{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Erfaring med Maverick Strada MT {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg er blevet lidt lun på en Maverick Strada MT Brushless som denne: https://midhobby.dk/produkter/2581-maverick-biler/476116-maverick-strada-brushless-mt-110-4wd-monster-truck-rtr-vandtaet/?gclid=CjwKCAjwte71BRBCEiwAU_V9h1jL0WwbKE6iOkjuYPIyIOBboUOpdAiXaFYArUKk63lSdinz5OodFBoCeaIQAvD_BwE

Men jeg kender ikke Maverick, er de gode biler og er det til at skaffe dele?
Nogen der kender denne bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Maverick Strada MT
  • #1   13. maj 2020 Hej
    Maverick rangerer på en eller anden måde under HPI. HPI gik lidt rabundus eller hvad det var. I hvertfald er reservedelssituationen på inden måder nem.
    Ville også vælge at købe bilen et sted hvor "de går bare lidt op" i rc biler, så er service og tilgængelige dele ofte noget bedre.
    Maverick kommer med batteri og lader, men et nihm batteri og en stikkontakt minilader er altså ikke meget værd. Den skal måske lade i 12 timer for lade det bette beskedne batteri op. Et 3000mAh Nimh batteri giver ikke mange minutters køretid.
    Så næsten inden for samme prisklasse er eksempelvis https://www.bashing.dk/produkt/team-magic-e5-hx-green/ , det er i en helt anden klasse men stadig "billig", giv dem evt. et ring eller besked de er pisse flinke.


  • #2   13. maj 2020 Den team magic er helt sikker bedre men er også 1000kr dyrere. Ordentlige batterier og lader har jeg allerede. Det er en lille lokal biks der har den maverick jeg har set på, så de er flinke nok men har ikke dele.

  • #3   13. maj 2020 Min kammerat's strada tc har kørt uden nogen problemer andet end det Pinion gear og spur men det skiftede han til noget stål

  • #4   13. maj 2020 Checkede lige den Team Magic Ec5, og der var nogle ting der sprang i øjnene på mig, se billederne nedenfor.
    1. Der er helt åbent ind til pinion/spur er det ikke et problem? Kommer der ikke sten ind i tandhjulene (det har jeg oplevet ved andre biler der ikke var skærmet 100%)
    2. Pinion er rustet på denne bil der er sprit ny og kun har kørt en tur, hvor den blev våd. Til sammenligning er min Slash været mudret til og gennemvåd mange gange (som i rigtig mange) og bor i en kold garage. Nogle skruer har lidt flyverust ellers er der intet rust i den.
    3. ESC ser ud til at være pakket ind, bliver den ikke alt for varm?


    profilbillede
  • #5   13. maj 2020 Bliver den ESC ikke varm hvis den er pakket ind?

    profilbillede
  • #6   13. maj 2020 Ville ikke pakke mine esc ind i en kasse

  • #7   13. maj 2020 ESC er ikke pakket ind, der er bare sat et gitter hen over hvor man kan montere et støv filter som følger med, så man kan beskytte esc mod støv og småsten som standser blæseren.

    det er ikke unormalt med rust på en pinion hvis den ikke bliver rengjort efter brug - Pinion i metal mod spur gear i metal vil altid give en "åben" metal flade hvor der kan sætte sig rust. Det kommer selvfølgelig også an på hvad man har kørt i, og hvor længe man lader den stå. min egen ser sådan her ud, og den er ikke specielt rengjort smiley
    https://billeder.bazoom.dk/rc/galleri/117/m/583154/off-roader-team-magic-e5-hx.jpg

    Om der må være åbent ned til pinion kan vel være en smagssag - Men når det er i metal som her, så har jeg ikke oplevet sten sætte sig fast eller beskadige tandhjul - De bliver blot "sparket" ud igen. Hvis det var plastik er det en anden sag.

