{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.911 visninger | Oprettet:

FG offroad Super eller Skod {{forumTopicSubject}}

Den klassiske diskusition.
Venligst kun deltage hvis man har erfaring med både Benzin og Nitro/EL offroad

Jeg synes personligt at de Benzin biler er skod til offroad.

1: De har ingen frihøjde.
2: De er så tunge at de smadre sig selv ved hop, hvor man ikke lander helt rigtigt.
3: De bliver hurtigt slidt i plastdelene.
4: De er primært 2WD
5: De er TOSSE dyre at købe stumper/reservedele til.
6: Med monster dæk har de meget dårlige køre egenskaber.

positiv.
1: Det er en benzin motor nem at starte og god til tomgang.
2. Man kan sætte 3000+ mAh modtager batteri på.



Jeg mener at Både 1:10 og 1:8 - Nitro og EL Offroad er hurtigere, har bedre køreegenskaber og holder til hårdere kørsel.
Men rigtigt mange der har Largescale de mener det er ååh så godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG offroad Super eller Skod
  • #1   7. dec 2007 Hvad synes du der også har prøvet at eje og køre med begge dele?

  • #2   7. dec 2007 Jeg har haft adskillige biler i samtlige klasser du omtaler der, og er HELT enig i dine meninger.

    En af de ting der har irriteret mig mest ved hver eneste FG´er jeg har haft, er at de fylder latterligt meget. Båd i bagagerummet og i værkstedet smiley

    Derudover syntes jeg at man får meget mere og bedre "action" i den lille pakke end i den store. (Altså her er en lille pakke en 1/8 nitrobuggy, og en stor pakke er en 1/5 eller 6 benziner)..

    De små og hurtige nitro-bæster er meget mere "nippy´e" at køre med, både responsmæssigt og styringsmæssigt syntes jeg.. Dette har selvfølgelig noget at gøre med hvilket udstyr man har valgt, for der er naturligvis KÆMPE forskel på nitrobiler, for der ER meget "lort" derude. smiley
    (Jeg kører pt. med XRay XB8 med en OS VZB V-spec motor)

    Min primære el-buggy lige nu er en Kyosho Lazer ZX-5 med LRP Sphere BL-system, og den er ihvertfald ret udfordrene at køre med, da den kører "pænt hurtigt", og igen, MEGET nemmere at have med rundt omkring, og er der batterier nok, og OK ladere, så er det ikke et problem at køre på el..

    jeg kan dog ikke afvise at jeg får en FG eller noget tilsvarende igen på et tidspunkt, men det er garanteret, at den forholdsvis hurtigt ryger ud igen, når jeg bliver træt af den, og det går som regel hurtigt.. Det har det ihvertfald gjort med de første 6-7 stykker. :S



  • #3   7. dec 2007 Jeg kan se at i begge nævner nogle punkter jeg har glemt, men sagtens kan nikke genkendene til.

    Jeg synes bare at det tit fremstår i div. Forum indlæg til nybegyndere, at de bare skal købe FG så er der stort set ingen problemer. Og det er det jeg gerne vil have gjort op med her.

    Men der må jo være nogen der kan modagumentere.
    For uden diskusition får man ikke afklaret noget ved det.


  • #4   7. dec 2007 Jeg synes bare at man tit støder på nogle der mener at FG holder evigt.

  • #5   7. dec 2007 jeg er næsten lige begyndt at rode med benzin...
    og jeg kører da min fg lige som mine nitro og el biler. har kostet mig spurgear og diff tandhjul indtil videre....
    afjedringen er noget svær at få justeret ind men dårlig er den sku ikke. og efterhånden som affjedringen bilver bedre har den da også greb med mt dæk...
    eneste grund til jeg foretrækker den frem for nitro er motoren bare kører ,størrelsen samt lyden =0)
    er der nogle der har haft en nitro motor der ikke skulle justeres hvergang vejret skiftede?
    elbilerne har jeg stort set kun opgraderet. ellers er der kun skiftet noget pga påkørsel.
    når der først kommer nogle flere brushless offroadere på markedet så tror jeg også det er dem der bliver hittet for mig at lege med...


  • #6   7. dec 2007
    Altså FG'er osv er sq da ikke dyre i reserve dele eller opgradinger

    Og folk har hver sin smag, og man kan diskuterre det her 1000 gange.

