Mini Z i Nordjylland - ny bane {{forumTopicSubject}}
HAR DU EN MINI Z BIL - MEN INGEN BANE AT KØRE PÅ?
Så har klubben Aalborg RC nu en ny og rigtig fin mini z bane.
På et tidspunkt var der virkelig gang i mini z i DK, men det er umiddelbart vores fornemmelse, at mange af klubberne fra 2006-2007 ikke længere eksisterer eller kører med mini z.
Men HAR du en bil gemt i skabet eller på loftet, er du velkommen i klubben hver onsdag fra kl ca 16.00.
Klubben ligger i Nørresundby - i Hansen Møblers gamle lokaler.
Klubben har et rigtigt fornuftigt kontingent for mini z kørere.
Ellers kan mini z absolut anbefales som en rigtig god begynder-bil, hvis man vil igang med RC-sporten.
Bilen er forholdsvist billig i anskaffelse og nem at gå til mht teknik.
Vi hjælper gerne med råd og vejledning, inden du evt (fejl-)investerer!
Skulle du få lyst til mere/større, råder klubben også over både touring- og buggybane indendørs - og masser af god hygge.
Tjek www.aalborgrc.dk eller www.roadrunnersrc.dk
Vi ses
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Syntes det er en herrefed bane i har. Og kan se der sker mange spændene ting med tiden. Men ærgrer mig over prisen for f.eks junior og jeg med vores små 1:18'ere, samlet set er 200kr, pr gang hvis vi vil forbi en tur..
Ved det "bedre kan betale sig" at købe et kvartals abb. eller lignende. Men vil kommer bare aldrig så meget forbi at det vil kunne svare sig.
Kunne virkelig godt tænke mig at vi f.eks kunne gi en 50'er for at komme forbi, f.eks i et givent tidsrum først eller sidst på en åbningsdag. Hvor der så kun kørte helt begyndere. Så vi ikke går og kører på tværs osv, mens der fræser en eller flere, mange tusind kr's biler rundt om ørerne på en..
Hvad siger i til det??
Håber der findes en mulighed/ løsning, da vi rigtig gerne vil kigge forbi og køre på den superfine bane
jan 2011
Og teknisk set, er 500kr pr år jo også billigt. Så mangler jeg bare der udover ALT, stadigvæk. Trods en relativt pænt udrustet RC18 garage (nu er det lige den model/ størrelse jeg er faldet for)
Og igen, ser jeg kun bane muligheden som "det der ekstra fede, ind imellem" som alternativ til de lokale andre muligheder for kørsel. Hvor foruden vi også leger med båd, fly, drone og indtil for nylig helikopter.
Ser det lidt som. Du har en fed legeplads lige udenfor døren. Men kender den efterhånden ud og ind. Og vil egentlig gerne bare en gang imellem have lidt ekstra udfordring og mere specifikke rammer at køre i.
Jumboland/ Nordkraft er fedt og har kæææmpemange flere muligheder.
Men, det koster 200kr at lege der for 2 (hvilket det jo ikke engang gør) '
OG der er for øvrigt langt overvejende besat med "fuldgyldige medlemmer" af hardcore bjergbestigere og lignende der bruger stedet som seriøs træningslejer.
Du kan så smide 1000kr. pr mand, og så kan du/ i lege der alt det du gider i et år, men så er der slet heller ikke råd til biotur/ svømmehal/ ny model/ lidt upgrades til det du har osv (fordi det nu er det budget der er at gøre med)
Kan du se min pointe?¨
Jeg/ vi (og garanteret en masse flere) ville VILDT gerne komme forbi, og sikkert noget oftere, hvis vi f.eks ku smide en 50'er og så have specielt udstukne køretider, hvor de "mere pro" kørere, alligevel sad og skruede i de helt vilde biler. Og vi så ku tosse lidt rundt i zig zag så længe, uden at køre i vejen. Og mens de dygtige kørte. Kunne kigge på og blive inspireret til hvad der evt kunne blive næste punkt på ønskesedlen til jul/ fødselsdag
jan 2011
Håber der kommer mulighed for lidt mere åbning på banen for os noget mere amatører, der jo rigtig gerne også vil være med og få mulighed for at "smage" lidt mere på sagerne, før der findes vej lidt dybere i lommerne og der investeres mere seriøst i de rigtig gode sager.
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 27 Svar: 128
Jeg synes sq, at du under alle omstændigheder skal kigge en tur over i klubben i Nørresundby. (evt aftale det med Mads først, hvornår du kommer)
Jeg er ret sikker på, at vi altid kan finde en bil, som du kan prøve.
Hvis jeg er i klubben, har jeg ihvert tilfælde en bil, du kan prøve.
Jeg ved også, at klubben er rimelig fleksibel mht at prøve mini z banen en enkelt aften - som prøve. Det kan jeg ikke forestille mig, at du skal betale for.
Jeg kan være lidt usikker på, om en 1:18 ikke tager for hårdt fat i underlaget på banen, men det må komme an på en prøve.
Mht amatør-begrebet, så kan jeg da hilse dig og sige, at vi bestemt ikke er proffer på nogen måde - måske på nær et par hardcore personer blandt os.
Sådan vil det altid være.
Jeg er selv lalleglad amatør - køber en bil - og håber på hjælp fra de andre medlemmer, når der er noget galt. Det er lykkedes fint indtil nu!
Ja, det vil jeg faktisk sige, at vi er rigtig gode til!!
Så kom du bare.
Faktisk er banen netop nu under ombygning, så den udvides med ca 50%!!
Mini Z i Nordjylland - ny bane