{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  limning af lexan
  • #1   27. maj 2020 Jeg har sat vindues liste rundt om karrossen, har brugt sekundlim , men den er også lavet af kulfiber

  • #2   27. maj 2020 Var ved at fuge noget i dag på arbejde med tec7 mener der stod 365% flexibel det er meget smiley og det limer og fuger selv under vand så tænker det må være godt skal ha det prøve i løbet af weekenden så kan du da få en briefing smiley

  • #3   27. maj 2020 Shoe Goo

  • #4   28. maj 2020 Prøv det her, købt i harrald skrald til 79,- der er til 3-4 karrosser, afhængig af hvor tykt lag du ligger på, kombineret med armerings net murer bruger det til reparation af revnede murværk. Det forbliver fleksibel men meget holdbar pga armering. Slut resultatet er meget flot også. Punkt lim armerings net til karrosseri, så det bliver liggende de ønskede steder. Brug sekund lim. Skrab det klare masse ud over hele armering, så det er dækket af et lag på 1,5-2mm med en plastik spartel, eller andet fleksibel spartel fordel det ud over. Vent i 24 Timer mindst til du kan røre ved det, og det føles klistret men, lig mærke til finger aftryk forsvinder efter 2 sek på den klare blanke overflade. Meget stærkere end malere bruger til samlinger når de spartler.

    profilbillede
  • #5   28. maj 2020 PS affedtning af karrosseri inden med sprit. Hvis muligt fortynder men pas på hvis det er færdig malet, fortynder tager det let. Så hold dig kun til sprit.

  • #6   28. maj 2020 Alle mine 20 karrosser har fået den behandling, inden det er revnet. Det holder karossen sammen længere og mere modstandsdygtig over for crashes

  • #7   28. maj 2020 Tilslutter mig Shoe Goo som jeg har brugt i årevis.
    Selv nye karosser giver jeg lige lidt på de udsatte steder.
    Ekstremt stærkt, elastisk og meget nemt at arbejde med.


  • #8   28. maj 2020 Må prøve noget af det shoe goo

    Tørre det hurtigt?


  • #9   28. maj 2020 Shoe Goo kan være lidt svært at skaffe, RCKongen og Fjernstyret.dk har Zap Goo der skulle være det samme. Jeg har lige fået nogle tuber E6000 hjem fra Ebay (noget billigere og nemmere at skaffe) som skulle være mere eller mindre det samme - bare lidt tyndere.

    I weekenden skal to karosserier have turen med først det net man bruger til gipsplader og så E6000 (har også en tube Zap Goo, så kan være jeg prøver det også)

    Men meget interessant med den tube fra HN, den vil jeg prøve til sammenligning.


  • #10   28. maj 2020 Har en meget flækket karosse, synes bare ikke det zoo goo er meget værd, det tørre så langsomt

    Måske jeg skulle bruge det net sammen med?

    Ja det shoe goo er ikk på lager nogen steder, men jeg vil spændt vente på hvad i siger efter weekenden

    Må bare ha en ny body og i gang igen ??


  • #11   28. maj 2020 Hvad er meget flækket?

    Mon så ikke du har brug for noget andet end lim.......


  • #12   28. maj 2020 Min karrosse er flækket fra hjul kassen op i taget, på en ny body

    Er der andre tricks end at lime?

    Ja den ender nok bare til pynt


  • #13   28. maj 2020 Jeg klinker mine karosser. Ligesom man klinker porcelæn. Skær en strip af en gammel død karosse. To små skruer og bolte. Hul i begge ender af strip'en. Hul på begge sider af revnen. 2-komponenters på kanten af hullet og så burde resten være selvindlysende. Det har den fordel at det holder og faktisk ser ok cool ud

  • #14   28. maj 2020 https://www.thebossshop.dk/brands/shoegoo.html
    Det fås alverdens steder, plejer købe en god portion på eBay.
    Prøvede engang en efterligning, brugte den til lime ledninger fast til et led kit, det gik så i opløsning med lexan malingen - så det behøver jeg ikke prøve igen.
    Shoe goo tørrer ikke hurtigt, tager adskillige timer.
    Man kan til gengæld meget nemt forme det det til facon og lag tykkelse.
    En latex handske og en våd finger, ligesom når man fuger sit lokum.