    Men uanset hvad jeg / i siger, så hjælper det nok ikke en skid.

    Har prøvet Nitro biler, og det er da det værste lort jeg nogensinde har haft..

    men det syntes du jo så også om FG. Så ja uanset hvad du / jeg siger så er det nok bare en smagssag



  • #7   7. dec 2007 er heller ikke stolt af min FG, desværre

  • #8   7. dec 2007 Sjvot nok taler i kun om OFFROAD, men ikke om Onroad. FG er jo ikke ÈN BIL, men en producent ikk.

  • #9   7. dec 2007 Ang. Justering.
    Så bør en Benziner faktisk justeres ind hver gang også.

    Nitromotoren der er justeret godt, der er det ingen problem lige at stille den ind til dagens vejr, med en tempgun i hånden. så er det sjældent mere end 1/8 til en af siderne på HSN.

    Men det er ikke nemt at sige til en nybegynder hvordan han justere benzin motoren korrekt, da det mere er et spørgsmål om motor gehør, eller om man bare køre uden at justere, det er nemmere med Nitro at udstikke en guide til folk.


  • #10   7. dec 2007 Jesper

    Jeg mener at diskusitionen er en helt anden når man taler om onroad, der ville jeg nok være mest tilbøjelig til at køre med en FG Truck eller andet largescale. hvis ikke lige vi snakker om Drift.

    Men meningen med tråden er at det er Offroad at diskusitionen går på.


  • #11   7. dec 2007 Se netop i spørgsmålet om on eller offroad syntes jeg også der opstår en sjov ting, nemlig at basismodellerne jo stortset er ens i deres opbygninger, og ligeledes har der heller ikke været ret meget udvikling på modellerne fra da jeg fik min først Beetle, og så til i dag.. Det er bittesmå ændringer, der nærmest ikke er tilstede.

    Et modefænomen, vil jeg kalde dem, (FG´ere), og som Flemming siger, er det en ordentlig nitromotor, der er behandlet godt, og indstillet rigtigt, så er det altså også bare at starte og køre, gang på gang på gang...

    Mvh. Michael


  • #12   7. dec 2007 Bulldog.

    Jeg vil mene at det eneste den video viser er at de var heldig med den FG de fik. og at MCDén og HPIérne viser den normale problematik.

    Det hop de laver med den FG er ret imponerende, men hvai de rammer en smule forkert i landingen så havde det helt sikkert kostet stumper.


    Og den test der er jo largscale test, hvis de testede med 1:8 og 1:10 i samme test havde den FG næppe fåret 10 ud af 10 mulige point.


  • #13   7. dec 2007 Christian S

    Det er jo klart at det er svært at styre din Jato i forhold til.

    En bil der vejer 1/4 og er mindre, men kan køre væsentligt hurtigere.
    Hmm. det lyder som en naturlig udfordring.

    3: de kugle joints der er til bærearme bliver meget hurtigt ovale, og gevindstængerne der holder det sammen bliver flået ud af gevindet.


  • #14   7. dec 2007 nu har jeg haft el, nitro og benzin bil

    benzin bil:
    -posetive ting.
    bare hiv i trækstarten og så er den i gang
    -negative ting.
    dyre dele

    nitro bil
    -posetive ting.
    er syg hurtig og billiger dele
    -negative ting.
    man skal juster på motoren hele tiden og dyrt brændstof

    el bil.
    -posetive ting.
    er syg hurtig, god manureing og skal bare smide et batteri i
    -negative ting.
    vente tiden på at batterierne er opladt


  • #15   7. dec 2007 Bulldog, lad nu være med at blive tøsesur, og lad os få det vendt og drejet lidt, så folk kan læse tråden hvis de skal beslutte om de vil købe Benzin, Nitro eller EL

    Der er nok ikke noget der holder til at lande ret meget skævt på det hop der. Men jeg forstår den video der som en konklusition på at FG er kongen og MCD og HPI-Baja er skod.

    Og jeg tvivler på det kraftigste på at der er så stor kvalitetsforskel som de der viser.


  • #16   7. dec 2007 • Firezza • - Snart med Skyline R32- www.Zatzy.com .

