{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

VÆK FRA SO-ME.. VEND TILBAGE TIL RCGALLERI.DK {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået længe og tænkt . At noget er gået tabt da alle pludselig rykkede over på de store sociale medier for ja over 10 år siden .. Ja fks Facebook er da smart til meget. Men ens opslag drukner jo i hva moster Erna fik til kaffen. Og en ellers andens ynk . Og dårlige nyheder fra vores skøre politikere. Og det ik hobby hygge så .

Og man ka tit ha svært ved bare at finde et opslag man så tidligere da de drukner i mængden .

Rcg var og er forum format det er lidt gl dags men det dur altså bare . Og så er man også samlet om samme hobby på en side uden alt muligt ligegyldigt rundt om

Jeg savner da at se folks rcere i rammerne til det hvor der er fokus på dem og kun dem idag har man jo ingen ide om hva der findes af spændne rc enheder folk har anskaffet sig eller endda bygget selv i DK .
Og så ser det jo godt ud når man ka se alle sine enheder linet op her på siden når.man har dem spredt ud over hele garagen eller loftet og kælderen og hvor de ellers må gemmes når fruen ik Sys en tamiya 934 eller en kyosho optima er stor kunst i stuen . . Så ka man lige få sig et overblik og altid lige vise de bedste billeder til en man møder på sin vej ved at åbne sit rcgalleri


Så jeg er begyndt at oprette min samling stille om roligt her inde og håber lidt at folk der også har nostalgisk følelser fra tiden før sociale medier larmede så meget vil følge med tilbage over på platformen . .

Make rc galleri great igen .. brug det før det dør helt ..

Nostalgisk rc tosse John herbst.. .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VÆK FRA SO-ME.. VEND TILBAGE TIL RCGALLERI.DK
  • #1   3. jul 2023 Kunne ikke være mere enig

  • #2   3. jul 2023 Jeg er kommet for at blive c")

  • #3   3. jul 2023 Godt at der stadig er nogen der hænger i . . Og jeg har også lavet opslag på Facebook om at folk burde komme tilbage . Det er bare en fin platform det her . Som er helt målrettet vores nøderi omkring rc hvor man ka vise hva man får og laver for ligesindede .

    Jeg har selv haft en rc side på Facebook hvor jeg så lagde mit rc halløj ud men det var sku lidt som en blog af en art og der jo ikk nogen der ser det og igen selvom det er de sociale medier så står man lidt alene med det . Og rc jobby er nu engang bare sjovere når man er flere om det . Så håber vi ka starte en lille revolution og få liv i den her side igen . Det bare med at sige til alle med rc interesse at De skal komme herind og ellers så bare bruge det jo


  • #4   3. jul 2023 Hørt!

  • #5   3. jul 2023 RCG har altid været overlegen i forhold til div. so-me platforme.

    RCG har altid været stedet hvor man kunne finde personer med den rette ekspertise og knowhow. Det kan aldrig have været nemt på nogle af de der so-me platforme som folk var meget hurtige til at gå over til. At finde lige netop den eller de personer som bare havde 100% styr på hvad det nu lige var man ønskede hjælp til.

    Personligt så har jeg altid hold mig til RCG, man har jo trods alt opbygget et netværk af personer herinde gennem tiderne som man altid har kunne henvende sig til når man har nogle spørgsmål og kunne disse personer ikke svare, så var det jo blot at oprette et nyt forum emne så flere kan se hvad det nu lige er for et problem man går og tumler med og ofte kommer der nogle gode solide bud på hvad der skal til for at løse det problem man nu døjer med.
    Det er altid godt med nogle gode forslag til at løse et problem.

    Jeg kan også huske galleriets storhedstid hvor der var rigtig mange brugere hver eneste dag og der kom nye brugere til dagligt samt nye emner og modeller blev også oprettet dagligt.

    Dog var ulempen så at der tit også var nogle af de nye som ofte ikke var helt tilfreds når man afviste deres sølle forsøg på at få oprettet deres til tider tvivlsomme modeller eller projekter som ny enhed på galleriet.
    Nogle gange grundet nogle urimeligt ringe billeder og mangelfuld data omkring deres modeller.
    Andre gange fordi der var andre ting som iflg. reglerne herinde ikke kunne accepteres som gangbar oprettelse af en model.

