{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

P-plads race bil, Hvilken ville i vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg bor et sted hvor der er en dejlig stor P-plads lige uden for døren.
Så jeg vil købe mig en god elektrisk bil til P-pladsen.

Der er flere slags affaldt der, og lidt dårlige lapninger, så det er ikke helt glatbane, Det er alt for grov asfaldt til min X-ray M18, Så der skal noget str på, 1/8 str ville jeg godt ud i.


Jeg har ikke meget onroad erfarring, kun lidt med min lille 1/18 M18, så jeg aner ikke meget om det.

Jeg er rigtigt glad for Team asoiateds offroad biler, Og har overvejet om det skal være deres truggy model RC8t, den vælter ikke lige, men den er jo mere offroad egnet.

Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge, billigmærkerne er soteret fra i mit hoved, men det er jo stadig en jungle af biler derude.

Hvad ville i vælge, jeg vil ofre max 12k på det.


mvh


Kommentarer på:  P-plads race bil, Hvilken ville i vælge?
  • #1   30. nov 2017 Der laves jo en del lækre 1/8 asfalt biler,

    12K til at skyde efter projektet er jo en god sum, her er nogle links det kan være du finder noget du kan li imellem.

    Danmark:

    Serpent Cobra GT-E 1/8 RTR
    http://vinderuprc.dk/onroad/675-serpent-cobra-gte-18-ep-30-8717135069360.html

    Serpent Cobra GTe 1/8 EP 3.0 (Rolling Chassis)
    http://vinderuprc.dk/onroad/674-serpent-cobra-gte-18-ep-30-8717135069346.html

    Personligt syntes jeg at det chassis layout som Serpent har er ret lækkert. Jeg er stor tilhænger af den chassis type hvor man har en batteri pakke i hver side frem for den chassis type hvor batterierne kun er i den ene side og hvor motor og ESC så er i den anden side.

    For mig vil der altid være risiko for ubalance på den chassis type fordi motoren og ESC'en vil sjældent veje lige så meget som feks. 2x2S, 2x3S, 1x4S eller 1x6S.
    nå men måske jeg bare ikke har forstand nok på det med balancen, til at kunne se fordelene ved den chassis type hvor batterierne er i en side og motor og ESC er i den anden. Jeg ved skam godt der er rigtig mange pro buggier og truggier som har den chassis opbygning.
    Min logiske og teoretiske sans siger bare der er risiko for ubalance.

    England:

    Team C Porsche 911 GR8LE RTR BL
    https://www.modelsport.co.uk/team-c-porsche-911-gr8le-rtr-bl/rc-car-products/422196
    Chassiet er identisk med den Team C Audi R8 LMS jeg selv har som du kan se her og som har et batter i hver side.
    https://www.rcgalleri.dk/galleri/65324-bil_team_c_gr8le_audi_r8_lms

    Kyosho DRX VE Ford Fiesta S2000
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/221625/

    Hobao Hyper VT Brushless - Grey
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/280085/

    Hobao Hyper GTS RTR
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/243644/

    HoBao Hyper GT 1/8th Rally Car - Rolling Chassis
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/229370/

    Hobao Hyper SSE GTB - Rolling Chassis
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/177340/

    Hobao/Ofna er jo et solidt bud, deres modeller er super holdbare.


  • #2   30. nov 2017 Der fik du vist en masse kvalificerede bud. Jeg har et par forslag:
    I den billige og også sjove ende er der Mardave. De laver biler som er fantastisk sjove og fantastisk simple i opbygning. De er englændere så der er noget race pedigree i dem, men ikke i den flimsy kulfiberudgave. Mere robust aluminium, og plastic. De har f.eks denne:
    http://www.mardave.co.uk/rc-cars/59-detail
    Hvis man er bare lidt mini-fan er den da fed!

    Så er der Traxxas' 1/8 rallybil, og Tamiya har mange biler men hvis man er lidt til udseende så er deres Rally Beetle noget særligt: https://midhobby.dk/produkter/468-tamiya-byggebiler/468546-tamiya-vw-beetle-rally-mf-01x-110/

    Men den er nok ikke den hurtigste bil på p-pladsen, så tag disse biler som et alternativ til Dannys mere race-inspirerede størrelser.


  • #3   30. nov 2017 Jeg køre selv på asfalt og er yderst tilfreds med min xray/losi truggy/mugen Mbx6tr /kraton alle 1/8 og så har de onroadhjul på og skifter ved offroad smiley

  • #4   30. nov 2017 Jeg har asfalt hjul på min Durango DEX408 V1 buggy og det fungere fint, den er klistret til asfalten.

  • #5   30. nov 2017 en xo1 er et fantastisk valg!

  • #6   30. nov 2017 Jeg tænker en rallybil er bedst

  • #8   1. dec 2017 Har driftet meget på p-pladser med min Nanda Sniper 1/10 sammen med min bror, men dårligt lappet asfalt er ikke ligefrem det optimale underlag.
    Personligt ville jeg nok enten prøve en form for rallybil - der er jo allerede kommet nogle fine foreslag - eller f.eks. en Traxxas Slash med nogle onroad hjul smiley


  • #9   2. dec 2017 Så fik jeg valgt.
    Det blev en Traxxas XO-1, den passer godt til min kørestil.

