{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Ole O S
Ole O S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Forskel på nitro og brændstof + mere.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Først og fremmest så skal jeg have fundet mig en ordentlig RC istedet for de små el-biler. De er lidt kedelige i længden. Så derfor vil jeg høre hvad forskellen på nitro og brændstof er.. Hvilken en er bedst. Og hvor finder man en lækker billig bil med tilsvarende ??

Håber i kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på nitro og brændstof + mere..
  • #1   14. jun 2006 Nitro = Kortere køretid mellem tankene, og mere vedligeholdelse / instilling af motor.

Benzin = Hæld noget benzin i tanken, hiv i snoren og du er kørende i 45 min cirka.

Det er ihvertifald hvad jeg ved af?

Men hvor mange penge vil du bruge på en RC?

• #2   14. jun 2006 Det ene er nitro og det andet er benzin.

Nitro koster alt mellem 50kr og 150kr. pr liter. Bilerne er normalt i størrelse 1:10 og 1:8 De køre alt mellem 5min til 20min på en tank. Bilerne er forholdsvis billige og købe og reservedele er heller ikke så dyrt. Man skal (mest på de helt billige) juster en del på motoren. De er hurtigere i optræk blandt andet på grund af vægten. Der er mange baner til nitro biler i DK. De fleste nitro biler er med 4*4 træk.

Benzin biler. Der kan du også købe flere forskellige slags til værd sin pris. Billigste er nok knallert benzinen på tanken. De er normalt størrelse 1:6 og 1:5 Køre ca. 45min på en tank. Her skal du ådan set ikke indstille noget da det er lige som en motor sav. Hiv i snoren og køre, og så stop når du er færdig. Der er ikke så mange baner endnu til FG biler (benzin biler) men der kommer flere og flere. Selve bilen er normalt rimmelig dyr og lige ledes med reservedele. Normalt er de kun baghjuls trukket. Skal du have 4*4 skal man betale en del penge for at få 4*4 træk på dem.

Det er svar lige sådan generelt. Men du for aldrig et svar på hvad der er best. For vi alle er jo forskellige.

Men hvis du ikke kan lide at skrue i bilerne og juster dem skal du vælge FG (benzin biler)
    Men er du der-i-mod til at juster dem og pille ved dem (meget) samt ville have en smugle mere fart på skal du vælge nitro.

• #3   14. jun 2006 Ramaz << Svogerslev >>
    Det var sku lidt firkantet det der.

• #4   14. jun 2006
    Vil man have noget der holder uden alt det skruen er det FG man skal have.

www.rc-car-online.de under shop - Models smiley

• #5   14. jun 2006 Nitro biler er generelt mindre end Benzin biler

Nitro brændstof er meget dyrere end Benzin (6-10 gange dyrere)
    Benzin biler er lettere at justere og kræver mindre vedligeholdelse.
    Benzin biler er generalt lettere at starte, og kræver mindre specieltilbehør, for at kunne startes.
    Benzin biler kræver større baner/arealer

Nitro biler kan pga. lavere vægt klare hop der er vildere i forhold til bilens størrelse.

Benzin biler er dyrere i anskaffelse.
    Benzin biler er generelt dyrere i reservedele
    Benzin biler er pga. størrelsen meget lettere at komme til at skrue på, da der ikke er så mange mikroskopiske stumper.
    Nitro biler bruger gløderør med en relativt kort levetid, tændrør holder generelt hundreder af timers kørsel.

Der er mange flere der kører Nitro biler, så det er lettere at finde nogen at køre sammen med.

• Ole O S
    Ole O S Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   14. jun 2006 Jeg takker mange gange.. smiley

Jeg ved endnu ikke hvor mange penge jeg vil bruge på en bil... Men det kommer nok..

• #7   14. jun 2006 Hehe Skum. Ved det. Bare hvad jeg har hørt om FG'er

Kommentér på:
Forskel på nitro og brændstof + mere..

Annonce