{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Anbefaling af fjernstyret bil på batteri? {{forumTopicSubject}}

Jeg har igennem en årrække kørt med min HPI Savage X med nitromotor, men det er blevet til ganske lidt, vil tro jeg alt i alt har brugt max. 4 liter nitro, ganske enkelt fordi jeg syntes det er for besværligt. Man skal holde øje med temperatur, man skal slæbe både en starter og en dunk brændstof frem for at være kørende, motor skal justeres ind imellem og tilpasses og senest er bremsen gået fra hinanden og jeg interesserer mig simpelthen ikke for reparationer og lign. af den, jeg gider kun at køre.

Jeg har derfor tænkt mig at sælge den og købe en ny fjernstyret bil på batteri og jeg vil derfor høre hvad I vil foreslå mig?

Det er udelukkende til sjov og hygge (dvs. ingen klub/bane eller lign.) måske 4-6 gange om året.
Den skal kunne køre off road, da jeg typisk vil køre på en græsplæne eller en mark. Omvendt syntes jeg en af de irriterende ting ved Savage X, som jo er en stor off roader, er at pga. de meget store hjul og blød affjedring, så er den svær at dreje med på en græsplæne med full speed så jeg ved ikke om.

Pris: Helst max. 2500-3.000 kr. inkl. controller og batteri, men får jeg noget væsentlig bedre for måske 4000-5000 kr. vil jeg da ikke afvise det. Jeg tænker at den i hvert fald skal kunne køre 60-70 km/t mere eller mindre som standard – jeg er absolut ikke typen der begiver mig ud i alle mulige ombygninger på egen hånd, medmindre det er meget simpelt og kan gøres på kort tid eller at man kan bestille forhandlere til at gøre det.
En anden vigtig ting er kvalitet og holdbarhed, for som sagt er jeg ikke til reparationer, vedligeholdelse og små justeringer hist og her.

Hvad har I af forslag? Jeg kender mest mærkerne HPI og Traxxas (som jeg dog syntes hurtigt ender på 3-5000,- uden batteri og lader), kan de anbefales inden for el biler eller er der andre mærker jeg også bør tage et kig på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af fjernstyret bil på batteri?
  • #1   14. mar 2019 Altså en truggy kunne jo være et bud.

    https://www.hpiracing.com/en/kit/107018
    https://www.rcgalleri.dk/off-roader-hpi-throphy-truggy-flux/id-175123 Der skal så lige batterier og lader til.

    https://www.hpiracing.com/en/kit/110662


  • #2   14. mar 2019 Til græs og marker vil jeg nok anbefale truggy da en buggy er meget lav men hvordan med at købe stumper i udlandet ? Eller skal stumper kunne fåes herhjemme nu og her ? Mere for at de fleste forhandler herhjemme ikke har alt på lager så ventetiden kan blive meget lang smiley skal det være brugt eller nyt ?

  • #3   14. mar 2019 Umiddelbart havde jeg nyt i tankerne, men noget af nyere årgang i næsten perfekt stand kan også have interesse, hvis der er noget væsentligt at spare.

    Mht. dele, ja så søger jeg som sagt noget som yderst sjældent kræver dele smiley


  • #4   14. mar 2019 Alle biler vil kræve dele eller evt opgraderinger da plasten bliver sløvt smiley med tiden og nyt kan ik svare sig (blot min mening) da det er de sammen ting du ødelægger ved evt crash smiley og en ny bil skal osse spændes efter og justeres ind da de aldrig er 100% køreklar fra ny og som ny skal man osse påregne at give en god slat for batterier hos forhandleren og en intelligent lader så du kan våge over cellerne men igen køber du i udlandet kan der spares en del penge og da vi er 100+medlemmer så vil der osse være 100+meninger og holdninger ang valg af bil men ved dog at holdbarhed osse hænger sammen med pris så de mærker jeg har god erfaring med er losi 1/8 mugen 1/8 xray 1/8 Hpi vorza 1/8 traxxas emaxx 1/10 arma kraton 1/8

  • #6   14. mar 2019 Hvad er de helt præcise forskelle på en Traxxas Rustler 4x4 VXL og E-Revo 2.0 foruden størrelsen (der er trodsalt 2000,- forskel)?