    Jeg var ude hos en ven igår og prøve lidt forskællige biler, Jeg prøvede en Tamiya, en associated, og en traxxas.

    Vi satte kejler op og tog lidt tid på nogle runder.

    Den første bil jeg prøvede var en XO-1, den fik jeg de bedste tider med, på trods af jeg kørte først med den, den havde rigtigt godt fat i asfaldten, på trods af lidt ujævnheder, svingene kunne tages med højere fart, før jeg mistede kontrollen, den var indstillet efter hvordan jeg fortrækker det, og det blev de andre osse.

    Associated TC7.1 var langt hurtigst på langsiden, på trods af den kun var str 1/10, og kun 4 celler, så rykkede den virkelig fra 0-80 stykker på nærmest ingen tid, men dens vilde fart gjorde at jeg røg ud af banen en del gange når jeg nåede svingene.
    Den var svær at bremse ned, uden at blokere hjulene, og affjedringen var langt fra optimal, den havde meget bounse tendenser, og understyrede meget, når der kom fart på, Så den skuffede mig en del, jeg er ellers fan af Associateds offroad biler, og havde store forventninger til den.


    Tamiya TT 02 virkede meget stabil, og var meget letstyret, den havde skumhjul på, og det var måske med til at give den en mere rolig tur, den bounsede langt mindre end begge de andre 2, Og dens bremser var rigtigt gode, så man let kunne bremse hurtigst muligt, uden at blokere hjulene
    Men det var osse lidt mindre ond at køre rundt med, end begge de andre 2, den fik osse lige en lille plads i mit hjerte.


    Den XO-1 jeg prøvede var ikke låst op til speedrun, men den trak som en gal hele vejen til top hastighed, og efter som der kom mere fart på, kunne man mærke hvordan deres downforce karosse gjorde sin gavn, den stor lige så godt fast i sving med ca 40kmt som ved 20kmt, det gjorde den letkørt, og hurtig på næsten alle fronter, Og man havde en god følelse af der var et meget stort energi overskud i den.
    Skulle jeg nævne noget dårligt om XO-1, så havde den længere bremselængde end begge de andre 2, da den havde lidt små hak i bremsen, så den gled lettere ud, ved nedbremsning, måske kan det indstilles væk?


    Så jeg blev mest varm på Traxxas XO-1, og bestilte en hjem, den er på vej med posten, og jeg glæder mig en del:)

    Jeg gad godt at have prøvet flere biler, så jeg fik et større overblik, men efter at have set en ton videoer på youtube og prøvet nogle, så valgte jeg ud fra det.

    Jeg takker for alle jeres indput, ideer osv.


    mvh


  • #10   2. dec 2017 Fedt at høre om dine erfaringer. Det gode ved TT 02'eren er at den er så billig at du altid kan købe en senere hvis du får lyst. God fornøjelse med din nye bil.

  • #11   2. dec 2017 Spændende valg smiley
    Håber der kommer lidt video af bæstet, når du får den smiley


  • #12   2. dec 2017 Jeg smider en hygge video op når den kommer, Jeg er rigtigt spændt:)

    mvh


  • #13   2. dec 2017 Sprødt, tillykke med valget.

  • #14   2. dec 2017 som sagt er den mega fed! og meget styrelig' på 4s!
    tillykke!


  • #15   5. dec 2017 Jeg har kun 3 cell pakker hjemme, så den får sådan 2 når jeg kører, Jeg har så tilgængæld stillet med lidt ned i aggration, især på den her årstid, er det glat, kulde og fugtige veje, har gjort det svært at få kørt stærkt.

    Traxxas har virkelig dårlige servoer, den er meget sløv, så jeg skal have en anden servo i, så bilen kan reagerre noget hurtigere, for jeg føler at jeg venter på servoen hele tiden.

    Hvilke servoer er Gode?

    Jeg har normalt 4 krav til en god servo.
    1. Den skal være hurtig.
    2. Den skal være stærk.
    3. Den skal kunne tage de tæsk, som den blir udsat for.
    4. Den skal veje så lidt som muligt, imens at de andre 3 punkter overholdes.

    Hvilken servo ville i tilråde, til min XO-1?


    mvh


  • #16   5. dec 2017 Nu ved jeg ikke hvor mange volt den skal kunne klare din nye servo, men her er et par bud, jeg bruger selv disse servoer og det er de bedste jeg har haft til dato.

    https://www.rccarshop.co.uk/radio-servo/servos/xp-wr-4401-xpert-rc-wr-4401-brushlesss-waterproof-servo-21-45kg-0-077-60deg-6-6v-4-8-6-6v-p

    https://www.rccarshop.co.uk/radio-servo/servos/xp-wr-6601hv-xpert-rc-wr-6601-brushless-waterproof-servo-22-91kg-0-125-60deg-at-7-4v-6-0-8-4v-p

    https://www.rccarshop.co.uk/radio-servo/servos/xp-si-4431-xpert-rc-si-4431-brushless-servo-19-25kg-0-70-sec-6-6v-alloy-center-case-4-8-6-6v-p

    Lille video af en WR-6601 som jeg har i min Durango DEX408 V1 buggy
    https://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/20751-xpert_wr_6601_servo
    Den får 7,4V man den kan klare op til 8,4V hvor den blot er endnu stærkere og endnu hurtigere.


