{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Drift vs. "normal" hvad er forskellen? {{forumTopicSubject}}

Undskyld min uvidenhed, men jeg håber der er en eller flere der kan "oplyse" mig.

Hvad er forskellen i bilerne når man f.eks. køber en TT eller en Cyclone S, når de kalder den Drift?

Har de andet udstyr (udover hjulene selvfølgeligt) der gør dem særligt gode til at drifte?

Jeg har lige set på Morfars.dk at man kan købe en Cyclone S Drift for 1000 kr., mens man skal give 1500 kr. for en normal Cyclone S. Hvad får jeg ikke ved at spare de 500 kr?

I øvrigt er Drift karrosser generelt federe en de std. Mazda 6 og Dodge karrosser alle drøner rundt med, så selv det vil være en fordel at få fat i.

Men altså. Er der noget der er anderledes i disse biler?

Tak for eventuelle svar

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drift vs. "normal" hvad er forskellen?
  • #1   30. maj 2008 TT-01D leveres i forhold til en "alm" tt-01foruden karossen med:

• Drifthjul
    • Oliedæmpere
    • Tamiya Sports Tuned motor
    • Justerbare øvre bærearme
    • Kuglelejer i drivlinjen.

I forhold til Cyclonen så er prisen jo normalt den samme på de to biler, så der er ikke de store forskelle der. Ved Drift-udgaven får du som bekendt driftsæk og karosseri. Der er en transponderbro jeg tvivler på om du får med til driften, men ellers skulle begge biler være ens i opsætningsmuligheder og dele. Så med andre ord er Driften vist bare det vi kalder: <i>et godt TILBUD</i>

• #2   30. maj 2008 Så kan man selv regne lidt på hvad en "driftsæk" gør af forskel, men DÆKKENE på en Cyclone Drift er lavet til DRIFT. smiley

• #3   30. maj 2008 Tak for svarene.

Min erfaring med forhandlere, og deres viden, er ikke den bedste, så jeg ville hellere spørge herinde først (det er måske bare de forhandlere der er i mit område der ikke altid er lige skarpe).

Jeg synes bare jeg har hørt at driftbiler har låste differentialer - så de derved kan drifte bedre? Eller også er det bare noget jeg er blevet bildt ind?

Ved I noget om det?

Tak igen

Peter

• #4   30. maj 2008 Peter S

Mange driftere kører med låste differentialer bagpå, for at bagenden bliver mere "løs" og lettere at smide med. Ingen af de ovennævnte biler HAR låste differentialer fra fabrikken, men det kan rimelig nemt laves med lim, modelervoks, vat eller lignende.

På den nye HBX drifter hos morfars er begge differentialer låst fra fabrikken. Det skulle gøre den til en af de bedste RTR driftere "ud af kassen" - men til gengæld er det mindre godt hvis man vil bruge samme undervogn til race.

Angående viden er det tit de "lokale" har svært ved at følge med, meget få af dem ved noget reelt om de nyere biler og produkter. Men det går også pludselig hurtigt i en verden hvor MEGET få havde hørt om RC drift indtil for 3-4 år siden, og så er det forståeligt det kan være svært at holde trit.

• #6   30. maj 2008 Mathias B: Hvad er en "Graphite mund", og kan du sige noget om hvilke dele der er svagere?

Tak igen

Peter

• #7   30. maj 2008 Der er da heller ikke graphite bund på Cyclone S Mathias. Der skal du helt op på "World Champion Edition" før du får en carbonbaseret bil. og så snakker vi altså 3000 og ikke kun 1500 kr.

• #8   30. maj 2008 Ok - der var jeg ikke super skarp - jeg troede måske det var en "mound" af en slags Mathias skrev om....

Det er vist fredag eftermiddag.....

• #9   30. maj 2008 ja en Mund kan vel være en del ting smiley - men uanset om han mente mount eller bund så er delene de samme på Cyclone S og Cyslone S Drift.

• #11   30. maj 2008 Mathias - de må have misforstået dig. Eller omvendt. Du kan jo se på billeder af Cyclone S at bunden ikke er lavet i kulfiber på den...

• #13   30. maj 2008 Altså carbon-forstærket Plast?

Så vidt vides er det samme bund der er på Driften. - men kan da være det er en fejlinformation.

Det er dog ikke noget jeg vil sige gør driftundervognen ringere. til baneløb hvor tingene går galt med +50 km/t kan den være rar at have, men det er ikke noget man oplever på gaden. HVIS altså der rent faktisk skulle være den forskel.

• #14   30. maj 2008 Cyclone S og Cyclone drift, er helt identiske, på nær: Dæk, Karrosseri, og måske fjedre (HB siger at det er "titanium drift" spring, der følger med på drifteren, men jeg kan ikke mærke forskel på de almindelige og "drift")

• #15   30. maj 2008 Jamen så blev jeg klog på det.

Det ligner en snarlig tur til Morfars.

Tak for svarene.

Peter

Kommentér på:
Drift vs. "normal" hvad er forskellen?

Annonce