    Så kigger jeg også på:
    Traxxas Stampede 4x4 VXL
    HPI BULLET MT/ST FLUX "2016 Edition"
    HPI TROPHY TRUGGY FLUX


    Kan man sige om nogen af disse er mere holdbare end andre og om nogen af dem kræver mindre vedligeholdelse/reparationer/udskiftning af dele end andre?


  • #7   14. mar 2019 Rustler køre 3's erevo køre 6s så stor forskel i motor combo og str rustler 1/10 erevo 1/8 stamped en total væltepeter men sjov Hpi er svær og få dele til men er et godt mærke og deres motorsæt er ikke til at slå ihjel og igen alt kan gå i stykker der er ingen biler der holder evigt uden at skifte bærearme linkarms hjul tårne aksler servo sterring mm

  • #8   14. mar 2019 Men hvis valget står imellem disse og driftsikkerhed skal være i top og jeg kommer til at køre på græs/mark/grus, hvad ville I så vælge eller evt. alternativer i nogenlunde samme prisleje?:

    Traxxas Rustler 4x4 VXL
    Traxxas Stampede 4x4 VXL
    HPI BULLET MT/ST FLUX "2016 Edition"
    HPI TROPHY TRUGGY FLUX

    Er det nemmere at skaffe dele til de to Traxxas modeller, fremfor de tre HPI modeller?

    Syntes at Traxxas TSM system der selv kan rette op og vende en væltet bil op igen lyder tiltrækkende, nogen der har erfaringer med det?


  • #9   14. mar 2019 Hpi truggy

  • #10   14. mar 2019 Hvad mener andre og hvorfor mener du den er bedste valg og kan du evt. beskrive hvad forskelle der er på de 5 modeller?

  • #11   14. mar 2019 Som jeg startede med og skrive mange meninger og holdninger men jeg er mest til truggy da de kan køre alle steder og alt i alt er det en smagssag men er nu mest til profmærker da de kan finindstilles ned til sidste mm og det er svære med andre mærker

  • #13   15. mar 2019 Er der så enighed om at kvaliteten er bedre på HPI end Traxxas, specielt på elektronik delen, eller er det også en individuel mening, måske pga. en enkelt bil man har været uheldig/utilfreds med, eller er det generelt?

    Er der alternative mærker/modeller jeg bør kigge på i prisklassen optil 4000,- som vil gøre sig godt til en amatør/nybegynder som søger driftsikkerhed?


  • #14   15. mar 2019 Traxxas dele er ok du kan jo købe rpm dele i stedet for orginale så holder det osse bedre

  • #15   15. mar 2019 Jeg har som udgangspunkt ikke interesse i at bruge hverken tid eller penge på at udskifte dele, så jeg ønsker den mest driftsikre fra dag 1, uden jeg skal udskifte forskellige ting.

  • #16   15. mar 2019 Der findes desværre ikke nogen perfekte biler men prof mærker holder bedst igen helt an på hvordan du køre smiley

  • #17   15. mar 2019 Er jeg klar over, men nogen mærker/modeller må være bedre end andre mht. driftsikkerhed.

    De prof mærker du nævner, er vel også en helt anden prisklasse?


  • #18   15. mar 2019 HPI kommer med mange fine modeller, men Trophy truggy eller buggy er ikke der imellem. De kan ikke holde til at blive brugt, har flere dele Der er yderst skrøbelige.
    Det er som om HPI blot ville lave en dårlig Vorza som i øvrigt er en glimrende bil.

    Om man kan lide Traxxas eller ej (er ikke fan) så kommer man ikke uden om at en Revo er super sjov og kan tåle at blive brugt. Stampede 4X4 sådan en havde jeg kort, det er lidt bare en Goody vælte Peter.

    Bud på en rc jeg finder sjov: Losi, Agama, Arrma truggy.
    En buggy er ikke egnet til køre ret mange steder i terræn.


