første RC bil, MTA4? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg er blevet bidt af RC efter jeg så min vens FG mardar, så nu vil jeg gerne selv eje en, jeg er blevet tilbudt en Thunder light MTA4 s28 (så vidt jeg husker var det navnet)
Jeg vil gerne høre jer om i har erfaring med denne model? jeg ved intet om RC, så hvad er hastigheden, hvor kan man købe resevedele til den i kbh, og er den noget værd? han havde problemer med at få den tændt da jeg var ude og kigge på den, men han mente det var fordi den skulle indstilles, den havde stået stille i 3-4 mdr.. jeg håber der er nogle af jer der gider bruge lidt tid på at forklare mig en masse..
Mvh. Sonny
aug 2005
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 4 Emner: 85 Svar: 1.711
Men køb altid et "kendt" mærke første gang du skal have en ny nitro bil. HUSK at nitro/benzin biler skal tilkøres først. Tilkøringsmetoden svinger fra motor til motor, og fra producent til producent. Grunden til at man skal købe et forholdsvist kendt mærke, er at tit er der også mange andre som har den samme bil som dig, så de kan hjælpe dig med den. Også så du let kan købe resservedele til den, vis noget skulle gå istykker.
Men køb en ny, medmindre du er 100% sikker på at det du køber brugt fungerer 100% optilmalt og at du selv har prøvet/kørt med den.
Du kan evt. skrive i min profil vis du har flere spørgsmål, ellers er der mange andre herinde som kan hjælpe dig:)
Velkommen til sporten!
Elmhøj:)
jun 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
denne MTA4 som jeg er blevet tilbudt, er det ikke en kendt model, og er den svær at få resavedele til?
Hvad vil det sige at de nye biler skal tilkøres, og hvorfor vil det være bedst at købe en ny bil?
aug 2005
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 4 Emner: 85 Svar: 1.711
Ang. tilkøring er det noget man skal gøre med ALLE biler stortset .... ikke så vigtigt på de billigere el-motorer, men det er en længere process, som du ikke behøves at vide så meget om endnu, medminre du gerne vil. Du skal bare søge på "tilkøring" her i forummet så kommer der sikkert en masse indlæg om det ...
En mta4 er en god bil, men det er begrænset med steder i dk som sælger dele til den ... er vel altid rart at have flere steder, vis f.eks. en af forhandlerne har udsolgt af den del du skal bruge:)
Elmhøj:)
første RC bil, MTA4?