{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

Start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er blevet en lykkelig ejer af en nitro stadiumtruck hvis den så ville starte, jeg skulle starte den for første gang idag for at køre den til, men den vil ikke starte, jeg gør som der står i manualen, men den vil stadig ikke, hvad kan jeg gøre ?

når jeg sætter gløde starteren på og hiver i snoren til at starte den kan jeg høre den virkelig prøver på at starte, men den mangler lige det sidste.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problemer
  • #1   20. jun 2007 har du prøvet at tjekke gløderøret?

  • #2   20. jun 2007 Hvis den gløder, så er der helt sikkert noget galt med tanken.

    "du husker at starte den med 1/4 gas?"


  • #3   20. jun 2007 er du sikker på der er nok strøm på gløderørs starteren

  • #4   20. jun 2007 Nej jeg har ikke tjekket gløderøret men regner med at det virker da jeg lige har taget den ud af kassen for første gang idag.

    Skal jeg holde gassen inde 1/4 på senderen ?


  • #5   20. jun 2007 Frank : det ved jeg så ikke, men den havde ladet i 3 timer inden jeg prøvede, for jeg har intet på den glødestarter om hvor længe den skal lade og sådan smiley

  • #6   20. jun 2007 ja prøv giv den en lille smule gas, bare giv den lidt mere og lidt mere, indtil den starter..

  • #7   20. jun 2007 Emil : ok det vil jeg prøve, det står der bare intet om nogen steder, men jeg vil heller ikke drukne den, hvis man kan det he he smiley

  • #8   20. jun 2007 Det lyder mærkeligt.. Du skal huske at pumpe nitro frem til kaburatoren.. har du gjort det?
    Hvis du ikke har en pumpe så tag "ledningen" som går fra din TANK til UDSTØDNING og pust indtil du kan se der nitro fremme til tanken..

    hmm hvilken slags starter bruger du? er det trækstarter eller rotorstarter?

    Prøv også at løsne dit gløderør lidt, evt tag det af, spænd det, også skru det en lille smule løs igen, også se om du kan få den startet. Bare husk, at når du får den startet skal du spænde glørerørert igen..


    For at se om dit gløderør virker, så skal du skrue det af, også prøve at sætte det ned i din glødestarter, gløder det, så virker det.. er det et svagt glød, så lad din starter op igen. For at passe på dit gløderør, må du heller ikke have glødestarteren siddende unødvendigt på dit gløderør.

    Skriv igen hvis du ikke kan få den startet..


  • #9   20. jun 2007 Jeg poster også lige denne guide Copy/past fra rcfreaks.dk

    De typiske problemer er dårlig priming, død glødestarter eller dødt gløderør.

    Det førstnævnte kan klares med en 10-20ml sprøjte købt på apoteket (de koster få kroner) og bruge den til at "pumpe" brændstoffet frem til karburatoren (brug sprøjten hvis du ligesom jeg ikke bryder dig om smagen af nitro og olie). Folk med trækstart kan have ekstrem stor glæde af at have primet motoren ordentligt før der trækkes i snoren til armen er ved at falde af

    De 2 sidstnævnte klares let ved at tjekke gløderøret og sørge for at have godt med strøm på sin glødestarter. Disse 2 ting vil der altid være styr på med en starterboks med powerpanel.

    Sommetider hjælper det at give en lille bitte smule gas når motoren skal startes. Dette er jeg eksempelvis nødt til når jeg skal starte en varm motor.


  • #10   20. jun 2007 Håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet..

    Forresten, det med at give lidt gas når du prøver at starten den kan være lidt svært.. Kig i din controller manual, og kig efter om du kan finde noget som hedder trim også skal du trimme dit gasspjeld, dette kan nemmest ses, hvis du tager dit luftfilter af, og kigger ned i kaburatoren, så burde du kunne se at mellemrummet bliver større, husk dog på at ikke at trimme den for meget, da den ellers bare kører fra dig smiley


    Giv lige besked hvis du vil have en tilkørsels og justerings guide..


  • #11   21. jun 2007 Michael C

    Min glødestarter skal lade i 15 til 16 timer, så det er ikke sikkert at de 3 timer du har givet den er helt nok.

    Ellers vil jeg også anbefale at puste nitro'en frem til karburatoren, og trimme gasspjældet lidt op.


  • #12   21. jun 2007 PAs på med og puste i slangerne.. Lortet er pisse giftig..


    Trim den lidt op på gassen som de andre siger..


    Karsten


  • #13   21. jun 2007 istedet for at puste i slangen ville jeg hellere holde for udstødningen mens du hiver trækstarteren ud nogle gange... (Uden glødestarteren i) Når du så har gjort, så prøv at starte den på normalvis

  • #14   21. jun 2007 Hej alle sammen, mange tak for jeres hjælp, det har hjulpet rigtig meget, jeg fik den endelig startet her til morgen, og er nu en RIGTIG lykkelig ejer af en nitrobil smiley

    bare et spørgsmål mere her til sidst, nu når man har ladt den der glødestarter op, hvor mange gange kan man så bruge den før den er afladt igen ?
    Den er helt standart fra "cen" hvis det hjælper smiley


  • #15   21. jun 2007 Karsten K -
    Man må godt puste i slangerne, giftigt? ja, men han skal jo heller ikke drikke det, og kommer han heller ikke til hvis han puster lidt..


  • #16   21. jun 2007 Michael C -

    Det kommer jo an på hvor svær den er at starte.. men du har ihvertfald til 2 timers konstant glød i din glødestarter.. Du har også længere..


  • #17   21. jun 2007 Per R

    Nej men der kan ikke undgå og være noget brændstof på slangerene.. og jo det er pisse giftig

    Karsten


  • #18   21. jun 2007 Det er noget pjat.. du kan bare tøre slangerne af.. udover det gør mine venner det hvergang de skal have startet deres nitro fordi de ikke har en pumpe ligesom mig..

    Og hvis man skulle være så uheldig at få det i munden så skal man jo bare spytte det ud og skylle munden i noget vand. Det er ikke noget du dør af.


  • #19   21. jun 2007 Ang glødestarter : jeg ved ikke om jeg har en dårlig en men, jeg har startet bilen 1 gang og kørt 1 tank fuld og da jeg så lod den til at køle af og tankede den igen bagefter ville den ikke starte igen, lige som om der ikke var strøm nok på den.

    den der gløde starter til 12v, bruger man bare 1 bilbatteri til den eller er der et specielt batteri man skal købe ?


  • #20   21. jun 2007 Per R

    Fordi dine venner æder gift, gør det jo ikke mindre giftig !!

    Det ER pisse giftig, selv i små mængder, du kan IKKE bare tørre det af slangerne også regne med der ikke er noget på dem...

    Bare du får lidt brændstof på huden er nok til at din krop optager det der igennem..

    Hvad du selv tror eller regner med er DIT valg, jeg fortæller bare hvor giftig det er...

    Når du er 50-60 år og har rodet med Methanol brændstof i 40 år kommer du nok på andre tanker..

    Karsten


  • #21   21. jun 2007 jeg tror det er din glødestarter der ikke har ladet nok du skal op på 10 timer ca.

    havde det samme problem med min nitrobil da jeg skulle starte den da jeg fik den .. (den var brugt da jeg købte den)


  • #22   21. jun 2007 Okey danni smiley

    Men den der glødestarter til 12V er det til et bilbatteri eller hvordan fungere det ? for jeg gider godt nok ikke at skal vente 10 - 15 timer for hver gang jeg kan køre med bilen smiley


Kommentér på:
Start problemer

Annonce