  • #19   15. mar 2019 Så flg. modeller vil ikke være egnede hvis man søger driftsikkerhed og ikke ville rode for meget med den, men omvendt kun kører 4-6 gange årligt:

    Traxxas Rustler 4x4 VXL
    Traxxas Stampede 4x4 VXL
    HPI BULLET MT/ST FLUX "2016 Edition"
    HPI TROPHY TRUGGY FLUX


  • #20   15. mar 2019 Hej nu er det jo kun min egen mening, Rustler 4x4 tror jeg bestemt også der er fed,
    Bullet har jeg ikke stiftet bekendtskab med så tja?
    Andre bud herfra:
    https://holte-modelhobby.dk/shop/78-fjernstyrede-elektrobiler/57667-thunder-tiger-e-mta-kaiser-18-brushless-fjernstyret-monstertruck/
    https://holte-modelhobby.dk/shop/78-fjernstyrede-elektrobiler/56874-losi-lst-3xl-e-4wd-monster-truck-18-rtr/
    https://holte-modelhobby.dk/shop/78-fjernstyrede-elektrobiler/57677-notorious-6s-blx-classic-stunt-truck-rtr-arrma-blaa/
    Pris osv. taget i betragtning ville jeg selv nok have valgt den Arrma, den er bare fed.
    Er også noget fysisk større end både en Rustler og Stampede osv.


  • #21   15. mar 2019 Er den Arrma et kendt mærke i god kvalitet, holdbarhed og driftsikkerhed?

    Hvis man skal have batterier og lader til den, så man får optimal fart og køretid, hvad skal det så være for noget, for det løber vel også hurtigt op og får mig til at kigge på Traxxas Rustler 4x4 VXL igen.

    Hvis man er oppe omkring 5000,- uden batterier og lader, så tænker jeg bare at en E Revo er mere interessant, men selvfølgelig ikke hvis den er mere vedligeholdelses krævende end de andre, men alt i alt vil jeg altså helst ikke over 5000,- totalt inkl. lader og batterier og de batterier jeg ønsker skal altså være med max. mulig køretid (mah).


  • #22   15. mar 2019 Ja det render op med de modeller, en Rustler 4X4 er et godt bud.
    Den er billigere i indkøb + batterier.


  • #23   15. mar 2019 Det nytter bare ikke med en Rustler, hvis I mener den ikke er særlig stabil og vil give problemer?

    Er den Arrma et kendt mærke i god kvalitet, holdbarhed og driftsikkerhed?


  • #24   15. mar 2019 Jeg ville købe en Arrma eller en tekno truggy uden rysten på hånden hvis jeg stod i din situation. Lidt sværere med reservedele som skal hjem fra Tyskland (nu da UK har meldt sig ud af EU(ssr). Men du får langt mindre brug for det end med mange andre mærker. De er lavet af og til bashere. tekno er bare tilfældigvis også en god bil for de mere seriøse racere.

    Og Ja. Arrma og tekno har generelt et ry for at være svære at ødelægge medmindre at du er en total hattenål der ikke kan styre svinet og så ellers virkeligt gør en indsats for at nå målet.

    Jeg ville personligt aldrig give så meget som en bøjet søm for Traxxas både fordi at jeg syntes at produkterne er ligesom kinøjsergøgl men også pga at jeg syntes at de er nogle copyright trolde som er skidt for hele branchen.


  • #25   15. mar 2019 Hej Thomas hvis du er i tvil om hvor godt traxxas og arrma holder synes jeg da lige du skulle se nogle af ham hers film han pryler sine biler smiley

    https://www.youtube.com/channel/UCH2_Jj8m4Zbe26UMlGG_LVA/videos

    og jeg er selv blevet lidt lun på en af dem her ( arrma kraton ) og når min erevo engang skal skiftes ud bliver det en arrma kraton

    en med 2x3s batterier og lader

    https://www.ebay.com/itm/Arrma-RC-Kraton-V3-6S-BLX-4WD-Monstertruck-2-4GHz-RTR-1-8-rot-schw-SPARSET-1/222889906239?epid=18013326339&hash=item33e546103f:g:Zo0AAOSwh41ar56r&frcectupt=true

    og en med 2x3s batteri uden lader

    https://www.ebay.com/itm/ARRMA-Kraton-6S-BLX-4WD-1-8-Monster-Truck-RTR-rot-2x3S-LiPo-AR106029SET1/362433597368?hash=item5462b9cfb8:g:YwEAAOSwISNbl574

    og en med 4s batteri uden lader

    https://www.ebay.com/itm/ARRMA-Kraton-6S-BLX-4WD-1-8-Monster-Truck-RTR-rot-4S-LiPo-Akku-AR106029SET2/173528429172?hash=item286719b274:g:J~wAAOSwtnVbl577

    og til rimlige penge og befinder sig i eu



  • #28   15. mar 2019 Poletar. De vil have forlænget skilsmissen men det er jo ikke sikker at EU går med til det. Og vil muligvis føre til borgerkrig når dem der stemte for Brexit føler sig tilpas pissede op og ned af ryggen. Demokrati når politikerne får det "rigtige" svar, og sat ud af kraft når de ikke gør.

