{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Told på rc udstyr fra Kina {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en told opkrævning fra postnord.

jeg har bestilt for 400 dollars i alt fra RC mart, det har jeg gjort før uden problemer. De andre gange er pakkerne røget lige igennem.

Denne gang blev den stoppet. Fair nok, jeg betaler gerne.

Jeg kontakter dem, sender faktura på hvad jeg har bestilt med priser osv.

I dag får jeg så opkrævning. Jeg tænker den vil være 1000-1500kr området.

Men den er på 261kr. Som er på 68 dollars som svare til hvad levering kostede.

Det tænker jeg er lidt mærkeligt, er der andre regler når det er RC udstyr/legetøj?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told på rc udstyr fra Kina
  • #2   14. maj 2018 har prøvet det samme flere gange, tror transport firmaerne nogen gange skider på told og Skats andel, og bare kræver gebyr for håndtering..

  • #4   14. maj 2018 Det nok mest spøjse er, jeg snakkede med dem i telefonen og han spurgte hvor meget jeg havde købt for og svarede meget ærligt, 400 dollars...

  • #6   14. maj 2018 Jeg tror simpelthen du er sluppet for at betale moms. Toldsatsen på RC er 4.70% jvf toldpriser.dk, og 4,7% af 400 dollars er ca 100 kr. 100+160 (postnord gebyr) ja så er du stort set havnet på dit beløb. Hvorfor du slipper for at betale moms, ved jeg ikke.

  • #7   14. maj 2018 Er det bestilt til erhverv giver det mening, men til private burde de have smidt moms på.

  • #8   14. maj 2018 Til privat, og jeg kan se på beløbet at det er for fragten! Jeg forstår intet!

  • #9   14. maj 2018 jeg mener det er på 2,47% eller 4,47%

  • #10   14. maj 2018 Du har lov at være heldig, glæd dig over det. Næste gang er du måske ikke så heldig.

    De kan jo kræve 25% moms, plus 2,7% Told og lige det der famøse pestnord import gebyr på 160 slag i løgposen med en frossen porre...

    $400 = Ca. 2486 Kr. med dagen kurs.
    25% af 2486 = 621,50 Kr.
    2,7% af 2486 = 67,12 Kr.
    Import gebyr = 160 Kr.
    Alt i alt = 848 Kr. Hvis du skulle ha betalt fuld skrald.
    Så 261 Kr. er sku til at leve med.

    Nå ja for god orden skyld, til dem som ikke kan forstå jeg kun for toldsatsen til at være 2,7% så findes der en logisk forklaring.
    Lige her ---> http://skat.dk/skat.aspx?oId=2234815
    1. Gå ind under kategorien Spil, film og legetøj.
    2. Gå ind under kategorien Legetøj.
    3. Gå ind i kategorien Fjernstyret biler - R/C
    Der står det klart og tydeligt Toldsats = 2,7% - Moms 25%
    Deres udregning ser sådan ud:
    Pris med fragt ($): 400 $
    Pris med fragt i DKK: 2.504 kr.
    Told: 2,7 % af 2.504 kr. 68 kr.
    Moms: 25 % af (2.504 + 68 kr.) 643 kr.
    Samlet uden importgebyr*: 3.215 kr.

    *Importgebyr

    Du skal regne med, at transportøren, fx Postnord, tager et importgebyr for at fortolde varen. Det koster normalt mellem 160-250 kr., som du skal lægge oveni den samlede pris. SKAT har ikke noget med importgebyret at gøre.

    Dog kan det have noget at gøre med hvad fragt prisen er. Den har du ikke oplyst i dit opslag.


  • #11   14. maj 2018 Hej Michael

    Hvor stor var din pakke, bar sån ca. ?

    Har fået mange små pakker fra RCmart igennem..


  • #12   14. maj 2018 Puha, lidt større en en Tamiya kasse med en bil vil jeg tro, har ikke fået den endnu.

    Jeg gætter på de har taget den og mest kigget på vægt kontra størrelse på pakken. For har nemlig fået store pakker igennem som har været væsentlig større men lettere af indhold.


  • #13   14. maj 2018 Okay... Tak for svar smiley

    Har én gang fået en halvstor pakke stoppet, men de små går normalt igennem..


  • #14   15. maj 2018 Hej Michael G

    Lyder meget sært, når de nu havde udtaget din pakke til kontrol.

    Har handlet en del rundt i verden udenfor EU, og som tommelfingerregel, hvis der står elektronik, tøj eller sko på tolddeklarationen, over 80,- kr. så kommer der en regning. Ellers tror jeg lidt det handler om stikprøver, eller hvad nu den enkelte medarbejders erfaring siger M/K.

    S.E.L #5 Det beløb har han sku nok ikke gidet tænde computerne for, og lave trælse udregninger ...Nok ikke en ihærdig praktikant du er stødt på..
    Måske, men normalt kender nidkærheden ingen grænser, har tidligere oplevet at selv 10,- kr. overskridelse af bagatel grænsen på 80,- kr. har udløst en regning på 10,- kr. plus gebyr på 160,- kr.

    Danny V #10 beregner sig frem til 848,- kr. i sparet told og moms.

    Vil du betale kontant på min adresse, eller via mobilpay smiley

    Mvh
    Nyudnævnt og selvbestaltet toldopkræver
    Carsten


  • #15   15. maj 2018 Det er VILDT sært!

    For jeg har netop fået pakker igennem tidligere som bare er blevet leveret, som ikke kom igennem told.

    Nu kan i se hvad jeg er blevet opkrævet. De 67 dollars er præcis for fragt. Hvilket jo absolut ingen mening giver, når de har information på jeg har købt for 400 dollars.

    Jeg er da glad for det ikke blev mere, men jeg har intet imod at betale det man skal!


    profilbillede
  • #16   15. maj 2018 Nej det har du ret i Michael.

    Medmindre PostNord toldmedarbejderen er løbet sur i det med $ kurser, Og læser $ beløbet som krone beløbet. Men 25% moms af 408, -kr burde vel også give 102,- kr, og ikke 101,- kr.

    Du skulle nok have købt en lottokupon samme dag smiley







  • #17   18. maj 2018 KØB I EU.... så er der ikke noget problem....

  • #18   18. maj 2018 Har jeg skrevet det var er problem?

    Nu lægger jeg de fleste penge i dk. Hvor jeg helst vil støtte op om butikker, som ingen tvivl har svære vilkår.

    Men nogen gange må man ty til det fjerne østen.


  • #19   18. maj 2018 desværre er der mange hop ups og special dele man ikke kan få i EU

  • Kresten L
    Kresten L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   19. maj 2018 Hej Michael
    Det er firmaet i østen som godt ved der er told og moms i visse EU lande og derfor skriver de en lavere værdi på varen så kunden ikke bliver flået så meget i told og moms.
    Ren venlighed som så måske får dig til at købe der igen :):):)


  • #21   29. maj 2018 Så troede skattefar lige han skulle bonge mig for 188 Kr. Men fik ham på andre tanker da jeg kunne dokumentere at varen kostede under de magiske 80 kr. plus fragt.

    Så nu skulle der være en lille kuvert på vej til mig, med nogle special alu antennerørs holdere.


Kommentér på:
Told på rc udstyr fra Kina

Annonce