{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Opgradering af lrp {{forumTopicSubject}}

Hej igen rcg
Nu har jeg sat et 18t pinion gear på min lrp s8 bxe, og den er blevet hurtigere, men nu er den begyndt og "stall" eller tikke i motoren/diff, motor er lrp 2500kv og esc lrp sbx8, nogen gode råd, også hvis det er ny motor/esc smiley
Tak for hjælpen på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af lrp
  • #1   30. jan 2019 Er der olie i din diff?????

  • #2   30. jan 2019 Bliver motoren varm?

  • #3   30. jan 2019 Gør den det hele tiden

  • #4   31. jan 2019 Har du sat pinion og spur 100% lige på, og med den helt rigtige afstand, er det ikke helt precist kan dette også tikke eller hvis tandhjulene ikke er 100% ens.
    Der lyder der i hvertifald en tikken.


  • #5   31. jan 2019 Der er olie i diff.
    Motoren bliver varm, men ikke alarmerende, men der er også sat 18t tandhjul på istedet for 12t.
    Det er mest ved fuldgas eller under belastning


  • #6   31. jan 2019 Jeg har sammenlignet 18t med det 12t der sad på, og begge er M1.
    Har sat dem sådan at der er minimalt slør imellem, men stadig så man lige præcis kan rykke meget lidt med dem.
    Jeg vil mene de sidder lige, kan ikke se, på min, hvordan det kan sidde skævt smiley


  • #7   31. jan 2019 Tror at pinion sidder fint. Det må enten være gearingen der er for meget for motoren eller at sensorkabel sidder løst. Det kan selvfølgelig også være batteriet der skal levere flere ampere fordi der er mere belastning på motor. Altså tjek sensorkabel og andet batteri.

  • #8   1. feb 2019 Jeg har 2 nye floureon batterier på 5500mh og 40c, skulle det ikke være nok ?
    Jeg vil tjekke for løse forbindelser på sensor kablet smiley


  • #9   1. feb 2019 Jo batterierne er fine.
    Der kan selvfølgelig være noget med stik og lodninger, men det er vist ikke så sikkert.
    Har oplevet det du beskriver med et løst sensor kabel, så vi får se.


  • #10   1. feb 2019 Ellers er det den høje gearing der belaster motoren og systemet, men hvor varmt bliver det. ?
    Har du ikke en varmepistol. ?
    Det betyder som regel ikke noget bare det ikke bliver over 80-90g det skete også for mig her i sommers da det var møg varmt, kunne ikke røre motoren med fingrene i hvertifal smiley
    Selv drivakslerne blev så varme at man brændte fingrene, så det må gerne blive meget varmt under belastning, specielt ved høj gearing. ..


  • #11   4. feb 2019 Sensorkabel er tjekket og det ser fint ud, ingen brud på eller løst stik/stikben smiley ?
    Nej har ikke en temperatur pistol, men kan sagtens have fingrene på.
    Hvis jeg holder den i luften og giver fuld gas så er det som om den "hakker og sprutter" og hjulene drejer ikke ordentlig rundt, nogen gange også den forkert vej rundt ? Kan det være esc'en der ikke kan finde ud af det ??

    Tak for alle svarene, de er meget brugbare smiley


  • Sebastian M
    Sebastian M Tilmeldt:
    okt 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #12   8. dec 2020 Hej Patrik

    Har du fundet en løsning på dette problem? Jeg er løbet ind i det samme med en LRP Vector k7 motor i en 1/10 størrelse truggy. Så vidt jeg ved, så er størrelsen på bilen i hvert fald ikke umiddelbart problemet.

    Mvh. Sebastian


  • #13   25. jun 2021 Sebastian M, nej jeg fandt aldrig ud af hvad der gjorde det, men valgte og opgradere til 6s motor og esc, og det spiller smiley

Kommentér på:
Opgradering af lrp

Annonce