{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

søger folk der kan tegne rc baner {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen er her nogle der kan tegne rc baner der over holder de regler der er for at man kan afholde DM løb på
mangler tegninger over baner til holstebro rc klub
1/10 el / nitro off road
1/8 nitro off road
1/5 benzin off road
og 1 on road

er der nogle der kan klare det her inde ?????
mvh formand tom j


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger folk der kan tegne rc baner
  • #1   4. mar 2007 min mail adresse j.tom@sol.dk

  • #2   4. mar 2007 Der er skam ikek så meget igen over selve banen.

    DASU siger min 4m spor bredde på off road 1:8 nitro

    Så er der så lidt ting med hvordan man må lave de forskellige ting med hensyn til f.eks en bro og hvor meget af banen man må ligge fliser på evt.


    Men det er ikke kun selve banen som der skal laves.
    Der skal være overdækket pit samt luft (kompressor) tilstede og 230V strøm osv.


    Men du kan finde meget mere om det inden på www.dasu.dk


  • #3   4. mar 2007 Er der ikke også noget med, at der skal værre tag over kører tårnet og værksted ?

  • #4   4. mar 2007 alt det er der styr over mangler bare tegninger over nogle baner hvis der er nogle der kan tegne nogle til os


  • #5   4. mar 2007 Det er bare at tegne løs som det nu passer med hvordan i har tingene stående

    Jo nederen en tegner en tegning og den så går uden for jeres grund samt de sætter køre tårnet så man kigger direkte ind i solen smiley

    Mener det er max 40 meter til fjerneste hjørne fra køretårnet at banen må være.

    Men evt prøv at læse de regler der står skrevet hos dasu så det ikke kun er "det halve vi husker" du for med så i måske skal lave det om.


  • #6   5. mar 2007 her
    (link fjernet)


  • #7   5. mar 2007 75.6 BANESPECIFIKATIONER – 1:8 OFF-ROAD
    75.601
    Banen skal være så naturlig som mulig uden kunstige forhindringer.
    75.602
    Længde min. 150 m., bredde min. 4 m.
    75.603
    Det fjerneste punkt fra kørerpodiet må ikke være mere end 60 m væk.
    75.604
    Overflader som asfalt, cement eller lignende må kun anvendes på max. 5 m. længde.
    75.605
    Materialer som bruges til baneopdeling må ikke udformes som en rampe. Hvis muligt skal de tillade bilen at komme tilbage på banen uden hjælp af påsætter.
    75.606
    Banemarkeringerne skal være udformet så de forhindrer afkortning af hjørner og andre genveje.
    75.607
    Banemarkeringer må ikke være mere end 150 mm høje.


  • #8   5. mar 2007 75.0 BANEFACILITETER GENERELT
    75.001
    Robuste barrierer skal skille tilskuerne fra bane- og pitområde.
    75.002
    Vand- og toilet faciliteter skal forefindes i rimeligt antal for både deltagere og tilskuere.
    75.003
    Der bør indrettes et sted for salg af forfriskninger.
    75.004
    Der skal være 240 V AC til rådighed i depotet.
    75.005
    Kørebanens udformning skal inkludere både højre og venstre sving og må??? Skal have en eller flere langsider, med mindre andet angives i tillægsreglerne.
    75.006
    Omgangstælling/tidskontrol skal fortrinsvis være et langsomt stykke af banen for at gøre nøjagtig tælling mulig.
    Ved brug af AMB-tælleren, hvis banen ikke er fast monteret med pick-up coil, fremstilles træbro i.h.t. skitse på side 40.


  • #9   5. mar 2007 75.2 BANEFACILITETER UDENDØRS
    75.201
    Depotet bør kunne rumme alle deltagere og være udstyret med borde, afskærmede mod vejrliget. Fra depotet skal kørerpodiet og pitten være tilgængelige.
    75.202
    Kørerpodiet skal kunne rumme mindst 10 kørere med min. 90 cm plads til hver. Gulvet skal være min. 1,5 m bredt og minimum 1,5 m over kørebanen.
    Adgang til kørerpodiet skal ske af en solid trappe, min. bredde 1,20 m. Såvel trappe som kørerpodie skal være forsynet med et solidt rækværk. Kørerpodiet skal være beskyttet mod vejrliget.
    75.203
    Afstanden fra kørerpodiets forside til den nærmeste del af banen skal være mellem 2 og 4 m. Det skal være placeret på en sådan måde at det giver alle kørerne ens udsyn over kørebanen.
    75.204
    Senderdepotet skal være tæt ved kørerpodiet. Sendere skal her være beskyttet mod vejrliget.
    75.205
    I omgangstæller- og tidtagningsområdet skal der være tilstrækkelig plads til officials. Området skal være beskyttet mod vejrliget og må ikke være tilgængeligt for deltagere eller tilskuere.
    75.206
    Resultattavle skal være placeret på et egnet sted tæt ved omgangstæller- og tidtagningsområdet. Den skal være tilgængelig for alle deltagere og være beskyttet mod vejrliget.
    75.207
    Frekvenstavle skal være til rådighed under fri træning og placeret nær senderdepotet eller kørerpodiet.
    75.208
    Tilkørsel pr. bil skal være mulig indtil mindst 100 m fra pitten.
    75.209
    Parkering for deltagere skal forefindes indenfor 100 meters afstand fra pitten.
    75.210
    Campingmuligheder skal forefindes, fortrinsvis ved siden af bane.


  • #10   5. mar 2007 hej hej takker så er der noget vi kan komme igang med

  • #11   5. mar 2007 Personlig er det ikke fordi jeg ikke gider og tegne en bane til jer.

    Men der er jo lidt ting at tage højde for omkring hvordan jeres område ser ud og hvor der er plads til stingene.

    Samt at der er mange måder at lave en off road bane på.
    Til buggy kørsel eller en med store hop og forhinderinger.



Kommentér på:
søger folk der kan tegne rc baner

Annonce