{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

E-Revo batterier? {{forumTopicSubject}}

Hej rc galleri har lige købt mig et mamba monster 2 sæt med både motor og esc, til min E-Revo 1:8/1:10 men er MEGET i tvivl om man stadig kører med 2 batterier i en serie forbindelse? Hva gør man kører med 1 batteri, eller med 2 batterier?. Og hvis 2 hvordan laver man en serie forbindelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-Revo batterier?
  • #1   29. okt 2016 Man kører med 2 lipo batterier, enten 2x2s eller 2x3s, da du ikke får plads til et stort nogle steder. Det står også hvordan i vejledningen til sættet.

    Du forbinder de to lipo batterier sådan:


    profilbillede
  • #2   29. okt 2016 Man køre vel to batterier 3's og køber et seriekabel sådan køre min knægt så der ikke er ulige vægt i dyret .

  • #3   29. okt 2016 Bare husk at vælge det rette pinion alt efter om du køre 2S eller 3S.
    Du kan køre med samme pinion beregnet til 3S på 2S også men hvis du køre med et pinion til 2S og du smider 3S i så risikere du at du brænder ESC'en af.
    En anden god investerng du bør overveje er en ekstern BEC da den interne BEC i ESC'en er svag. Så der er stor risiko for den brænder af og dermed tager resten af ESC'en med sig.

    En god ekstern BEC er Castles egen 10A BEC og har du en CastleLink USB dims så kan du programmere både ESC og BEC. Det er lækkert.


  • #4   30. okt 2016 Kan man bruge denne her når batterierne skal serie forbindes?

    profilbillede
  • #5   30. okt 2016 Jeps

    Hvis din ESC kun har et stik kan du bruge en adapter som den der.


  • #6   30. okt 2016 Hvad er forskellen egentlig på det her og det jeg har lagt op tidligere?

    profilbillede
  • #7   30. okt 2016 Det ene er et seriel kabel og det andet er et parallel kabel

    Forskellen er:

    når du serie forbinder batterier så fordobler du volten.
    når du parallel forbinder batterier fordobler du mAh/A (kort sagt din lege tid, altså den tid du kan køre, flyve eller sejle)

    Ergo:
    Hvis du har 2 x 2S batterier eller 2x7,4V så får du 14,8V i serie.
    Eller hvis du har 2 x 2S batterier på hver 5000 mAh i parallel forbindelse får du totalt 10000 mAh.

    Håber det giver mening.


  • #8   30. okt 2016 Super Danny v det var lige hvad jeg søgte smiley
    Selvfølgelig også tak til alle de andre input;)
    Men hvis man så laver en serie forbindelse mellem de 2 batterier, og man har 2 lipo 2S med 4200 mAh på 7,4V hver, får man et resultat der hedder 14,8V, men har man så også 8400 mAh og 4S? smiley


  • #9   30. okt 2016 Nej.

    Sådan fungere det ikke, det er enten det ene eller det andet. Man skal vælge om man vil have flere volt eller flere mAh.


  • #10   30. okt 2016 Okay så jeg med smiley
    Men hvad i forhold til hvis man serie forbinder 2 batterier der er 2 celler hver i sær bliver det så 4 celler? Det er mere hvis der er en maks belastning på esc'en?


  • #11   30. okt 2016 Ja 2 x 2S bliver til det som svare til 1 x 4S.

  • #12   30. okt 2016 Lipo kan aldrig køre sammen med børstemotor/esc... jeg har set rigtig mange futte af og min orig. på E-Revo'en røg også på grund af dem.

  • #13   1. nov 2016 Tågesnak John J.

  • #14   1. nov 2016 ok #13 , det kan du mene som du vil, jeg har set mange brænde både esc og børstemotorer af på grund af lipobatterierne. Kan selvfølgelig også være at det samme var sket med nimh batterier, det går bare meget hurtigere med lipo smiley

  • #15   1. nov 2016 Jeg mener skam ingen ting, jeg drager bare ikke konklusioner uden at have lidt viden bag.

    Stort set alle nye ESC'er til børstede motorer indenfor RC verdenen er lavet til at fungere sammen med LiPo batterier, og er designet efter alle kunstens regler med LiPo cutoff osv., men gamle ESC'er over en hvis kvalitet er også fløjtende ligeglade med, om strømmen kommer ud af det ene eller det andet batteri.

    Hvis du har en gammel ESC, der er designet til "max 3300mah NiMH", så kan den naturligvis ikke klare LiPo, men det er altså mere undtagelsen end reglen.

    Jeg kører selv LiPo på en gammel Tamiya ESC og et par Traxxas ESC'er bl.a. i min SCX-10, og de bliver hverken varme eller går i flammer.

    Du har jo intet belæg for at sige, hver gang en ESC futter af, at det er pga. lipo batterier. Jeg har set et hav af ESCer futte af på NiMH, men jeg går sgu ikke rundt og siger, at man aldrig kan køre NiMH batterier sammen med en børstet motor.


  • #16   1. nov 2016 Logikken siger vel egentlig også at en motor er fuldstændig ligeglad med hvor den får strøm fra. Det er jo ESC'en som har en grænse for hvor mange volt og ampere den kan klare plus den diktere jo hvor mange volt og ampere der bliver sendt ud i motoren ud fra hvor mange volt og ampere der totalt er til rådighed i batteripakken. Jeg er godt klar over at motoren skal være lavet til at kunne klare x antal volt og ampere.

    Men har man en motor hvorpå der står 7,2V så kan den nok også klare de 7,4V fra et 2S LiPo. Jeg er skam også vel viden om at et fuldt opladt LiPo sparker 8,4V ud når det er fuldt opladt men et 7,2V NiMh batteri sparker vel omkring 8V ud når det er fuldt opladt. Det kan ikke passe at de 0,4V kan gøre så megen skade hvis motoren er sund og rask.

    Men okay jeg kan også have misforstået noget hen ad vejen, der er jo mange faktorer som spiller ind og jeg har ikke den store forstand på børstet motorer, men så svage er de vel heller ikke. De bliver jo flittigt brugt i trail og crawl biler eller hva'?


Kommentér på:
E-Revo batterier?

Annonce