{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Tommy L
Tommy L
Tilmeldt:
24. maj 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Nogle nybegynder-spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige bestilt en HPI Savage 3.5, og den bliver leveret fredag med posten - glæder mig som et lille barn :o)

Men sådan en fætter skal vel køres til, jeg giver jo heller ikke min crosser fuld skrue, når jeg har skiftet stempel i den - men hvordan gør jeg det bedst, altså kører den til! Evt. links til nybegyndersider er også velkomne - jeg er HELT på bar bund, sidst jeg prøvede en R/C bil er vel ca. 15 år siden ;o)

Mvh. Tommy Larsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle nybegynder-spørgsmål
  • Tommy L
    Tommy L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #1   24. maj 2006 OK, dvs. jeg vil være bedst tjent med at købe en IR-føler - eller er det kun nødvendigt, hvis jeg begynder at tune osv. - i første omgang bliver den indstillet efter HPI's retningslinier :o)

  • #3   24. maj 2006 Når du får den, følger der vel en dvd med??? Bare følg den vis der kommer sådan en med:)

    //Elmhøj


  • Jim  K
    Jim K Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
    #4   24. maj 2006 Jeg har lige købt en Traxxas Jato for et par uger siden som jeg lige har kørt til på præcis den måde de anbefaler.
    Jeg kan kun sige det har virket.. Den rykker max nu.

    Processen kører over 5 tanke. og foregår på asfalt.

    motoren bør fra HPI være grundindstilt til indkørsel og derfor stå rimeligt fed i blandingen, og du bør derfor ikke røre noget som hovedregel.

    Når jeg mener forsigtigt gas mener jeg at du ikke giver hurtigere gas end din motor kan nå at sluge.

    Foremålet er at give din motor en vis belastning så de bevæglige dele kan slides til på en sund måde der ikke stresser motoren.

    Det er IKKE nødvendigt med speciel tilkøringsfuel. Brug det du vil køre med normalt 25 % vil den have godt af.

    Tank 1. Karrossen skal være afmonteret Da motoren ved første tank godt kan blive varm da alle dele kører rimeligt tight. Fra fuld stop giv forsigtig gas op til kvart gas i to sec. og brems fortsæt med det indtil din tank er næsten tom stop motoren og lad den køle i 15 min.

    Tank 2. Karossen er nu på . Fra fuld stop giv forsigtig gas og til halv gas og hold den i to sec. og brems igen fortsæt med det indtil din tank er næsten tom. og lad køle i 15 min.

    Tank 3. Fra fuld stop giv forsigigt gas op til halv gas men hold den nu i 3 sec. Igen fortsæt med det indtil din tank er næsten tom. Denne gang skal du IKKE lade bilen køle af. På med noget fuel og ud igen.

    Tank 4. Fra stop giv forsigtigt gas men denne gang skal du give fuld gas hold den i 3 sec. og brems. prøv så vidt muligt at undgå din bil skifter gear.

    Tank 5 Fra stop giver du gas over op til fuld gas over en 3 sec. periode og holder max gas i to sec og så brems. Husk at find et sted med passende plads.

    Tank 6 GI DEN GAAAAASSS.!!!!

    Go fornøjelse.


  • Jim  K
    Jim K Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
    #5   24. maj 2006 PS. Er selv born again rc freak efter 15 år Tommy

    sjovt entligt

    Sgu sket meget på de 15 år ikk??


  • #6   24. maj 2006 men der følger en dvd med så du kan se det hele

  • #7   24. maj 2006 hej dert er også nogle gode tips i denne her (link fjernet)


  • #8   24. maj 2006 Jeg er også nybegynder, og jeg brugte denne metode : http://www.happysale.dk/images/min_bil.htm

    Jeg er bare lidt forsigtig anlagt, og jeg hader at ødelægge ting, som har kostet rimelig mange penge smiley så jeg kørte 6tank fulde, hvor jeg ikke gav bundgas, mere end 1-2sec af gangen.. Og jeg kan godt sige jer, at min den rykker nice nu.. Hvis bare den gad at starte smiley For min startsnor er knækket, så jeg bestiller Powerstarter!!


  • Tommy L
    Tommy L Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #9   24. maj 2006 Jim - jeg har faktisk aldrig selv kørt aktivt på den facon, det var jo ikke noget jeg havde råd til som 12-årig, men et par af naboens unger var bidt af det, og jeg kan huske hvordan de baksede med at samle deres nyindkøbte Tamyia modeller, og blev fascineret - og så her for nylig kom en af mine gamle kammerater forbi, han havde købt en brugt Savage, og så var jeg tændt, for nitro det er altså lige den tand federe end elbiler, kan ikke engang huske om de var på markedet dengang, men så har det i hvert fald ikke været til at komme til for penge! Skattefar var lige forbi med en pose penge til mig i går, og så følte jeg trangen til selv at prøve det, glæder mig jo allerede til posten kommer på fredag som et lille barn til juleaften :o)

  • Jim  K
    Jim K Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
    #10   25. maj 2006 He he

    Kender godt følesen

    Da jeg endelig havde bestilt den over nettet var ku det ikke gå stærkt nok og da den endelig kom.... Ja som du skrev så var man ligepludselig 10 år igen og en Juleaften med den største gave i favnen...

    Men håber du har fået den kørt til og dit nye legetøj spiller.

    Og jo har både kørt el og brændstofbil og det ER altså sjovere med brændstof.


Kommentér på:
Nogle nybegynder-spørgsmål

Annonce