{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Arrma Big Rock vs Arrma Granite BLX {{forumTopicSubject}}

Hej RCgalleri,

Så kommer der et spørgsmål, som I eksperter sikkert har besvaret et hav af gange.

Jeg står og skal købe en bedre bil. Har indtil nu haft en WLToys Terminator, som er blevet brugt flittigt på græs, grus og asfalt.

Jeg tænker at bruge i om egnen af 3.000,- og som emnefeltet viser, har jeg kig på Arrma Big Rock og Arrma Granite BLX.

Jeg hælder mest til Big Rock, da den større hjulafstand gør, at den ikke vælter så nemt + ikke stejler hele tiden, når du giver fuld speed.

MEN, er der andre i den prisklasse jeg burde kigge på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arrma Big Rock vs Arrma Granite BLX
  • #1   5. sep 2019 Arrma Big Rock er at fortrække det er i virkeligheden en Arrma nero med anden karosse.
    men er du heldig at få en ny Big Rock så er 3000 nok for lidt.


  • #3   5. sep 2019 Hvad med en Arrma Typhon? Er det bedre value for money?

  • #4   5. sep 2019 ja brian men det er 3s udgaven 6s idgaven vil jeg gerne købe for 3000

  • #5   6. sep 2019 Lars Ulrik H jeg vil gerne se et link til en 6s for kan ikke finde dem i 6s

  • #6   6. sep 2019 Eurohobby lager i Randers

    profilbillede
  • #7   6. sep 2019 Lars der kan man bare se dem har jeg skisme ikke set før

  • #8   6. sep 2019 Men til det kørsel, som jeg gør - skal man hoppe på en 6S, i stedet for 3S? Og hvad er forskellen?

  • #9   6. sep 2019 hobbykalr.dk har nogle af dem men kun 3 celler

  • #10   6. sep 2019 @Kuno - Kan du være behjælpelig med hvilket batteri og lader jeg skal vælge, som passer til bilen?

  • #11   6. sep 2019 hvis du køber den hos www.hobbykarl.dk så kan han hjælpe dig med både batteri og lader.
    det kommer jo også an på om du skal køre 3,4 eller 6 celler lipo


  • #12   6. sep 2019 Arrma Kraton m.fl findes nu også som 1/10, DVS 3S eller 4S, der kan de fås for ca 3000 kr +/- rundt omkring. Ulempen er at det ikke er en ægte 1/8, så den kan være svagere bygget. Fordelen er at den ikke behøver være så stærk bygget pga mindre motor, vægt m.v. Jeg ville foretrække at se nogle tests eller reviews først, men så må du have gang i googlemagien.

    Deres 3S Talion har fået gode ord med på vejen fra et par stykker herinde mener jeg.


  • #13   8. sep 2019 Jakob 3s talion har jeg aldrig hørt om??
    Jeppe g Du kan roligt købe en arrma blx 3s. Det fine biler til pengene!

    Men husk der er 1/10 biler, som skrevet ovenover ikke en nær så robust bil som en 1/8(blx6s)


  • #14   8. sep 2019 Så Flemming og Jakob. En Arrma Typhon 1/8 vil være et bedre valg?

  • #15   8. sep 2019 Jeppe G 1/8 er altid et bedre valg!!
    En typhon er en rigtig fed køremaskine!!

    Men kommer jo an på om du er til buggy?!

    Hvis det er til rent leg, vil jeg til hver en tid anbefale en kraton, hvis pengene er til det!


  • #16   8. sep 2019 Jeg er ikke 100% sikker på 1/8 altid er et bedre valg. De er mere robuste. Men det skal de være, fordi deres motorer er flere gange kraftigere end en 1/10'er. Så når de styrter, eller når de slides, er det tilsvarende mere voldsomt. Der er en grund til, at de er så robust byggede.

    En 1/10'er er bygget let for at være flyvende på banen, eller for at spare på materialer så du kan sælge den billigere. Og sælge flere reservedele og hopups, nogle gange.

    Hvis Arrma's 1/10'ere har taget desugnfilosofien fra deres 1/8'ere med, er det muligt de har den perfekte blanding af robusthed og kvalitet kombineret med lethed, mindre motor dermed mindre slid etc.

    Det jeg siger er, at det er svært at anbefale modeller der er så nye som Arrma's 1/19'ere. Vi kender ikke rigtig deres styrker og svagheder endnu. Men de er spændende.


