{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

FunnyRacing Vinter ;-) {{forumTopicSubject}}

Hvordan synes du vi skal køre FunnyRacing til Vinter ?

Skal vi køre forhjulstræk og baghjulstræk sammen eller hver for sig ?

Skal vi sætte en max begrænsning på Speedo til 60Amp ?

Skal vi køre med mesterskabspoint eller 1 race af gangen hvor det kun tæller på dagen ?

Skriv dine tanker og ideér til hvordan du gerne vil køre FunnyRacing.. men skynd dig for 1.race er allerede d.21./10


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FunnyRacing Vinter ;-)
  • #1   10. okt 2012 Først mine idéer til dine konkrete spørgsmål.

    Lad os blande RWD og FWD i samme heat, men tællende til hvert sit mesterskab.
    ellers ender det bare med at der kun er RWD biler til sidst.
    Selv om det er "Funny", så ser det ud til at de fleste er konkurrence mennesker.

    En del af konceptet Funny Racing, er vel at det ikke må løbe løbsk økonomisk.
    Man kan sætte grænsen ved de 60A og samtidig kun tillade Ezrun eller Leopard modellerne.

    Jeg synes det er en tand mere spændende med mesterskabspoint.

    Noget andet jeg personligt synes er spændende ved Funny Racing, er at der ikke er for mange regler.
    Jeg kan godt lide at man må bygge og modificere stumper selv, men vi har måske behov for at gøre det inden for nogle rammer og regler.

    Hvad siger I til grænser for længde, højde, bredde og vægt? - altså på bilen smiley

    Glæder mig til at ser jer alle snart igen.
    René









  • #2   10. okt 2012 Well, hvis reglerne ændres til andet end Ezrun 25/35/60A esc tror jeg det bliver noget ged! og jeg vil kraftigt råde til at de er disse ESC´er og intet andet.

    hvis klassen dele i Fwd og Rwd kunne jeg til gengæld godt finde på at deltage i 2 klasser.


  • #3   10. okt 2012 2 klasser kunne være fedt.
    kunne godt få mig med igen,,,,,,,,, hvis jeg får lov smiley


  • #4   10. okt 2012 For at bibeholde det M-chassis der skal bruges bare nogenlunde, synes jeg der skal være regler for sporvidden. Tillader mig at skrive dette, selvom jeg stadigvæk har min første start tilgode...

    Mikael


  • #7   10. okt 2012 Fwd og Rwd i hver sin klasse, det gør at dem som kun hygge kører i m05 ikke er til gene for m06 kørerene, og vi undgår også at få lamme tæv smiley
    Jeg ved godt der er nogle fwd kører der kan blande sig med rwd kørerene, men jeg syntes at det vil være bedst at de bliver skilt, ellers kunne jeg godt finde på bare at hygge køre uden nogen konkurrence, men kan desværrer ikke komme til Tølløse d. 21


  • #10   10. okt 2012 Det eneste jeg ikke rigtig synes er så "funny" er de meget store finaler. Synes bare man skal køre finaler i de grupper man nu en gang har kørt i.

  • #11   10. okt 2012 Jeg tror hvis nu der bliver en fwd klasse og en rwd klasse, så er vi ude over A og B finaler eller som vi har kørt nogle gange 16 - 17 stykker i finaleheat, for det er ikke alle baner der egner sig til alle de kører på en gang

  • #12   10. okt 2012 Nej, det kan nærmest kun lade sig gøre i Greve og Hillerød, men de baner er selvskrevet til M06 efter min mening. M05 er det klare valg i Tølløse.

    Min pointe er, at jeg tror der er mange der kommer til at veksle mellem de to typer chassis.

    Havde jeg selv lyst til at holde 2 chassier i køreklar stand, ville jeg nok også selv vælge bil alt efter banen.


  • #13   11. okt 2012 Der er tydeligvis sket noget udvikling i sommersæsonen (hvor jeg ikke har deltaget).

    Det lader til at M06 chassierne er blevet ganske overlegne, hvilket er trist for mangfoldigheden.

    Jeg ved at Funny Racing er tænkt som en åben og "for sjov" klasse, og derfor ikke har nogle rammer for bilen.