    Jeg har godt nok fået mange sviner beskeder fordi jeg formastede mig til at afvise folks forsøg på at oprette noget man ikke altid kunne se hvad det var. Eller fordi de direkte brød galleriets regler.
    Men lad os lige huske at det primære formål med galleriet er tja efter som navnet antyder et galleri, ergo man udstiller sin modeller og for at kunne opfylde dette så kræver det at de billeder man ligger op rent faktisk viser noget så man kan se hvad det skal forestille.
    Ikke noget med mørke eller slørede billeder, ej heller kun tre billeder hvor man kun ser modellen i sin helhed, nej vi vil fandeme have nogle billeder af hvad der røre sig under overfladen. Det er jo ikke Bjergkøbing Grand Prix det her, hvor man godt må skjule hvad der gemmer sig i cockpittet eller under det "sort lakerede panser"

    Det er ikke for at skælde ud eller noget, men da vi trods alt er på et galleri så er billeder og gode billeder jo i bund og grund hvad det hele handler om, forummet og alt det andet som er super fedt blot ekstra godter og lækkerier som vi kan drage nytte af.

    Der er da ikke noget mere lækkert at kigge på, end en model hvor der bare er nogle super fede billeder af alle de fede detaljer og mekaniske finesser som modellen rummer.

    I disse tider hvor stort set alle har adgang til enten en mobil med et habilt kamera eller et digitalt kamera, så burde det ikke være det store problem at lave nogle billeder som kan vise den model man ønsker at oprette fra sin bedste side.
    Har man ikke selv nogen af delene så kan det heller ikke være så svært at få en kammerat eller noget familie til at hjælpe en.
    Den undskyldning som folk kom med i "gamle" dage om at de ikke havde adgang til et ordentligt kamera den går bare ikke rigtigt længere og det gjorde den faktisk heller ikke i sin tid.

    Nå men ikke mere galde for nu.

    Jeg siger som jer andre, kom frisk kom frisk og lad os få noget mere gang i galleriet som i de gode gamle velmagtsdage.

    Ønsker alle rigtig god fornøjelse her på galleriet.


  • #6   3. jul 2023 DANNY husker dit profil billede fra storheds dagene som du også nævner .

    Og du har jo helt ret i at når det i bund og grund er et galleri så er vellignede billeder et must . Og der skammer jeg mig faktisk lidt over de billeder jeg selv formår lige nu ja man ka da godt se bilerne men da det er en større samling jeg skal ha oprettet nu er billeder blevet taget på en købmands disk lige hurtigt . Men ønsker jo selvf at udskifte billederne med billeder udendørs efter som jeg får modellerne udenfor og kører gerne med lidt action shots osv .

    Men som tingene er lige nu mener jeg ik vi ka være for kræsne med at godkende enheder . Selvom du har ret i at alle burde ha adgang til et ok kamera idag . Og det helt sikkert ok at påtale det hvis det halter alt for galt . Men det må ik blive gamle sure mænds klub ...

    Men ja som du siger folk havde for travlt med at forlade denne fine platform dengang SO-ME gjorde sit indtog .

    Jeg tror godt at os der går op i hobbyen med rc ka klare at bruge denne platform og igen få det bygget op måske ik til samme niveau som tidligere men så der da sker lidt næsten dagligt på tværs af landet . Det handler bare om at deltage og bruge siden . Og trække makkerne med fra div SO-ME sider .


  • #7   3. jul 2023 Jeg er med 100% mangler at oprette lidt biler men det kommer smiley

  • #8   3. jul 2023 Fedt Simon ja daaa ind med dem vi vil se dem når du har tid selvf

  • #9   3. jul 2023 Tror det er det der er problemet folk har ikke tid til det længere man kunne engang imellem godt savne en go omgang nedlukningen smiley

  • #10   3. jul 2023 Svar til indlæg #6

    Jeg siger heller ikke at billederne skal tages af en professionel/pressefotograf.

    Men det er i hvert fald et must for at kunne få godkendt sin enhed at man kan se hvad modellen skal forstille, samt at man ikke prøver at oprette en model man er i færd med at sælge for det er 100% no go.

    Det samme skal jo siges for et eller andet projekt hvor der hverken er chassis eller noget som sidder sammen.
    Det der med at der ligger 4 støddæmpere, 2 hjul og en ½ bøjet kofanger spredt ud på et bord det er ikke helt godt nok.
    Det er det vi har funktionen album til, at oprette et fotoalbum hvor man så smider biller ind i efterhånden som projektet tager form og når man så engang er helt færdig med modellen så kan man oprette den som en enhed.

    Som før nævnt det er ikke for at virke som en gammel sur mand, men en vis standard må man kunne forvente.


  • #11   3. jul 2023 Svar til #9

    Simon folk styre jo faktisk selv alt det der med hvad de bruger tid på, personligt har jeg aldrig nogen sinde været en af dem hvor mobilen sidder svejset fast til min håndflade.

    Tvært imod, jeg er en af dem som godt kan glemme min mobil et eller andet sted i huset i flere dage, jeg bruger den simpelthen ikke.

