Rc Enhed {{forumTopicSubject}}
følgende indlæg kan godt ende i nogle hårde kommentarer... men jeg synes at man bør skelne mellem hvad der kan købes i bilka og kaldes for fjernstyret, og hvad der kan købes hos en hobby forhandler og kaldes for radiostyret.... så vil nogle sige... du kan købe piccoz hos nogle forhandlere... JA! men det er sq heller ikke en rigtig helikopter... en rigtig helikopter har mindst 4 kanaler, og 6 hvis den skal kunne bruges 100% som et eksempel. en god rc enhed kan man købe reservedele til i vildskab... og en god rc enhed består ikke af en printplade omkapslet af plastic med 4 ruller tape som hjul... så er der nogen der siger at de stemmer dem ind i sympati mod fg'ere med dårlige billeder... skriv at billederne sux og teksten sux og afvis dem... i stedet for at oprette det næste lege-kæden katalog for piccoz og NIKKO med flere... synes man skal prøve at skelne mellem hvad der er rc og hvad der er legetøj... jeg har heller ikke uploadet mine 8 nikko biler fra da jeg blev 4 år og fik min første ej heller min bilkaflyver... for det er legetøj... ikke at det er negativt for det er stadig sjovt... men det går ikke ind under RC...
spændt på at se hvor mange der siger jeg er arrogant, snobbet og hvad man ellers bliver kaldt
ja det er jeg... men man skal have lidt ben i næsen for at opnå noget... folk der ikke tør at kritisere hinanden dur heller ikke de bliver bare til grin på et eller andet tidspunkt fordi de opmuntrer folks måske ynkelige forsøg... forsøgene skal være der... ellers er der ikke innovation...
But... GET REAL
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 22 Svar: 108
Men hvem vil oprette et legetøjsgalleri??
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 34 Svar: 490
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 106 Svar: 638
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 37
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 104 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.859
Dette galleri er åbent for alle der har en fjernstyret ting og ikke kun for dem der er så "fine" at de tror at alt under nitro ikke er RC.
Tag jer sammen!
jul 2006
Jacob rcdrift.dk . Ja det er åbent det er stadig ikke fedt at se legetøj blandt med "rigtige" rc'er det ene er en hobby, det andet er noget den 9 årige dreng for i julegave..
og Scootergalleriet har det samme problem med alle de pocketbikes. atver osv
apr 2005
Følger: 69 Følgere: 73 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.465
jul 2006
jul 2006
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 194
I teorien er "bilka" fjernstyrede ting RC, for som Jacob skriver er RC jo "Radio Controlled", og det er det fra Bilka, BR osv osv jo sådan set, da det styres fra en fjernstyring. Godt nok ikke med ESC, Modtager, Servo og sender osv osv, men stadig "Radio Controlled".
Der er forskellige meninger om det. Så er det ikke bare at lade folk der er imod det afvise, og dem der betegner det som RC byde det velkommen?
mvh
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 265
Jeg kunne sku ikke være mere ligeglad, i kan skuda bare lade være med at kigge på dem, det gør jeg ...
Mvh
Jesper C.
jun 2007
jun 2007
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 194
jul 2006
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 7 Emner: 45 Svar: 441
jun 2007
jun 2007
jun 2007
jun 2007
jul 2006
sep 2007
Følger: 34 Følgere: 50 RC-enheder: 7 Emner: 36 Svar: 180
Jeg kan godt føgle dig langt hen ad vejen.......men så længe der er et reglsæt herinde og dem er forsøger at få optaget noget overholder disse regler, syntes jeg ikke man bør afvise dem pga. deres bilka eller br model. Man kunne måske opdele dette forum mellem klubmedlemmer og dem som køre der hjemme...........så var mange af dem væk, hvis ikke alle.........men indtil da må vi være voksne og dømme ud fra regler eller undlade at stemme.
Mvh Kim
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.597
jun 2007
mar 2005
Indse det dog. der skal ikke ændres noget på siden!
