{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Morfars.dk {{forumTopicSubject}}

Jeg syns jeg generelt, høre dårlig kritik fra butikken "Morfars.dk" ..???

Personligt, har jeg som helt grøn RCC bruger - 4 mdr til dato - fået alt den rådgivning og proff hjælp fra dem, som jeg har været yderst tilfreds med. Rækker det ikke med chat eller tlf opkald, får jeg altid tilbuddet - kig ud med bilen, så finder vi ud af det smiley Og kan det skrues sammen på bordet - i fællesskab med medarbejder og jeg, inden for rimelig overskuelig tidsramme, er der ingen værkstedsregning.

De har taget mine fejlagtigt bestilte stumper tilbage, uden at blinke med øjnene - altså money in the hand direct

Brugt masser af tid til at rådgive og vejlede - til trods for at jeg ikke købte noget den dag.

Eneste "minus" er, at lageret ikke er overdådigt med reservedele. Men det er vel også ret uoverskueligt, hvis man har 30 forskellige salgs-biler - at skulle have samtlige stumper liggende og trække støv, med de økonomiske omkostninger, der naturligvis følger med - medmindre de ligger i kommision - hvilket jeg ikke tror, at alle producenter er garant for..?
Til gengæld, har jeg altid kunnet forvente lev, inden for 3-5-7 dage.

Bare en lille generel diskussion, da jeg har set flere herinde, der har revset Morfars, og jeg ser ikke helt grunden til det.

PS Jeg har selv forsøgt med med øst dele,,, købte sågar en Kina bil som min første. Den kørte osse pisse godt - VKAR Bison - men da jeg skulle til at skifte sliddele ud, var de monster dyre i EU, og den billige pris på kina knald delene, svare ikke overens med tilpasningen, holdbarheden,,, og ventetiden.

Jeg er kommet frem til, at køber du billigt, køber du dyrt - i rigtig mange tilfælde ...

Men det kan jo være, at andre har helt anderledes meninger om, det ovenstående


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Morfars.dk
  • #1   26. jan 2020 Jeg har handlet en del hos morfars i Herlev., her har jeg også kun posetivt oplevelser, er også henvist til andre rc butikker da de ikke havde dele og var hurtigere at købe det det, end at skaffe dele hjem

  • #2   26. jan 2020 Meget af den kritik der rammer Morfars herinde handler om, at de har mange billige biler, f. eks deres Survivor, Volcano etc. De er fine til begyndere, men dels Er de skrøbelige, dels er du lidt fanget af at det primært er morfars der sælger de biler i DK.

    Hvis du ønsker råd om biler der ikke er Kina/HBX, eller Traxxas, så ved de mindre og har mindre. Og med så mange garvede herinde der kører Losi eller Xray eller Schumacher, eller samler på gamle Tamiya'er mv., ja så er vi bare en del der ikke har så meget at komme i Morfars efter.

    Og nåja, så er vi også en del der snobber opad, og fnyser af de billige modeller, som Morfars har en del af. Basic human nature med andre ord smiley

    Du kan vende alt det på hovedet og sige, at hvis du ikke nikker genkendende til de punkter, så er Morfars måske i høj grad en butik for dig. Og læg mærke til, at kritikken sjældent handler om personer eller service derinde.


  • #3   26. jan 2020 Jakob K

    En kommentar jeg i den grad kan forstå. Og du revser ikke "Morfars" men kommer med en second appenion, hvor jeg sagtens kan gennemskue, hvorfor nogen er lidt negative herinde, hvad angår den butik. Og du er fair, og fortæller at du sagtens kan forstå, at jeg er tilfreds med deres forretning.

    Facit, i din kommentar - som jeg ser det, er - at er du ny, mht RCC, eller forholdsvis ny, så er det et godt sted at handle, og ikke mindst, få råd og vejledning.

    Desværre har jeg også bare, set kommentarer, der nærmest forbander dem langt væk - og på det punkt, syntes jeg hverken at kritikken var værdig, og syntes også det var under det niveau, jeg finder sagligt.

    Men tak for en god svar kommentar, som er ført i et sagligt sprog, som jeg sætter stor pris på =)

    PS Jeg har selv købt Kina knald, og handlede en VKAR Bison på nettet, til 3300 DK KR som min første bil. Den kørte som skudt ud af en kanon, og jeg var evigt begejstret. Indtil den blev slidt (2mdr ca) og jeg skulle have mekaniske stumper,,, kæft jeg nåede at bruge 1000-1500 kr, før jeg gav op. Jeg meldte mig ellers ind i div grupper, for at få råd og vejledning. Men jeg har en håndfuld stumper liggende, der ikke passer, og endte med at tage beslutningen, og hugge bilen op, og bruge motor/esc, til at opgradere en Slash 2wd. Jeg kunne nu sagtens købe originale dele, men de var lige så dyre, som bilen tilsammen næsten - derfor mit valg at stoppe, mens lege var "god"
    Traxxas, kan jeg få overalt, både stock og aftermarket - også her i Sverige, hvor jeg bor.


  • #4   26. jan 2020 Ja det er vist sådan det er. Det skal måske tilføjes, at nogen af os Sunes der kan være lidt bondefangeri over visse af Morfars billige modeller, fordi de sådan set også er kina modeller, med samme svagheder som du nævner. Og fordi der til visse modeller sælges alt for dyre motor/esc-upgrades m. v., i stedet for at sælge dem en ordentlig bil når der skal opgraderes. Så på enkelte områder er kritik eller i hvert fald skepsis på sin plads, også når man er ny i hobbyen smiley

  • #5   27. jan 2020 Jeg har også altid få en god service i Herlev og Odense køre næsten kun traxxas i dag og få alt den hjælp jeg har brug få

  • #6   1. feb 2020 Jeg har også kun gode oplevelser med Morfars Herlev.

