{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.852 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny(begynder) mht valg a bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg er ny herinde og glæder mig meget til at lære dette forum at kende. smiley

Jeg har leget med RC biler siden barns ben, har fløjet med RC fly og quads. Mit nyeste og mest vedholdende flip er RC biler.

Jeg købte for nogen tid siden en HBX Survivor ST(Truggy), en fin måde at komme ind i hobbyen på, i min optik, men fortryder allerede mit køb. Bilen er sløv og kvaliteten er ikke noget at skrive hjem om. Jeg kan lide konceptet, altså at det er en mellemting - den er god til vej og let off-road, er også stor fan af 4WD.

Jeg er allerede begyndt at søge efter en ny bil. Jeg vil meget gerne have noget der er mere på hobby-niveau og knapt så meget legetøj.

Jeg har gjort lidt research og meget kunne tyde på at HPI, Losi, Traxxas og Kyosho er blandt de mærker jeg skal holde øje med.

Jeg har allerede nu forelsket mig lidt i Kyosho Inferno(VE), er ikke helt sikker på hvad VE står for eller om det overhovedet er en del af model navnet? smiley Som skrevet, er ny indenfor hobbyplanet.

Har også kigget på Traxxas Rustler og HPI E-Firestorm.

Grunden til at jeg er så vild med Kyosho inferno er at jeg har set en del løb og det tyder på at være blandt de biler prof'erne bruger. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, er her for at lære. smiley Har dog ikke været i stand til at finde denne bil til salg. Ved ikke om den overhovedet er til at skaffe i DK?

Well.... Den bliver lidt lang, så jeg prøver lige at få rundet den af.

Vil I vejlede mig mht. min næste bil?

Mine kriterier er:

- Budget: 2000,-(ca.) - Er ikke bange for at købe brugt
- El bil - er IKKE interesseret i nitro
- Helst 4WD
- Solid bil
- Mulighed for alu-opgraderinger og lettilgængelige reservedele
- En all-around-bil, lidt ligesom stadium truggy'en god til vej og ofroad. Jeg behøver ikke en bil der kan æde 15 meter høje sandbakker.

Håber I kan og vil hjælpe mig. Er meget åben for forslag og er lydhør overfor det I kan lære mig. smiley

Takker pænt på forhånd.

Alt det bedste herfra

Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny(begynder) mht valg a bil
  • #1   13. apr 2016 Et udmærket bud. Ser ud til at være i fin stand, tror bare den trænger til en god rengøring smiley
    http://www.rcgalleri.dk/off-roader-hpi-apache-sc-flux-4x4/id-146732


  • #6   13. apr 2016 Tusind tak for svar samt links.
    Jeg læser som en gal, for at finde ud af hvad det er jeg ser på. smiley

    Håber der kommer flere forslag, det behøver ikke nødvendigvis være i form af salgsannoncer herinde. Generelle forslag er meget velkommende. Hvis der er andre gode mærker i kan gøre mig bekendt med er jeg lutter øre - i dette tilfælde øjne. smiley



  • #7   14. apr 2016 Stefan - inden du punger ud kunne du jo besøge en klub eller andre RCentusiaster i nærheden af dig? Så kan du se forskellige biler i aktion og sikkert også få lov at prøve. Det er guld værd.

  • #8   14. apr 2016 HPI & Traxxas vil jeg betegne som hobby-grade RC - generelt laver de holdbar biler men ikke decideret egnet til bane brug som pro biler.

    Losi tilbyder begge dele, TLR (Team Losi Racing) betegnes som deres pro biler og almindelig Losi biler kommer tættere på Traxxas/HPI - dog syntes jeg Losi er mere holdbar.

    Dele til disse 3 mærker findes overalt i DK på nær de mindre solgte eller helt gamle modeller.

    Kyosho laver udemærket biler og den du linker til hører mere til Traxxas/HPI afdelingen. Eneste minus ved Kyosho (i min optik) er mangel på dele lokalt her i DK. Hvis du er ok med at købe dele f.eks fra tyskland/england eller via ebay, så er det ikke et problem.

    De biler der linkes til virker til at være ok bud når nu dit budget er forholdsvis lav.

    Ud fra de biler der linkes til, vil jeg personligt hælde mest til Associated RC8TE - det er ud fra min smag men også fordi en truggy er alsidig, den kan klare bane kørsel, store hop, gade ræs osv. Asso er også et godt holdbar mærke. Eneste minus er at du skal investere i tomme værktøj. Lige for denne bil SKAL du have en anden servo, den der medfølger er en skændsel. Ligeledes burde du stille spørgsmål omkring hvilken motor der er i den, ligner noget billigt, meget billigt. Så udover prisen tror jeg du skal lægge ca. 600-1000kr oveni for disse 2 dele, foruden evt batterier og radiogrej.

