{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

Ny-begynder {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Da jeg var barn havde jeg en racerbil. Den kunne køre 15-20 km/t, den var rimelig vild!!!

Nu har jeg så i et stykke tid gået og leget lidt med tanken om ikke man skal have sig noget nyt legetøj igen for at se om det stadig er lige så sjovt.

Jeg snakkede med en kollegas søn igår som havde en. Efter en søgning fandt jeg ud af den muligvis hed E-revo.Den synes jeg var ganske sjov at prøve

Jeg har lidt brug for jeres hjælp til hvad man skal købe, og samtidig så mangler jeg lidt en ordbog til alle de ting der står omkring de biler jeg har været forbi.
Li-po
Brushless
Osv smiley

Det jeg søger er fortrinsvis nok en brugt, da jeg endnu ikke ved hvor meget jeg vil lægge i det. Desuden skal det være komplet, da jeg ligesom kan se at blandt andet batterier og lader ikke følger med. Helst gerne være rimelig renoveret, da jeg slet ikke er fiks nok på fingrene til selv at reparere på sådan noget
Når det så er sagt kan jeg se den e-revo koster ca 2500 fra ny,på morfars.dk. jeg har dog tænkt lidt om det bare er bedre at smide lidt ekstra oveni, så jeg ikke bliver skuffet, men får fuldt udbytte helt fra start.
Lidt af et dilemma smiley


Hvad er jeres erfaringer?
Har i link til nogle brugte, både evt jeres egne og andre brugere
Hvad kan i anbefale?

Mvh Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny-begynder
  • #1   20. mar 2011 umiddelbart er det jo det samme som en ny 1/16

    Men hvor ligger forskellen på dem.
    Som sagt er det for at se om det kunne være en hobby for mig, så jeg er også en smule betænksom over at skulle smide alt for mange penge i noget som måske alligevel ikke er mig.

    Det nok ved sidst nævnte sko'en trykker mest, da økonomien nok heller ikke tillader at lægge så mange penge i det endnu







  • #2   20. mar 2011 Du kan jo altid starte med noget lidt billigere, jeg ved ikke om du er fast besluttet på at ville have el, men ellers er nitro et billigt valg til en start, begge mine biler er købt billigt, og er da stadigt sjove at køre med, selvom jeg må indrømme det er min store FG der har fanget interessen mest lige pt ihvertfald.

  • #3   20. mar 2011 Det store problem med RC udstyr er det hurtigt griber om sig smiley

    Jeg skulle bare lige have en helikopter i starten, så endnu en helikopter, så en bil, endnu en bil, og så lige en mere, og så skulle fly lige prøves, og nu båd smiley


  • #4   20. mar 2011 Og så kan du søge herinde på forummet, eller google, ang. LIPO, ladere, Brushless, brushed, esc, servo, osv.

    Men det kan jo gå hen og blive dyrt, hvis du ikke selv kan skrue, så du må hellere igang, så du kan få det lært. For der er nok noget der skal gå til før eller siden smiley
    Forskellen på 1/16 og en 1/10 er at du skal gange bilen op 16 gange før den er ligeså stor som en i virkeligheden. Så en 1/10 bil er større end en 1/16 smiley
    Altså ligesom når man kigger på kort.

    Men du har meget læsning foran dig ang. batterier, motorer, rc udstyr osv. For det er nemmest hvis man lige bruger et par timer og sætter sig ind i hvordan og hvorledes smiley


  • #5   20. mar 2011 Synes du skal gå ind på b2bonlineshop.dk
    og søge efter disse biler

    E-Revo VXL
    Slash VXL
    Slash 4x4 vxl
    e-revo
    e-maxx.
    dem synes jeg helt klart du skal gå efter


  • #6   20. mar 2011 Tak for jeres svar smiley
    Jeg kan se der på trinidan.dk følger en manual med"wow" hvor der vidst står ret meget om hvordan den ska vedligeholdes og have skiftet dele. Idiot sikkert er det nok ikke, men at have en guide er da en ret stor hjælp

    Jeg ser frem til flere svar, og så vil jeg prøve at kigge mig lidt omkring og se hvad lidt googlesøgninger kan resultere i smiley


  • #7   20. mar 2011 Jeg synes selv en Manual er et must smiley
    Især når man skal bestille dele, for så finder man den i manualen, og der står varenummer, og så er du sikker på det er det rigtige du får smiley


  • #8   20. mar 2011 Køb evt. en stealth fra morfars, om du vil have med eller uden brushless er dit eget valg:)
    Bilen er måske ikke den bedste, men koster heller ikke det hvide ud af øjnene. Den går lidt mere i stykker end andre biler(tror jeg), men så lærer du også hvordan man skruer. Der er dog kun en exploaded view tegning, og det er lidt træls.



  • #10   20. mar 2011 Hvad er forskellen på om man serie eller parallel forbinder batterierne.

    Indtil videre tror jeg at jeg holde rmig til den e-revo 1/16 til 1995,-




  • #12   20. mar 2011 Jeg ved med min lidt rustne elektriker grundforløbs viden at parallel giver strøm, serie giver volt

    Volt må vel være dem der rykker og ampere dem der angiver hvor længe

    En lygte lyser kraftigere med flere volt og længere med flere ampere timer, så måske det er sådan det hænger sammen


  • #14   21. mar 2011 Når man så ikke umiddelbart kan få begge dele.

    Hvad er så mest atrakttiv
    At holde legen kørrende lidt længere eller at få mere sjov ud af den.

    Hvad foretrækker i at opgradere jeres biler til?



  • #15   21. mar 2011 1/16 bliver hurtigt kedeligt, er simpel hen for bette.

  • niels f
    niels f Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 8 Svar: 9
    #16   22. mar 2011 hej jeg startede med en losi desert truck 1-10.til 1.800kr hås holte hobby. den er jeg stadig glad den har fået en børsteløs fra lpr 9.5t og masher dæk den er både til vej og jord den holder og er nem at reb og delene er hurtig fremme hås morfar,s den kan jeg godt anbefalde hvis du er i tvivl om rc er dig,men pas på bliver du grebet af rc så har det ingen ende man vil have mere mere mere aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah,skønt

  • #17   23. mar 2011 Nu er der bestilt en ny traxxas e-revo vxl smiley jeg kan slet ikke vente!

Kommentér på:
Ny-begynder

Annonce