{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Anbefaling af fjernstyret bil på batteri? {{forumTopicSubject}}

Jeg har igennem en årrække kørt med min HPI Savage X med nitromotor, men det er blevet til ganske lidt, vil tro jeg alt i alt har brugt max. 4 liter nitro, ganske enkelt fordi jeg syntes det er for besværligt. Man skal holde øje med temperatur, man skal slæbe både en starter og en dunk brændstof frem for at være kørende, motor skal justeres ind imellem og tilpasses og senest er bremsen gået fra hinanden og jeg interesserer mig simpelthen ikke for reparationer og lign. af den, jeg gider kun at køre.

Jeg har derfor tænkt mig at sælge den og købe en ny fjernstyret bil på batteri og jeg vil derfor høre hvad I vil foreslå mig?

Det er udelukkende til sjov og hygge (dvs. ingen klub/bane eller lign.) måske 4-6 gange om året.
Den skal kunne køre off road, da jeg typisk vil køre på en græsplæne eller en mark. Omvendt syntes jeg en af de irriterende ting ved Savage X, som jo er en stor off roader, er at pga. de meget store hjul og blød affjedring, så er den svær at dreje med på en græsplæne med full speed så jeg ved ikke om.

Pris: Helst max. 2500-3.000 kr. inkl. controller og batteri, men får jeg noget væsentlig bedre for måske 4000-5000 kr. vil jeg da ikke afvise det. Jeg tænker at den i hvert fald skal kunne køre 60-70 km/t mere eller mindre som standard – jeg er absolut ikke typen der begiver mig ud i alle mulige ombygninger på egen hånd, medmindre det er meget simpelt og kan gøres på kort tid eller at man kan bestille forhandlere til at gøre det.
En anden vigtig ting er kvalitet og holdbarhed, for som sagt er jeg ikke til reparationer, vedligeholdelse og små justeringer hist og her.

Hvad har I af forslag? Jeg kender mest mærkerne HPI og Traxxas (som jeg dog syntes hurtigt ender på 3-5000,- uden batteri og lader), kan de anbefales inden for el biler eller er der andre mærker jeg også bør tage et kig på?

Kommentarer på:  Anbefaling af fjernstyret bil på batteri?
Kommentér på:
Anbefaling af fjernstyret bil på batteri?