{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

frygt for at køre i klubber {{forumTopicSubject}}

det sker meget tit. at nye i denne hobby .ser klubber for at være nogle hard core rc køre og nødig vil være i vejen eller til besvær . ? det er trist da det er yderst vigtigt for klubberne i dk at der er et flowe af nye medlæmmer for at overleve. alle starter et sted. og der er masser af folk der vil hjælpe. skulle det være nødvendigt . i min klub rc royal .kommer mor far børn og hund . vi gør hvad vi kan for at der er liv i klubben og det betyder du er meget velkommen uanset hvor mange penge du har brugt på dit udstyr . ingen vil se ned på dig .vi har selv stået der engang. og de som bliver hængende for støre indsigt i at køre rc bil og sætte den rigtigt op til at få det bedste ud af den . det er bare sjover at være flere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frygt for at køre i klubber
  • #1   16. mar 2016 Ja kan kun støt om hvad du skriver , , der mangler en low budget / klasse /hygge /kør med det du har ,,, fordi det det bare er fed at leje/køre med rc.???




  • #2   16. mar 2016 Nu skal der være løb i denne weekend og som ny var jeg meget i tvivle om jeg skulle med i sportsmand men fordi der kommer så mange har men valgt at de skal køre sammen med de andre så valgte jeg fra det er nu synd

  • #3   16. mar 2016 Godt indlæg Ole! Det gælder om at byde nye ansigter velkommen - alle har været begyndere engang, og en opmuntrende bemærkning fra de erfarne i ny og næ er guld værd i den spæde start smiley

  • #4   16. mar 2016 vi har 3 offroad baner 1:10tæppebane 1:8 1:6 jord baner .så vi har banen hvis du har offroadern . pris . som gæster køre førstegang er
    gratis. ellers 50 kr . medlemspris 450 kr for alle baner og de små til 250 indmedlledese gebyr 100 kr vi ligger i Kolding


  • #5   16. mar 2016 vi høre fra nye at de efterspørger alene tid i klubben for ikke at være til besvær og det er en skam . vil rigtig gerne tage i mod de nye .så vi kan fortælle hvem vi er og hvor hyggeligt vi har det . og masser af info vil følge hvis man kommer på en køre dag smiley de nye vi modtager virker gerne overraskes over hvor smilpet det er at være i en klub .og hvor tæt vi er på jorden . vi er ikke hard core køre .bare nogle der kan lide rc som dem selv og for disse mennesker som ligger et friviligt arbejde i at bygge baner .er det deres fortjænste der er nogle der bruger banen smiley

  • Lars R
    Lars R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #6   16. mar 2016 Hej

    Fedt indlæg.

    Kan sagtens sætte mig ind i det. En dag besluttede jeg mig for at ville have en Rc har aldrig haft en før, efter noget roden rundt på nettet for at finde info, blev jeg ejer af en HPI Baja 5b ss "En fed gammel hund" Har bruget en del tid i haven og værksteder på at lære den at kende, inden jeg kommer ned til jer, nå ja har heller ikke kunne endnu om lørdagen hvor i roder dernede smiley

    Jeg kender ingen i rc Royal men den klub for chancen, for allerede nu efter at følge med på deres side og facebook fornemmer jeg det er nogle flinke gutter.

    Så en eller anden lørdag køre jeg selv derned og hilser på, og smider dyret på banen, hvis den ellers nu vil blive på den smiley


  • #7   16. mar 2016 du er velkommen lars . vi er så flinke som du kunne ønske dig . vi vender gerne bilen for dig når det går galt. for der er jo langt ned af dk.s højeste køretårn

  • #9   16. mar 2016 det er meget afslappet i rc royal og det har aldrig været noget problem smiley

  • #10   16. mar 2016 Jeg kør i sydvestjysk Rc og det var også stille og roligt men der er ikke så mange hos os men flinke folk

  • #11   16. mar 2016 Hos modelbilklubben SOS i Bjæverskov er både koner, børn og hund/kat velkommen.
    Der er plads til alle.

    Mange nye tror at alle i klub køre seriøst.
    Men det er langt fra.
    Det er måske kun20-30% af medlemmerne der køre løb.
    Resten kommer bare for at trille lidt rundt og mødes med andre.

    Er man bange for at vælte på banen.
    Så bare roligt. Vi ALLE sammen vælter, nogen mere end andre.
    Men medlemmerne vender gerne de andres biler.

    Så det er bare at komme ud og hygge sig med sin bil og venner.


  • #12   16. mar 2016 Fedt indlæg.
    Kom ud og leg med jeres biler, det er jo det det hele drejer sig om. Der er flinke folk i alle klubber og har man først prøvet at køre bane er man hooked.
    Bare fordi man træner/leger på bane behøver man jo ikke køre løb, hvis man ikke selv mener man er klar til det.


  • #14   16. mar 2016 Der er helt sikkert en mere afslappet stemning på offroad banerne.
    Det var egentlig også mest derfor jeg selv startede på LS offroad da jeg ikke gad 1/10 on road klassen mere. Jeg gik efter at hygge og spise pølser.....


