{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

løb i brc d.21/10 (i går) {{forumTopicSubject}}

hay rcg kristian l og jeg lavede en lille road trip og tog ud i brc og så løb i går. jeg har selv tideligere kørt i klubben og har været klubmester der ude, for nogle år siden efterhånden. det første jeg lagde mærke til var at de har fået lavet banen pænt i stand og isoleret. det er efter min opfattelse en af danmarks mest prof klubber. specialt når der er løb alt for går ordnet og kører glidende.

men selve oplevelsen ved et 1/10 løb har virklig skuffet mig, damn hvor går det langsomt. er selv sprunget over og kører nu udelukkende 1/18 både on og offroad. og sammenligner man de 2 klasser er 1/18 lang over legen på stort set alle felter. prisen for at kører 1/10 er alt for høj sammenlignet med den action man får for pengene, stock og 19t klassen forgår mere elelr mindre i slow motion. min m18 pro accelrerer langt hurtigere, og har en langt højere topfart. mod 1/10 ser dog langt bedere ud, men stadig syns jeg ikke at det er inponerende. prøv at tage til et 1/18 offroad løb og se hvad de små brushless offroader kan, og selv de hurtige 1/10 kører må kunne nikkende genkendende på hvor meget brutal kraft de små sataner egenlig har.
en kæmpe fordel ved 1/18 er prisen. en godt tunet 1/18 ligger på omkring 2500 kr dæk kan fås til omkring 150 for 4 dæk og fælge batterier ligger på omkring 120 pr pakke, og til sidst så er 1/18 100 gange mere holdbare og meget sjovere at kører med , men det er bare my 10 cent. hvad er jeres mening.

har lavet dette indlæg fordi jeg gerne vil have gang i 1/18 vs 1/10 debatten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løb i brc d.21/10 (i går)
  • #1   22. okt 2007 Du har helt ret! Men synes bare at udvalget inden for 1:18 er begrænset. I hvert fald indenfor onroad.

  • #2   22. okt 2007 Enig, det er også derfor jeg kører 1/18 offroad.

    Nu vi snakker offroad, hvor kører du så henne nu Kenn? kan læse i din profil at du kører på en bane?

    Mvh.Clio


  • #3   22. okt 2007 Nu kører jeg selv i begge klasser både 1:10 og 1:18 i klub
    1:18 er kanon sjovt og meget billigt. Bilerne er simple og alligevel kører de rigtig godt, og jeg tager det som træning til 1:10.
    Men jeg vil da også godt sige at der er mere formel 1 over 1:10 klassen, og for mit vedkommende er det teknikken, motor/opsætning osv osv. Og det flotte arbejde som der ligges i de biler som gør jeg overhovedet interesserer mig for RC.
    Og den teknik finder du aldrig i en 1:18 på nuværende tidspunkt, fordi man i den scala slet ikke kan få lavet så mange fine detaljer.


  • #5   22. okt 2007 Emil Rath kan godt komme ud og kører med min m18 pro, men bliver nok smidt væk igen pag det er generende, det var det jeg blev smidt ud sidst jeg kom og kørte med den på en klub aften. så vidt jeg husker kørte jeg omkring 1.6 sek hurtigere pr omg end stok bilerne. men giver det gerne et forsøg igen...

    Christian L ja udvalget til onroad er lidt småt lige pt, dog har du m18 m18 pro og robitronics scalpel at vælge imellem.

    Mads J bare vent 5 år så skal du bare se de mindre klasser de vinde mere og mere fram se bare at folk igen er begyndt at kører 1/12.

    med hensyn til opsætning så tager du helt fejl, når det kommer til 1/18 offroader( her snakker jeg ikke om fhm og rc 18t rtr kits) men om de mere prof biler som xray m18t og rc18b ft der er lige så mange opsætnings muligheder som på en 1/10

    Troels S ja onroad 1/18 er rimelig simpel, kører du fx m18pro har du stadig rigtig meget at juster. ting som 90 % af de 1/10 kørerne jeg så i brc kunne lærer rigtig meget af at hvide noget om. af hvad jeg så var der måske 10 biler der kørte med et godt setup, hvor mod resten ikke rigtig havde ordenlig styr på hvad deres biler lavet.

    lavede ikke dette indlæg for at svine 1/10 klassen til, for har selv kørt den klasse i rigtig mange år, og har været med helt fremme i feltet, huskede bare klassen som en hvor det gik væsentlig hurtigere.






  • #6   22. okt 2007 klaus j går faktisk at over vejer at begynde at kører 1/12

  • #7   22. okt 2007 Clio kører inde på en bane på amager der er privat


  • #8   22. okt 2007 Jeg har haft en M18 Pro og den kørte også godt, dejlig nem at køre med.
    Jeg kører nu med en 1:18 som er sjovere, og som yder endnu flere justeringsmuligheder i setupet. og det er igen derfor jeg har den pga det arbejde og den teknik bilen kopierer fra 1:10 og 1:12 (som den er en tro kopi af)
    At man så ikke kan udnytte de muligheder i setup fordi man mangler erfaring eller fordi man bare ikke forstår teorien bag, er jo noget helt andet. Det møder amn jo til alle løb.


  • #9   22. okt 2007 Jeg syntes sku 1:10 bilerne er og BLIR fedest. Du kan på igen måde samligne de 2 former for biler (1:18 og 1:10)

    1:10 HAR flere muligheder for opsætning end 1:18 onroad. Og nu sammenligner du 1:18 off-road og 1:10 onroad ?? What the **** ?? Ja undskyld mig, men du finder ikke 2 meget mere forskellige klasser.

    Syntes også at i modify klassen 1:10 onroad, at det ser mere stilfuldt ud, og de er efter min mening federe at køre med, da man "føler" dem bedre, eller hvordan det nu må hedde sig : ) end de små biler. Udfordringen med 1:10 onroad biler er jo bla. at finde det rigtige setup.

    Mvh Peter P


Kommentér på:
løb i brc d.21/10 (i går)

Annonce