jo ikke over og giver flere hundrede kroner for at køre med.

    Ang anseelse og hvad der kostes penge i, bare for at gå til, er jo op til folk selv. Men ikke alle har lyst til eller mulighed for at koste mange tusind i en hobby, selv om de GERNE vil(!) Mener vare det her kunne være en mulighed for dem også. Og fodbold har jeg selv masser af holdninger til vi slet ikke behøver komme ind på her... Vi skal ku være her alle sammen, ik smiley

    Jeg ser f.eks muligheden her for et fint samarbejde også. Hos mig kan alle spirerne og de "useriøse" legebørn i alle aldre komme. Hvis man vil mere og bliver grundigt bidt, vil jeg jo fluks henvise og anbefale til aalborgRC. Og ligeledes kunne i jo den anden vej henvise de knap så engagerede og bemidlede, idé?!


  • #8   20. jun 2012 Og for øvrigt har jeg allerede haft kontakt med en slet ikke ubetydelig aktør i forbindelse med mulighed for noget helt konkret herude smiley

  • #9   20. jun 2012 Hvis der er tale om noget 1/16, så er vi i hvert flad to gutter, der friske! Også hvis der er brug for hjælp i forbindelse med opstart, praktiske ting, opstart af forening osv. Jeg er selv elektriker, og min kammerat, som også er med, er mekaniker, så vi har hænderne skruet rigtigt på. Jeg bor i øvrigt kun et par hundrede meter fra AalborgRC's lokaler.

  • #10   21. jun 2012 Helt sikkert Christian smiley det lyder super! Det er jo den størrelse der lidt lægges op til at hitte ud af noget med smiley

    Til alle, skynd jer bare at smid en medlemsansøgning.
    Så bliver det hurtigt nemmere med netop de hurtige informationer/ invitationer til evt køre/flyve dage, og vigtigs af alt, hvor :))

    Jeg kan allerede nu fortælle at jeg igår snakkede med formand for boligforening, der bestemt syntes det lød som en god idé at anlægge en lille bane herude. Hele området gennemgår jo generelt en større renovering gennem de kommende par år.

    Idag har jeg haft kontakt med kulturhuset der ville kigge på møde muligheder og vi fik lige prøvefløjet den lille sal de har tilknyttet, dog er den for lille til andet end f.eks de helt bittesmå helikoptere eller hvis det engang skulle blive muligt, noget mobilbane der kunne lægges ud og tages væk igen når vi en given dag var færdige smiley

    Ydermere snakkede jeg med halbestyrer fra nærliggende sportshal om muligheden for at låne/leje denne for få timer af gangen når den ind imellem står ledig smiley

    Sååå, der er bestemt muligheder og potentiale flere steder. Og én ting er sikker for hver gang vi har været ude og lege. Der kommer altid nogen unger og kigger nysgerrigt. Så er ret fortrøstningsfuld for om ikke nok der er et pænt stort potentiale.

    Men selvfølgelig, hvis vi kan samles nogen stykker her i første omgang. Så har vi jo endnu bedre mulighed for at få nogen ting til at ske smiley


Kommentér på:
Ny gruppe for miniRC i Aalborg :) Kom frisk!

Annonce