{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.227 visninger | Oprettet:

Kent
Kent
Tilmeldt:
2. nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15

Køb af offroad til 9årig {{forumTopicSubject}}

Min knægt ønsker sig en batteri RC bil til hans fødselsdag.

Hvad er best to buy.

Krav er at den skal være god i grus, græs og jord.
Hurtig ladning og holdbar.
Vi har en mindre grus grav, med nogle gode skranter.
Så det nok noget af det den skal bruges til.
budget siger maks 2000kr

Vi har kigget lidt på denne.
https://morfars.dk/products/volcano-xp4

Men vil gerne have noget ekspert viden ind over inden vi køber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af offroad til 9årig
  • #1   2. nov 2016 Hvis bilen skal være holdbar ville jeg ik anbefale den bil så ville jeg gå efter de kendte mærker traxxas losi Xray mm der er klart forskel i kvaliteten og det tror jeg de fleste herinden vil sige osse .
    Ladetid på batterier kommer an på hvilken lader du vælger og invester i alle nye biler kommer med std lader og det tager alt fra 3-6 timer og lade op så du skal have en lynlader osse de koster i snit ca 400kr alene og så noget batteri der kan holde mere end 10 min og det koster osse så mit råd ville være en samlepakke i brugt det får man meget mere ud af .


  • #2   2. nov 2016 LRP s10 twister, den er holdbar, og kan i 99/100 tilfælde "klikkes" sammen igen hvis noget falder af, den er super til børn og barnlige sjæle.

    Kan se på din profil du er fra nordjylland, derfor dette link, den kan købes mange andre steder også, når man får mere erfaring med bilen kan den opgraderes, så den bliver hurtigere, hvis det bliver aktuelt.

    http://www.randershobbyimport.dk/shop/lrp-s10-twister-724p.html


  • #7   2. nov 2016 Jeg købte sådan en her til min knægt på 7;
    http://midhobby.dk/produkter/918-wltoys/58743-wltoys-terminator-112-24ghz-rtr-groen-vandtaet/
    Det fungerer rigtigt fint, den er nem at styre, kan drifte og giver et bredt smil.
    Ekstra batterier er købt på banggood.com og andre kinesersites (under 10$, så man slipper for told)
    Dual-Lynlader er købt på Konrad, så vi har altid friske batterier på no-time

    Til mig selv, købte jeg denne;
    http://midhobby.dk/produkter/918-wltoys/61385-wltoys-pathfinder-112-24ghz-rtr-blaa-vandtaet/

    Bilerne gav egentligt rigeligt udfordringer til mig og Junior.

    Men så fik jeg blod på tanden og byggede dem om til brushless, den fungerede fint, dog blev bilerne liiiidt for hurtige på asfalt (reservedele er heldigvis billige)
    Efter lidt tid fik vi lidt knas med WL's upgrade brushless modtager (Org. skal udskiftes ved upgrade) Upgrade modtagerne stod af på stribe (rigtig kinøjser elektronik, tror ikke de kan klare spændingen fra Brushless ESC'en)

    Jeg endte med at skifte sender, modtager og servo'er ud med Sanwa (det er kram) og vi har nu to driftssikre biler, der leverer sjov time efter time.

    I standard-trim er bilerne mega-sjove, med "tun" er de crazy-sjove smiley
    De er fine at starte ud med, så kan man altid upgrade senere hvis det er noget ungerne bliver ved med at syntes er sjovt.
    Jeg har haft meget glæde af at have 2 biler, når junior har legekammerater med hjem.


  • #8   2. nov 2016 Vil også sige en Traxxas . Måske en brugt men i god stand. Rimelig kvalitet og nem at få stumper til NÅR det går galt .

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #9   2. nov 2016 Han er mest til monster truck modellen.

    Hvad med den her.
    http://rcfun.dk/product/maxam-storm-r10-brushless-23588/

    Er 4x4 lig med mere fun eller er det større bekymring for at der er noget der går i stykker.


  • #10   2. nov 2016 Hvis jeg var dig, ville jeg finde noget brugt enten Traxxas, Losi, Arrma..

    Selvfølgelig er træk på alle 4 at foretrække, men som du selv er inde på er der også mere der kan gå i stykker ? dog er de altså noget nemmere at styre for en lille fyr.



  • #11   2. nov 2016 Jeg har en Traxxas summi vxl 1/16 . Som er pæn og i god stand 1250 kr med batteri og Rc .