    Jeg er godt klar over at det er de færreste som er lige som mig, men derfor burde folk stadig kunne finde ud af at ligge deres mobiler fra sig og ikke gå og glo på den hele tiden.
    Jeg ved ikke noget værre end hvis man er på besøg hos nogen og de så render og glor på mobilen hele tiden og når man sidder og spiser at den så ligger på borderet. Det er fandeme en uskik.


  • #12   3. jul 2023 DANNY svar på #10 . Vi helt enige på alt det du siger der

  • #13   4. jul 2023 Jo jo jeg er med på folk selv bestemmer hvad de bruger tiden på tror bare der er rigtig mange incl mig selv hvor arbejde familie hus sommerhus fritidsaktiviteter tager rigtig meget af tiden

  • #14   4. jul 2023 #13

    Simon det er et fair argument, men man vælger jo stadig selv om man vil have både kran, yngel, villa og vovse. Samt om man vil have sommerhus, båd eller campingvogn som alt sammen kræver en vis form for vedligeholdelse og derved beslaglægger en portion af ens fritid.
    Den tid man bruger på sin mobil eller andet digitalt medie kan man 100% selv administrer. Der er ingen som står med en pistol rettet mod ens tinding og som vil trykke på aftrækkeren hvis man vælger at ligge sin mobil/computer fra sig eller have nogle faste rammer for hvor og hvornår man er til at få fat på eller tjekker div. beskedtjenester så som sms og mail eller alle de mange so-me platforme som folk benytter hvor der er en form kommunikation mellem brugerne på.

    Personligt bruger jeg intet andet end sms og taleopkald på min mobil. Jeg har hverken fb, instagram, twitter, tiktok eller nogle af de mange andre platforme som findes til mobilen installeret.

    Jeg vil godt indrømme at jeg bruger meget tid på min computer, der kigger jeg da fb og den ligger også ofte bare som en fane som for det meste et minimeret, så der ser ud til jeg er online det meste af tiden men jeg sidder ikke og stirre på fb hele dagen, der bliver lige kigget nogle gang i løbet af dagen og svaret på beskeder som er dukket op i mellemtiden. Men jeg har ikke lyd på så jeg bliver ikke generet af en ding/dong lyd hver gang en mail eller en pb dukker op.
    Den larm gider jeg ikke høre på.

    Til syvende og sidst så er der kun en herre over den tid man bruger på so-me eller andre ting og det er 100% en selv.
    Om man så er god eller mindre god til at administrere den tid, det kan kun folk omkring en bedømme, hvis ikke man selv er bevidst om hvor meget tid der går med de mange digitale ting som fylder ens dage.

    Hvad angår mobil og arbejde.
    Så har jeg altid haft den indstilling, at når jeg er på arbejde så har jeg aldrig haft min private mobil på min person, hvis folk vil have fat på mig når jeg arbejder så må de ringe til firmaet og få fat på mig på den måde.

    Vil firmaet have at de kan komme i kontakt med mig telefonisk når jeg er på job så skal DE sørge for at give mig en intern firma telefon. Min private telefon vil aldrig blive brugt i firma øjemed.

    Hvad angår fritid der har jeg også meget klare regler for hvem der må ringe.
    En arbejdsgiver skal aldrig kontakte mig i min fritid for at diskutere arbejdsrelateret emner eller ændring af f.eks. arbejdstid, mødetid eller andet pis.
    Generelt skal de slet ikke kontakte mig når jeg har fri.
    Alle arbejdsrelaterede informationer skal gives til mig på arbejdspladsen i arbejdstiden. De kan ringe til mig uden for arbejdstid hvis firmaet er brændt ned og der ikke er noget job at møde ind til. Alt andet er uacceptabelt.
    Når først jeg stempler ud, så er der lukket af for alt firma relateret fims.

    Jeg har oplevet at en arbejdsleder har prøvet at ringe til min private mobil, fordi han ikke lige kunne finde mig i 5 minutter og da jeg så meddelte ham at jeg var ude for mig selv og at jeg i øvrigt aldrig har min private mobil på mig når jeg er på job. Så blev idioten helt paf og ret mopset og forsøgte så at tvinge mig til at gå med min private mobil mens jeg var på job så han kunne ringe til mig i tide og utide.
    Der fik stodderen så bare at vide, at hvis han vil have mulighed for at komme i kontakt med mig i arbejdstiden og han ikke lige kunne vente til jeg gik forbi hans kontor som skete ca. 20-30 gange i timen, så måtte han give mig en intern telefon, men at jeg stadig IKKE ville svare når jeg var ude for mig selv.
    Så var det den lukket for yderligere debat, dog med en temmelig ond skulen da jeg gik ud fra hans kontor.