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 5 Emner: 54 Svar: 350
martin h: hvad så med mini-z det er da en printplade omkapslet af noget plastic, og hjulene øh tja ved jeg ikke rigtigt.
for det andet så er en rigtig helikopter 4 kanals eller det vil sige at den har 4 funktioner en 6 kanals helikopter synes jeg mere man kan kalde for et legetøj da de sidste 2 kanaler der gør at den kan flyve på hovede er total uvirkelig ikke noget dårligt ord om 6 kanals helier har enda selv en
det jeg har prøvet at sige er at jeg synes mere at 4 kanals er en hobby en legetøj og 6 kanals er til dem der er hardcore og vil lave tricks
men egentlig synes jeg ikke det har nogen mening det her indlæg
hva er det du prøver at opnå?
jul 2006
i skal jo heller ikke sige at jeres biler osv ikke er legetøj. for det er det jo. det er bare jo ældre man bliver jo dyrer bliver legetøjet. som feks en mc er os legetøj for de fleste
mar 2005
Det har de da i forvejen!
mar 2005
okt 2006
At der er slet ikke nogen der har tænkt den tanke, at vi muligvis kun får flere med på RC-hobbyen hvis vi lader alle herind. Personligt tror jeg at hvis vi giver Nikko'erne en varm velkomst lige som alt andet at vi kommet til at opleve en fremgang, da de bliver interesseret i RC og måske kommer til at købe noget lidt andet, på et tidspunkt.
Alle herinde er jo ikke 28 og har alle de penge i behøver. Der er jo nogen der simpelthen ikke helt har kapitalen til det. Så tag jer sammen, alle skal have lov til at være herinde, nikko eller Savage, hvad ved jeg...
Det er jo ikke usundt eller noget som helt dårligt at have noget man går op i, om så man er tilfreds med sin Nikko og gerne vil vise den frem eller det er ens E-Max til 25.000 kr.
Ergo, der skal ikke ændres på nogen regler det gør nogle RC'er mere RC'er end andre.
apr 2004
apr 2004
Hvis det bliver nok udbredt, kan det også være vi får konkurrencedygtige priser i Danmark på et tidspunkt.
apr 2004
jun 2007
Skrevet: 14-11-2007 17:17:13
først vil jeg lige sige at jeg selvfølgelig respektere jeres mening, og nej jeg har ikke lige læst alles mening her da det gik lidt stærkt, men..
martin h: hvad så med mini-z det er da en printplade omkapslet af noget plastic, og hjulene øh tja ved jeg ikke rigtigt.
for det andet så er en rigtig helikopter 4 kanals eller det vil sige at den har 4 funktioner en 6 kanals helikopter synes jeg mere man kan kalde for et legetøj da de sidste 2 kanaler der gør at den kan flyve på hovede er total uvirkelig ikke noget dårligt ord om 6 kanals helier har enda selv en
det jeg har prøvet at sige er at jeg synes mere at 4 kanals er en hobby en legetøj og 6 kanals er til dem der er hardcore og vil lave tricks
men egentlig synes jeg ikke det har nogen mening det her indlæg
hva er det du prøver at opnå?
at en 4 kanals helikopter har indmad næsten som en 6 kanals, dog har du ret i at en 6 kanals kan klare 3D... mange vælger dog at starte med en 4 kanals f.eks. honey bee som er populær, til at lære at hover styre halen osv, da de er billigere, og kan lære en de grundlæggende ting som en 6 kanals... den eneste forskel er pitchen som styres på gassen og ikke kan blive negativ.
yja em njeg har ser mange der er blevet stemt ud... inkl. mit eget! og der er for cirka 10000kr
FORDI!....
dem her er til
'Syntes sQ at der altid har været lidt snobberi over Rcg !
En FG med 5 billeder - Lortetekst/billeder - Selvfølgelig altid velkommen !
Br Bil - ca. 6 billeder - Lidt dårlige billeder - rimelig tekst - afvist !
de stemmer dig konsekvent ud fordi de skal være demo'
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 3 Emner: 35 Svar: 1.316
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 3 Emner: 35 Svar: 1.316
jun 2007
maj 2006
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 5 Emner: 110 Svar: 740
Alt der er "radio controlled" er velkommen
aug 2005
Følger: 37 Følgere: 47 RC-enheder: 8 Emner: 86 Svar: 1.151
Men altså jeg vil sgu godt have lov at sige at dengang jeg var 7 år gammel gik jeg rundt og sparede op i et helt år til en "tornado" fra Nikko til 500 kr, og det var store penge dengang, og jeg var herre stolt af den ! jeg ville godt nok blive ked af det hvis der kom nogle ældre end mig selv for at ødelægge den glæde for en?
En anden ting er om det folk skriver med at en fg med halvgrumsede billeder og få kan komme ind når en Nikko kan komme ind med gode billeder.
Der vil jeg godt henvise til søgelinien længere oppe i det her vindue, jeps lige deroppe. Der står skam www.rcGALLERI.dk hold venligst øjnene på "galleri" i et stykke tid, indtil i er fuldstændig sikre på at det altså er det i skriver for at komme ind på lige netop denne side! Et galleri er et sted man har billeder, derfor er det billederne der er vigtige herinde, og selvfølgelig at det er en rc på billederne, og det er det. Hvis der er nok billeder, og de er gode, kan man komme ind. Jeg får tilgengæld kvalme over at en FG med 2 billeder kan komme ind, når en Nikko bil med 6 billeder er lige på kanten til ikke at kunne.....
