{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Første gangs 1:8 nitro køb.. Hjææælp {{forumTopicSubject}}

Hej..

Efter mange års fravær af RC sporten, opdagede jeg at Frederikshavn er ved at få bygget en ny og rigtig flot bane til 1:8 nitro biler..

Jeg har kørt på klubplan før i en del år, men dette er mange år siden og den gang med el..

Men da dennye klub i byen ser mest spændene ud(Der er 2) kun køre med 1:8 nitro offrod biler er jeg jo tvunget ud på et nyt område...

Mit problem er at jeg nærmest kun kender KYOSHO da dette er hvad jeg kørte med af EL bileri sin tid... Så jeg har lige et par spøgsmål som jeg håber folk kan hjælpe mig med...

Banen er en offroad bane.. Jeg ønsker en buggy. og jeg ønsker en bil jeg kan vokse lidt med.. Altså ikke en alt for billig start bil som jeg hurtigt opdager ikke kan følge med... Det bliver kun på hygge plan men lidt seriøst hygge plan...

1. Man kan købe KYOSHO nitro biler som er færdigsamlet med det hele for under 3000.- hvilket virker billigt på mig, er disse noget værd?? eller skal man vælge en man selv samler?? Nogle spec modeler jeg burde gå efter...

2. Jeg fatter hat af hvilken størrelse motor og model man burde købe?? Nogle forslag?

3. Er der andre mærker af biler som man burde overveje.. hvor reservedle er til at f fat på?

4. Nogle forslag til et godt sted at købe.??

5. Der er en i klubben der sælger Hong Nor biler er disse noget værd og er det let at få dele til dem?

6. Hvad skal jeg kigge på af fjernbetjening?? som er i orden...

På forhånd mange tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs 1:8 nitro køb.. Hjææælp
  • #1   2. jun 2008 en gang kyosho altid kyosho

    http://www.sparetime.dk/kyosho-inferno-sports-p-257.html
    måske noget


  • #2   2. jun 2008 Køb du bare Hong Nor, nemt at skaffe reserdedele til.

    rcmodel.dk
    rcmodels.dk
    rc2you.dk

    Alternativt køb Cen, Xray eller Losi 8ight.


  • #3   2. jun 2008 Synes bare at Kyosho's dele er meget tynde iforhold til andre modeller til samme beløb eller lidt mere.

    http://www.rcmodels.dk/product-3165-988.php
    Cen Matrix RTR ved rc2you.dk til 2995 ,-


  • #4   2. jun 2008 nu ved jeg ikke med nye modeller men de ældre jeg har her de er godt tykke og holder rigtig godt i forhold til de tamiya og hiispeed jeg har haft
    men kyoshos motore og dogbones er noget gylle


  • #5   2. jun 2008 Min kyosho holdte ikk

    Køb Hong nor så kan du ikke klage, Alt for nice bil og jeg har aldrig probs med min


  • #6   2. jun 2008 Du skriver klub??
    kyosho er en billig begynder bil. + Alt er med og den kører også ok. - Billig lavet, motoren "kan" komme til at kører godt. Og der er sparet steder som ikke er godt. bæmperne er skod.

    Hong nor. "pro" + Den holder til noget, har en utrolig god stabilet på banen og så er stumperne billige. Og self. kød en god motor.
    - tja standart dækne er skod//

    Kører selv med en 3.5 (.21) motor. Det syndes jeg er fint. Du skal opveje det med en stører motor.
    3.5 + den har omdr og den trækker ok iforhold til bilens vægt.
    - bundtrækket kan værer bedre

    4.6(.28) Mega bundtræk = hjulspind og ingen kontrol - færer omdr= ringe topfart

    At købe brugt. Tja du kan værer heldig. Men alt for ofte køber du det sælgeren ikke gider bøvle med mere. Over skruet biler, som jeg kalder det.(det skal lige siges, at jeg ikke har skruet i min, da den ikke har været i stykker, kum motor og ligne. Ikke bilen i sig selv)

    2.4 ghz, kan du næsten få i alle prislejer lig fra 800 til langt over 3000kr. Syndes spektrum 3.0dx er ude mærket, til mit behov. Dog ku jeg godt tænke mig en med flere modeller hukommelse. (har jo 5 biler)!
    Mvh Michael


  • #7   2. jun 2008 Okey må jo have kigget lidt på Hong nor så :O) Men at kalde Kyosho en bilig begynder bil undre mig lidt..
    Da jeg kørte var det toppen... Men jeg kan godt se de laver nogle lidt billiger nu, ´men de laver da også i den dyre ende synes jeg + at den der vandt VM sidste år var en kyosho så vidt jeg kan se... Jeg prøver ikke påat forsvare det mærke , man bare på at forstå hvad der er sket de sidste mange år :-S

    Jeg har bare læst mig til at Kyosho og et aller andet mærke jeg selvfølgelig ikke kan huske nu, skulle være i en klasse for sig når det gælder køre egenskaber for "pro" modellerne, men dette er i så ikke enig i eller ?


  • #8   2. jun 2008 Kyosho er en fed bil. HVIS du køber topmodelen.
    RTR bilerne stinker vildt. Og lige meget hvad for en Kyosho skal du opgrader den for at få noget seriøst.


    Kør KUN med 21 motor. Alt andet er bare dumt og u-brugbart.
    Der er masser bundtræk og topfart i dem.
    Og de fleste kan ikke engang styre dem.

    Hvis du har pengene. Så køb dig en hong nor x1cr pro bil samt en RB ws7 III turborør motor

    Så er du 100% sikker på du for noget for dine penge.
    For nok den bil der kan tåle flest tæsk, og hvor det er rigtig billigt.
    Og motoren er noget af det beste som er lavet. Og den er så hammer stabil og skal stort set aldrig justeres. Og så er der så meget smæk i den, så man drømmer ikke om det.


  • #10   4. jun 2008 Bo - Hehe grineren. GRP motor skal man holde sig fra som nybegynder. Og sådan set generelt.
    GRP har store problemer med deres skod motor.


  • #11   6. jun 2008 Hejsa Morten, prøv at kontakte Michael A herinde fra, han har Habao Hyper 7 og ved han har en helt ny på lager lige nu, har har også alt i reservedele til den, og så bor han i Tårs, det er jo ikke så langt fra dig. Har selv handlet med ham mange gange, og han er 100 % iorden. Hyper 7 er ikke nogen RTR skod bil, og der får du virkelig kvalitet for pengene, har selv både hyper 7 og 8. se den her ------------->

    http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=23317

    Du kan roligt skrive en privat besked til ham, han er en flinker gut, tag en snak med ham, han kan fortælle meget mere om hyper end jeg kan.

    De har en klub hvor de kører på en bane i forbindelse med hans ejendom i tårs, så jeg er ret sikker på at du sagtens kan få en prøvetur med en buggy der. Alle 15 til 20 medlemmer kører hyper 7.

    Hilsen Michael.




  • #12   6. jun 2008 Hvad jeg har hørt så var hyper en utrolig god og slid stræk bil.
    Men desværre ser man dem ikke mere til DM løb. Det er kun engang imellem der er en hyper ude.

    Eneste minus som er ved dem. Det er at der stort set ingen danske hobby forhandler af dem.


Kommentér på:
Første gangs 1:8 nitro køb.. Hjææælp

Annonce