  • #12   2. nov 2016 Kent :

    Din dreng er 9 år gammel han er vel knap 1 meter høj.?

    Jeg vil klart fraråde dyere modeller, brushless biler, eller 4 hjuls trukne racere.

    Giv ham en model han selv kan få glæde af. Der findes flere fede muligheder

    Men skal alle krav overholdes, så er der ikke mange biler til under 2000.- som kan køre på græs og som er vandtætte. Og der er volcano nok bedste bud.
    (Det er nærmest en traxxas clon, tilsat stål aksler og metal gearkasse)

    Ellers hvis vi må slække på krav og udelukke græs så kig på
    Fx traxxas bandit eller rustler.
    (De har dog plast aksler og gearkasse men fine biler)

    Eller LRP twisteren højere oppe er i min optik også en fin bil, men det gælder det samme som alle andre buggyer de er lige til den lave side, til at de fungere på græs.

    Mine erfaringer er at brushless og 4wd ikke er en god ide til børn, det tager magten fra dem og de taber intressen


    Men vigtigst af alt køb noget du nemt kan få dele til, det for du brug for.


  • #13   2. nov 2016 min er Brushless så ja den er hurtig. MEN man kan skrue ned for hastiheden på fjernbetjeningen

  • #14   2. nov 2016 Tænker din knægt er 9 år. Så ville jeg nok ikke søge efter noget brushless.
    Og hvis den skal holde til de krav er det nok en god bil i linker til. En hurtige lader og et batteri mere måske. Ved godt de ikke har de bedste ry i holdbarhed. Men ingen ting er lavet til at holde evigt.
    Nu blev der nævnt at købe brugt er os en god ide. Men selv jeg ville nok blive lidt skuffet hvis jeg fik en brugt i fødselsdagsgave:) så skulle den i hver fald stå som ny:)

    Min mening:)


  • #15   3. nov 2016 Enig, start uden brushless. Det er en fin opgradering, men samme bil uden/med brushless hedder 30/60km/t mange steder, så der er en pæn forskel der. Jo hurtigere du kører, jo hårdere rammer du væggen, jo flere ting går i stykker.

    Traxxas er fine og solide biler, men er ikke! nødvendige til at starte på. Alt for mange kommer her og forsøger at sælge næsten nye biler de ikke fik brugt, til knap halvdelen af købsprisen før vi bider på. Start billigere, og den dag det ikke er nok så opgrader til brushless eller køb en anden.

    LrP Twister (2wd) og Blast (4wd) ville også være mine bud. De er solide, der er reservedele i rigtig mange af de danske web- og fysiske hobbyshops, og de kører rigtig godt. Har haft en af hver.

    Hvis han er mest til monster truck, så kig på disse to (PS: ja siden ligner noget fra halfemserne, men prisen er god og det er i den rigtige ende af landet. I kan også kigge på midhobby.dk fra Viborg, de fører også LRP og har en flottere side):
    http://www.randershobbyimport.dk/shop/lrp-s10-blast-721p.html
    http://www.randershobbyimport.dk/shop/lrp-s10-blast-722p.html

    Monster truck'en har større frihøjde og klarer sig bedst i græs. Lad være med at køre på en plæne 10 min i træk, det dræber motor og ESC (friktion=varme=slid), men man kan sagtens køre på og af plænen. Det kan buggyer nu også. Truggyen ligger vel mellem buggy og monster truck, større hjul giver lidt mere frihøjde så de klarer græs i kort tid, ligger godt i sving og luften så fedt til bane og hop, buggyen klarer en hurtig tur på græs men er mest til grus m.v.

    2wd vs 4wd er virkelig en smagssag, jeg synes faktisk det er sjovest at fyre op i 2wd'erne og overstyre i sving og fyre donuts af, mens en 4wd sparker numse på en anden måde. Min LRP S10 Twister Truggy er stadig en af favoritterne netop af den grund - og jeg har over 10 biler så det er ikke fordi jeg mangler legetøj.


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #16   3. nov 2016 min 2 årige knægt er knap 1meter. min 9årige knægt er 1.4meter. så han har rimelig med overblik.

    han er hurtig til at lære hvor grænsen ligger for hvad han kan styre. så er slet ikke bange for at ligge i bil i hænderne på ham der kan køre 60km/t det skal han nok klare.