    Mht Apache som virker ret sprød, så må du gøre op med dig selv om din mening mht dens manglende vedligeholdelse - hvis sælger ikke gider rengøre sin bil, hvor meget andet skidt gemmer sig så rundt i/på bilen?

    Den RB virker som en fin bil og du skal kun tænke på batterier. Men hvis ikke en buggy er sagen, så må du søge videre.

    Alu upgrades er ikke altid det bedste at bruge penge på medmindre bilen skal bare lires op. På nogle af delene risikere du at alu delene bøjes ved uheld og så skal du punge ud for en ny, hvor plastik enten giver sig mere eller knækker og kun koster lidt i indkøb.

    Firestorm (og måske Rustler) er 2WD.

    Til pro kørsel bliver alt fra Losi til Mugen til Kyosho til RB til LRP til Tekno til til til til...kørt med smiley Der er mange mærker, find en bil som du syntes ser pænt ud, har gode specs og kom udenfor!

    Til sidst, som pelle pedal skriver, at netop smutte forbi din lokale RC klub er en meget god ide, du kan så se hvordan en buggy og truggy kører og måske endda få lov til at prøvekøre en.

    Held og lykke med valget smiley


  • #10   14. apr 2016 Tusind tak for jeres råd, det er virkelig noget jeg sætter pris på. smiley

    Pelle pedal: Det er faktisk en rigtig god idé. Jeg må se om jeg kan finde en sådan klub i, eller i nærheden af, Horsens. smiley

    Mark: Tak for den gode hjælp. Det hjalp mig lige godt videre. smiley
    Efter at have læst dit indlæg, to gange, må jeg tilstå at det lyder godt med let tilgængelige reservedele. Jeg kan også godt lide tanken om den alsidige truggy, tror det er denne type bil jeg vil gå efter.

    Jeg går ikke stort op i lir, troede bare at alu-opgraderinger gjorde bilen mere holdbar/solid. Men dette er så ikke tilfældet?

    Jeg sad oppe til kl 3 igår og læste og så på diverse modeller - meget kunne type på at en HPI E-firestorm Flux er lige i min boldgade. Det tyder på at være god kvalitet, let tilgængelige reservedele i DK. Tænker at finde mig en brugt, da mit budget nettop ikke tillader det vilde. smiley Intet er afgjort, men hvis traxxas ikke er holdbart, som Rasmus skriver - vil jeg ikke se for meget mere på Rustler.

    Jeg beklager meget, men der er opstået nogle flere spørgsmål. Håber det går an. smiley

    Sådan en HPI E-firestorm er 2WD, vil den ikke ryge bagover ligeså snart man begynder at nærme sig tophastigheden på - er det 120-130 km/t?

    Jeg ved intet om motorer - er der nogen der har et link? Så jeg kan sætte mig lidt ind i tingene.

    Jeg er blevet i tvivl om hvordan man vedligeholder sin bil bedst muligt.
    Jeg plejer selv at blæse bilen fri for småsten og derefter tørrer den overmed en fugtig klud. Er dette tilstrækkeligt for en el-bil?

    Beklager mine mange spørgsmål. smiley

    Alt det bedste herfra

    Stefan


  • #11   14. apr 2016 Stefan: jeg har en E-firestorm (dog ikke Flux). Det er en simpel og pålidelig vogn, som kører godt og ikke går alt for tit i stykker. MEN det er en offroader, jeg vil ikke anbefale dig at sigte efter 120 km/t - så kan du ligesågodt købe en asfaltræser istedet, medmindre du har adgang til 3 km helt plan strand uden bump smiley
    Du er velkommen til at prøve min Firestorm, hvis du skulle komme forbi Støvring en dag.


  • #12   15. apr 2016 Horsens, Så er det skanderborg eller kolding du skal til for at finde en bane.
    Er det bare en gade/græs racer du leder efter, eller er det noget mere seriøst.

    //Dan


  • #13   16. apr 2016 Hej Stefan
    Jeg har en rigtig solid bil der lige går til din budgetgrænse...den er ikke annonceret endnu, men vil gerne sende nogle billeder, hvis den kan have interesse...
    Det er en Mugen MBX...en prof. bil...


  • #14   19. apr 2016 Dan: Det er, som udgangspunkt, bare til sjov og ballade(det er det vel egentlig også ved bane/løb). Vi har bare erfaret, efter at have købt vores første biler i morfars, at de ikke kan holde til meget andet end at køre fra A til B på ren asfalt.

