Flere batteriregler {{forumTopicSubject}}
Norwegian federation closes down all electric races and training
--------------------------------------------------------------------------------
Norwegian federation NMF closed today down all organized practice and all races with all electric classes due to battery problems.
Last weekend 3 (!) batteries blew up when charging in a 1/10 track national.
Due to this problem and similar problems around europe they choose to close down all events imidiatly.
rumors say that from april 1.st 2008, EFRA will change their battery list and none of todays batteries will be allowed in 2008.
Surt at bo i Norge, men også at vi selv skal ud få fat i nye batts er ikke lige sagen
Men sikkerhed kommer jo altid først
aug 2004
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 13 Svar: 62
Det batteri Jens Otto sprang i luften i weekenden blev ladet under helt normale forhold, og det var første gang der blev ladet på det..
aug 2004
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 13 Svar: 62
Dvs, hvis man gør alt efter foreskrifterne, så har man 1/5 chance for at slippe for tinitus.. Det er derfor flere og flere kører 1:12, der er chancen større (1/4)
jan 2006
Følger: 59 Følgere: 62 RC-enheder: 8 Emner: 12 Svar: 200
Egentlig ville det bedste være at ligge batteriet et sted hvor det er sikkert men ikke indelukket.
jan 2006
Følger: 59 Følgere: 62 RC-enheder: 8 Emner: 12 Svar: 200
I Sverige har man også taget et skridt videre i den her sag. Alt kørsel med IB celler (IB, Vtec etc) er blevet forbudt.
East Power 4200 og 4600 og Team Orions nye 4200 SHO celle (som ikke er tilgængelig endnu) er de eneste celler der er lovlige.
Det er lidt noget lort for mig, eftersom jeg ikke har East Power celler
Det er vel kun et spørgsmål om tid før en eller anden regel rammer Danmark
jan 2006
Følger: 59 Følgere: 62 RC-enheder: 8 Emner: 12 Svar: 200
Flere batteriregler
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside