369 visninger
|
Oprettet:
Start problemer {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er blevet en lykkelig ejer af en nitro stadiumtruck hvis den så ville starte, jeg skulle starte den for første gang idag for at køre den til, men den vil ikke starte, jeg gør som der står i manualen, men den vil stadig ikke, hvad kan jeg gøre ?
når jeg sætter gløde starteren på og hiver i snoren til at starte den kan jeg høre den virkelig prøver på at starte, men den mangler lige det sidste.
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 19 Emner: 62 Svar: 224
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 19 Emner: 62 Svar: 224
"du husker at starte den med 1/4 gas?"
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 5 Emner: 9 Svar: 13
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 49 RC-enheder: 25 Emner: 48 Svar: 280
Skal jeg holde gassen inde 1/4 på senderen ?
maj 2007
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 103
maj 2007
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 40 Svar: 320
Hvis du ikke har en pumpe så tag "ledningen" som går fra din TANK til UDSTØDNING og pust indtil du kan se der nitro fremme til tanken..
hmm hvilken slags starter bruger du? er det trækstarter eller rotorstarter?
Prøv også at løsne dit gløderør lidt, evt tag det af, spænd det, også skru det en lille smule løs igen, også se om du kan få den startet. Bare husk, at når du får den startet skal du spænde glørerørert igen..
For at se om dit gløderør virker, så skal du skrue det af, også prøve at sætte det ned i din glødestarter, gløder det, så virker det.. er det et svagt glød, så lad din starter op igen. For at passe på dit gløderør, må du heller ikke have glødestarteren siddende unødvendigt på dit gløderør.
Skriv igen hvis du ikke kan få den startet..
jan 2005
De typiske problemer er dårlig priming, død glødestarter eller dødt gløderør.
Det førstnævnte kan klares med en 10-20ml sprøjte købt på apoteket (de koster få kroner) og bruge den til at "pumpe" brændstoffet frem til karburatoren (brug sprøjten hvis du ligesom jeg ikke bryder dig om smagen af nitro og olie). Folk med trækstart kan have ekstrem stor glæde af at have primet motoren ordentligt før der trækkes i snoren til armen er ved at falde af
De 2 sidstnævnte klares let ved at tjekke gløderøret og sørge for at have godt med strøm på sin glødestarter. Disse 2 ting vil der altid være styr på med en starterboks med powerpanel.
Sommetider hjælper det at give en lille bitte smule gas når motoren skal startes. Dette er jeg eksempelvis nødt til når jeg skal starte en varm motor.
jan 2005
Forresten, det med at give lidt gas når du prøver at starten den kan være lidt svært.. Kig i din controller manual, og kig efter om du kan finde noget som hedder trim også skal du trimme dit gasspjeld, dette kan nemmest ses, hvis du tager dit luftfilter af, og kigger ned i kaburatoren, så burde du kunne se at mellemrummet bliver større, husk dog på at ikke at trimme den for meget, da den ellers bare kører fra dig
Giv lige besked hvis du vil have en tilkørsels og justerings guide..
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 2 Emner: 12 Svar: 47
Min glødestarter skal lade i 15 til 16 timer, så det er ikke sikkert at de 3 timer du har givet den er helt nok.
Ellers vil jeg også anbefale at puste nitro'en frem til karburatoren, og trimme gasspjældet lidt op.
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Trim den lidt op på gassen som de andre siger..
Karsten
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 55 RC-enheder: 1 Emner: 40 Svar: 478
maj 2007
bare et spørgsmål mere her til sidst, nu når man har ladt den der glødestarter op, hvor mange gange kan man så bruge den før den er afladt igen ?
Den er helt standart fra "cen" hvis det hjælper
jan 2005
Man må godt puste i slangerne, giftigt? ja, men han skal jo heller ikke drikke det, og kommer han heller ikke til hvis han puster lidt..
jan 2005
Det kommer jo an på hvor svær den er at starte.. men du har ihvertfald til 2 timers konstant glød i din glødestarter.. Du har også længere..
apr 2004
Nej men der kan ikke undgå og være noget brændstof på slangerene.. og jo det er pisse giftig
Karsten
jan 2005
Og hvis man skulle være så uheldig at få det i munden så skal man jo bare spytte det ud og skylle munden i noget vand. Det er ikke noget du dør af.
maj 2007
den der gløde starter til 12v, bruger man bare 1 bilbatteri til den eller er der et specielt batteri man skal købe ?
apr 2004
Fordi dine venner æder gift, gør det jo ikke mindre giftig !!
Det ER pisse giftig, selv i små mængder, du kan IKKE bare tørre det af slangerne også regne med der ikke er noget på dem...
Bare du får lidt brændstof på huden er nok til at din krop optager det der igennem..
Hvad du selv tror eller regner med er DIT valg, jeg fortæller bare hvor giftig det er...
Når du er 50-60 år og har rodet med Methanol brændstof i 40 år kommer du nok på andre tanker..
Karsten
jan 2007
Følger: 28 Følgere: 27 RC-enheder: 5 Emner: 62 Svar: 479
havde det samme problem med min nitrobil da jeg skulle starte den da jeg fik den .. (den var brugt da jeg købte den)
maj 2007
Men den der glødestarter til 12V er det til et bilbatteri eller hvordan fungere det ? for jeg gider godt nok ikke at skal vente 10 - 15 timer for hver gang jeg kan køre med bilen
Start problemer