{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  short course truck 2wd eller 4wd
  • #1   13. jul 2015 Kiggede selv en del på traxxas slash men efter lidt søgning på nettet fandt jeg frem til at den bedste all-round short course er losi scte ten. som også kommer i en rtr version med spectrum anlæg og lækkert Motorsæt til kun 3400 og så er den er utrolig holdbar, ikke sådan noget plastik fantastik ligesom traxxas slash.

• #2   13. jul 2015 Det er en meget sød lille historie Martin fortæller, men andet er det ikke. Der er en god forklaring på, hvorfor Traxxas er så populære.

Slash 4x4 er mindst lige så god som losi ten scte til bashing, og så får du lidt mere for pengene, hvis du køber en Slash 4x4.

Når det så er sagt, så er det begge super fine biler, og du skal tage det du synes er fedt at se på, uanset hvad.

Hvad angår det faktiske spørgsmål - så ja! - det er værd at tage en som trækker på 4 hjul. Køreegenskaberne bliver langt bedre på alle underlag og du kan dreje og give gas på en helt anden måde med en 4wd.

Jeg kan ikke rigtig give dig nogle gode råd til et meget lille budget, for kvalitet koster. Men jeg kan sige, hvis jeg havde valget imellem at købe en Turnigy fra Hobbyking eller tage en god brugt én fra et ordentligt mærke... Så kommer man langt brugt for ca. 2000.

• #3   13. jul 2015 Don - mener du helt seriøst at man får mere for pengene i en slash ?? - du er vist ikke særlig prof. Inden for rc..

En slash er plastik hele vejen igennem. Har 2 differ - hvor imod losi har 3 differ (center diff) og er med alu bund..

Hvorfor ser man aldrig slash til pro løb. Men derimod losi scte ten og tekno ??

Fordi traxxas er en legetøjsbil der er branded godt og derfor kan de tage overpriser for deres produkt smiley

• #4   13. jul 2015 Don - var lige inde og se dine gallerier.. Ikke så underligt du piver sådan. Trådte vist en legetøjs bil samler lidt over tæerne...

• #7   13. jul 2015 Om det er bane eller for sjov. Hvorfor så betale 1000-2000 kr mere for en slash den går mere i stykker end en losi/tekno.

Er det ikke sjovt at køre hele dagen istedet for 15 min og lortet så går i stykker ??

Jeg nævner kun det 3 diff. Fordi vores såkaldte "Don" påstår at en slash er bedre en losi.. Ved godt personen der har lavet tråden, nok ikke går op i hvordan bilen trækker når det kun skal være et "legetøj"

• #9   13. jul 2015 har selv kigget på ecx torment, arrma fury og så turnigy trooper både 2 og 4 wd. da jeg har nok biler i forvejen, gider jeg ikk ofre det vilde hvis jeg ikke får den brugt smiley

• #10   13. jul 2015 Til 2000 kr er den kun en slash 2wd går jeg ud fra. Vil mene 4wd er sjovere i længden.

• #12   13. jul 2015 Ja selvf. Men snakker bare ud fra erfaring. At jeg sys 4wd er mere stabilt og har trækket fra start og med det rigtige set-up kan du også sagtens gå sidelæns på 4wd

• #14   13. jul 2015 Det passer jo ikke, at i kan få en RTR losi ten scte for mindre end hvad en Slash 4x4 koster, når i skal have tilsvarende elektronik.

En rtr ten scte koster mere end en rtr Slash 4x4. Så få styr på fakta smiley

Begge biler er fine. Losi har sine styrker og svagheder og samme gælder Traxxas.

Det er rigtigt at jeg har flest Traxxas i øjeblikket. Jeg har været igennem ca. 30 biler som aldrig har været oprettet eller er blevet slettet som ikke har været Traxxas, men som sagt, der er en grund til jeg har Traxxas smiley

Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal beskyldes for at være fanboy, når det modsatte gør sig gældene. Martin er Losi fanboy fordi han kun har haft en Losi. Jeg har haft begge ting og taler pænt om begge.