    Du er da for dum at høre på. en Onroad biler vælter sku da ikke fordi du drejer et i sving. Hva tror du selv ? Min bil har aldrig væltet, og det er en Offroad'er

    En onroad FG har en frihøjde på 0,7mm til 2cm.. Så vælter de da ikke.



  • #17   7. dec 2007
    • Firezza • - Snart med Skyline R32- www.Zatzy.com .

    En FG Truck kan godt vælte, men så er den også sat forkert op, ligesom man kan sætte alle ande biler forkert op

    Men FG's Sportsline, EVO, og Competition modeller vælter da ikke,

    Men nok om det....


  • #18   7. dec 2007 Nu har jeg både haft Nitro, Benzin, El

    og Nitro og El var slet ikke en stor succes, de gik istykker konstant, var alt for småt at arbejde med.

    Næææ skal man have en ordentlig bil skal man have en HPI Baja 5B eller en 5B SS

    bash video http://www.youtube.com/watch?v=QXPzESaccDE

    Baja'en har de bedste køreegenskaber til dato, og er vildt dejlig at arbejde med,

    synes os at bajaen holder meget godt efter store hops, nu er mine bajaer opgraderet til at kunne holde


  • #19   7. dec 2007 har aldrig selv kørt med FG, baja eller MCD
    men fra hvad jeg har set, læst og hørt er det IKKE noget jeg vil spilde mine penge på

    ja de er nemme at starte
    og kræver ikke noget rigtig rengøring
    men hvad er der sjovt i det det er 1000x bedre at sidde at pusle med sin bil en Køb og kør ikke andet
    jeg har nu kørt med nitro biler i et år nu og har aldrig fortudt at jeg har købt mine biler
    ja nogle gange kan det være træls at sidde og skulle lave på dem eving og altid
    men det bliver jo ligså kedligt at bare køre og ikke rigtig lave andet


  • #20   7. dec 2007 en håbløs diskussion du har sat igang flemming hehe .. firezza, du aner ikke hvad du snakker om...en truck kan vælte ja men det kan touring cars også... og nu kører jeg DM i fg truck og har kørt 1:10 el også og ja de vælter såmænd lige så tit hvis ikke mere .. det er et spørgsmål om opsætning og hvor meget bid der er .. nå nok om det.. et lille kort svar til flemmings oplæg ..... fg super sjovt til "flad" offroad bane uden størrer hop da vægten jo er imod.... men offroad er det uden tvivl nitro der vinder... eks en truggy er nok det fedeste offroad køretøj jeg har haft.. som jeg forøvrigt købte af flemming engang... mojn til alle og god weekend

  • #21   7. dec 2007 http://www.youtube.com/watch?v=VdVwdI-cjDM

    Se lige hvor lidt der sker når man tænker på hvordan de køre, En benziner ville slet ikke kunne køre sådan der.

    Stig, ja den Hong Nor var pænt sjov at køre med, nærmest limet til jorden selvom den fik at hvad den vilde motor kunne trække.Men den manglede sku bakgear.

    Nu får i tråden for jer selv, jeg vil smutte til julefrokost.


  • #22   7. dec 2007 vil bare lige sige, Jeg har haft min Jato i lidt over 2 md. og har allerede brugt flere penge på den end jeg havde på min Fg Marder som jeg havde et halvt år.

  • #23   7. dec 2007 super

  • #24   7. dec 2007 Mit indlæg bliver sikkert glemt i rækken af alle de indlæg som er her, jeg har heller ikke selv læst dem alle
    Men jeg vil da gerne give nogle modagumenter som svare til dine flemming

    1: Frihøjde, jo større jo mere frihøjde, min MCD Rally har frihøjde på 4cm, monster har vel 10cm
    2: de minder mere om rigtige biler, og det gør deres baner også, det er urealistisk at hoppe over et hus og køre vidre bagefter, som nogle klip på internettet viser.
    3: hvad er det for nogle plastikdele der bliver slidt? er det fordi de knækker? Jeg fortår ikke spørgsmålet
    4: 2wd er nu også mega sjovt, dog er 4wd sjovere, det må jeg give dig ret i, og derfor er det dejligt at MCD er med på banen
    5:vil skyde på at reservedelene er nogen lunde i samme prisleje, endda motorerne er næsten ens, en ny koster ca 2000
    6: har nitrobiler ikke også det?