  • #15   28. maj 2020 Shoe Goo. Boss Shop i Nørresundby smiley

  • #16   29. maj 2020 ja har set det hos Boss shop, men 120kr + fragt - nej tak. smiley

  • #17   29. maj 2020 ja og 99 + fragt her.
    shoe goo og så gips plade tape er bare bedst. men små huller og en strips på kryds kan også bruges specielt hvis det bare er en bash karros.


  • #18   29. maj 2020 Gips tape, er ok til små områder, som udsatte kanter og hjørner.
    Armerings net er bedre til hele karosser, da du selv har mulighed for tilpasse et stort stykke, du klipper til hver individuel opgave.
    Fordelen ved armerings net, fremfor det maler bruger, er tykkelsen, samt det er +100 gange stærkere og ét lag er nok! Kan varmt anbefales. Det finder i også ud af, så snart i selv har prøvet at arbejde med begge dele. God fornøjelse med projektet derude.


  • #19   29. maj 2020 Armeringsnet, har du et link til det? Jeg har købt gipstape + E6000 og skal i gang her i pinsen, har sat det gips tape på men ikke lim endnu og det gips tape er et mareridt at arbejde med, det klistrer ikke ret meget og falder konstant af. Så hvis der er noget der er bedre så vil jeg meget gerne prøve det

  • #20   29. maj 2020 gør som umut skriver punkt lim gipstapen. det er ikke noget man laver på 5 min

  • #21   30. maj 2020 Kuno har ret det tager mig Ca 1/2 til 1 time, nogle gange spiller tingene, og andre gange skal men lige "hæfte over" m limen, for at det holder sammen. Nogle karrosser er lettere at arbejde på, ældre buggy design er mere runde i former, hvor de nye modeller har mere kantet facon, men øvelse gør mester. Her er mine bedste tip til alle jer der gør det for hyggen. Sørg altid for affedtning og rene overflader. Jeg bruger en pensel m fortynder på armeringen, om det er malerens selv klæbende rulle, eller det andet armerings net. Rene overflader giver langt bedre og hurtigere resultater, specielt når man kun lige hæfter hist og her. Jeg bruger kraftige magneter de steder, jeg hæfter med sekund lim, så har jeg fingerne fri, til at fortsætte med næste punkt hæftning, istedet for at lime dem fast til karrosse. Det er jo et "net" så det er ellers uundgåeligt. Kan selvfølgelig også bruge en møtrik på indersiden hvor limen er, så limen ikke er smattet ud på jeres yndlings magnet. Dog er det meget bedre resultat når det bliver brugt en magnet på hver side, da de presser langt hårdere sammen og dermed også lime emnerne. Jeg har givet mine magneter en krympemuffe, hvilket gør det lettere at rykke af igen, når limen har sat mindst 15min. Ja det er sekund lim, men min erfaring er, får det lov blive støttet og presset sammen så længe man roder med karrossen, kommer let til at Flex det har limen let ved at springe, fordi det ikke er fleksibel nok,men stift. Lav flere karrosser efter hinanden, det er med til at spare tid i sidste ende, så man skal til at finde fortynder, pensler osv, og skal ikke til at finde en ny eller ren spartel frem. Brug de sorte nitril handsker fra biltema, dem som mekanikere også bruger, da de holder i flere timer, uden at gå hul i. Ps man kan også bruge krokodille næb, og andre klemme tingester, for at holde på tingene på plads. Brug fantasien, det kan være tøj klemmer, klemmer til bord dun, de bliver solgt for slik på ebay, og findes i alle str. Mini skrue tvinger osv osv. Husk det er kun fantasien der sætter grænser. Held lykke til jer alle.
    Ps Kuno det tager tid ja, og nogle gange føles det taget 100år hahahahah


Kommentér på:
limning af lexan

Annonce