Jeg er i øvrigt fløjtende ligeglad med, hvad trådstarter køber. Han spurgte til råds om han skulle købe 4WD og fik svar på det i mit første indlæg.

Så må i idioter sgu slås om, om det skal være HPI ELLER TRAXXAS LOL

I øvrigt kunne et læsekursus gavne dig Martin L. Du må have svært ved at læse indenad når du kan svare helt forbi og lægge folk nogle meninger til, som de aldrig har givet udtryk for.

• #15   13. jul 2015 Du godt nok barnlig haha 33 år come on..

• #16   13. jul 2015 Har både Traxxas og Losi. I min erfaring er de ca lige holdbare dog med en fordel til Traxxas.

At der er alubund og/eller ekstra diff siger ikke noget om kvaliteten. HBX og maXam sælger også biler med alubund, og nogle kinatruggies kommer med centerdiff.

• #17   13. jul 2015 Det er ikke mig, som taler om alder Martin. Vi leger begge med legetøjsbiler, så jeg går ud fra ingen af os er pisse voksne.

• #18   13. jul 2015 Pas på med biler fra hobbyking.com....
    Reserve dele er ikke altid på lager og det kan tage op til en måned at få dem. smiley

• #19   13. jul 2015 Sys bare vi skal holde det på et voksent plan. Fred være med dine holdninger og omvendt. Det er ligesom PC/Mac diskussion.

Fortæller bare af erfaring.

God aften.

• #20   13. jul 2015 overlader 2wd til min marder og grasshopper så smiley og jeps er med at der kan være lang ventetid på reservedele fra hobbyking.

• #21   13. jul 2015 ECX Torment og Arrma Fury ser begge super fede ud og har fået god omtale, så der skulle ikke være noget i vejen for nogen af dem.

Turnigy Trooper og deres skamløse Slash 4x4 kinakopi ville jeg holde mig langt væk fra, på trods af at ham keglen fra Aussie RC kommer i bukserne over dem på sin youtube kanal.

• #22   13. jul 2015 Martin, du skulle måske ikke være ham der taler om at opføre sig voksent, eftersom det var dig som kastede den første sten. Så smut nu bare i seng med dig.

Det er fint at du taler af erfaring. Det virker bare ikke som om du har særlig meget erfaring, når du har mere travlt med at angribe andre end rent faktisk at dele viden.

• #23   13. jul 2015 "Don" jeg har lige lukket den og så fortsætter du kraftedme... Hold kæft du er som et lille barn...

Flovt...

• #24   13. jul 2015 smiley

• #26   13. jul 2015 Martin L....husk den gode tone...

• #27   14. jul 2015 Er glad for min blitz flux, og fornuftig pris Rtr.

• #28   14. jul 2015 Blitz'en har så også en mega fed karosse! smiley

• #29   14. jul 2015 Personligt vil jeg anbefale 4wd. Den styrer mere stabilt og power sendes bedre til hjulene end en 2wd. 2wd kræver også du styrer din gas finger mere for at undgå bilen slingre alle vegne smiley

Tekno vil være det ypperste men med en pris på 8-10k når gode dele, dæk, hat, maling osv er købt vil det nok være for dyrt.

EcX får gode anmeldelser på bla bigsquidrc.com og de kværner bilerne uden lige.

Du har ikke skrevet et ca budget så det er svært at komme med bedre bud. Hobbyking er en fed bil med ok kvalitet dele i forhold til prisen men som skrevet i et andet svar kan dele være et problem.

Hvis dit budget er Maks 4k, er mit valg: Losi uber alles smiley

• #30   14. jul 2015 syntes man skal holde sig fra traxxas slash 2wd.

Har haft fingre i en, og ikke mindst skulle reperere en. Mange at delene er hold sammen med hvad man kan kalde træskruer, når først man har haft tingene fra hinanden, skruer tingene sig fra hinanden af sig selv

Særligt øverste skrue som holder støddæmperne fast på tårnet, falder ud hele tiden.
    Og så SKAL den have alu støddæmper caps, ellers bliver man fattig i støddæmperolie. Når det så er sagt er det fornuftige dæmpere på en slash.