  • #25   7. dec 2007 Økonomi: Benzin : 10kr /time
    Nitro: : 100kr /time
    El : 0,03kr /time (på nær indkøb af batt + lader)


  • #26   7. dec 2007 Fedeste EVER, ik så meget pis, start og kør. Intet "har intet strøm på glødestarteren" "Hvad er temeperaturen" "Ska lige stille blandingen" Næh nej, køretid, og tæv lortet så man ik fatter det. Det holder bar.

    Kommer aldrig til og eje en nitro bil igen, aldrig. Specielt ik offroad da.Og min FG holder fint, og den tar hop som en nitro bil aldrig ville ku overleve. 1.5 - næsten 2 meter op i luften. Haha, på en sindsyg fed rampe vi har fundet. De får virkelig tæv. Ok, der kan rye en bærearm i ny og næ, men sku intet iforhold til hvor meget vi prygler dem


  • #27   7. dec 2007 hvis vi snakker køre egenskaber så er det ikke fg man skal have for min hong nor kan da til ver en tid trække fra min fg hvis der skal drejes en gang eller to men syntes ikke serligt godt om nitro mere desvære syntes det er bøvlet lyder iriterende og ikke ner så sjov at køre med efter min smag og min fg har ikke været meget i stykker men kører så heller ikke sådan helt vildt

    syntes heller ikke fg er ret meget dyre i reservedele end min hongnor


  • #28   7. dec 2007 Flemming fj-hobby

    har du selv haft en fg og kørt med den og nået at skifte olie i dempere inden du solgte jeg er blevet meget mere glad for min siden jeg har skiftet olie i mine dempere det køre sku noget bedre og så elsker jeg størelsen undtagen når man skal igennem døre


  • #29   7. dec 2007 det eneste punkt hvor min nitro bil har slået min fg var sq når den skulle bæres op og ned a trapperne

  • #30   8. dec 2007 ja det tror jeg gerne .. men vil gerne se en sølle nitro klare klitterne som min fg smiley

  • #31   8. dec 2007 Beanie.

    Jeg lavede lige et regnestykke på økonomien på vores MTA4.
    Og den siger at en times konstant kørsel koster 37,80 kr. det er stadigt mere men ikke så meget.
    Hvis jeg ikke husker forkert så kørte min FG 1 time på en Liter. Så 10 kr. kan næppe gøre det, der skal jo olie i også.
    Og hvis man som de fleste køre på Aspen så er det endnu dyrer, jeg kan ikke huske prisen.


  • #32   8. dec 2007 Til dem der spørger om jeg har haft FG.
    http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14380 det var min.
    http://www.fj-hobby.dk/RCsiden.html
    Her er den også, sammen med de biler jeg har haft.
    Der mangler vist kun 6-8 stykker hvis man tager min HP og lægger sammen med min profil her. en MC, lidt 1:18 EL og nogle Nitro biler Savage og Hong-Nor


  • #33   8. dec 2007 Bulldog

    Jeg har opnået det der var min mening.
    At bevise at FG ikke er overlegent, som mange gerne vil bilde nybegyndere ind.
    Der er mange ulemper ved FG. det er ikke bare træk og kør for evigt.

    Ting man ikke kan modaggumentere er hvis man for et eks. har FG fordi men kan lide den brutale størrelse og hvis det er lyden man bedst kan lide.
    Men jeg mener at det er bevist at der ikke er noget økonomisk entisement for FG tvært imod.

    Men på køreegenskaber og holdbarhed der er den ikke med.
    En ting man lige skal huske er at hvis en 1:8 eller 1:10 blev kørt skalamessigt langsommere og med mindre hop. så ville den med endnu mindre sansynlighed gå i stykker.


  • #34   8. dec 2007
    Men jeg forstår ikke holdningen til at en FG (der med menes Largescale) ikke behøver at blive justeret efter vejret.

    Der er stadigt tale om en relativ heftigt tunet lille motor.
    Den er også påvirket af vejret, den har også brug for benzinen som en køle/smørrefaktor.
    Med mindre man konsekvent køre med den for fed, hvilket egentligt heller ikke er godt.
    Betydningen er bare mindre end den er for en Nitro motor.
    Hvis man tager en moderne bilmotor så har den temp. føler på indsugningsluften, og en lamdasonde i udst., så den kan justere blandingen helt rigtigt. og de er jo meget større og yder meget mindre pr CCM.


  • #35   8. dec 2007 Kan denne tråd låses, der sker jo ligesom ikke mere.

    Du for aldirg overbevist mig om at skifte min MCD med en nitro,
    og jeg for nok heller ikke dig til at skifte mening,
    du er lige så forudbestemt som alle andre der har skrevet i denne tråd

    tror ikke man kan få nogen til at ændre mening, man har vel alle favoriter

    --==((sidste tråd fra mig i denne tråd))==--


  • #36   8. dec 2007 Søren P læs.
    Skrevet: 08-12-2007 11:43:44


    Jeg forsøger ikke at få folk til at skifte deres RC, Kun lige nettop sige at det eneste agument der er, er "hvad man har lyst til" og af få fjernet den tro at "FG er så meget bedre."


  • #37   8. dec 2007 FG er ikke bedre, men HPI Baja 5b er! smiley


    Dette kan diskuteres til bevisløshed, er AMD bedre end Intel , er sort bedre end hvid osv. osv.


  • #38   8. dec 2007 Peter B, tag din nitrobil med til Odense til foråret, så vil jeg godt køre om kap med dig på bane..... smiley

  • #39   8. dec 2007 peter B, skal vi ikke bare aftale at vi mødes til et træf i Odense næste år og får det afgjort smiley

  • #40   8. dec 2007 Som Jeg har skrevet i utalige indlæg, så er FG ikke noget godt valg.
    Dog marder´en er faktisk rimelig god. den er stadig klodset og designet kom frem først i 80érne (KOM NU MED NOGET NYT!!!). Den udvikling man ser inden for nitro er faktisk ret fedt.. Jeg har en savage 21. som jeg købte brugt for 2200 (2003), og står mig i ca 8000 nu. Og kører ultra godt!!. Min fg købte jeg også brugt 6000 (tysk model) + de nødvendige opgraderinger (hvad er det for noget, skal men opgraderer for at bilen kan holde til at kører !!??) Og der står mig i ca 13000 nu. Og kører lige skod, og holder stadig af skod );
    Og hvad kan jeg få for den? Bliv budt en slidt standart marder standart rtr. (nypris 5400 dengang) Huuuh tag den. det kan bestemt ikke "betale" sig at gører noget ved dyret. Så nu står den i kælderen. Og der bliver den stående.....
    Andgående nitro, så er jeg ikke færdig. Det er måske lidt svært i starten. Men hvis man gider og bruge google og nogle timer foran com, kommer man til at læsr/lærer noget. Og så der efter ud og prøve det af. Det er jo afering der gør trikset.. smiley


  • #41   8. dec 2007 FG'ens motor skal ik justeres, altså, om det er sommer en vinter, den køre på samme måde. En nitromotor vil du ku mærke og ha problemer med, i så kraftige temperatur sving som sommer og vinter er.

    Og ja, der er fordele og ulemper ved det hele. Jeg ved bar at jeg aldrig får nitro på fingrene igen


  • #42   9. dec 2007 Ja de kan køre uanset vejret, men de burdte ikke.
    Nu ved jeg da hvorfor jeg aldrig skal købe en brugt FG motor.

    En Bigblock nitromotor kan stortset også køre på samme indstilling året rundt. men det har den ikke godt af.
    Det har en FG motor heller ikke.

    Bare fordi den kan køre på samme indstilling året rundt betyder det ikke at den har godt af det.


  • #43   9. dec 2007 En knallert motor yder på 50ccm 1 HK. med lidt tun måske 2 HK.
    Her kan man godt køre med samme indstilling året rundt.

    I tager så og hiver 4,5-5HK ud af 26ccm. i smider så en tunpotte på og drøner rundt med 6-8HK på 26ccm. og i tror at det bare er at køre uden at skulle efterjustere afhængigt af vejret.


  • #44   9. dec 2007 Hvis i er gamle nok til at være vokset op med de gamle strålespids karburatorer så ville i vide hvor stor indflydelse det kan have at justere den ind til vejret..

    Så hvis den passer på den ene dag så er den for mager eller fed den anden dag.