  • #17   9. sep 2019 @Flemming - ift. hvilken model, er hip som hap, sønnike er mest til Buggy og jeg selv den anden model. Men, vil en buggy også kunne køre i det lidt længere græs, blade, skov etc?

    @Jakob - Tror ikke den RC jeg vælger, kommer til at lave de voldsomme store hop, det er mest til skov, græs, grus og asfalt.

    Dog vil jeg være træt af at købe Typhon, hvis den ikke kører godt på de områder, jeg vil køre på. Derfor, jeg tænker at Big Rock, måske er en lidt mere alsidig maskine?


  • #18   9. sep 2019 Jeppe, Typhon 6S er så stor og stærk at den godt kan køre de steder. Men en Kraton eller Talion eller Big Rock er nok bedre i skoven. Højt græs der skal du under alle omstændigheder holde øje med motortemp, men i kortere græs tror jeg de alle kører OK. Big Rock eller Kraton, jeg tror de er ca lige terrængående. Så er det et spørgsmål om personlig smag. Det samme gælder i øvrigt om du køber den i DK eller udlandet. På den ene side er det lækkert at have garanti, på den anden side er den ofte irrelevant på RC biler, fordi efter første køretur kan enhver sælger argumentere for at defekter er vores egen skyld, fordi maskinerne i sagens natur er i bevægelse og får stød.

    Sidste spørgsmål: har du overvejet brugt bil? Der er mange fede biler der kan gøre det du ønsker, til en god pris. Jeg har købt brugt i nogen år og det er ikke fejlfrit, men har overvejende været glad for mine køb.


  • #19   9. sep 2019 @Jakob vil helst købe nyt, da jeg ikke har de store tekniske evner.

    Om jeg køber i DK, eller udlandet er underordnede - dog kender jeg ikke til udenlandske sider, hvor jeg kan købe. Er der rabat at hente, ved at købe på en udenlandsk hjemmeside?

    Begge de modeller jeg kigger på, er 3S(?!) modeller. Jeg må krybe til korset, og forstår ikke hvad den betegnelse betyder?

    Jeg har kig på disse to modeller: https://rckongen.dk/produkt/arrma-ara102696-1-8-typhon-3s-blx-4wd-brushless-buggy-rtr/

    Og denne; https://rckongen.dk/produkt/arrma-ara102711-1-10-big-rock-crew-cab-3s-blx-4wd-brushless-rtr/

    Er der andre leverandør, jeg skal kigge efter, nu jeg 'kun' vil bruge omkring de 3000 kr alt inklusiv.

    Og tak fordi du tager dig tid til at oplære en 'rookie' smiley


  • #20   10. sep 2019 3S står for 3 LIPO celler, det er Arrma's kode for deres 1/10 version af de "store" biler, som så hedder 6S for 6 celler LIPO. Du kan i øvrigt også se dem hedde 4S nogen steder, i hvert fald deres Kraton version m.fl.
    4S'erne er vist nok baseret på et Big Rock chassis, som det du linker til, men med visse forstærkninger bl.a. motor/ESC, og nogen forstærkninger på diffs m.v. Forskellen kan f.eks ses i, at en Big Rock vejer 2.8 kg, mens en Kraton 4S vejer ca 3.6 kg.

    Ang forhandlere: du kan google "arrma kraton 4s" og se hvad der dukker op. Der er nogen forhandlere i tyskland og england, nogen fra samme lande på Ebay m.v. USA og østen er som regel ikke relevante pga fragtpris, moms og told. Jeg kan finde en Arrma Outcast på Ebay fra England til ca 3100 kr incl fragt, til sammenligning.

    Ang. model: Outcast/Kraton vil være lidt mere terrængående end Typhon. På en bane vil Typhon være den bedste. Så kan du selv vælge.


  • #21   10. sep 2019 @Jakob

    Tak for det, så blev jeg så meget klogere.

    Men, når jeg ser priserne på Kraton/Outcast, ligger de 1000 kr højere. Er de penge givet godt ud, ift. Big Rock, som koster ~2300?


  • #22   10. sep 2019 Det kommer an på de forbedringer der ligger til grund. Jeg vil tro at svaret er, at du får hvad du betaler for der, DVS ja de er bedre. Er det nok til prisforskellen? Det ved jeg ikke. Den reelle prisforskel hvis du køber begge modeller billigste sted, er ca 600 kr incl fragt.

Kommentér på:
Arrma Big Rock vs Arrma Granite BLX

Annonce