{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Diverse spørgsmål - HPI E-firestorm flux {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg beklager at jeg altid er sådan en spørger-Jørgen når jeg starter en tråd, men det er jo begynderens lod. smiley

Jeg har fået mig en HPI e-firestorm flux.... Jeg må tilstå at jeg, indtil videre, ikke er synderligt imponeret over denne bil.

Jeg har endnu kun kørt på asfalt med den og det klarer den helt fint, den har dog flere gange valgt ikke at "adlyde" og selv stikke af et par gange, skønt jeg ikke har rørt speederen på senderen. Den har to gange kørt direkte ind i en mur, hvilket har knækket den lille exceptionelt bløde og skrøbelige kofanger. Desuden er ESC'en gået løs, af at køre på asfalt! Da denne tilsyneladende kun er monteret med et stykke dobbeltklæbende tape. Servo'en er også super sløv, den drejer kun skarpt når man er oppe på en temmelig høj hastighed.

Well.... Uanset hvad skal jeg have det bedste ud af denne bil, da jeg har brugt alle mine sparepenge på den. smiley
Der står noget i manualen om at den skal have fedt i diverse led der får hjulene til at dreje - beklager at jeg endnu ikke har styr på de tekniske termer - arbejder på sagen. Jeg gætter på at man sikkert kan købe noget der er beregnet til RC biler der koster det dobbelte af et tilsvarende produkt fra Harald Nyborg?

Det jeg gerne vil vide er; hvordan vedligeholder jeg bedst muligt denne bil? På nuværende tidspunkt bruger jeg en børste og en fugtig klud til at rengøre bilen efter kørsel. Men regner med at den også skal have noget olie/fedt til diverse led... Hvor kan dette købes billigst muligt? Og hvad kaldes dette/disse produkt(er)?
Hvad bruger I? Hvad gør I?

Jeg skal også høre om der en nogen der ved hvor jeg kan skaffe en god solid kofanger der passer til min bil? Jeg har kigget på t-bone bars, men disse er ikke nemme at finde i Europa.

Håber i har overskud til at svarer på alle mine mange spørgsmål. smiley

Takker pænt på forhånd.

Alt det bedste herfra

Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diverse spørgsmål - HPI E-firestorm flux
  • #1   7. jun 2016 WD40 til metaldele, White Lithium Grease eller ball bearing grease, hos THansen. Til plast dele bruger jeg fra Turtle Bumper and Tire som holder det smidigt så det ikke blir tørt og knækker. De fleste ESC er monteret sådan så på med nyt db klæbende igen. T Bone Racing laver fede bumber også til lev i DK. 2 WD drejer ikke så skarpt som 4WD er min erfaring men kan man leve med den større dreje radius er den sjov.
    De bedste hilsner Peter


  • #2   7. jun 2016 Tusind tak for svarene Peter. smiley

    Så skal jeg lige have købt lidt ind.

    Ved du evt hvor man kan købe de her T-bone racing bumpers billigst muligt? Kan se at front bumper'en ryger over 80,- hvis jeg bestiller direkte fra deres site, så bliver den jo dyr mht afgifter.

    Jeg har lige et par tillægsspørgsmål.... Beklager.
    Jeg har aldrig set en e firestorm med en synlig antenne, men det viser sig at der er et antenne-rør med til den. Er dette nødvendigt?

    Skal også lige høre; kan det passe at denne model ikke har lipo cut-off? Kan ikke finde noget om det i manualen, så har bestilt en buzzer.

    Alt det bedste herfra

    Stefan


  • #3   7. jun 2016 Her kan du få din bumper, det er svenske kroner, så det er ca 20% lavere pris end det du ser, og rimelig fragt.

    http://www.kullagergrossisten.se/search?q=Firestorm


  • #4   7. jun 2016 Hej Stefan
    Du kan se hvad jeg gjorde med min under min profil. Man trækker antenne kablet tilbage i receiver boksen indtil det passer med den længde man vil have på antennen så montere man antenne tuben på igen. Håber det virker har en video på youtube af min gl Firestorm
    https://youtu.be/mjfo99Q3mOo
    De bedste hilsner
    Peter


  • #5   7. jun 2016 Tusind tak for svaret Jan, det er dog ikke t-bone, de er også meget blå synes jeg. Jeg går også lidt op i æstetikken, skønt det ikke burde sige noget. smiley Men vil helt sikkert overveje dem, hvis ikke jeg kan finde de andre. smiley

    Mange tak Peter. Vil lige kigge under din profil. Fin video, den kører rimelig stærkt. 3S? smiley


  • #6   7. jun 2016 2S men se evt videoer med min Arrma Typhon 6S den er vild:-)

  • #7   7. jun 2016 De er i sorte og i blå...., men klart at T-bone er fedest.

  • #8   7. jun 2016 Det lyder som noget der er lidt "liv" i. Kan jeg også finde den under din profil? smiley
    Jeg bruger også 2S på nuværende tidspunkt, min kammerats Rustler VXL kører dog stadig hurtigere med standard(medfølgende) batteri. Troede Den nye firestorm flux var den hurtigste. smiley

    Hvis der skulle være nogen derude der ved hvor jeg kan købe nogle t-bone bumpers(for og bag), til mindre end 80,- hvis det er udenfor EU eller mere end det(dog ikke nødvendigt at det er mere) hvis det er i EU er jeg meget interesseret.

    Jeg vil også stadig gerne vide om der er nogen der ved om denne bil har Lipo cut-off? Ved ikke om dette skal være nævnt i manualen for at det er et faktum, men de ældre modeller har det. Ergo ved jeg ikke om dette har nået punktet hvor det er en uskreven regel?

    Alt det bedste herfra

    Stefan


  • #9   7. jun 2016 Det havde jeg ikke lige set Jan, sorry. smiley T-bone ville være at foretrække. Problemet er at jeg skal betale med paypal på t-bones hjemmeside, og ved at paypal kører efter deres egen vekselkurs(meget smart), så jeg ville alligevel ender over 80,- grænsen.



  • #10   8. jun 2016 Jeg var ude og lede efter fedt til mine lejer/led idag, og det eneste jeg kunne finde der mindede om det jeg blev foreslået var følgende: http://www.biltema.dk/da/Fritid/Cykler/Cykelpleje/Lithiumfedt-2000019171/

    Det er jo ikke så meget man får til prisen, men det var det eneste jeg kunne finde med Lithium. Hvis der er nogen der kender til noget bedre og/eller billigere ville er link være blive højt værdsat.

    Takker pænt på forhånd.

    Og jeg beklager de 3 indlæg lige i rø... af hinanden. smiley

    Alt det bedste herfra

    Stefan


Kommentér på:
Diverse spørgsmål - HPI E-firestorm flux

Annonce