  • #45   9. dec 2007 Flleming, du burde ikke være så gammel, så du ikke ved at der ikke kun er 2 heste på en tunet Knallert i dag. Der er rigtig mange på 8 HK eller over.
    Men sjovt at læse, at folk vil sammenligner 2 biler, hvor den ene er dobbelt så stor, vejer godt 5 x mere og kun yder 2-4 gange mere end den lille. Tvivler selv på at jeg nogensinde får nitro igen. Livet er simpelt hen for kort til bøvlet, og JO jeg har ellers haft mange gode timer med nitro. Både onroad og offroad.


  • #46   9. dec 2007 Hmm.
    Det er jeg så for gammel til.
    Men så er det da mærkeligt at de ikke er hurtigere end de er, min gamle Puck VZ50 Flagskib med hjemmelavet tun på 2-3HK, kunne bringe mig op på ca. 100km/t på en flad strækning.

    Så burdte de moderne knallerter jo også forsynes med sprøjt eller justeres manuelt ind hver gang vejret skifter.

    Ellers vil jeg gerne høre en god begrundelse.



    ps: på hvor mange ccm. hiver de 8 HK ud af en knallert?


  • #47   9. dec 2007 Det burdte ligge i en anden tråd det her.
    Hvis jeg stadigt havde FG ville jeg da gerne have 100% afklaret om der er noget om det, eller om ham den fede HAér fra fyn tager fejl. (mig)

    Der må da være nogen der rigtigt kender hvordan brændstof og vejret har indflydelse på en hårdt pumpet lille blæsekøle motor.


  • #48   9. dec 2007 Som jeg skrev tidligere, bare fordi du ikke opdager det, kan der sagtens være et problem.
    Eks, ved koldere vejr der er din blanding en del magere.
    Det vil blandt andet sige at din olie% bliver mindre, din køling fra benzinen bliver mindre. osv.

    Jeg opretter lige et emne til det.
    Vent 2 min.


  • #49   9. dec 2007 Christian S

    Jeg tror egentligt at snakken forlængst har ændret sig til justering eller ej.

    Så fald lige ned, hvis du rent faktisk ved noget om teorien bag det, så skriv i den nye tråd der er oprettet, ellers kan du jo nøjes med at følge med i den og se om du kan lære lidt.

    med en grundjustering af en nitromotor kan den mange gange også køre i det meste vejr, der er da mange der ikke er klar over at den skal efterjusteres, de køre bare med en motor der nogle gange yder godt og er 120 gr.
    andre gange 90 eller 155 gr.
    Fordi de ikke er klar over hvad de skal gøre, så lever de bare med at den yder forskelligt.

    Bliver det rigtigt af det?


  • #50   9. dec 2007 Jeg vil gerne lære mere om det, hvis der er nogen der ved mere end mig om det.

  • #51   9. dec 2007 http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=34900

    Tråden er her hvis man ønsker at vende emnet, det er helt sikkert noget jeg gerne vil vide med sikkerhed.
    Og der må være nogen der har undersøgt på det, lige som der er mange der ved hvordan det virker på Nitro.


  • #52   9. dec 2007 Godt at vide Bulldog N

    Men lige gyldigt når emnet er vendt og tråden løbet over i noget andet.


  • #53   9. dec 2007 Lige en kommentar til det med Knallert tunning.

    Knallerter / scootere idag har sq da mere end 8 Hk .. LOL

    De tunede scootere idag har da 15 til 27 HK !!! Og ikke sølle 8.

    Og det er en 70cc tun cylle der yder det, sammen med alt det andet man kan købe..


  • #54   9. dec 2007 Kan ikke lade være med lige at skrive en besked når folk udtaler sig om ting de ikke ved noget om smiley

    Som Jesper rigtig nok siger ligger vi på den gode side af 15hk på en rimelig serøs knallert motor.

    De fleste her har 70ccm enten vandkølet eller luftkølet.

    Men det er også muligt at hive op mod 25hk ud af en sølle 50ccm's motor. Håber I kender til Kreidler, og tuningsmærket VanVeen?

    "Standard" er en VanVeen opgivet til at yde mellem 10hk og 22hk. Med lidt seriøse modifikationer er det set at de yder op til de 25hk.

    Selv dengang hvor jeg gætter på du havde knallert Flemming var dette muligt, da VanVeen og Kreidler jo er fra dengang smiley

    Ud over det tror jeg næppe du har fået en VZ50 op på 100km/t med hjemmetuning, 70-80km/t er mere realistisk.


