{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hej Velkommen!
  • #1   18. okt 2007 Hmm, jamen mon så ikke det er antallet? Medmindre folk opretter dem som noget andet.. smiley

    Nu må der godt snart komme noget nyt fra Tamiya i den dur, og nej, jeg syntes bestemt ikke at den der "nye Mountaineer" er en værdig afløser.. Den ligner jo lort med de hjul, fordi karossen er så meget større end Ford´en..

    Men lad os se.. Man kan jo heldigvis selv proppe nogle ordentligt ruller under den..


  • #2   18. okt 2007 Jeg kan ikke finde den du der skriver om.

  • #4   18. okt 2007 Er det ikke samme bil, bare med en Hilux karos?

  • #5   18. okt 2007 Jo, lige præcis.. Og desværre er Hilux-bodyen større end Forden, og derfor ser den ret kikset ud.. de kunne godt have "fiflet" lidt med karosseriformen, så den havde passet bedre på chassiset.. I virkeligheden er det nok ikke mange Hiluxer der er større end en 350 Superduty. smiley

  • #6   18. okt 2007 Jeg har i sin tid selv haft en ”Mountaineer” Tamiya´s metal monster og den var længere end High-Lift´en.
    Jeg satte et Dodge Charger 1969 karrosseri 1/8 på den og det passede perfekt.
    Så hvis de har taget Mountaineer´ens karrosseri og tilpasse den til High-Lift´ens chassis, kan jeg godt forstå det ser underligt ud.


  • #7   18. okt 2007 Ja, det virker ret meget som et salgsgimmick, da de VED med 125% sikkerhed at folk vil købe udelukkende for karossens skyld.. Lidt trist, for dne kunne have været rigtig fed, hvis e havde gidet at tilpasse den til chassiset.. Eller endnu bedre.. have lavet et chassis, der passede til karossen smiley

  • #8   18. okt 2007 Jeg er helt enig Michael, og alt hvad de skulle bruge er to nye 3 cm længere chassis stænger, resten har de.
    Og det kan endda være at de også har dem, her tænker jeg på deres lastbiler som bruger samme chassis stænger.


  • #9   18. okt 2007 Ja, de har alle muligheder for at lave et bedre design, og jeg tror også det kommer, forhåbentlig snart.. Størrelsen af hjulene og frihøjden på High Lift´en er da også kun til at grine af. De burde have lavet den gearkasse på en snedigere måde.. Som feks på de gamle modeller.. der er jo væsentligt mere frigang under deres gearkasser, så det er jo ikke umuligt at lave den bedre på det punkt..

    Og det der pladder med baghjulsstyring :S Hvad er det for noget gøgl at sætte i en bil der skal forestille at være en semi-skalamodel?


  • #10   18. okt 2007 De gearkasser de har på deres lastbiller minde meget om Mountaineer´ens gearkasse bare i plastik, den kunne de lige så godt brugt på High Lift´en.

    Baghjulsstyringen er der nu en god ide i, Tamiya laver kun en type aksel og spare penge og jeg kan selv vælge om jeg vil sætte 4 WDS på eller ej.
    I øvrigt kan baghjulsstyring købes til de fleste støre 4 WD´er i dag som ekstra udstyr i dag.
    Sååååå semi-skalamodel, ja ok.

    Frihøjden på High Lift´en er til at grine af, jeg tror aldrig at jeg har set så tyk mavede bil som High Lift´en.
    Til gengæld er gearkassens tandhjul og styretøj forbedret i forhold til Mountaineer´ens langsomme gearkasse og 50% rat slør.
    På High Lift´en virker det faktisk godt.


  • #11   18. okt 2007 vis ikke jeg tager fejl så er
    tamiya lastbil gearkassen den samme som hiliften den har bare fået montered motoren oven på og en transfercase bag på


  • #12   18. okt 2007 Ja, Mountaineer og de andre gamle modeller havde jo ikke synkroniseret gearkasse som den er på den nye.. Lastbilgearkasserne er mere eller mindre identiske med HL-gearkassen, dog uden udtag til forhjulstræk..

    De kunne jo egnetlig bare have brugt en bagaksel fra en lastbil i stedet for dne styrbare version. smiley men selvfølgelig, så er der flere muligheder for ombygninger med den her slags. smiley

    Lige pt. har jeg kun en model, der styrer med baghjulene også, og det er min TXT-1.. Den er dog også noget slasket med de store hjul :S

    I øvrigt er min Toyota Hilux også lavet om til direkte styring, netop for at undgå det monsterstore slør der er i de gammeldags styreforbindelser, og så med andre aksler og hjul.. smiley


  • #13   18. okt 2007 Hæ hæ, du kender vist ikke meget til Tamiya´s lastbiller.
    Det er de biler som Tamiya har lavet mest udstyr til.
    Split gearkasse med udtag til forhjulstræk.
    For og bagaksler med gennemgang så du kan sætte lige så mange aksler efter hinanden som man vil.
    Bedst af alt, nogle af disse akslers Differentialer kan spærres og åbnes imens man køre, ved hjælp af en servo.
    Desværre er alt dette pragtfulde udstyr til 1/14 biler og passer ikke godt på 1/10 biler.
    Og så er det pisse dyrt.



  • #14   19. okt 2007 Ja, men de der ting som transfergearkasse, og foraksler med træk er så ikke Tamiya-fabrikerede.. Ej heller de aksler med låsbart differentiale.. Det er andre firmaer, der laver dem så de passer på Tamiya-bilerne..

    Og ja, det er røvdyrt.. men man kan bare lave det selv. smiley Billigere og sjovere..


  • #15   19. okt 2007 Jeg er helt klart tilhænger af at lave tingende selv, ”som du nok kan se på min Rebel”, så lige et spørgsmål.
    Hvordan vil du lave et låsebart differentiale????????????


  • #16   19. okt 2007 der er en i tyskland han laver diff låse system så du kan låse og åbne vi fjernbetjening men det koster kassen

  • #17   19. okt 2007 Jeps, men det er bare at få en enkelt af de aksler, og så lave det selv fremover. smiley

    Og ellers kan man vel sidde og fiddle lidt med en aksel, og udtænke en plan for at lave det. smiley


Kommentér på:
Hej Velkommen!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce