{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

søren  o
søren o
Tilmeldt:
18. dec 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19

Nybegynder med masse af spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er mand på 32 år med kone og børn, som går og overvejer at anskaffe mig en rc bil.
Det jeg ved er at det skal være el og i størrelse 1/10.
Jeg er itvivl om det skal være trail/crawl ,offroad,onroad.
Trail/crawl er nok det nemmeste ,da jeg kan bygge en bane i haven, og kører når jeg vil, men jeg ville også gerne være medlem af en klub pga det sociale ved at kører med andre.
Jeg kan fornemme der ikke er nogle klubber der udelukkende fokusere på trail/crawl i nærheden af hjertet af Sønderjylland (gram) ;), og det virker heller ikke til hvis man kunne tænke sig at hæve det til et seriøst plan er så stor muligheder i forhold til offroad og onroad.(ret mig endelig hvis jeg er forkert på det).
Derfor er offroad onroad også inde i billedet. Men der er jeg itvivl om hva bil vil værre god størrelse på motor osv.
Kan det passe der ikke er nogle klubber/baner nærmere end åbenrå så?
jeg har et max budget på en 6-7000kr men billigere vil jo heller ikke gøre noget (konen vil være gladere).
Så lige for at kradse det op hvad jeg mangler hjælp til er
Klupper i nærheden af gram.
Både trail/crawl og on/offroad.
Biller inden for pris klassen man skal kigge efter.
Jeg elsker at skrue selv så et saml selv sæt er at fortrække.



Kommentarer på:  Nybegynder med masse af spørgsmål.
  • #1   22. jul 2013 (link fjernet) i Aabenraa, ser ud til og være rat stor

  • #2   22. jul 2013 Jeg ville nok vælge noget 1/10 offroad. Om det skal være 2wd eller 4wd er lidt op til dig selv. Men jeg ville personligt vælge 2wd.

    Måske du vil få mest ud af at kigge efter en brugt bil med tilhørende udstyr og reservedele. Der får du ihvertfald mest for pengene.

    Men hvis du absolut vil have nyt, og samle selv, så kan det godt gå hen og blive dyrt med high end bilerne. Så der skal du gå lidt på kompromis med din elektronik. Husk du skal også have lader, fjernstyring, xtra batterier, og evt værktøj osv osv... Det løber hurtigt op alt sammen.


  • #3   22. jul 2013 Nu kender jeg ikke traxxas så godt men mener at Summit 1/8 er både til offroad og crawl? En noget større bil (who wants small..?) Men alligevel indenfor prisen og giver dig flere muligheder. Tjek holtehobby.dk

    Med en offroad bil kan du også smide onroad dæk på og fræse rundt i nabolaget.

    Prisen er i den høje ende men hvis du køber en imax lader (ok lader til at starte med) og så batterier fra hobbyking.com (fra tyskland eller holland for at undgå import afgifter) kan det måske klares indenfor budgettet.

    Ulemperne er at det ikke er en samle bil og den er større.

    Det er svært for mig at anbefale andet end 1/8 monster trucks men synes selv det gik godt her smiley


  • søren  o
    søren o Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
    #4   23. jul 2013 Poul C tror også jeg tager der ned og ser/ snakker en dag, men er der ingen andre klubber tættere på ?.
    Chris N det er ikke et must med samle selv sæt, det er mere fordi jeg tror man kommer til at kende bilen bedre hvis man selv havde samlet den. Også er det jo også hyggeligt at sidde og samle :). Havde ikke selv tænkt på at kigge på brugt, men det vil jeg da gøre nu :).
    Hvorfor egentlig 2 wd frem for 4 wd?.
    Mark findes der en klasse for 1/8 eller kører man bare mod 1/10 i klubberne? Jeg tror nu jeg vil gå efter en 1/10.
    Men tak for svarene det alttid rart at få hjælp:).

    Jeg sad lige og kiggede på youtube. Igår aftes, der faldt jeg over nogle Formel 1 rc løb, det virkede lidt interesant, har de en klasse for sig her hjemme?


  • #5   23. jul 2013 Lige til info, Summit er 1/10, bare en stor en af slagsen smiley

  • #6   23. jul 2013 Tak Benny S - så var mit svar bedre end antaget smiley

    Søren O, jeg tror du skal kigge dig selv dybt i øjnene og overveje hvad det helt præcis er for noget RC du vil. Det lyder til at du flakker rundt i mulighederne, som er jo pænt store.

    Tag ind til en RC butik og KIG på 1/10 og 1/8 modeller. 1/10 er noget mindre og jeg synes fun factor er mindre med disse biler, men igen, I like 'em big.

    Klubber er forskellige, alle har forskellige baner, nogle kun til 1/10 onroad, andre med blandet baner. Typisk køres der ikke forskellige størrelser på samme tid, de mindre biler har vane for at blive f***ed af de andre større biler.

    Formel 1 er måske på vej op her i DK, DMSU (?) er i gang med at køre nogle løb og se om samarbejde med svenskerne kan ske på højere plan.

    Held og lykke!


  • #7   23. jul 2013 Har du en halv time til Kolding?
    Vi køre normalt tirsdage og lørdage.
    Så kan du se hvilke muligheder vi kan tilbyde.


  • #8   23. jul 2013 Men hvis du havde været 33 år med kone og børn - havde sagen været en helt anden smiley

  • #9   23. jul 2013 2wd er en lille smule mere udfordrende, også er det den største offroad klasse i dk.

    Men ja hvis du køber en brugt, så kan du jo altid skille alt ad, og samle/renovere den fra bunden. smiley


  • #10   23. jul 2013 Der er også rc parke i søgård . Du skal bare søge på rc parken , vi har nogle rigtige fine baner . Tirsdag er klub aften .

  • #11   23. jul 2013 Crawl kan også anbefales. Kit bil og samle selv.
    Mødes med andre og køre i forskelligt landskab, underlag. Det er det jeg sys der er sjoveste ved rc pt.
    Finde en masser scale udstyr, og få dem til at ligne rigtige biler smiley


  • søren  o
    søren o Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
    #12   23. jul 2013 Mark du har ret, jeg kan ikke hel beslutte mig hvad vej det skal være.(det er ikke sådan med alle de muligheder)
    Jeg må ud og kigge i nogle forretninger, og til Kolding og åbenrå og se/snakke lidt.
    Takker for hjælpen.
    Er der nogle rc forretninger i Sønderjylland som kan anbefales at besøge?.
    Benny s hvor holder i til henne?.


  • #13   23. jul 2013 Jeg er selv fra kolding af. Mødes med nogle fra Esbjerg og fyn med Crawl & Trail. vi har gode steder kolding og esbjerg/varde.
    Jeg køre selv til Durup (Nord for skive) Der er en ret fed bane til 1/14 og 1/16 lastbiler og gravemaskiner gummigede osv.


  • #14   23. jul 2013 Ang forretninger bruger jeg Morfars, Midhobby & RC kongen. Jeg bruger også FG hobby til min FB biler. Han er også forhandler af HPI. De ting jeg skulle have, er han pt den billigeste med HPI og de FG dele jeg skulle bruge smiley

  • #15   23. jul 2013 gå efter 1:8 istedet. jeg startede også med 1:10 med tanken om at det var lige mig og at det var det sjoveste. det var det da os. men nu har jeg lige købt en 1:8 buggy som er 100 gange sjovere og meget federe.

    og køre i kolding og der har vi en mega god 1:8 bane.


  • #16   23. jul 2013 Det er jo altid smag og behag smiley Om man er til Fart, eller crawl smiley
    Jeg er ret glad for mine Axial biler og Summit.
    Har også en 1/8 nitro buggy og 1/5 Benzin bil smiley


  • #17   23. jul 2013 benny s: hvorfor ikke tage ud til rc royal en dag, du bor jo i kolding og du har lige det der bliver kørt med i klubben???

  • #18   23. jul 2013 Nu blir det jo nok heller ikke ret meget dyrere at køre RC end 1:8 Nitro. EL er lidt billigere i længden, men det koster stadig kassen.

  • #19   23. jul 2013 jeg er 14 og han er 32 år, så mon ikke han har råd til det. og nu var det el jeg tænkte på.

  • #20   23. jul 2013 Mads P : Det er fordi at Crawling siger mig meget mere end det andet smiley Men kan da saktens være jeg kigger ud på et tidspunkt smiley

  • #21   23. jul 2013 Jeg vil anbefale masser og masser af youtube. Det var sådan jeg kom igang, og det var på youtube, jeg faldt for Summit'en.

    Nu Summit blev nævnt, så er det en meget stor 1:10, også derfor den bliver kaldt 1:8. Det er en helårs (vandtæt) hygge-crawler-monstertruck med 2 gear og låsbare differentialer fra fjernstyringen. Jeg er meget glad for min, men den har da sine svage sider, og du skal regne med at investere i nogle andre dæk, hvis valget falder på den.

    Der er de FEDESTE trail videoer på "RC Adventures", så tag og søg på det. For mig var trail desværre sjovere at se på end selv at køre, men der er rigtig mange trail folk herinde på siden, der virkelig ser ud til at hygge sig. Så tag en snak med dem.

    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med klubber i det jyske, men hvis jeg skulle igang med at køre på bane, så ville jeg sørge for at få fat i noget, der virkelig kan følge med og konkurrere i den klasse, jeg skulle køre i. Derfor er det en MEGET god idé at tage ud til en klubaften FØR du køber bil, hvis du finder en klub.

    Jeg håber du kommer godt igang smiley


  • #22   23. jul 2013 Der vil som altid på sådan et emne her, vælte ind med gode idéer og tips smiley

    Mit bud ud fra din beskrivelse, med gerne selv at ville skrue osv. Vil nok være som følger.

    Lidt en kombipakke, med lidt afvekslende muligheder.
    1: En Axial SCX10. Crawler med MAASSER af muligheder for vildt fede styling og skalarealistiske opgraderinger
    Tjek; https://www.google.com/search?q=axial+scx10&oq=axial+&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    2: Helt basic. En eller anden Tamiya onroadmodel TT-01/ M-05/ M-03 eller noget. Der er du hurtigt igang for få penge og finder meget hurtigt ud af om det er noget, og så work your way, op eller ud derfra smiley

    3: En LRP/ HPI eller lignende 1:10 Offroadting, samme historie som med onroad. Du er hurtigt igang og kan meget let med det hele opgradere, eller skifte hele setup'et ud med andet mærke hvis du bliver bidt smiley

    Dertil nogen must haves:

    Radio, find en 2,4Ghz med memory for 10 modeller. Så køber du bare løse modtagere løbende som du får modeller til.
    Personligt er jeg superglad for min Ansmann W6, og løse modtagere kan købes hos Hobbyking for ca 6$ Superfint smiley

    Lader. Tag og få en god multilader fra start, istedet for små snoldede enkeltladere. Igen, Jeg har en Hyperion, som jeg er enormt glad for.

    Og som nævnt, batterier, igen Hobbyking ER "the king".

    ALT hvad jeg har anbefalet, er kun ud fra min egen erfaring smiley Det er en jungle og der er masser der er godt, og bedre, og ringere smiley
    Men "brikkerne" hver især er jo lidt vigtige at få med.


  • #23   25. jul 2013 Hov, faldt lige over denne annonce på en fin lader smiley

    http://www.rcgalleri.dk/marked/Elektronik/107033-pro-blitz-lader-balancer


Kommentér på:
Nybegynder med masse af spørgsmål.

Annonce