{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

batteri celler {{forumTopicSubject}}

hej rcg, jeg skal lige have noget på det rene, i f.eks en 7,2 v batteripakke, er der 6 små batterier af 1,2 v i og de ligner lidt aa batterier ik? er det ikke for det meste billigere selv at lave en lille pakke en at købe en der færdiglavet? til sidst, er det svært at lave sin egen pakke, skal cellerne blot lodes sammen, og med hvad skal de lodes?

håber i kan hjælpe mvh Oscar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  batteri celler
  • #1   4. apr 2009 ved egentligt ikke hvor svært det er at lave et batteri selv.. men har hørt man skal bruge et specielt ladebræt så cellerne ligger ordenligt..

Men ellers skal du bare bruge nogle loddeflader som sætter cellerne sammen med og så ellers bare plus til minus endtil du ikke har flere celler og så 2 ledninger i på plus og minus i hver ende..

• #3   4. apr 2009 hvorfor er det bedre?

• #4   4. apr 2009 Det er heller ikke bedre, ofte fåes de bedste celler bare ikke som færdige pakker. Det er ikke svært selv at lodde, men det kræver en rigtig god loddekolbe, med en god stor spids. En normal elektronik loddekolbe er langt fra nok.
    Dog syntes jeg da at du skal overveje lipo i stedet, du får langt mere power og køretid til samme pris.

• #5   4. apr 2009 ok super det lyder som et større projekt, og du har jo ret lipo er det eneste der holder smiley

• #6   4. apr 2009 Så er det heller ikke mere avanceret, men en holder til at holde cellerne, en god loddekolbe, ledning og loddeflige skal der indkøbes. Spørg man mig er det at lave NiMh pakker selv forbeholdt dem der kører 1:10 TC, for os andre kan jeg ikke se nogen ide i det.

• #7   4. apr 2009 ok... tak for info

• #8   4. apr 2009 anders.. det kan jeg godt vidst .. der er penge at spare smiley

• #9   5. apr 2009 /TamiyaMania /: Det er da bestemt ikke noget krav at bruge aflader, equalizer, og en proff lader til side by side, men derimod bare en rigtig god ide:)

• #10   5. apr 2009 TamiyaMania, det er noget sludder du siger, om det er stick packs eller side-by-side er fløjtene ligegyldigt, det er jo de samme celler der sider i smiley

Jeg har selv loddet en del batterier i min tid, både stick packs og side-by-side i en stang eller del i to smiley
    Om hvordan man sætter dem sammen har noget med vægtfordelingen i vognen at gøre og intet andet smiley

Det med at lodde dem sammen er heller ikke svært, men det kræver en kraftig loddekolbe 75 wat eller mere.
    Det gælder nemlig om at lodde så hurtigt som muligt så kun metal overfladen på cellen bliver varmet op så loddetinnet kan binde.

Jo længere tid du bruger på at varme op, jo mere fordeles varmen ned igennem cellen, og jo større risiko er der for et ødelagt batteri smiley
    Her er LiPo langt bedre at lodde på, da de er født med lodde flige smiley

Det med specielle holdere når man lodder dem sammen er selvfølgelig en hjælp, men langt fra nødvendigt.
    Jeg har aldrig haft sådan nogen smiley

• #11   5. apr 2009 aflader, equalizer, og en proff lader

Hvad skal man bruge alt det til..
    jeg lader squ da min side by side helt normalt op med en xpeak 230 bal ?
    uden afladning eller noget?

Og hvad er en equalizer?

• #12   5. apr 2009 TamiyaMania
    Hvis du tror at man kan forbedre batteriet indre modstand ved at lægge cellerne anderledes (og dermed forlænge loddefligene og ledninger) så tager du fejl smiley
    Det eneste man vinder er med vægt fordelingen at gøre.

MEN, når man laver Side-by-side batterier, bruger man som regel ikke krympflex, og det giver en bedre afkøling af batteriet og dermed mindre indre modstand i batteriet.
    Men det har ikke noget med om det er et Side-by-side eller stick packs.

Du skriver også at man skal bruge krympflex når man laver stick packs smiley det passer ikke.
    Jeg har i godt 4 år før jeg gik over til LiPo, kørt med stick packs uden krympflex, men med alu køleribber, det er noget der virker smiley

Kommentér på:
batteri celler

Annonce