  • #17   5. dec 2017 Et andet godt valg er en Savöx 1257 eller 1258 TG. 57'eren er lidt hurtigere, 58'eren lidt stærkere. Begge hurtige og stærke nok vil jeg sige men det kan være der er andre der har en mening der.

    Der er f.eks en billig en her: http://darklakerc.dk/sav%C3%B6x-sc-1258tg-black-edition


  • #18   5. dec 2017 Det dejlig ved Xpert RC's WR servo linje er at de ikke siger noget med mindre de er i brug. Når de bare afventer en kommando holder de KÆFT.
    Jeg HADER de servoer som står og larmer uden de laver en skid. Nå men sådan er vi jo alle så forskellige.


  • #19   15. dec 2017 Så har jeg fået kørt en masse.

    Jeg kører på blandede former for underlag, så der er testet en masse indstillinger og opsætninger.
    Det er selvfølgelig nogle kolde tider, og selv på de tøre dage et det lidt glat, til den mængde power.
    Slicksne der sidder på, er nogle gode dæk, de slides dog hurtigt, men sådan er det go gerne med bløde dæk, med godt greb, så de er en rigtig god ide at beholde.

    Eftersom jeg kører over asfaldt lapper, så skulle den hæves lidt, så bunden gik fri.
    Der opdagede jeg at den mangleve raiser skruger, så muligheden for at få den lidt op er strammere fjedre, så den bliver hård i affjedringen, jeg ville gerne have den gode frihøjde men blødere affjedring.
    Jeg har prøvet deres 3 støddæmper olie, den tyndeste giver bedst greb og mindst muligt bounseri, det er en verden til forskel fra den tykke, især ved gas i svingene, kunne mæn tydeligt mærke at krontrollen var bedre med den tynde olie.
    Jeg har bestilt og modtaget alu upgrade støddæmperne, og monterret, de er osse bedst med den tynde olie.
    En skruge ved hver bærearm, til at indstille højden med kunne klæde modellen meget.

    Motoren er hidsig, og tager leverer massere af power, men med den laveste mulige gearing, bliver sættet mindre varmt, og gas responsen fra helt stille til kørsel, forbedres godt af det, tophastigheden skal man ikke bekymre sig om, den er der rigeligt af.

    Deres servoer er som nævnt noget lort, men den nye er på vej.

    Karossen larmer af helvede til, det er langs siden, der er et hak som karossen sidder ned i, det er skide smart, for så sidder den rigtigt godt, med det klapper lidt for meget rundt, så jeg har limet et stykke tyndt skumgummi ned i kanten, som støtter karossen, og nu lyder den dejligt roligt.

    Betjeningen er lækker stor, jeg har store hænder, og har god plads til min store hånd.
    Sammanarbejdet med Apple er dog noget tvivlsomt, generelt er jeg ikke glad for Apples produkter, og har derfor ikke Iphone eller Ipod, så der skulle købes en Ipod, og så kunne den komminikere med systemet.
    Men der er en løsning, man kan downloade APPen til Android osse, men så passer docken ikke" fastgørelsen til Apple stikket"
    Men man kan så købe et Bluetooth modul, og kommunikere den vej istedet, det skulle virke.
    Min modul er i posten, så den part kommer først senere, men den er nu opsat via Ipod.
    Jeg bruger en mild opsætning ang styrringen, store bevægelser, det har jeg det bedst med.
    Gynoen har jeg sat på 35%, hvilket ikke er meget, men jeg er vant til at undvære helt, så gyroen har direkte forårsaget et crash for mig, den tillod ikke lige et sving som jeg gerne ville det, og det kostede en hækspoiler.
    Mit crash var rigtigt voldsomt, bilen stod stille på ingen tid, smaks ind i et beton rør.
    Jeg troede at det ville have taget livet af den, men den kunne køre derra med en knækket hækspoiler, som det eneste.
    Jeg syntes at den er rigtigt fedt gennemtænkt, balancen er rigtig god, med de rigtige indstillinger, så giver man bare fuld skruge ud af svinget, og den retter selv op, og holder sig fra hjulspind.
    Det tog lige lidt tid at opdage hvordan gassen og boost skulle være, for at få den på grænsen til hjulspind, uden at overtræde, gyroen sammenarbejder godt med styringen, som er godt tungt lagt på vejen, så sving med god fart er nu meget lettere end jeg nogensinde før har prøvet før, det er et fedt system, man skal bare lige lære at udnytte det.


    Xo-1 er en røvfed bil.
    Jeg er rigtigt glad for mit valg af bil, og glæder mig til lidt bedre vejr, så den kan få lidt mere gas:)

    mvh


Kommentér på:
P-plads race bil, Hvilken ville i vælge?

Annonce