  • #17   3. nov 2016 Havde en knægt på samme alder som mistede interessen da jeg købte en billig ny bil der alt for nemt gik i stykker.
    Han fandt dog interessen igen da jeg købte en brugt kvalitets bil som kunne holde til noget.
    Tror godt du kan fornemme mit budskab ??


  • #18   3. nov 2016 Kent:

    Jammen så svarede du jo selv på dine spørgsmål, så er det bare ud og finde en bil der køre omkring de 60, så der skal du kigge på noget brushless

    så kommer du nok til at løbe over budget, men der er jo mange valg i livet =)


  • #19   3. nov 2016 Undrede mig også over 9år og knap en meter højt smiley

    Giv ham noget med fart på så han får flere udfordringer. Knægten får hurtigt styr på det.. hurtigere end os "gamle" vil hvis vi først nu lagde os ud med det.

    Ja det kommer til at koste lidt stumper i ny og næ.. men det kender vi jo selv alt til.. vores skal også tit have nogle smiley


  • #20   3. nov 2016 Jeg gav min Nevø en billig bil, han er 9 og den køre ca 35, efter 3 gang han kørte med den spurgte han om han ikke måtte prøve mine losi'er og så var han hooked ? nu vil han have noget hurtigere og støre! han styre fint mine biler som løber omkring de 60.. dog skal han bruge lidt plads men alt er under kontrol smiley

  • #21   3. nov 2016 Der er jo faktisk et super tilbud på disse sider: en 1/8 Team Associated truggy til 1700 brugt. Den er brushless, og der er bil der fra ny vel koster nord for 4000. Link: http://www.rcgalleri.dk/bil-team-associated-rc8te/id-154022

    Hvis du vil have en ny så kan du få LRP's Blast brushless modeller til 2000 kr, men der mangler du lader og bedre batteri. I Tyskland kan jeg finde monster truck'en til 1650 + forsendelse:
    https://www.cmc-versand.de/LRP/S10-Blast-MT-2-Brushless-RTR-2-4GHz-1-10-4WD-Elektro-Monstertruck-arnr-15-120803.html

    Men enig i at du skal holde dig fra kinasagerne. LRP er ikke kinasager. Team Associated er kram.


  • #22   3. nov 2016 Losi Mini 8ight, kan fås til lige omkring 2 kilo alt efter hvor man køber den, men det er også kun 1/14 str.

  • #23   4. nov 2016 Min knægt på 8 havde en hbx x09(billig skrøbelig lortebil). Men den rendte godt 50-60 stykker, den og min slash 4/4 styrer han fint,, han kan også klare min nitro revo, og min fg 1/5 benziner.
    Bare lad dem starte i lav trim første par gange og åbn så mere op..


  • Malthe M
    Malthe M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 8 Følgere: 28 Svar: 31
    #24   4. nov 2016 Hvis du er til morfars kunne du købe en Ranger eller en stealth X09 eller en volcano ellers kan du købe noget af det billige traxxas

  • #25   4. nov 2016 Det tror jeg noget brugt traxxas er bedre, hvis han skal holde budget, som var max 2000.- man får ikke meget nyt brushless bil for 2000.- hvis der skal være batteri og lader med.

    dog er min engen holdning at bruhless er alt for vildt til en på 9 som aldrig har kørt før.


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #26   4. nov 2016 Jeg har lige været forbi mid hobby i Viborg. jeg har købt maxam storm r10 til ham. så håber jeg det dur.

  • #27   4. nov 2016 Tillykke med den, den skal knægten nok blive glad for....
    Et lille råd, køb et par ekstra/større batterier, så i kan lege lidt mere end 10-15min.. Nogle børn mister interessen hvis ikke de kan lege i minimum 30-45minutter. ( det gør jo ikke noget farmand leger med )
    Og så find en stor åben plads uden de vilde forhindringer.. Igen nogle kan ikke lige vende styringen om, når man kører mod sig selv, men børn lærer det hurtigt.

    Ud og leg og kom med knægtens reaktion om en uges tid. smiley


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #28   4. nov 2016 Han har først fødselsdag om 14 dage. Så nu står den pænt i kassen oppe på hans værelse. Jo jeg skal nok komme med en tilbagemelding om hvad han synes om den og hvad jeg synes om den.

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #29   4. nov 2016 med hensyn til batteri vil jeg se hvordan det passer med 10-15 leg. hvis han synes det er for lidt. bestiller jeg bare et batteri mere til ham.