    Det bakker jeg principielt 100% op om, men jeg synes vi er stødt ind i et problem - nemlig at bilerne kører for stærkt nu.
    Da vi statede med EzRun 13T motoren, kørte alle med "lille" esc, og der var ikke mange der kørte med en gearing der var højere end den normale 20T pinion i en M03 (måske havde et par stykker lige listet et "speed tuned gear" ind). Ingen olie geardiff, og ingen baghjulstrækkere, andet end et par M04ere der jo er mindst ligeså svære at køre som FWDerne.

    Min pointe er (omsider), at jeg ville sætte pris på at man aftale en max gearing. Så kunne man for min skyld stadig køre med de andre regler åbne (dog stadig samme motor), selvom nogle af de sporvidder man efterhånden ser er ret groteske.

    Men med denne ene lille regel kan folk bygge og skrue som de vil, men vi slipper for at nogle biler kører så absurd hurtigt, at der ikke er plads til alle i klassen længere. Så vil man også kunne nøjes med én klasse - noget jeg bestemt også finder tiltalende.

    Og ellers synes jeg at Guys post er lige i øjet - så lyt på ham! smiley


  • #14   11. okt 2012 Nå ja.

    Om det er enkelte løb eller samlet mesterskab er ligegyldigt for mig. Jeg kører ikke med i en serie, men det skal da ikke forhindre andre i at gøre det, hvis det skaber mere spænding/sjov og flere kører med.

    Vi ses
    Peter


  • #15   13. okt 2012 Jeg syntes der skal være mesterskab.
    Bliver det pr gang, støtter jeg det.


  • #16   14. okt 2012 Jeg står også bag Guy, men jeg ved dog at 25a esc'en ikke længere blive produceret hos hw, den er blevet helt udfaset til fordel for 35a speedoen,

    Så for at undgå problemer i den kommende season er det nødvendigt at lovliggøre 35a esc'en


  • #17   14. okt 2012 Jeg kan ikke se, at 60A skulle være et problem, så længe timingen ikke overstiger 26grader (det som Ezrun max kan). Desuden har jeg to stk 60A, som jeg meget gerne ville kunne bruge smiley

    Den største forskel i hastighed opstår i gearingen, som jeg vil foreslå man begrænser til standard, altså 20t i M03 og M05, 21t i M04 (kender ikke M06).


  • #18   14. okt 2012 M06 er også max 20t uden modifikationer.

  • #19   17. okt 2012 Det er i DMSU blevet besluttet at FunnyRacing fortsætter i sin nuværende form til vinter med kun 2 ændringer til regelamentet.

    1. Max 60A speedo

    2. FWD og RWD tæller til hver deres mesterskab men fortsætter med at køre i samme heat.

    Kom glad til race med sjov og spas
    Vi ses til FunnyRacing smiley


  • #20   17. okt 2012 Som ægte pokalrytter bliver jeg nødt til at spørge, bliver hver klasse præmieret ved hvert løb??

  • #21   17. okt 2012 Ja det er der lagt op til men får at du kan vinde pokaler Rune kræver det jo at du kommer og kører smiley

  • #22   17. okt 2012 Jaja det ved jeg godt smiley

  • #23   18. okt 2012 Det var beherskede regelstramninger smiley

    Det er helt fint med mig, og jeg håber bare at klassen bliver mere og mere populær.

    Godt race på søndag!


  • #24   18. okt 2012 Er der nogen der har allergi for ingredienser i kage?

  • #25   18. okt 2012 Du er sgu rar og betænksom Søren smiley ked af jeg ikke kan race med jer på søndag. Håber i får en kanon dag!

  • #26   21. okt 2012 Henrik: kagen blev spist, går ud fra den var iorden. Synd du og andre ikke var med idag, det mere kage til andre;)
    Ses champ


  • #27   21. okt 2012 Håber i havde en fed dag, som altid smiley

  • #30   21. okt 2012 Fed dag med action lige fra start. Nu er der en masse der har set hvor alvorligt man skal tage LiPo ladning.
    Tak for kage Søren og tak fordi jeg fik lov at køre fra dig og Mathis til sidst.
    Hvad blev der af de 2 x 3 præmier til henholdsvis RWD og FWD?
    Vi ses på Falster om 5 uger.


Kommentér på:
FunnyRacing Vinter ;-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce