{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Retur ret ved køb {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lige så flot siger,så er jeg på udebane her,jeg har lige for få dage siden solgt et,spektrum dx3r som jeg testet inden jeg satte til salg,men her kommer problemet så,køber har henvendt sig og siger sættet er i stykker,da han har fået en kammerat,til at skille det ad,for at konstater at det er noget med printpladen,skal sige jeg har billeder af de har skilt det ad.
Men i mit hoved skiller man ikke ting ad man henvender sig da til sælger ? Eller er det bare mig ? smiley
Han vil nu have sine mønter tilbage,men det mener jeg ikke når man selv vælger og splitte det ad.

Så kom gerne med nogen indput så jeg kan få afsluttet sagen .

Forsat god sommer til Rc folket .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retur ret ved køb
  • #1   9. jun 2018 Niks, hvis de har skilt det ad, og egentlig os niks hvis du var 100 på det virker, det er jo gamet ved at købe brugt..
    Har selv lige stået i det, fik fingrene i en emaxx, hvor batterierne sad i, den kørte ok, da jeg ta'r dem ud for at oplade, er de næsten runde smiley


  • #2   9. jun 2018 ingen penge retur. handlet med dig før, og dine ting er altid tjekket og i orden

  • #3   9. jun 2018 Det øjeblik du åbner det du køber brugt, synes jeg at retur retten ryger.

  • #4   9. jun 2018 når man handler brugt på nettet, er min indstilling at i det man aftaler pris og fragt, har man accepteret at man handler varen som beset.


  • #5   9. jun 2018 Nu kender jeg tilfældigvis en køber der brugte fuldstændig samme historie på mig for st få penge retur så vil du ikke smide en pb med navn på vekommende? Bare for at være sikker på det ikke er den samme evt. smiley

  • #6   9. jun 2018 Hej Lars

    ingen penge retur når han har skilt det ad
    har ogse handlet med Dig er par gange
    har altid været tilfreds

    Vh Bjarne og god dag:-)


  • #7   9. jun 2018 vil mene at når man vælger og skille det ad før man kontakter sælger så er der ingen retur ret.
    du skiller jo heler ikke din komputer når der er garanti der dækker eller inden for reklamationstiden


  • #8   9. jun 2018 Privat handel, er der INTET og hente... Og hvis den odder har skilt det ad er der da slet intet og snakke om..
    Det eneste der er returret ved er ved online handel ved butikker( fortrydelsesret)
    Den returret du kan få i bilka etc, er en service, ikke en ret du har som forbruger. Og så er der reklamationsretten, i følge købeloven.,,, igen denne gælder ikke i privat regi.


  • #9   9. jun 2018 Det er bare ærgerligt for køber. Uanset om der er video eller billeder af de skiller noget ad, så er det helt sikkert købers fejl. Kan ikke se det er dit problem, du ved det virkede da du solgte det. Køber skulle henvende sig før de gik i gang med at fejlsøge selv.
    Kan godt se det fra din side, og har for nylig været ude for det samme, solgte noget der vikeede, 3 uger senere henvender køber og siger han først lige havde afprøvet det, og det virkede ikke. Når man køber noget, så tester man det når det kommer hjem eller varen kommer, og virker kortet ikke, så tager man som det første fat i køber, og sammen finder en løsning.
    Og desuden anser jeg dig for at være en ærlig mand, med alt det du sælger herinde. Så har virkelig svær ved at tro fejlen ligger ved dig.


  • #10   9. jun 2018 Han skal da ikke have 1 krone, for det første skiller man da ikke betjeningen ad, han kan have skadet den ved dette mange gange, og det gør man så bare heller ikke.
    Han skulle have skrevet eller ringet til dig, og spurgt om det var noget du havde oplevet før, og måske kunne hjælpe.
    Men skiller man det ad, ja så ejer man det, det kan han da sige sig selv. : )


  • #11   9. jun 2018 han skal ikke have noget og slet ikke når de har skildt det ad de har sku nok ødelagt det mere og når du siger du har testet det hele inden salg og det virke så er der heller ikke noget og komme efter slut put

    go dag til jer alle


  • #12   9. jun 2018 Jeg er enig med de andre. Enten kontakter man sælger, og aftaler noget, eller man klapper kaje og lever med det. Man skiller ikke noget ad, og reklamerer bagefter...