Fjedrene derimod er forfærdelige. De er prograsive og, ja, det ser pisse fedt ud, men den bløde del er for blød, og den hårde del er for hård.
    Den bløde del bliver komprimereret for nemt ved acceleration og skarpe sving, og så tager den hårde del over som får bilen til at hoppe kraftig op. Man mister hjulene fra jorden og man får en sindsyg ujævn kørsel.

Og så har den det der alt for høje chassie, som ikke gør det nemmere at dreje skarp, og holde alle 4 hjul på vejen samtidig

• #32   14. jul 2015 jeg overvejer den turnigy sct 4wd, da jeg regner med det bliver low budget smiley ender jo næsten med jeg skal sælge nogle af de andre jeg har, for at få plads smiley

• #33   14. jul 2015 Håber du får glæde af den. Ser nu samtlige reservedele er på lager (på nær skruer) i Hong Kong. Overveje at bestille en række reservedele, så er de her om et par uger. Bestil pakker for maks $11.50 ad gangen, så ryger de lige igennem tolden med nuværende kurs smiley

• #34   14. jul 2015 mark har du nogen erfaring med den fra hk?

• #35   14. jul 2015 Overhovedet ikke smiley

Af SCT'er har jeg kun haft fingre i 2 HPI Blitz ESE samt en Tekno.

• #36   14. jul 2015 hehe oki smiley

• #37   14. jul 2015 Når Hyggen og Don går ind i debatten så er underholdningen sikret.
    Tak for rasende god lokums læsning på en solrig tirsdag.

Fortsæt endeligt

profilbillede
  • #38   14. jul 2015 Ha ha ha Jan smiley

• #39   14. jul 2015 Og når Jan kommer igang, så er vi omme omkring numsehullet hver evig eneste gang. Verdensklasse indlæg du altid kommer med Jan.

• #40   15. jul 2015 Snakker vi short course 2wd så kommer vi nok ikk udenom team associated sc10.
    Vundet alle løb "over there"
    Har 3 stk og de holder til alt.
    Perfekt baneracer og basher..

profilbillede
  • #41   15. jul 2015 Her er lige et foto me'r..
    Og den har carbon forstærket bund smiley
    Jeg ville vælge 2wd, langt mere udfordrende at kører med, og så er 2wd gladere for at gå på baghjul, fedt når man basher rundt smiley

• #42   15. jul 2015

profilbillede
  • #43   17. jul 2015 de ser sku lækre ud turbo, er vild med den sidste ??

• #44   17. jul 2015 Takker smiley
    Ja den er anderledes, super fed på grusbanen smiley

• #45   17. jul 2015 Det er Parma der laver den karosse, og de har lavet nogle rigtig fede og anderledes karosser til short course..

profilbillede
  • #46   18. jul 2015 Når nu folk er færdige med at skændes om den ene eller den anden er bedre handler det vel også om hvor meget udfordring du ønsker i din kørsel smiley jeg er som dig bare lege racer og kører derfor ikke løb (så prof er jeg ikke) jeg har ikke prøvet de andre biler men jeg har en slash 2wd og personligt er jeg rigtig glad for den, også har jeg ikke noget i mod en smule udfordring når jeg kører, som Mark-T skriver så er der rimeligt meget forskel i styringen og 4wd har mere kontrol, med 2wd kan man ikke bare dreje og give gas fordi forhjulene løfter sig en del ved fuld smadder. Så det handler vel i bund og grund om hvor stor en udfordring du ønsker smiley god jagt

• #47   14. aug 2015 Må lige blande mig i denne debat, køre med slash og køre den hårdt på ramper og bane og har knækket en trækaksel..til sjov og vild kørsel er den fed og hurtig. Jeg har også kørt løb og ja losi er repræsenteret men som regel biler til flere tusinde kroner

• #48   14. aug 2015 En slash koster også flere tusinde.

Kommentér på:
short course truck 2wd eller 4wd

Annonce