  • #16   17. mar 2016 Jeg hører hvad der bliver sagt,og er også delvis enig. Der skal være plads til nybegyndere. Men det er svært at holde en åbne dag for nybegynder alene. Hos os i brc giver har vi fx 2x10 hver time til dem hvis de er i klubben.
    Der hvor jeg ser problemet er at efter 3 gange i klubben så mener de selv at de fx nu er gode nok til at kører med i fx 1/10 stok eller f1 og stadig ligger flere sekunder fra en gennemsnitlig omgangs tid. Og det er der vi har problemet for så er det at de ligger i vejen for de kører der er ude og træne seriøst og får ødelagt deres træning. Og det bliver så til en dårlig oplevelse for begge parter.
    Alle skal starte et sted, men man burde være lidt mere ops som ny ankommer til sporten med at lære hvordan man giver plads og hvornårman er klar til at lege med de hurtige på banen.
    Lige børn leger bedst


  • #17   17. mar 2016 Jeg ser sådan på det at de nye folk/ikke så hurtige folk gerne må køre lidt i vejen for mig.
    For så øver jeg mig i at forudse hvornår man kan overhale langsom kørende.
    For til løb vil man helt sikker (i offroad) komme ud for man både køre hurtigere og langsommer end andre.
    Og så er det en god ting at øve hvornår man kan overhale uden at vælte.

    Det er meget mere afslappet at køre offroad, da banen er bred og man ikke behøver at gå op i om man konstant kører hurtige omgange - for det kan vi altid gøre når vi træner specifik til et løb.


  • #18   17. mar 2016 Nogle af de Holdninger der bliver givet udtryk for her i denne Tråd , er præcis derfor at min Datter og jeg ikke er blevet ved Banekørsel !
    " der er ikke plads" til andre end Prokørerne når der køres ..
    flere som dig på banerne Kim p smiley
    mvh. Rene´


  • #19   17. mar 2016 Der er skam plads til alle man skal bare holde sig til se tider der passer til ens niveau. Vi hjælper gerne med tips tricks og erfaring. Og bane tid til alene kørsel for begynder. Men når man starter til fx fodbold kommer men jo heller ikke på Superliga holdet de første par uger og får lov at spille med se store stjerner

  • #20   17. mar 2016 Nu smider jeg bare noget ud:
    Kunne det være en mulighed at lave en Low-budget klasse?
    Inden for 1:1 løb er der nogle stævner hvor det selvfølgelig går ud på at komme først. Men kravet til bilen man køre i er, at man skal sælge den efter løbet, hvis der bydes 5000,- på den.
    Det gør at de fleste har råd til at deltage og at alle står med en lige chance.

    Inden for rc kunne det f.eks være et bud på 2500 der var salgsprisen. Dette kunne måske også være en sjov udfordring til erfarne kørere smiley


  • #21   17. mar 2016 i kommer bare til rc royal der er i ikke til besvær . vi er en klub i udvikling og det er takke været den gode stemning og sammen hold . så længe jeg er i bestyrlsen er der ingen i klubben der skal tro de for fortrins rat forde de er dygtiger . kan du ikke enes med at der er andre der ikke er så seriøs som dig behøver du ikke at komme. det er klart holdes der løb ser vi med andre briller .og tilmelder du dig er du sikkert klar over hvad det indebære af regler men på normale køredage er alle lige .gæstekøre eller medlem . for hyggens skyld . vil du træne på normale køre dage kommer du til at gøre det med andre den givende dag .

  • #22   17. mar 2016 Der er markant forskel på at kører onroad og offroad.
    Offroad er meget mere afslappet som Ole så fint beskriver.

    Så for både nye og gamle inden for RC.
    Så tag ud til klubberne og prøv banerne.
    Det er super sjovt og underholdende og det er sjovt at drøne rundt på en bane og hoppe med bilerne på hop der er indrettet til bilerne smiley


  • #23   17. mar 2016 Torben s.. Stor fejl at hoppe fra grundet mangel på sportsmand. For det første lære man meget mere med de bedre køre, for det andet er alle bare glade for at se nye, så ingen ser ned på en ny. De fif og hjælp man kan få af de gamle for man aldrig i sportsmand hvor alle er nye og ingen ved noget.
    Når du kommer som ny bliver du automatisk sat i laveste heat, altså du bliver parret under kval med de langsomste. her efter ryger du så i den finale der passer til dit tempo, hvilket vi bare siger er den laveste, kørene i dette heat er dem der har klaret sig dårligst. Skulle du så ende med at gå videre efter den finale og rykke op, ja så er det jo fordi du er hurtig nok til at møde næste level.
    Folk i laveste finaler er ikke super hurtige perfekte køre, ofte er der køre som ikke er hurtigere end de bedste i sportsmand. Men ens for dem, de køre race og har det sjovt. uanset finale vil man jo gerne vinde den man er i. Men alle holder sammen lige fra toppen til bunden, vi ved alle at det er sjovest at være mange og 1 skal tabe og en skal vinde.

    Ps. sporsmand er noget nyre noget, førhen startede vi alle bare i den rigtige klasse så blev man bedre fra løb til løb, så vi ved godt hvordan det er at være ny i klassen smiley


  • #24   17. mar 2016 Rene L. onroad og offroad er 2 forskellige verdener som kim siger. i offroad elsker vi flere på banen, gør træningen mere sjov

  • #25   17. mar 2016 Det man typisk lære på 1-3 måneder der "hjemme"
    Det kan man lære på 1-2 gange på en klub dag.


  • #26   17. mar 2016 Morten k tror bare det stadig kan skræmme nogen væk

  • #27   18. mar 2016 Morten :
    De var Offroad vi prøvede , men nu er alt grej solgt og vi kører Trail nu smiley
    Men det var nu sjovt at se en Pige på 10 år "Nakke" Prokørerne med sin Begynder Bil smiley og havde Hun følt sig mere velkommen så ku det måske være
    blevet til noget ??


Kommentér på:
frygt for at køre i klubber

Annonce