{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Skift af pinion gear. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en HPI TROPHY flux 1/8
Jeg ville gerne have lidt højre top fart.
Så skiftede det lille tandhjul på Motoren, der sad vist et 15 tands på, skiftede til et 19 tands.
Skulle det ikke give lidt mere hastighed. ??
Oplever at den går meget hurtigere på baghjul end ellers.
Nu til spørgsmålet burde min bil ikke være blevet lidt hurtigere i top fart.???
Har ikke gjordt noget ved spur gearet.
Vh. Lenny.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af pinion gear.
  • #1   9. jan 2018 Jo du øger topfart ved større piniongear men man kan ikke bare give fuld gas den stadig er pæn hidsig Self an på motorsæt og bat ellers er det din esc der står forkert så mange ting spiller ind .

  • #2   9. jan 2018 Det gør den også. Med mindre den ikke har moment nok. Men efter som den går på baghjul så lyder det til den klare det fint.

    Det kan dog være din motor bedre kan lide din 19 tands, og at den får power nemmere i asfalten.

    En 15t ville måske give væsentlig mere hjulspind.


  • #3   9. jan 2018 det giver jo osse kun en %del højre topfart tænker jeg , på med gps og check

  • #4   9. jan 2018 Jeg kan sige så meget at på min losi truggy køre jeg 44t spurv og 22t pinion og kan lave hjulkoger samt backflip på stedet og den render 108 med offroad hjul

  • #5   9. jan 2018 Den er ret hidsig på de 19 tands, har også et 21 men vil tro at i har ret i at den nok bare lavede så hurtig hjulspin på 15 tands at hjulene ikke fik så godt fast som de gør nu, selvom den er meget hidsig med de 19 tands både ved hjulspin og at gå på baghjul, men den går også på baghjul ved højre hastigheder hvis jeg ikke passer lidt på med fingren. Motoren er hpi's scream flux 1900 2100kv tror jeg det er den der sidder originalt i hpi's trophy flux truggy. Køre kun med 2 gange 2's batterier. Motoren kan sagtens tage 6s men syntes lige nu at 4's er fint til mig lige nu, den køre som en drøm med det system.
    Men ville lige se hvad der skete ved at gå 4 tænder op. Men havde ikke regnet med mere hjulspin og at den gik nemmere og mere på baghjul, men tror i har ret i at med det mindre tandhjul lavede den så kraftigt hjulspin at den ikke fik så godt fat i vejen, selvom jeg køre med hpi's savage hjul, de er noget større og bredere, og med kraftigt mønster.
    Ret gode til vej.
    Hvor de orginale med pigget skrider alt for meget, de er bedre til jord og græs.
    Måske jeg skal kikke lidt på spur gearet.
    Der er en tabel i instruktion bogen med hvad spur og pinion de anbefaler, men har ikke så meget forstand på det, da det er min første batteri bil.
    Har kørt nitro i 5 år så ved alt om dem, men ikke det batteri her. Men sjovt og nemt er det i forhold til nitro, men beholder stadig et par nitro biler og min bencin, der er nu også noget særligt over det. ; )


Kommentér på:
Skift af pinion gear.

Annonce