984 visninger
|
Oprettet:
batteri celler {{forumTopicSubject}}
hej rcg, jeg skal lige have noget på det rene, i f.eks en 7,2 v batteripakke, er der 6 små batterier af 1,2 v i og de ligner lidt aa batterier ik? er det ikke for det meste billigere selv at lave en lille pakke en at købe en der færdiglavet? til sidst, er det svært at lave sin egen pakke, skal cellerne blot lodes sammen, og med hvad skal de lodes?
håber i kan hjælpe mvh Oscar
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
Men ellers skal du bare bruge nogle loddeflader som sætter cellerne sammen med og så ellers bare plus til minus endtil du ikke har flere celler og så 2 ledninger i på plus og minus i hver ende..
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 137
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
Dog syntes jeg da at du skal overveje lipo i stedet, du får langt mere power og køretid til samme pris.
maj 2008
sep 2007
maj 2008
nov 2006
sep 2007
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg har selv loddet en del batterier i min tid, både stick packs og side-by-side i en stang eller del i to
Om hvordan man sætter dem sammen har noget med vægtfordelingen i vognen at gøre og intet andet
Det med at lodde dem sammen er heller ikke svært, men det kræver en kraftig loddekolbe 75 wat eller mere.
Det gælder nemlig om at lodde så hurtigt som muligt så kun metal overfladen på cellen bliver varmet op så loddetinnet kan binde.
Jo længere tid du bruger på at varme op, jo mere fordeles varmen ned igennem cellen, og jo større risiko er der for et ødelagt batteri
Her er LiPo langt bedre at lodde på, da de er født med lodde flige
Det med specielle holdere når man lodder dem sammen er selvfølgelig en hjælp, men langt fra nødvendigt.
Jeg har aldrig haft sådan nogen
nov 2006
Hvad skal man bruge alt det til..
jeg lader squ da min side by side helt normalt op med en xpeak 230 bal ?
uden afladning eller noget?
Og hvad er en equalizer?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Hvis du tror at man kan forbedre batteriet indre modstand ved at lægge cellerne anderledes (og dermed forlænge loddefligene og ledninger) så tager du fejl
Det eneste man vinder er med vægt fordelingen at gøre.
MEN, når man laver Side-by-side batterier, bruger man som regel ikke krympflex, og det giver en bedre afkøling af batteriet og dermed mindre indre modstand i batteriet.
Men det har ikke noget med om det er et Side-by-side eller stick packs.
Du skriver også at man skal bruge krympflex når man laver stick packs
Jeg har i godt 4 år før jeg gik over til LiPo, kørt med stick packs uden krympflex, men med alu køleribber, det er noget der virker
batteri celler