{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Flere batteriregler {{forumTopicSubject}}

Norwegian federation closes down all electric races and training


--------------------------------------------------------------------------------

Norwegian federation NMF closed today down all organized practice and all races with all electric classes due to battery problems.

Last weekend 3 (!) batteries blew up when charging in a 1/10 track national.
Due to this problem and similar problems around europe they choose to close down all events imidiatly.

rumors say that from april 1.st 2008, EFRA will change their battery list and none of todays batteries will be allowed in 2008.

Surt at bo i Norge, men også at vi selv skal ud få fat i nye batts er ikke lige sagen smiley Men sikkerhed kommer jo altid først


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flere batteriregler
  • #1   8. nov 2007 Problemet i øjeblikket er vel netop at fejlen ligger i batteriet (ventilen lukker), og det er det der gør det ekstra farligt da det ikke kræver menneskelige fejl at få dem til at eksplodere..

    Det batteri Jens Otto sprang i luften i weekenden blev ladet under helt normale forhold, og det var første gang der blev ladet på det..


  • #2   8. nov 2007 De celle-eksplosioner jeg har kendskab til har været celler der kommer direkte fra fabrikken og ikke har været ladet før. De har under den mishandling som producenterne udsætter dem for (for at formindske den indre modstand), givet op så ventilen i dem er lukket, og dermed kan de ikke komme af med det overtryk den kemiske proces laver i dem. Dermed er en eksposion uundgåeligt, medmindre din temp-probe sidder på lige nøjagtig den celle, så den kan stoppe ladningen i tide..

    Dvs, hvis man gør alt efter foreskrifterne, så har man 1/5 chance for at slippe for tinitus.. Det er derfor flere og flere kører 1:12, der er chancen større (1/4) smiley


  • #3   9. nov 2007 Blæser på batteri gør ikke særlig meget gavn. Den blæser kun uden på, og derfor ved man ikke hvor varme batterierne er indvændig. Derfor er det med eftertanke man skal bruge en blæser. Men selvfølgelig nedkøler en blæser batterierne, men fordi det mest er uden på de bliver kolde, kan det være svært at vurdere hvornår batterierne bliver for varme. Desuden kommer der mere modstand i batterierne når de er kolde.
    Egentlig ville det bedste være at ligge batteriet et sted hvor det er sikkert men ikke indelukket.


  • #4   11. nov 2007 Og det bliver ved:
    I Sverige har man også taget et skridt videre i den her sag. Alt kørsel med IB celler (IB, Vtec etc) er blevet forbudt.
    East Power 4200 og 4600 og Team Orions nye 4200 SHO celle (som ikke er tilgængelig endnu) er de eneste celler der er lovlige.
    Det er lidt noget lort for mig, eftersom jeg ikke har East Power celler
    Det er vel kun et spørgsmål om tid før en eller anden regel rammer Danmark smiley


  • #5   11. nov 2007 Det kan godt være. At kæmpe sig igennem sådan en gang svensk snak er sgu lidt svært :S Men min pointe var egentlig også at det er lidt noget bæ med alle de regler.

Kommentér på:
Flere batteriregler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce