{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

FG 4WD onroad. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg skal til at "renovere"/gennemgå en 510mm FG MINI COOPER 4WD

Jeg vil derfor lige spørge herinde hvilke opgraderinger i "plejer" at gøre på sådan en fætter. altså en FG 4WD onroad.

Er der dele som skal/er godt at udskifte til bedre dele? eller anden rem eller??

Kom frit frem. Alle idéer bliver taget med i puljen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG 4WD onroad.
  • #1   30. okt 2017 Hey
    Ville skifte alle lejer samt rense kab og evt gå motor efter med nye lejer og evt cyl/stempel.
    så burde den være klar.


  • #2   30. okt 2017 hmmm tror lige jeg skal specificere lidt nærmere... det er opgraderinger i driv linjen jeg søger. at det andet ved jeg allerede. smiley



  • #3   31. okt 2017 rem strammer i alu
    skifte de gamle rem hjul og sæt nye på .
    skift remmen
    rem tunnelen er også go og skifte til en alu tunnel da det stiver bilen af .
    gearplade skiftes til alu gearplade .
    skift alle akslerne i hubs til 8 mm aksler og balldrive på hele bilen ved diffende .
    skal man gå den rigtig igennem kan man også skifte hubsene til alu dimser også .
    men hvor skal man stoppe .


  • #4   1. nov 2017 ZipZero......

    Jeg kan ikke se nogen form for slitage på hverken rem, eller rem drev. så ved ikke om der er nogen idé i at skifte de dele. Foruden at man hos hobbythek i Tyskland kan få en mere slid stærk rem.

    De opgraderinger jeg har planer om er. hærdet gearaksel, alu medbringer, alu pully til tandremmen.

    "ball" drive til forakslen er kun balldrive inde ved diffet. ellers er det en led aksel. så også at de er gået over til 8mm aksel. men det sæt er mega dyrt syntes jeg.

    Rem tunnelen ved jeg ikke rigtigt, ud over at den er mere slid stærk.

    Men takker for input.

    p.s. Der findes inget stop ved vores hobby....... kun fuld fart mod afgrunden. smiley smiley


  • #5   1. nov 2017 skift altid remmen det er surt hvis den en dag knækker .
    remmen til onroad er 12 mm
    remmen til offroad er 15 mm
    remmen som man selv kan lave eller købe af en der hedder milligan er 18 mm
    remmen er klart det mest Iraterende og skulle skifte på bilen for det tager langtid da det meste af bilen skal skilles ad
    alt andet kan det upgradere hvis det går i stykker .


  • #6   1. nov 2017 Remmen er også 15 mm hvis du kører 535 mm bund plade på onroad. smiley

    Det er kun 510 mm den er 12 mm på.

    Det siger FG´s reservedels tegninger.


  • #7   31. dec 2017 Kan du ikke bruge en ny karosse og bund plus nye trækaksler foran til små penge mvh Jesper

  • #8   2. jan 2018 har du nogle billeder? og hvad havde du i tankerne?? smiley faktisk overvejer jeg at sælge bilen, da jeg vil slutte med RC.

  • #9   2. jan 2018 Okay jeg har en bund som har kørt 10minutter og speciele cvd aksler til foran nye, og en helt ny Porsche karosse tjek evt. Mine annoncer, du kan få det til en billig pris hvis det har int. Mvh Jesper

  • #10   2. jan 2018 Eller hvad skal du have for bilen

Kommentér på:
FG 4WD onroad.

Annonce