{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.376 visninger | Oprettet:

anmeldelse:xray m18t {{forumTopicSubject}}

Indledning:
Skriver denne anmeldelse for at sætte lidt styr på rygter og myter omkring 1/18 micro offroaderne.

bilen jeg anmelder er en xray m18t som er i størrelse 1/18. Bilen kan købes i 2 versioner, m18t og m18mt, eneste forskel er at mt versionen har 4 støddæmpere og større hjul.begge biler kan konvateres da det er samme platform de er bygget på. men den der anmeldes er altså m18t altså racing trucken.

TESTPLATFORM:

Bil: xray m18t racing truck
EL: esc lrp ai controller
Motor: speed 300 graupner 6v
batteri: 7.2 v gp 1300 2/3 a (6 celler)

Førstehåndsindtryk:

når man åbner æsken og ser manual og alle delene pakket i små poser ved man at man har med top kvalitet at gøre. manual er i farver og lavet i 3d så alle og enhver kan finde ud af at samle uden de store problemer, den er skrevet på engelst.alt er pakket pænt og det tager ingen tid at få overskuet at alt er der, plus en lille recovery bag( set med dev ekstra skruger. så første hånds indtryk er helt sikkert 10/10

Montering:

følger man manualen slavisk vil det tage en førstegangs bygger ca 4 timer at same bilen ordenligt. Alle dele er af xrays overlegne kvalitet så man skal ikke til at gruge timer på at sidde og tilpasse de forskellige dele, som man skal på næsten alle andre mærker. her er tale om top kval alt passer bare sammen og hvis man følger manualen slavisk så åbner man fx en pose med gearbox og får samlet den komplet før man går videre til næste pose. denne måde eliminere, kraftigt at man mister eller ikke kan finde en lille stump sma man lige skal bruge og reducere bygge tiden væsenligt.

obs: vær meget omhyggelig med at se hvordan de forskellige pivo kugler skal installeres i de forskellige bære arme, specialt de forreste kan drille lidt da man kan bytte om på højre og venstre bære arm, så læs påbære armen om det er den ene eller anden du er i gang med at samle.

Hvad er udstyret testet i forhold til?

kittet er testet i for hold til rc18t/mini lst/team losi mini kort sagt alle de andre 1/18 offroader.
den eneste anden af bilerne der har en reel chance mod m18t er rc18t, dog skal de lige siges at der skal smides en del penge efter rc18t før den bare kommer nogenlunde tæt på m18t eren std.
konklution af test er at xray er langt bedere std end nogen af de andre biler, pag fx olie dæmpere servosaver,kuglelejer, holdbarhed og justerings muligheder.

Vurdering af det testede udstyr i forhold til det tilsvarende produkt:

langt bedre end andre 1/18 offroader, lavet af et firma der tager 1/18 seriøst og heletiden udvikler nye stumper og tager deres forum seriøst, dvs. at hvis 10 har skrevet at en eller ande stump går i stykker redesigner de stumpen så den kan holde.

Hvor er testen udført:

testen er lavet på solrød offroad bane (indendørs tæppe bane) som er lavet til biler i str 1/18-1/10 meget teknisk bane med med masser af meget store hop


Konklusion:

Så er det tid til at dele karakter ud her goes:
manual 10/10
samling af bil 10/10
bils kvalitet 10/10

Positive ting:
yderst holdbar truck perfekte kører egenskaber, klar til race ud af æsken bmwén af 1/18 offroader

Negative ting:
olie stød dæmperne kan være svære at få til at holde tæt
vil man kører med bl motor kræver det stærker træk aksler

billeder og filmn:

billeder: http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12234

film:(link fjernet)

(link fjernet)

Hvem er testen udført

Kenn Antvorskov


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anmeldelse:xray m18t
  • #1   5. okt 2006 har i spørgsmål svarre jeg gerne på dem

  • #2   5. okt 2006 jeg kan kun nikke genkendende til det rewiev.. har jo selv en xray som jeg nu har tævet rundt på banen i solrød og den er ikke gåat i stykker endnu, men det kommer nok snart he he

  • #3   5. okt 2006 Hvad koster den?

    kan man ikke bruger fed her inden?


  • #4   5. okt 2006 det rullende chassie uden elektornik men med dæk og kaross koster 990kr hos www.rcmodel.dk han har importen på dem +reservedele og alle originale option dele

  • #5   5. okt 2006 hos rcmodel får du den med elekronik men uden sender modtager for 1670 kr

  • #6   5. okt 2006 (link fjernet)

  • #7   5. okt 2006 <b> Go </b> anmeldelse

  • #8   5. okt 2006 Helt sikkert den kører virkelig godt...... Er der nogen dernede på Søndag? for så ville jeg da tage forbi med min nye 1/10 buggy

  • #9   5. okt 2006 glæder mig til at du kommer og tester, skum var der nede i går spørg ham om xrayen performede godt .... jeg ligger ca 2 sek efter 1/10 bilerne på mine hurtigste omgange. he he glæd dig du kommer til at elske denne lille perle

  • #10   5. okt 2006 Super test der Kenn!!!

    jeg har også det kvalitets indtryk efter at have tumlet med to stk M18 touring.