  • #13   9. jun 2018 Jeg har handlet en del med dig Lars. Du er reel

  • #14   9. jun 2018 Har handlet med dig mange gange og de ting jeg har købt har altid været iorden.
    Og hvis man køber noget som man så mener er defekt så begynde man ikke og skille det ad.
    Al reklamation forsvinder der.
    Så min holdning er ingen penge tilbage


  • #15   9. jun 2018 100% enig med de andre.

    For det første, da du er 100% sikker på det du sælger, virker og køber laver en påstand om det ikke gør og derpå får en tredie part til at skille det ad så er returretten forlængst overskredet. Det køber skulle have gjort for at have bare et lille krav er at have lavet en video som viser hvad fejlen består af.

    Så NEJ keine knaster tilbage til køber.


  • #16   9. jun 2018 skilt af der forsvandt retten til noget som helst....

  • #17   9. jun 2018 Nemlig Korpc.

  • #18   9. jun 2018 Jeg bukker og takker for jeres svar alle sammen smiley

  • #19   9. jun 2018 smiley

  • #20   9. jun 2018 Skilt ad eller ej, i en privat handel, er der intet at komme efter. INTET!

    Princippet er "købt som beset", uanset om køber har set varen eller ej.

    Dog kan køber, hvis han orker det, gå rettens vej, men i den situation skal tvisten overstige 10.000.- før en advokat gider at kigge på sagen.

    At køber siger både dit og dat, skal du ikke forholde dig til, nu da du ved med dig selv, at varen var i orden.


  • #21   9. jun 2018 Har også handlet med dig. købte et rc anlæg. som så lå på hylden i lang tid
    Før jeg fik brugt for det. Så virkede det ikke. Men efter en kort snak fik jeg penge retur
    Så bakker op omkring dig. Mener at du er en ærlig sælger


  • #22   9. jun 2018 Samme som de andre.

    Har man ikke råd til at tage chancen skal man komme og selv afprøve tingene inden man handler.

    Du har al ret og fornuft på din side.



  • #23   10. jun 2018 Jeg har nogle gange ladet en handel gå til tilbage eller fundet en løsning når jeg har kender køber enten irl eller en jeg har skrevet en del med online hvor jeg føler at køber er en troværdig person , men generelt NEJ så er der ingen garanti returret på brugt handler , og derfor henter og leverer jeg mange handler for at undgå der efterfølgende opstår problemer , for der er desværre en del uærlige sælgere herinde , men Lars tror jeg ikke er en af dem , og at begynde og skille et køb ad for at undersøge det inden henvendelse til sælger , ja det er de færreste herinde som har kompetencerne til at udføre den slags ordentligt og derfor lyder det som et par unger der har prøvet at få deres lommepenge tilbage igen.

  • #24   10. jun 2018 Køber trak en nitte!!! sådan er det bare, jeg har kun mødt ærlige folk herinde blandt dem jeg har købt af. Der er jo altid en risiko ved at købe brugt.
    Hvis man ikke har råd til at løbe ind i lidt en gang i mellem må man jo møde op og se tingene inden handel.
    Ser ikke grund til Lars skal hænge på den, den kan jo være blevet skadet under transport, eller fejlbetjent af køber.


  • #25   10. jun 2018 Jeg støtter de andre 100%. Man ringer og snakker om tingene og forsøger at finde en løsning. Hvis man først begynder at lege Georg Gearløs er der ikke noget at komme efter. Forstår heller ikke hvad man lige kan se på en printplade ved at kigge på den medmindre at den har fået så meget strøm at der er brændmærker?. Eller poppede caps, men de er nemme at skifte for en der med det blotte øje kan se om et print fungerer, skulle jeg mene.

    Jeg er også en af dine tilfredse kunder.


  • #27   10. jun 2018 Er det solgt på rcg?

    Send linket til denne tråd til ham.

    Du må gerne nævne mit navn


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Svar: 1
    #28   16. jun 2018 man kan godt åbne for "varen" man har købt, så den evt. kan pakkes ind igen i original emballage, og sende det retur, og du betaler for forsendelse !! men så stopper det også HER intet andet må man gøre f.eks at skille det ad og lignende.....du har intet at frygte.

  • #29   16. jun 2018 Hejsa alle.

    Ønsker ikke som sådan at være fandens advokat her, men jeg vil lige minde jer alle om at der for lang tid siden faktisk blev vedtaget at køber har 14 dages fuld returret ved køb online OGSÅ i privat handeler med brugte vare. Så i princippet kunne han godt kræve købet gå tilbage. Desværre har køber overfor sælger dokumenteret at han har været igang med at skille ting ad og så vil jeg mene at returretten er ophævet når det ikke er aftalt med sælger på forhånd.

    Du vil have en god sag ved at han har skrevet til dig at de har åbnet for varen hvis det er noget der skal i retten.


  • #30   16. jun 2018 https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/brugte-varer/

    Hmm det er åbenbart ikke tilfældet længere. Husker en periode tilbage hvor netop QXL.dk og eBay sendte mig beskeder om at jeg som sælger skulle huske at køber nu havde fuld returret på brugte vare. Oh well. Godt den regel er væk igen.


  • #31   16. jun 2018 Tror Nok at folk har den samme opfattelse. Og Der vil ALTID være trælse Sælger/kunder. Og så længe de findes. Vil der også opstå konflikter. Sælg ikke hvis du har på fornemmelsen at det er en som har en anden mentalitet ind dig selv. Og lige så køb ikke hvis du ikke føler dig tryk. Jeg personligt køber ikke af børn og Noges som sælger noges som næsten aldrig har været brugt. Hvor man på billed ikke kan se forskel på jord og varen eller det er sat sammen med strips osv. Det er det som heder sund fornuft.

  • #32   16. jun 2018 Som denne Jens N, mangler kun få stumper, næsten aldrig kørt, det er et røverkøb og lige noget for dig smiley

    profilbillede
  • #33   16. jun 2018 Yep billigt Billy. Om jeg så fik den gratis. losseplads har en plads til den

  • #34   16. jun 2018 men har købt mange lig. som er ude og køre igen. Har pt. En Axial Scx 10. som har fået nyt liv. Skal faktisk ud og prøve den i morgen. Inden den kommer til salg.

  • #35   16. jun 2018 Gul og gratis , jeg var flink at byde 200 for de sørgelige stumper til reservedele, han ville mindst have 500 helst mere smiley

  • #36   16. jun 2018 Han må bare æde den.. Der han valgte at skille den ad røg alle muligheder for at få så meget som en krone tilbage, ikke fordi at ham havde nogen ret til at få noget tilbage før han splittede den ad.. Hvordan kan man overhovedet forvente at kunne aflevere noget tilbage man har skilt ad ?

  • #37   17. jun 2018 man skal ikke kimse af lig sålænge prisen er fornuftig og der er meldt rent bord. Jeg købte rent faktisk et af OP. Tossen han havde overtaget den fra havde fyret tømmerskruer ned nogle steder. Men jeg fik lov at se den før køb og fik den til en fornuftig pris og nu er den en rigtig vildbasse. Det er den Losi LST2 som er i min profil her som jeg burde opdatere med nye billeder for den har fået superseje MT sutter på. Så længe der er ren røv at trutte i er alt ok.

Kommentér på:
Retur ret ved køb

Annonce