{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  batteri celler?
  • #1   7. dec 2007 hvis du køber denne her: (link fjernet)

kan du gøre det nogenlunde:
    men du skal købe måske 20 batterier for at få 5 helt ens celler, så det kan ikke betale sig.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #2   7. dec 2007 forskellen på tilfældige celler og matchede celler er kæmpe?

• #3   7. dec 2007 Ja.. matchede celler har fuld power fra start til slut.

Og hvor i mod alm celler bare bliver svagere og svagere, så køre matchede med fulc hammer, og så stoppper de med et..

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    aug 2007

#4   7. dec 2007 Hvor skal man købe celler og ikke mindst hvad mærke. Jeg er nybegynder så det behøver ikke være de dyreste. Men hellere der hvor man får mest for pengene;)

• #5   7. dec 2007 Jeg tilføjer lige et spørgsmål ..

Hvordan lodder man dem sammen ?
    Oh hvor mange w skal loddekolben være?

• #6   7. dec 2007 Arr Peter P det holder nu ikke helt. NYE celler er der power i i lang tid, ligemeget om de er matchede eller ej. Jeg har nogle gamle celler som er matchede og de dropper efter to minutter man jeg kan sagtens køre 12 minutter på dem, der er bare ikke lige så meget power i dem. At de er matchede betyder at de har samme data (hovedsageligt samme volt) så alle celler er ens, så de bliver ladt og afladt mere eller mindre ens. Så man ikke får en pakke hvor cellerne er for, forskellige fra hinanden. Og derved kan man lade dem bedre og så alle celler yder maks fordi hvis cellerne er forskellige kan den ene celle være fuldt opladt måske 5 minutter før en anden og det dur ikke.

• #7   7. dec 2007 Jeg vil mene at man får mest for pengene ved at købe de nye Grepow celler, de er gode nok, man kan få noget der er bedre, men til den pris er de fine og de er gode nok til 27 turns og 19turns.

Og man lodder dem sammen med loddeflige, og loddekolben skal gerne være på omkring 80w, så man ikke skal varme unødvendigt længe på cellerne, for så risikerer man at smelte den 'overtryksventil' der sidder i batteriet sammen og så kan de eksplodere under opladning.

• #8   7. dec 2007 Og Lars, det du linker til er en aflader, og den kan ikke matche, den aflader batterierne så de kommer ned på samme volt, men det er ikke det samme.

• #9   7. dec 2007 Brian:
    Læs teksten på MM's side.. for det kan den ...
    har den selv. den kan aflade og burste med 30A! og du får et resultat for hver enkelt celle. simpelthen den mest geniale aflader/matcher til dato.

Men i glememr os en anden ting "match" er intet værd uden en gang "ZAP" eller PUSH eller hvad de nu gør ved dem

Jeg har nogle GREPOW direkte fra fabrik og de er intet værd i forhold til Dem der har fået en gang "TUN"
    Tuning= 70-100V i den forkerte retning eller noget fancy atomar de har fundet på som vi ikke kan gøre selv smiley

Men så er vi tilbage til "det kan ikke betale sig"

• #10   7. dec 2007 Det bliver aldrig lige så godt som det fra fabrikkerne, tror næppe de sidder med sådan en lille aflader der og matcher, det er nok lige en tand mere teknisk.

• #11   7. dec 2007 Brian - Har snakket med en ven, der siger man skal have en holder til dem når man lodder side by side sammen ..
    er det rigtigt?

• #12   7. dec 2007 Ja så er det lettere, men har du en plan flade op ad en væg kan du stille dem helt op ad den og så komme en enkelt dråbe dæklim imellem hver af dem, dog skal du nok have noget under hvis du skulle komme til at dryppe for meget på, men hvis du gør det så kan du efter kort tid tage dem væk og så sidder de sammen og er lige til at lodde sammen. Dog er det nok bedre med en holder ja.

• #13   7. dec 2007 har du link til sådan en holder ..?

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    aug 2007

#14   8. dec 2007 Ved i hvor man kan købe matchede celler der ikke er loddet sammen? Da min bil er en Hpi Sprint 2 hvor de sidder side by side.

Kommentér på:
batteri celler?

Annonce