{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Troels A
Troels A
Tilmeldt:
6. jan 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

Første Rc bil, hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg er ny her inde.. smiley

Jeg kunne godt tænke mig at købe en RC on road bil, men problemet er at jeg mangler erfaring inden for faget, jeg kan se man kan få diverse biler, med forskellig funktion, - el - benzin - nitro ... Er der nogen der kan hjælpe mig lidt, med forklaring inden for de forskellige grene..? jeg er helt ny skal siges smiley ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Rc bil, hvilken?
  • #1   6. jan 2007 min med det hele for 900 dog defekt fartregulator

  • #2   6. jan 2007 Det sgu god hjælp Jeppe !

  • #3   6. jan 2007 til at starte med så er "Hjælp" en meget dårlig ide at skrive som tittel på ens indlæg.

    Derefter kan jeg så påpeje at EL er lettest at køre med. De skal ikke køres til som nitro og benzindrevene er meget dyre. du skal op i størrelse 1:6 for at få benzindrevene biler. Og de koster omkring 6000 for en skrabet model.
    Herved siger jeg ikke at Benzin og Nitro er dårligt. bare at der er mere vedligeholdelse ved det.


  • #4   6. jan 2007 ja men han skrev han ville KØBE en så det var bare lige derfor jeg skrev det

  • #5   6. jan 2007 Jeppe. Den er jo ikke mere end 400kr værd. Max 500.

  • #6   6. jan 2007 du ved ikk hvor megt jeghar af tilbehør til den så ikk spille smart jacob

  • #7   6. jan 2007 nu må i lige stoppe jeres salgs pis han skal bruge hjælp til at lære lidt om det forskellige og straks begynder i at tilbyde ham alt muligt lort, det er jo ikke det han spørger om!

  • #8   6. jan 2007 jeppe E
    det har skam intet med at spille smart at gøre. Jeg konstatér bare at en HBX er ca. 0 værd. Og det du kalder tilbehør som man kan se under din HBX er jo ikke noget der gør bilen bedre. kun et enkelt batteri

    Men jeg er da ked at at jeg har spoleret dine planer om at snyde en person.
    Og nu var det jo heller ikke det Troels A søgte. Vil han en bil så er der jo et Marked der er aldeles glimrende til præcis det formål smiley



  • #9   6. jan 2007 jeppe E
    Hvad er det dog for noget barnligt at skrive? er det det bedste du kan forsvare dig med? come on. Jeg fortæller bare sandheden som jeg ser det og det eneste du kan komme med er sådan noget?

    Tænk hvis der kom en person som ikke vidste noget om noget, så ville personen jo tro din bil er fin indtil de læser hvad jeg har skrevet. Og så kommer der endnu et svar fra dig hvor du skriver sådan noget... Hvad vil personen ikke tænke om dig? Du har jo direkte gjordt dig selv til grin.


  • Troels A
    Troels A Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #10   6. jan 2007 Mange tak for svarene... smiley

    Jeg er ikke ude efter brugte biler, ellers mange tak ... smiley Jeg er på kig efter en ny bil, men vil gerne have lidt viden før jeg begiver mig ud i at købe en...


  • #11   6. jan 2007 Ej det passer altså ikke helt Jacob smiley

    En el motor skal osse køres til (dog ikke en børsteløs motor)

    Nu til emnet...

    Jeg startet selv Med en Tamiya TL-01 dog hvade jeg en del problmer med esc'en (skulle bare instilles) den solgte jeg så (ham der købte den fik instillet den bare rolig :D) og købte en Nitro bil...

    Jeg vil sige efter at have kørt en del med nitro og brugt mange penge på det der har jeg fundet ud af at el biler er mere mig smiley de er en hel del sjover syndes jeg... (tror det skyldes min penge pung og tid) hehe

    Men jeg vil sige når du skal ud og købe din første bil så lad vær med at købe noglet billigt lort! for det går bare i stykker hele tiden og så for du bare en dårlig oplevelse fra start af og så kan de være det ikke er dig i længden...


  • #12   6. jan 2007 Er han faktisk Jeppe ; )

    Men Troels ... Vis det er aller første gang du ihvertfald skal have noget ordentligt RC, så skal du helt klart vælge el ! Tror stortset alle herinde, har startet deres RC "karriere" med en el bil. Så kan ikke se hvorfor du heller ikke skulle ? Kan godt værre mange så også, hurtigt har skiftet til noget lidt mere udfordrende. Der skilles vejene. Nogle holder fast til el, og blot køber bedre og nyere biler og elektronik osv, og andre går over til nitro eller benzin. Det er forskelligt fra person til person. Det område folk bor i, kan også værre med til at afgøre det, da der måske ligger en klub tæt på en, som kun kører med el, eller nitro osv.


  • Troels A
    Troels A Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #13   6. jan 2007 Jeg har kigget en del på nettet og læst lidt hist og pist... Men min første indtryk er bare at det lydder til at der er mere gang i nitro end el bilerne?? ..

  • #14   6. jan 2007 Måske... men min lille 1/18 XRay (el) kommer da nok hurtiger op og ned af vejen end min Hyper (Nitro) smiley

    Se dem evt. under min profil smiley

    Nu er der osse en lidt vild motor i min el bil smiley me alligevel...


  • Troels A
    Troels A Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #15   6. jan 2007 Jamenokay kender jo intet til faget, men har bare fået et knap så godt indtryk af elbilerne, da man jo har haft de der billige el-racerbiler, som kunne købes i Føtex eller "BR", ej i ved hvad jeg mener, synes bare ikke der er gang i dem, de løb hurtig flad, og så kørte de ikke så stærkt, nok derfor jeg lige havde brug for at høre lidt om det hvis nu man valgte en el bil til omkring 2-4000kr...? hvordan vil den så være???

  • #16   6. jan 2007 Troels ... kommer an på hvor du bor : ) Hvis du bor i et område, hvor alle stortset kun kører med el, så er det vel lidt surt og stå med en nitro bil, vis nu den går istykker :S

    Og elbilerne er efterhånden ved at have overhalet nitro bilerne med hensyn til præstationerne, efter der er blevet udviklet brushless til dem. Der kan de kommer op over 100km/t med sådan et sæt monteret.

    I mit omårde, eller i næstvedmodelracingclub er vi kun til nitro biler. Stortset ingen i klubben kører el, kun når der er løb der. Det kommer self også an på hvad du selv bedst kan lide. Nitro og benzin biler kræver mere vedligeholdelse end el, da du hele tiden skal holde øje med motoren og andre ting. Man skal også kunne klare at det godt kan drille lidt engang imellem, og man skal kunne lide at gøre noget ud af det, når man f.eks. skal rengøre sin bil. Det tager omtrent 2 timer ++ afhængig af hvilken bil det er.


  • #17   6. jan 2007 Du kan på ingen måde sammenligne biler fra Føtex og BR med dem herinde : ) Der er ingen ting der er identiske udover de begge har dæk - set i store træk...

    Ligner det her måske en bil fra Føtex ? http://rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13554


  • #18   6. jan 2007 2000-4000 er en fin pris at starte med!



  • #19   6. jan 2007 Hej Troels

    Jeg har ændret din overskrift smiley

    Husk det fremover, så det er lettere for dig og andre at finde din tråd


  • #20   6. jan 2007 Han har jo skrevet at han vil købe en NY og ikke en brugt!!

  • Troels A
    Troels A Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #21   6. jan 2007 Hvis nu man vælger en Elbil, kan man så "tune" den eller er det kun motoren der kan skifes ud i den til en større? smiley

  • #22   6. jan 2007 #Troels A

    Hvis man virkeligt vil have en el bil med fart på, kan man købe ny motor fart regulator og batteri, en børsteløs motor, der er flere der har dem her på galleriet.

    Men vil ikke anbefale dig er købe sådan et sæt med det samme, det er måske lidt voldsomt smiley


  • Troels A
    Troels A Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #23   6. jan 2007 Hvordan fungere den fart regulator, har hørt den skulle være svær at indstille??

    Er der nogen der ved om der findes nogen klubber i og omkring Østjylland?? , kunne godt tænke mig at komme ud og kigge lidt, og skaffe mig lidt viden smiley


  • #24   6. jan 2007 min første rc var en nikko off-roader smiley

  • #25   6. jan 2007 jeg kender kun en i norjylland i pandrup..

Kommentér på:
Første Rc bil, hvilken?

Annonce