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #30   4. nov 2016 Nu har jeg været ved at læse lidt mere op på de lipo batterier.

    Er det en god ide at montere sådan en lipo buzzer inden han begynder at køre med den.

    http://midhobby.dk/produkter/40-lipo-batteripacks/27439-maxam-lipo-buzzer-2-4-cell-lipo/

    Jeg kan se at batteriet der er med er en 3500mah og laderen er kun en 500mah så det vil tag 7 timer for den at lade op.

    Skal jeg så købe sådan en kit til den.

    http://midhobby.dk/produkter/736-specialvarer/49336-rc-lipo-batterier-og-lader-pakke---medium/

    Eller kan jeg nøjes med bare et batteri og en lader.
    http://midhobby.dk/produkter/736-specialvarer/53445-rc-lipo-batterier-og-lader-pakke---small/


  • #31   5. nov 2016 Hvis din bil er med LIPO nu, er det nok en meget god ide med en LIPO buzzer, ellers dør dit batteri,

    hvis det også "kun" er en 500 mah LIPO lader du har, vil ladetiden nok nærmere ligge på 10 timer, da lade strømmen ikke er linejer på LIPO opladninger.s

    Nu springer budget nok i luften, men hvis du ikke her en lyn lader, så bliver det nogle lange dage, og en skuffet dreng. =(


  • #32   5. nov 2016 Eftersom bilen er "født" med LIPO er der med stor sandsynlighed LIPO cutoff i bilens esc/fartregulator, så du behøver sådan set ikke en buzzer - det klarer bilen. Køb en alligevel på Ebay til en tier fra Hong Kong, de er rare at have og de har som regel et display så du kan se spændingen i hver celle.

    Jeg fandt brugsvejledningen til en Maxam Hurricane R10, den er også brushless født med LIPO bare sand buggy udgave. Den HAR cutoff. Kan ikke komme i tanke om nogen grund til at Storm'en ikke skulle have det, men læs den medfølgende brugsvejledning.


  • #33   5. nov 2016 Vil også mene der er cutoff på den, så den selv cutter strømmen. Selv har jeg en lader fra rc kongen. Som klarer mit behov fint, den lader med 5A så en times tid så man kørende.
    Jeg har 2-3 af de kina buzzer liggende, du måtte godt få en hvis du kom forbi, men du har et stykke vej kan jeg se.

    Lader. http://rckongen.dk/produkt/hobbypower-pro-6-amp-oplader-med-stroemforsyning/

    Billige batterier osv. HUSK og vælg EU WAREHOUSE.

    https://www.hobbyking.com/en_us


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #34   5. nov 2016 budgettet er ikke sprunget i luften endnu. jeg havde Maks 2000kr til selve bilen. selve tilhøret kommer jo ved siden af. Det koster jo det gør for at få bedste oplevelse ud af det.

  • #35   5. nov 2016 Perfekt. På ladersiden kan du få fine 5a-ladere i DK shops til 300-400. I udlandet er der egentlig kun en lader jeg vil anbefale:
    https://hobbyking.com/en_us/turnigy-accucel-6-80w-10a-balancer-charger-lihv-capable.html

    Den lader med mere power, og kan også lade LIHV-batterier. Jeg ved ikke om de for alvor slår igennem, men de kan holde 0.15v mere så der er ekstra strøm at lege med.

    Batterier køber jeg samme sted. Det kræver ofte lidt lodning da det ikke er sikkert batteri og lader er født med det rigtige stik.

    HVIS du vælger at købe fra Hobbyking skal du egentlig bare være opmærksom på to ting:
    Varerne skal bestilles fra EU-shoppen for at undgå told og afgift. Der er også en UK webshop men den plejer at være for dyr i fragt. Tjek evt. selv.
    Den lader jeg viser mangler en strømforsyning. De kan findes derinde til en lav pris så den stadig ender under eller på niveau med de danske sider. Det kan også være du har en liggende der kunne bruges. Jeg ved at man kan bruge pc-strømforsyninger, hvis man har den tekniske snilde, og strømforsyningen leverer watt nok.


  • #36   5. nov 2016 Batteri plus lader kan fås til 400kr fra hobbyking

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #37   5. nov 2016 er de maxam pakker fra mid hobby jeg link til for dårlige eller hvordan.


