Tilmeldt:
14. jan 2008 Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
Drift vs. "normal" hvad er forskellen? {{forumTopicSubject}}
Undskyld min uvidenhed, men jeg håber der er en eller flere der kan "oplyse" mig.
Hvad er forskellen i bilerne når man f.eks. køber en TT eller en Cyclone S, når de kalder den Drift?
Har de andet udstyr (udover hjulene selvfølgeligt) der gør dem særligt gode til at drifte?
Jeg har lige set på Morfars.dk at man kan købe en Cyclone S Drift for 1000 kr., mens man skal give 1500 kr. for en normal Cyclone S. Hvad får jeg ikke ved at spare de 500 kr?
I øvrigt er Drift karrosser generelt federe en de std. Mazda 6 og Dodge karrosser alle drøner rundt med, så selv det vil være en fordel at få fat i.
Men altså. Er der noget der er anderledes i disse biler?
Tak for eventuelle svar
Peter
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
• Drifthjul
• Oliedæmpere
• Tamiya Sports Tuned motor
• Justerbare øvre bærearme
• Kuglelejer i drivlinjen.
I forhold til Cyclonen så er prisen jo normalt den samme på de to biler, så der er ikke de store forskelle der. Ved Drift-udgaven får du som bekendt driftsæk og karosseri. Der er en transponderbro jeg tvivler på om du får med til driften, men ellers skulle begge biler være ens i opsætningsmuligheder og dele. Så med andre ord er Driften vist bare det vi kalder: <i>et godt TILBUD</i>
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
Min erfaring med forhandlere, og deres viden, er ikke den bedste, så jeg ville hellere spørge herinde først (det er måske bare de forhandlere der er i mit område der ikke altid er lige skarpe).
Jeg synes bare jeg har hørt at driftbiler har låste differentialer - så de derved kan drifte bedre? Eller også er det bare noget jeg er blevet bildt ind?
Ved I noget om det?
Tak igen
Peter
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Mange driftere kører med låste differentialer bagpå, for at bagenden bliver mere "løs" og lettere at smide med. Ingen af de ovennævnte biler HAR låste differentialer fra fabrikken, men det kan rimelig nemt laves med lim, modelervoks, vat eller lignende.
På den nye HBX drifter hos morfars er begge differentialer låst fra fabrikken. Det skulle gøre den til en af de bedste RTR driftere "ud af kassen" - men til gengæld er det mindre godt hvis man vil bruge samme undervogn til race.
Angående viden er det tit de "lokale" har svært ved at følge med, meget få af dem ved noget reelt om de nyere biler og produkter. Men det går også pludselig hurtigt i en verden hvor MEGET få havde hørt om RC drift indtil for 3-4 år siden, og så er det forståeligt det kan være svært at holde trit.
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
Tak igen
Peter
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
Det er vist fredag eftermiddag.....
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Så vidt vides er det samme bund der er på Driften. - men kan da være det er en fejlinformation.
Det er dog ikke noget jeg vil sige gør driftundervognen ringere. til baneløb hvor tingene går galt med +50 km/t kan den være rar at have, men det er ikke noget man oplever på gaden. HVIS altså der rent faktisk skulle være den forskel.
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 24 RC-enheder: 21 Emner: 50 Svar: 523
Det ligner en snarlig tur til Morfars.
Tak for svarene.
Peter
Drift vs. "normal" hvad er forskellen?