    Det bliver hurtigt trivielt. Min kammerat og jeg søger biler der kan holde til at vi er lidt hårde ved dem. Det er sjovere når man også kan køre i sand, på græs og meget andet - samt tage hop uden bilen knækker på midten.
    Dette skete for min kammerat da han tog et hop på 20-30 cm. på en græsplæne. Det var hans nye Volcano XP4(købt den 26/3). I butikken sagde de at den godt kunne tåle hop, men med måde - Ergo tænker jeg 10 cm. eller mindre. smiley

    Brian: Tusind tak for tilbuddet, det er oprigtigt pænt af dig at spørger inden du sætter den op på sitet. Jeg har dog besluttet at købe en ny bil, da jeg er begynder og tror jeg får brug for reklamationen - da jeg endnu ikke har så meget forstand på tingene, hvis der skulle ske et eller andet uforudset.

    Mit valg er faldet på en HPI E-Firestorm Flux, da alt tyder på at denne bil er solid, begyndervenlig og ikke mindst, har let tilgængelige reservedele.

    Min kammerat vil have en Traxxas Rustler VXL, tænker at dette også er et rigtig fornuftigt valg for en begynder.

    Efter havd jeg kan læse mig til at disse biler rimeligt identiske hvad holdbarhed, anvendelighed, størrelse, hastighed og overordnet design angår. Så er det vel bare et spørgsmål om man hælder mest til det ene eller det andet mærke. smiley

    Jeg har desværre lidt flere spørgsmål, beklager meget. Det er begynderens lod. smiley

    Det billigste sted jeg har fundet Firestorm Flux er hos xmover, er der nogle der kender til et billigere sted? Ønsker naturligvis den bedste pris. smiley

    Jeg har kigget en del på diverse Lipo batterier til denne bil. For det første er jeg noget bekymret for deres "tendens" til spontan selvantændelse, for det andet er jeg også bekymret for at købe det forkerte.

    Kan forstå jeg enten skal købe 2S eller 3S, det virker dog som om 3S gør bilen mere ustyrlig og den får en tendens til at stejle. Kan i nævne mig et godt batteri, da jeg tænker kvalitet er nøglen til en god oplevelse, som er 2S?

    Jeg vil også gerne vide om jeg skal bruge et omformerstik for at benytte Nimh batterier i bilen?

    Har forresten bestilt en Lipo sikkerhedspose, da alt tydede på at dette er et must.

    Beklager mine mange spørgsmål og mine lange indlæg. smiley

    Alt det bedste herfra

    Stefan


  • #16   19. apr 2016 Hov for dælen.... Glemte lige at skrive tak til Pelle for det venlige tilbud. Det var virklig sødt af dig. Jeg kommer desværre sjældent på de kanter, så det når nok ikke at blive aktuelt inden jeg allerede har "dummet" mig og købt en selv. smiley

  • #17   19. apr 2016 Rasmus: Tusind tak, har ingen idé om hvad en vxl bil er... Troede bare det var et fancy navn de satter efter Rustler. Læser lige op på det. smiley

  • #19   19. apr 2016 rustler( vxl eller ej ) er samme størrelse som firestorm flux,.
    Kom ind i kampen Rasmus, du tænker måske på en e-revo vxl?

    VXL er den brushless udgave af rustleren.


  • #21   19. apr 2016 Stop nu dig selv inden du roder dig ud i flere søforklaringer.
    Rustler findes kun i 1 størrelse.

    En rustler VXL (og XL-5) er 44,5 cm lang og en firestorm flux er 42,5 cm lang, så rustleren er faktist længst.
    De er i øvrigt begge 1/10.

    Du tænker stadig på en E-revo VXL, som er 1/16 og dermed noget mindre.


  • #22   20. apr 2016 Du har ret i at langt det meste fra Morfars holder ikke til meget mere end at se godt ud på hylden.
    Nogle er mere seriøse end andre når vi snakker bane/løb, derfor spørger jeg.
    Der er ingen af de 2 biler i har kig på der egner sig til netop bane/løb.
    I bør kigge på noget i størrelsen 1/8, buggy eller truggy.
    Dit budget er dog lige lavt nok til at finde noget nyt i en ordentlig kvalitet.

    //Dan


  • #23   20. apr 2016 Hej igen....
    Jeg vil ikke helt give op, da du siger du leder efter en holdbar bil...
    Søg på youtube...
    Mugen MBX6 Eco Buggy Extreme Bashing

    Se den til ende, så kan du se at den kan holde noget.....


  • #24   22. apr 2016 Denne hobby kræver virkelig noget research. Jeg kan lide det. smiley

    Jeg giver mig god tid til at finde min nye bil, da jeg ikke vil smide flere penge efter "morfars-biler".

    Brian: kan du evt sende mig en besked med nogle specs/lidt info og nogle billeder?

    Alt det bedste herfra

    Stefan


Kommentér på:
Hjælp til ny(begynder) mht valg a bil

Annonce