{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

ny motor/esc til 1/8 buggy {{forumTopicSubject}}

hvad ville i vælge/anbefale af motor/esc til en lrp 1/8 buggy, der sidder lrp 2500kv motor og en lrp spx8 esc som kører på 4s, men nu skal det være vildere, så hvad har i af gode råd/erfaringer. jeg tænker det vil være vildere med 6s.
har selv kigget lidt på hobbywing, castle, og leopard, men er ikke låst fast på de mærker.


Kommentarer på:  ny motor/esc til 1/8 buggy
  • #1   5. feb 2019 Sælger du dit gamle

  • #2   5. feb 2019 Jeg købte et brugt Hobbywing Xerum sæt med en 2200kv motor til min LST2 XX som er en ret tung vogn. Der er alu bur på hvilket giver et kvart kilos extra vægt og batteriet vejer 450gram og det setup rykker den uden problemer op på 50+ km/t. Med acceleration nok til at den helst vil stå på bagben. Motoren bliver kun fislun efter et 4000mAh batteri er røget igennem så der er endda plads til at lege med gearingen for at hente mere fart hvis det skulle være. Det har været en god oplevelse med det sæt, også som ejer nummer 2.

  • #3   5. feb 2019 Castle er ikke pengene værd kun deres motorerne som Martin skriver hobbywing combo ellers Hpi HP Blur flux det river godt og kan klare nogen tæsk .

  • #4   5. feb 2019 Fart tossen, ikke lige i første omgang smiley
    Martin N hvad gearing kører du med, og er det 6s, jeg har kørt 44 spur og 12t pinion, jeg har ikke selv målt, men har fået fortalt af tidligere ejer at den lå på omkring 70-80km/t. hvad hedder esc'en ??
    Ekstra spørgsmål, hvor ville i købe fra ??
    har kigget på ebay, er bare ikke pjattet med at få noget sendt fra kina, synes aldrig man kan vide om det bare er noget kopi lort.


  • #5   5. feb 2019 EBay du kan enten købe inden for EU eller fra resten af verden eller hobbyking husk handle i EU lager men inden du gør noget så gear din bil om med 40t spurv og ca 19-20t pinion så skal den nok sige røvhul smiley

  • #6   5. feb 2019 Jeg har en nyt hobbywing sæt til at ligge 2000 eller 2200kv og en 150a 6s esc med programkort. Hvis det kan friste har aldrig været monteret eller kørt med..

  • #7   6. feb 2019 Hvad skal du have for det ?? smiley

  • #8   6. feb 2019 1000kr + fragt skal det koste.
    smiley


  • #9   6. feb 2019 Har haft en del forskellige sæt efterhånden i 150 amp. "klassen" hvis man kan sige det.
    Castle Mamba Monster der pludseligt gik op i røg.

    Hobby King der ikke havde særlig god føling / gas respons

    Hobby King i noget 120 amp. water proof der blot kørte varme

    HPI Flux, kørte sådan set glimrende

    Hobbywing 150 A water proof, den blev også mistænksom lun

    Hobbywing 150 A pro ( https://www.amainhobbies.com/hobbywing-ezrun-150a-pro-sensorless-brushless-esc-hwa81010300/p279147), sidste her har været min absolutte favorit. Kører ganske køligt i selv en stor truggy. Denne er dog en "gammel model" og erstattet af nyerere. Det har dog ikke forhindret mig i handle den på Ebay.
    I min Agama kører jeg denne esc, med en leopard 2000 kv 4 pols motor, og det bliver sgu bare ved at snurre som det skal. Leopard er vel yderst sammenligning med ezrun motorer fra Hobbywing som jeg også har haft.

    Var prisen ligegyldig ville jeg vælge noget Tekin, det er lækkert men dyrt, så mit forslag til bedste alternativ er absolut Hobbywing. De er også så befriende lette at programmere osv.


  • #10   14. feb 2019 Det ente med at jeg købte hobbywing xr8 plus og en skyrc 2150kv motor, 6s batteri og 18t pinion gear, det er vanvittig nu, jeg har 4wd men den går på baghjul, skal lige have målt topfarten på et tidspunkt. Tak for alle input..
    Farttossen, mit gamle motor/esc sæt er muligvis defekt, det var begyndt og "stall" og mærkes noget tungere og dreje rundt end det nye sæt jeg har fået på, men hvis du stadig er interesseret kan vi jo prøve og snakke om det, du er velkommen til at smide mig en pm smiley


Kommentér på:
ny motor/esc til 1/8 buggy

Annonce