    Pga skift til andet mærke, som de ikke føre, så har jeg et gavekort tilsalg

    https://www.rcgalleri.dk/gavekort-saelges-spar-100-kr/id-181464


  • #7   1. feb 2020 Ellers tak smiley

  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   2. feb 2020 Morfars er en dyr butik. Alt hvad de sælger, er der lagt 10-30% på, i forhold til de andre rc butikker. Jeg har personligt fået kastet penge i hovedet, da jeg skulle bytte en vare. Personen bag kassen kunne ikke regne, så han havde givet mig forkert tilbage, jeg gør opmærksom på dette og får derefter demonstrativt kastet 100 kroner og lidt mønter efter mig. Ikke mit favorit sted at handle. Og hvis jeg skal bruge en hbx del som ikke kan fåes på Conrad, så handler jeg kun på deres hjemmeside.

  • #10   2. feb 2020 jeg give gerne lidt mere få så bag efter kan køre i butik og få hjælp og tit gøre de det på sted og betaler kun få dele

  • #11   2. feb 2020 #10
    Enig, det gør jeg også. Og som forholdsvis nybegynder - jeg taler for mig selv her - er jeg glad for at have muligheden, at slæbe hele lortet ned i butikken, og få det tilpasset der,,, uden omkostninger, med mindre det er en større operation, og de skal beholde bilen.

    Havde jeg flere års erfaring, mht modeller, og køb på nettet, etc etc, ku det da godt være jeg så lidt anderledes på sagen. Men jeg har allerede betalt dyrt for Kina stumper, der ikke passede da jeg stod med dem, ude på mit værkstedsbord. Og et par mm i forskel, er bare noget skod, på tandhjul på diff, og lign. Og så nytter det jo ikke noget, at jeg købte en bil fra Østen, en tusse billigere end, tilsvarende fra Traxxas ...

    Personligt, satser jeg på de 2 Traxxas biler jeg har,,, og så upgradere jeg hellere motor, gear, affjedring og lignende,,, det gør det os lidt sjovere syns jeg, at sætte sit eget præg.


  • #13   7. feb 2020 #8
    Hmm,,, nu kan jeg da godt se, at jeg gav 200 kr mere, for min 2wd Slash, end hos RC kongen, f.eks.
    Men sammenligner jeg 3 andre, Traxxas modeller -Rustler4X4/Slash4X4/E-Revo, er det nu den samme pris, i begge butikker.
    Og på mine 2 originale Traxxas 2250 Servo'er til E-REVO, sparede jeg da 500 kr..? og det var ca 1/3, i forhold til, listeprisen hos RC-kongen - så dine påstande om at alt koster 10-30% mere hos Morfars, holder ikke helt vand. Med mindre vi kun snakker nethandel..?

    Men hvem vil ikke gerne spare penge..? Så du må da hjertens gerne, gi mig link/fakta, hvor jeg i fremtiden, kan få samme service, og pris besparelse..? smiley Men hvis vi snakker ren nethandel, er det slet ikke aktuelt for mit vedkommende, da der allerhøjest er en chat eller fon til rådighed, mht "service" Det kan jo ikke på nogen måder sammenlignes, da service i de fleste tilfælde - og det værende sig i en butik, eller andetsteds i samfundet - naturligvis ikke er gratis. Og den service, sætter jeg som semi grøn RC bruger, enormt stor pris på, og betaler også gerne for det.

    Og må da gi dig ret i, at det lyder som en latterlig oplevelse, mht regne fejlen, og det efterfølgende scenarie.
    Meeeen, der er vel altid 2 sider, af en sag, tænker jeg..? Så er det jo nemt nok, at påstulere at du er blevet uretfærdigt behandlet - når modparten i dette tilfælde, ikke har muligheden for at tage til genmæle smiley Ikke at jeg siger at du er fuld af løgn, men ville da gerne høre episoden beskrevet, af medarbejderen fra Morfars

    Tidligere på ugen, blev jeg frarådet et projekt jeg havde gang i, på min Slash 2wd. Ærligt listede den pågældende medarbejder op for mig, hvor meget det ville komme til at koste, at bygge den om til en Big Foot -kontra at købe en hel ny.
    Det er i min verden, da ikke det man kalder "bondefangeri, da de i den grad, kunne tjene ca 25% mere, ved at råde mig til at bygge om. Men som medarbejderen sagde: Jeg vil også gerne kunne se mig selv i øjnene, efterfølgende,,, og for den sags skyld, også kunne stå på mål for handelen, til eventuelle kunder, du taler med om det smiley

    Så indtil videre, står jeg 100% inde for, det foreløbige samarbejde, jeg har haft med Morfars Herlev.
    Måske en dag, når jeg har fået meget mere viden, omkring de tekniske detaljer, omkring RC biler, at jeg så også drister mig til nethandel, ind imellem,,, men lige pt, nyder jeg godt af den service, jeg ikke selv syntes, jeg betaler urimelige priser for ...

    PS Jeg har altså ikke aktier i Morfars,,, eller personlige bekendte i medarbejder staben, jeg syntes som sagt bare, ikke at de fortjener en del af den kritik, de har fået nogle steder herinde smiley

    Rediger (5min tilbage)



Kommentér på:
Morfars.dk

Annonce