  • #31   16. mar 2019 Kan forstå at en Traxxas Rustler 4x4 VXL og en HPI TROPHY TRUGGY FLUX måske ikke er verdens bedste kvalitet/driftsikkerhed og at jeg bør kigge på noget bedre, når jeg ønsker minimal vedligeholdelse, altså minimal reparationer, justeringer mv.

    Tænker så istedet en af disse, hvad siger I til dem og evt. nogen forslag til 1/10 modeller i god kvalitet, for syntes måske lige at disse 1/8 bliver for store og dyre og ikke mindst kræver de også større batterier end 1/10 biler, som jo også gør prisen noget højere:

    LOSI LST 3XL-E
    Arrma Kraton 6S BLX
    Traxxas E-Revo 2.0 (men der er kvalitet/driftsikkerhed måske ikke bedre end Rustler 4x4 VXL?)


    Findes der nogen gode driftsikre 1/10 (evt. 1/8) som er ekstra beskyttede ved crash? Nu forventer jeg at køre store åbne steder (græs/grus/mark), så jeg forventer ikke der er noget jeg kan køre ind i, men på en ujævn mark kan den vel hurtigt lave kolbøtter og så ville det være rart med en der kan tåle det.


  • #32   16. mar 2019 Det du beskriver kan de fleste biler i dag holde til uden de store kvaler. bare undgå decideret kineserfis. Det ernemt at mærke på den plastik der bruges, som virker nærmest ...sprød?! Hvor de dyrere mærker virker lidt blødere med lidt mere plads til at give efter uden at knække og uden at være slatne. Alle de biler/mærker, folk har foreslået i den her tråd kan holde til det du spørger efter. Også Traxxas som ubetinget er det nemmeste mærke at finde reservedele til.

    Jeg syntes selv at 1:8 og op er de sjoveste biler at køre med. Bare husk, mere vægt = værre uheld når de sker. Jeg har selv en Losi LST2 konverteret til el, og det er ubetinget min favorit lige for tiden. Det er forgængeren til 3XL-E. Det er en tung muggy (monstertruck / buggy hybrid). Den kan tage rigtigt, rigtigt mange tæsk og er sjov at køre med. Men det er en kostbar bil og rammer du en af ungerne eller hunden så er det en tur på skadestuen..


  • #33   16. mar 2019 Syntes specielt Arrma Kraton 6S BLX er interessant pga. prisen på 3995,- og som jeg forstår det, er den ret god kvalitet og med god driftsikkerhed.

    Nogen som har kommentarer til den, evt. noget som den mangler og som andre har?


  • #35   17. mar 2019 Det er en god bil og de ting du siger passer med dens ry. Men den er hurtig som ind i helv.. du får noget at se til.

  • #36   17. mar 2019 Dvs. du mener den bliver svær at styre?

    Syntes de alle sammen er opgivet til +50-60 mph.


  • #37   17. mar 2019 Alt kommer med øvelse. Det er en rigtig god bil og hvis det er den der får dig til at føle dig som en 10 årig når du ser på den så bare se at trykke på aftrækkeren få den hjem og nyd farten. Bare tag det stille og roligt i starten smiley

  • #38   17. mar 2019 Er det en god ide at starte ud med 2x 2S istedet for 2x 3S, eller vil man lynhurtigt føle sig tilpas med 2x 3S?

  • #39   17. mar 2019 Du er ikke totalt ny. Så det vil jeg mene at der ikke at noget i vejen for. 2x3s mener jeg. Du behøver ikke at være så nervøs, det skal nok gå godt bare brug hovedet. Du fyrer vel heller ikke bare sømmet i bund i din bil og krydser fingre. Stille og roligt ud at rulle og finde din komfort zone og før du ved af det så køber du en større motor.

    edit...og alu fælger og arme og bundskinner og og og og.... faktisk ville det være billigere for dig at få en heroin vane, men det er måske for sent at fortælle dig nu?!


Kommentér på:
Anbefaling af fjernstyret bil på batteri?

Annonce