Vh Jacob
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.487
Kan i ikke fatte det, er der ingen der holder på jer, der findes andre steder i kan snakke om jeres dyre biler osv,
Altså INGEN holder på jer..
Karsten
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.487
Jeg kunne ikke være mere enig
Karsten
aug 2005
Følger: 37 Følgere: 47 RC-enheder: 8 Emner: 86 Svar: 1.151
okt 2006
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 40 RC-enheder: 11 Emner: 89 Svar: 960
jun 2007
mar 2004
Følger: 32 Følgere: 29 RC-enheder: 1 Emner: 43 Svar: 235
Jeg kalder da os min "rigtige bil" for legetøj.., og selv min Mi2ec. det er da os legetøj.,
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.129
Billeder med karos
Billeder uden karos
Hvis det er bilka ting, så tag billeder der tydeligt viser at det er en RC.
<b>Og det vigtigste at billederne er skarpe så man kan se andet end bare siluetter af enheden.
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 17 RC-enheder: 10 Emner: 19 Svar: 679
Og ja en Picooz er ikke RC da den er styret af infrarøde stråler (varmestråler) men den har vil stadig ret til at være her
Når vi bruger udtrykket RC er det nok fordi at fjernstyret ikke kan stå i linjen
Og igen igen, som det er sagt før tror ikke der er ret mange biler der kan køre uden en printplade, de er jo overalt, f.eks. i esc., modtager, failsafe og sender
Og en Losi Micro-t er en printplade med plastik omkring, men det er sgu stadig en avanceret rc-enhed.
På en anden måde vil jeg da give dig lidt ret, det kan godt virke frustrerende at der er en masse nikkobiler, men så alligevel ikke, de er der jo bare
Du har jo stadig mulighed for at snakke med dem der kører i klubber, som i dine øjne er de eneste der er værdie til at være her.
Jeg kører ikke i nogen klub, men jeg har da en splejset lille 1:18 bil der står mig i over 3000 kr, må den ikke være her?
Men ja alt i alt, hvis du ikke bryder dig om plastik modeller så spring over dem
feb 2005
Mit fjernsyn er også RC med radio signal
Min dvd, video og anlæg er RC med Infrarød signal (ikke varme) men lys.
Min garageport er også fjernstyret.
Min Bil har fjernstyret centrallås
Min MC får snart fjernstyret alarm med fjernstart.
Mit hus får snart mulighed for at jeg kan styre nogle ting via sms og Web.
Altså kan jeg oprette dem her inde de det også er RC enheder.
Tilbage da jeg var ny her, kan jeg huse diskusitionen gik på Nikkobiler og QD biler, så senere gik den på micro size biler.
Jeg personligt mener at det er et galleri og der skal være mere obs på billedkvaliteten, som er blevet et stigende problem efter at folk har fået mobil kamera og ikke kan bruge dem korrekt.
<b>Bare husk, RCgalleri er det som brugerne gør det til, og hvis det er en børnehave så er det noget vi selv er med til at gøre det.
ps. jeg kan styre min hund via stemme og tegn, så er hen også RC ??
mar 2007
Men ja er vel meget nemt at finde ud af hvorvidt en bil med fjernstyret centrallås skal herind, er bilen fjernstyret? NEJ Men er centrallåsen fjernstyret? Ja!
Ergo det er ikke bilen der er fjernstyret men låsen der er.
Men hvis alle RC enheder ikke har lov at komme ind, så bliver det vel heller ikke et fuldendt galleri.
Og et eller andet sted er alle RC-enheder legetøj, da vi vel alle har dem fordi det er en form for leg. Selvom det er en dyr leg, med en masse regler, så er det en leg.
Og anders A
Ja korrekt, fejl fra min side.
Mener jo heller ikke den ikke skal have lov at være her, hvilket jeg også skrev.
mar 2007
Og når jeg laver fejl SKAL jeg da også rettes. Andet ville ikke være fair.
feb 2005
Og for mig er billeder og beskrivelse det vigtigste.
Og jeg mener ikke at legetøjet høre til her inde.
Min egen defination ligger et sted omkring.
1 kan der købes reservedele til den
2 er styrring propotional
3 er billeder og tekst beskrivende og i fokus.
Størrelse og pris er underordnet
feb 2005
mar 2007
På baggrund af, at din definition er god, især nr. 2 er god.
Men stadig, vi skal passe på ikke at tage glæden fra de små, der måske er på vej ind i hobbyen.
Rc Enhed