    Mvh. Klaus / Bashing.dk smiley


  • #8   14. maj 2020 Ville os kigge på en Arrma, helst 6s da de er fyldt med gode solide dele

    Ellers traxxas revo 2.0


  • #9   14. maj 2020 Åbent pinion gear er noget "alle ordentlige biler" har, kig på de pro buggy'er, truggy'er osv.
    Har aldrig haft noget der sad fast i eksempelvis min Agama. Til gengæld har jeg flere gange haft en mikroskopisk sten der sad i plastik gearet på min Rustler 4X4 og lavede en skrækkelig lyd. Så skal man til at adskille for at få det løst.
    En Arrma 6S eller Revo 2.0 så er vi jo også ude i noget der er mere end dobbelt op på prisen. En Revo andda mere, og den har "fejlen" i min optik at den kommer med lorte Traxxas elektronik. Tidligere kom de med glimrende sager fra Castle. Men smag og behag er forskelligt, men ville aldrig binde and på købe en billig bil hvor man ikke var sikker på at kunne få dele til nemt og billigt. For der kommer til at "knække" noget uanset hvad man tror.


  • #10   14. maj 2020 Men tilbage til Maverick'en er det en billig bil man skal undgå eller er den god nok. Jeg mangler en monstertruck til bashing (høje hop og groft terræn), men den skal ikke bruges til noget seriøst så den skal ikke være for dyr. Så Revo 2.0 og Arrma 6S er helt ude af billedet (jeg er også slemt skuffet over den Arrma jeg købte for et par måneder siden - så skal ikke lige have en Arrma mere foreløbing)

  • #11   14. maj 2020 Hvilken Arrma bil har du købt

  • #12   15. maj 2020 Arrma Vorteks. Den kører fantastisk, meget imponeret og køreegenskaberne. Det er en 2wd med 55km/t topfart men er stadig nem at håndtere for min 8år søn på grus. Men desværre er der disse negative ting:
    1. Der medfølger NIMH batteri, men det er så ringe at det giver kun 5!!! minutter køretid - erstattet med 2S LIPO.
    2. Der medfølger en lader som bare er en dum AC/DC strømforsyning så den stopper ikke når batteriet er fuldt, og selvom det bare er et lille skod batteri er ladetiden 5!! timer of 5min køretid. Så var det bedre at de slet ikke sendte batteri og lader med - de er der kun for at de kan påstå at de er med - kan ikke bruges i praksis.
    3. Bagdækkene er "buggy-knopdæk-stil", efter de 5min køretid var markant antal knopper brækket (ikke slidt) af. Efter 2x lipo batteri var de blevet til slicks (kun kørt på grus ikke asfalt og ikke lavet meget hjulspin) og bilen var umulig at styre. Så nu har jeg købt Louise bagdæk.
    4. Efter et lille sølle styrt (mine andre RC har kommet uskadte ud af 10x værre styrt) knækkede toppen af oliedæmper. Jeg kunne samle den igen - men gevindet er skadet, de er meget skrøbelige og skal formentligt erstattes med nogle andre.

    Så med andre ord: Kører godt men temmelig lav material kvalitet. Efter alle de lovprisninger om Arrma og at Arrma er meget bedre end Traxxas så er jeg temmelig skuffet. Min søn kører meget pænt med Arrma'en fordi det er hans første "kvalitets" RC mens jeg kører som en brækket arm med min Slash samtidig - og Slashen er der aldrig problemer med, den skal bare lades, smøres og spules så er den klar igen.


  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   20. maj 2020 Jeg har en Maveric Strada MT som jeg egentlig bare købte mens jeg afleverede min Savage til en reparation.
    Med 2S Lipo er den egentlig okay sjov. Døjer dog en del med akslen der skal trække de forrreste hjul med rundt glider/løsner sig ofte.
    Men den tager også pænt mange tæsk da den bare er købt for sjovt og klare det egentlig okay.


Kommentér på:
Erfaring med Maverick Strada MT

Annonce