  • #55   9. dec 2007 Hvorfor er de så ikke hurtigere?

    Med 27 HK burdte de rende 180 på toppen.

    Min Gamle Nimbus kan køre 110 med fede mig, sidevogn fuld oppakning, og hele famillien på. på ca. 22HK på motoren, rullet til 17,7 HK på baghjulet.

    Fandt disse data på en 125ccm Aprilla på MCG.
    Det er en bane cykle, brugt til Race.
    35 HK.
    0-100 på mellem 2,5 og 3 sekunder.
    Målt til 195 Km/t på Most i tjekkiet


  • #56   9. dec 2007 Flemming

    En Scooter fra SG har omkring de 22 hk og kører 199 km/t

    Og dem med 27 Hk kan jeg ikke se noget problem i at de kører 200 km/t eller derover..


  • #57   9. dec 2007 Og ja, selvfølgelig skal de justeres ind efter vejrforholdene for at yde 100% smiley

    Flemming - hvad mener du med hurtigere?

    En knallert med 27hk render over 200km/t på et rullefelt, men pga. aerodynamikken kører den ikke meget mere end 130-140km/t på vejen smiley

    Bare lige for at tage et eksempel:

    Kreidler har jo verdensrekorden på 225km/t på 50ccm.
    Den er bygget som en raket.

    Samme motor på et almindelgt Kreidler stel ville SLET ikke komme så langt op i fart. Hestekræfter er ikke alt smiley


  • #58   9. dec 2007 Jep

    Og kan godt være den ikke kører lige så stærkt IRL

    MEN, fra 0 til 140 km/t tager ikke mange sekunder, og man har virkelig svært ved at holde den nede. Den vil gå på baghjul bare du tænker på at give den gas


  • #59   9. dec 2007 Det er jo sindsygt, jeg har ikke set nogle der kommer i nærheden af at køre så vildt som i skriver der.

    Og det var for at sammenligne med noget andet med lidt kåbe på at jeg fandt en MC. med hurtig optræk.


  • #60   9. dec 2007 Flemming fj-hobby

    Du skal tænke på at sådan nogle hurtigere scootere de vejer jo ikke særlig meget.

    Og har været til nogle Scooter træf på en MC Bane, og ja.. Sindsyg de kørte stærkt. Også da nogle med rullet på felt til 20 - 24 hk.


  • #61   9. dec 2007 desuden kokker der jo en anden sag ind når du medtager din ellers flotte nimbus den har meget mere momment.. hk er ikk det eneste der kræves for hurtig fart og acc

  • #62   9. dec 2007 Teoretist set er moment kun afgørende for at den kan trække når den kommer ned i omdr.

    HK er et regnestykke hvor man tager momentet og regner sammen med en kontant og omdr.

    Det vil sige at hvis du har noget der har det halve moment, men det er ved de dobbelte omdr. så er de i stand til at yde helt det samme. hvis man laver en nedgearing 1:2 på den hurtigste.


  • #63   9. dec 2007 Det er jo derfor min Nitro motor kan yde det samme som en std, CY26 motor

  • #64   16. dec 2007 Ej nej nej nej nej OG NEJ. 100 km/t på en puch, med 2-3 hk? Come on. Der ska altså en portion Hk til og få scooterne op på 110-120 idag. Ordentlig tun med portning til scoots idag ligger over 20 hk. Også ligemeget.

    Om FG'ens motor har godt af det eller ej kan diskuteres. Men hvorfor går den så ik istykker? :S Jeg er ik stødt på nogen der har haft en Zenoah der har sat sig.

    Og til det med af largescale på bane er noget møg, når vi snakker offroad. Det vil jeg gerne gi jer ret i. Der dur de altså ikke, De er for klodsede og komme rundt med. Men bruger heller ik min på en bane, men i grusgrave og på andre store arelaer hvor vi bar ligger og smadrer lidt rundt.


  • #65   16. dec 2007 Nå, ku se knallert snakken fortsatte videre.

    Polini EVO, 1'eren den er 50 ccm og sku smide 13 hk. Stadig AC, luftkølet. Tager du deres EVO2 LC, vandkølet så snakker vi 21-22 hk. THE END


Kommentér på:
FG offroad Super eller Skod

Annonce