    Får helt lyst til at skaffe sig sådan en M18t;)
    Men jeg sys sgu også at M18NT er mege fed.

    Vester


  • #11   12. okt 2006 Det er noget jeg kan bruge til noget!

    Kunne være man skulle bestille en M18MT?

    Og du skriver man skal have andre træk aksler hvis du skal køre med BL?

    Er det ikke kun hvis du tæsker den? smiley


  • #12   19. okt 2006 nej std træk akslerne kan ikke golde til bl. "nøjes" du med at kører med en speed 300 6v skulle det ikke være noget problem.

    m18mt vælter nemt vil anbefale dig trucken hvis du vil køre hurtigt hvis du bare skal baske er den fin altså m18mt


  • #13   28. okt 2006 Har nu kørt med min bil på banen. Og jeg smider konstant mine trækaksler foran (begge sider) med min standardt motor og esc fra min kopi bil.

    Og da jeg kørte hjemme hos søren smed den dem også flere gange hvor vi faktisk kørte meget langsomt.
    Så standardt aksler holder ikke til noget desvære.



  • #14   28. okt 2006 startede du ikke med at kører med bl motor på de aksler så vidt jeg husker?
    et sæt std aksler har jeg ikke kunne ødelægge ved at kører med min speed 300. men ok indrømmer at akslerne er et af de svage punkter på standart bilen.

    std dæmperne er ok så længe man husker at smørre oringene i bunden af dæmperne ordenligt INDEN man puter dæmper benet igennem, smøre man ikke dem er der stor chance for at ødelægge oringen.men holder den tæt er den lige så god som option dæmperen bortset fra at man ikke kan skifte oringe.


  • #15   28. okt 2006 hvis du konstant smider dine for aksler kan det være fordi at du har for meget styrre udslag! og at du ikke, har sat stopne på dine styre spindler. jeg kan chekke bilen på søndag når hvis du kommer.

  • #16   28. okt 2006 Jo kørte først med BL sæt. Men der brækkede den tappen på akslen.

    Så satte nye aksler på og standard motor.

    Jeg har stoppene på, på min. Men det er ikke så genialt lavet. For køre man ind i noget hopper de om på den anden side af pinden til hvor man kan sætte de ekstre dæmper på.
    Så skal man ud og hive i styrtøjet så den hopper ud af det. Det er både torben, thomas og mig der desvære bøvler med det problem hvor vi ikke har kunnet finde en løsning på det smiley


  • #17   31. okt 2006 jeg kan forestille mig at dem der har problem med deres m18t ikke har samlet den helt korrekt. da jeg nu har startet som nybegynder med at køre bane i solrød med en brugt m18t som var samlet af kant76 og jeg har aldrig haft en skade og jeg har taget de ondeste styrt og intet er gået i stykker, det eneste jeg har været ude for i alt den tid jeg nu har kørt med den er at 1 trækaksel har hoppet af i et crash, men den kunne lige klikkes på igen og har ikke været noget siden og min xray er helt std bortset fra alu motormount og graupner speed 300 6v motor. eneste jeg bøvler med er dæmperne som jeg dog er lidt irreteret på fordi de skal fyldes et par gange under træning og jeg suger max til at lave dem..ellers er jeg helt tilfreds med min og det er mit klart bedste rc køb nogensinde. til jer som køber en sørg for at få den samlet ordentligt så skulle der ikke være nogle problemer med den. skal lige sige at jeg kun kører bane kørsel med min og det bliver til ca 7 timers race pr gang hvor den bliver tævet rundt på banen, men kan forestille mig at hvis man kører på gaden og har meget høje hastigheder og så kører galt ja så må den sku gå i stykker som std ihvertfald.

  • #18   5. nov 2006 Jeg indrømmer blankt at xray har nogle problemer fra starten, og prøver ikke at skjule det på nogen måde.
    det største problem med xrayen er helt klart std træk aksler og std støddæmpere. plast akslerne holder ikke særlig godt, og kunne sagtens være bedere lavet fra fabrikken. en del af problemet med de xrays vi har fået nede i klubben er at de er fra det første productions bach, da den næsten ikke er blevet kørt her hjemme før nu så de biler vi alle har har haft problemer med at de knækker og ryger ud. detskal lige siget at kristians xray som er en ombygget nt18t ikke har samme problemer med plastic akslerne som de andre men de er også fra nt (nitro) modellen, og de aksler som der sidder på den ser identiske ud men har altså holdt helt fint. mit gæt er at xray har ændret på plastic legeringen, da de godt er klar over at der var et problem, så glæder mig til at jeg får en af de nye bach modeller ( forhåbentlig i denne uge) den vil blive kørt komplet std og så må vi se hvad der sker.
    støddæmpere. ja std dæmperne har et problem med at holde olien, og de kunne sagtens være lavet bedere.
    men følger man mine bygnings råd så holder de 100% tætte. problemet med std dæmperen er at o-ringen der pakker om stangen er komprimeret når man skal have samlet dæmperen det gør at det er alt for nemt at skade oringen. men hvis man tager nopget meget fint sandpapir korn 2500 og tager alle de skarbe kanter på gevinnet på støddæmper stangen, og bruger en meget tyk silicone diff olie, til at smørre gevin og o-ring ind i så holder dæmperne tætte.