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #38   5. nov 2016 nu har jeg søgt lidt.
    jeg vil gerne handle dansk.
    er det ikke her jeg skal have fat i.

    en lader
    http://rckongen.dk/produkt/hobbypower-pro-6-amp-oplader-med-stroemforsyning/

    2styk af disse

    http://rckongen.dk/produkt/74v-5000-mah-45c-rc-lipo-batteri-hobbypower-25x44x138-mm/





  • #39   5. nov 2016 Det ser helt fint ud det du har fundet der.
    Der får du både bedre lader og bedre batterier end dem fra midhobby.


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #40   5. nov 2016 okay så vil jeg bestille det. Dem der lade poser. er det noget man skal købe.

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #41   5. nov 2016 jeg tænker på om den her ikke bedre.
    http://rckongen.dk/produkt/maxam-invader-50-lader-med-stroemforsyning/
    når det er en 9årige der skal sætte den til ladning. det er bare at forbinde stikkene og trykke start.
    den anden skal han jo vælge hvad batteri der er forbundet. hvad sker der hvis han vælger forkert.


  • #42   5. nov 2016 HELT fint at du køber dansk, go for it. Det er fine valg du har taget
    Men det er decideret forkert at det er bedre end HK's varer, det du linker til er nemlig også discount og dermed samme kvalitet. Som en der har og har haft begge dele vil jeg sige at det jeg linkede til er lidt bedre. Men det er ikke en forskel der vil betyde noget.

    Bare lad være med at tro at rckongens produkter i den prisklasse er bedre, for de køber samme steder. Og Maxam er et billigt mærke fra Asien, det er OK men lad nu være med at kalde dem kvalivare, jeg har selv et af deres batterier og det imponerede ikke mig. Oppustet som en fed tante er det...

    Og Hobbypower? Smag på det, det er noname kinagrej. Men derfor virker det fint alligevel så som sagt: køb du bare det - og benyt garanti og service hvis der er noget der skuffer. Iphones er også lavet i Kina smiley


  • #43   5. nov 2016 PS Kent husk at 9-årige som regel er bedre til tech end os. Hvis han altid tilslutter balancestikket, og laderen er god nok, skulle den detecte hvad der lades så den enten advarer eller ikke tillader forkert ladning. Men spørg i butikken eller på mail eller chat, det er jo servicen der burde være bedre ved dk køb. Ladepose er fornuftig, jeg lader på komfuret mens jeg er i nærheden i tilfælde af brand. Det er bare ikke så fedt hvis nogen tænder det ved en fejl...

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #44   5. nov 2016 kan jeg ikke bare smide batteri i en kage dåse under opladning

  • #45   5. nov 2016 jo det burde vel være ligeså godt som en ladepose, bare der ikke er noget brandbart lige over dåsen.

  • #46   5. nov 2016 What he said. Men husk på varmen - for kolde og for varme batterier er ikke optimalt for holdbarheden. Er ikke sikker på der er forskel på kagedåser og ladeposer der smiley
    Under alle omstændigheder kan du let købe dig fattig i ting du 'måske' ikke kan undvære, blot for at finde ud af at du ikke har brug for dem.


  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #47   21. nov 2016 så har knægten kørt det første par timer med dyret. jeg må sige er er meget positivt overrasket og farten og det rimelig nemt at styre bilen. vi har dog haft et mindre uheld med våd nyt asfalt og en væg med fuld drøn. der mistet den lige en forhjul. men der er bestilt nye dele. hvad går mest i stykker ved brug på sådan en bil.

  • #48   22. nov 2016 Bærearme

  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #49   22. nov 2016 hvad med træk aksler.

  • #50   22. nov 2016 Kender ikke modellen desværre, men hvis det bare er en lille tændstik, med en kugle og en tværpind i, så de nok ligesom på hbx, og skrøbelige,
    Kan kun tale Af egen erfaring,, skiftede mange bærearme, og de alksler/pinde som holdt dem. , kun 2 drivaksler.



  • Kent
    Kent Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #51   22. nov 2016 jeg vil tror de er sådan nogle 2.5 til 3mm stål aksler med kugle og tvær pind. Men vi må køre lidt mere med den og se hvad der går i stykker.

  • #52   23. nov 2016 Foresten, modparten til drivakslen, den del der er i hjullejet. Drivledet, det blev slidt på juniors, hbx. Nær først der er slør mellem den og drivled, så går det stærkt.

Kommentér på:
Køb af offroad til 9årig

Annonce