    min m18t har nu kørt omkring små 145 timer, på bane her er den komplette liste over hvad jeg har brugt af reserve dele:
    1 kugleleje
    1 toe in link bag til
    5 støddæmper membraner
    1 støddæmper stang
    1 støddæmper balle end( kunne ikke få resten af stangen ud øjet fejlede ikke noget)
    1 esc ( jeg vendte selv om på +/- så min egen skyld den brændte af)

    jeg er selv meget aktiv på xrays eget forum og har samme bruger navn der inde så hvis nogen tror at jeg skjuler noget så kan i bare gå der ind og læse de post jeg har skrevet i kan finde forummet her www.teamxray.com

    installere man de optionparts som jeg har i bilen, så er det minimalt hvad der går i stykker, men det sagt så vil jeg lige tilføje at, alle biler koster kenge at kører, specialt hvis man ikke bruger dem til det de er designet til, dvs i dette tilfællede race og ikke bashing! xray designede bilen til at klare en motor i str 280-300. hvis man går over denne grænse er det klart am man skal til at forstærke forskellige dele af bilen for at kunne få det til at holde.
    alle biler kan smadres ingen tvilv om det. og til leg kan det sagtens være at det er bedere at anskaffe sig en rc18 model eller ligende men vil man have en seriøs racer så vil min anbefaling stadig være xray. check nettet for internationale 1/18 offroad races, og man vil kunne se at det er xrayen der vinder hver gang.

    glæder mig til at høre fra andre med m18t hvad deres oplevelse er af xray m18t.

    hilsen

    kenn







  • #19   5. nov 2006 Første hånds indtryg var en flot og solid bil.

    Efter at havde kørt standardt med den blev jeg en del skuffet da træk akslerne sprang af hele tiden selv med standardt motor fra min kopi bil.
    Min kopi bil kunne holde til at køre med brushless inline 330 motor.
    Så de er blevet skiftet til xray egne alu aksler.
    Man kan ikke direkte sætte den inline 330 motor på bilen med xray alu mount uden at skulle slipe lidt.
    Syntes det var dårligt at Xray egen servo ikke kan side der uden at gå på midter akslen uden man skar i den. Så der måtte skæres lidt i servo.
    Så havde jeg lidt små uheld som spur hjul blev smadret og o-ringen dertil fløj af.
    Blev skiftet til hårde.
    Batteri pak gik på spur hjul da jeg køre med 3 celler efter hinanden i 2 rækker. Så rykkede celle holderen 5mm.
    den plastik holder man skal sætte sin plastik antten i er for stor til alle andre end Kyosho fleksibel antenne rør.
    Støddæmper konstandt taper olien, og ødelagde 3 membraner.
    Støddæmper pinden knækkede (men det er så ikke xray skyld da jeg ramlede sammen med en anden.
    Toe in link bag flækkede. Så skiftede den til juster bar. Syntes det er dårligt de ikke har juster bar fra standardt.
    Døjer med styr tøjet engang imellem sætter sig i klemme.

    Men efter en del opgraderinger er den igen blevet til din fine og flotte bil som jeg syntes det var første gang jeg så den.
    Og nu holder den da også til at man køre den hårdt og tager nogle grimme stunt.
    Så efter at have ofret lidt penge ud over indkøb er det blevet til en god og solid bil som den ellers ser ud når man køber den.




  • #20   7. nov 2006 skum p

    jeg så hvordan dine pakker er loddet hvis man lodder sine pakker ordenligt er der ingen problemer med at få dem til at ligge 3+3. uden at man behøver at ændre noget på bilen. kørte selv med 3+3 pakket til at starte med, som jeg selv havde loddet og der var rilig afstand til spurgearet ca 2 mm. men skiftede til side by side da det giver bedere balance, og bedere styrring.


  • #21   7. nov 2006 De er nu altså loddet om siden da...
    Det er ikke selve cellerne der røre. Men krympeflex/tape der lige røre.
    Så hvis man skære det af på hjørnet hvor den celler der er tættest er så røre de ikke. Men ellers røre de meget nemt.


Kommentér på:
anmeldelse:xray m18t

Annonce