    Han var også et rigtigt dumt svin, han gik og bagtalte folk når de ikke var der og når man ikke hoppede med på vognen, men bare vendte samtalen i en anden retning end den pågældende kollega han ville svine til, så blev han skide sur og ond i sulet.

    Han syntes heller ikke at jeg var der timer nok, men sjovt nok så havde jeg sgu flere timer end han eller nogen anden havde. Jeg mødte ind kl. 05:00 hver morgen og gik hjem kl. 17:30 mandag-torsdag og formastede mig så til at have en "kort" dag om fredagen hvor jeg mødte ind kl.05:00 og gik kl. 14:00 og tænk så syntes stodderen ikke jeg var der timer nok?

    Sådan en stodder kan man ikke have nogen former af respekt for. Der var heller ingen hjælp at hente hos ledelsen de var nogle vataber hele bundtet. De ville ikke blande sig når stodderen chikanerede nogen. Mange af de andre som arbejdede der turde heller ikke sige fra overfor idioten. Så dem kunne man jo heller ikke rigtigt have ret megen respekt for. Vi var dog heldigvis nogle få som var af samme overbevisning og vi holdt så sammen så godt vi kunne.

    Der var heller ingen hjælp at hente fra ens fagforening fordi firmaet ikke havde nogen overenskomst med nogen. Fordi som de selv formulerede det "de fortrak selv at ordne tingene internt" Ja det skal jeg da lige love for det også blev, det eneste som blev ordnet internt var sgu da at man fik sparket efter man havde sagt fra overfor stodderen for mange gange.
    Det var i det hele taget en temmelig ringe arbejdsplads alt taget i betragtning.
    De gjorde også stor forskel på fastansatte og dem de hyrede ind i højsæsonen da det blev julegavetid. Det er sku også temmelig ringe at man ikke vise den samme påskønnelse overfor alle. Men at man laver et A og B hold. Det var ikke engang fordi der var ret mange sæsonansatte i forhold til de fastansatte. Så differencen på at give den "store" julegave kontra den "lille" var marginal.

    Man kan sgu kun undre sig over at de vandt Årets Arbejdsplads 3 gange i træk, samt fik flere priser for at "tage sig godt af de udsatte" deres code of care som det så flot hedder. Ja som om, alle de syge og udsatte de havde til at "arbejde" for sig fik ikke en krone for det, men firmaet fik bunker af penge fra kommunen for at have dem der. Man må virkelig undre sig over hvor lusket systemet er i den henseende.

    Firmaer som disse er der desværre alt for mange af.
    Tænker at folk herinde selv har haft deres skumle oplevelser med svinske arbejdsledere eller hele toppen i et firma de har arbejdet for.


  • #15   4. jul 2023 Lyder da som en træls oplevelse virkelig og jeg har også som du siger mine egne lign oplevlser . Men Danny lad os lige lade telefon vaner og lorte jobs ligge det er lidt et sidespor .. . Det har meget lidt med hyggelig hobby at gøre . smiley

  • #16   4. jul 2023 herbst tilbage til rc drift !! ...

  • #17   4. jul 2023 Ha ha fat Eric. Ja savner det sku også nogen gange men uden mulighed for at træne ka jeg ik være med længere . Men gad nu godt lære RWD det ser sku godt ud

  • #18   4. jul 2023 Jeg har ganske enkelt været for doven til at tage profilbilleder og oprette mine biler - det er meget sølle! Det er nemlig sjovt at bladre i folks samlinger. Det skal der laves om på. Vinyler og kasettebånd skal aligevel findes frem og støves af - retro er for alvor ved at opbygge moment, det er med at gribe chancen.

  • #19   4. jul 2023 Lige præcis Pelle pedal det er nemlig sjovt at se andres modeller og bladre som du siger . Så op med dine også . Det jo alt sammen med til at få liv i denne gamle skude af en side ... men hvor er det fedt at se nye medlemmer komme til nu og der kommer biler ind og ja som du også siger retro er fedt så med på bølgen

  • #20   4. jul 2023 Pelle hvis du oprettet alle dine - så går jeg på loftet og kigger i de hemmelige Tamiya kasser. De blev sat på loftet i 2008 da vi købte huset, ikke engang jeg selv husker helt hvad
    De var tiltænkt at drengene skulle arve dem engang.
    Der er i hvert fald både en original Ascona + Audi + Blazer + Hilux + Pajero + Hornet + Grasshopper + Super Champ + Bigwig og 1,5 Monster Beetle osv.
    Fruen ved ikke engang alt dette er gemt, så vil hun bare sælge og købe sko.


  • #21   4. jul 2023 Jan bare se at komme igang så

  • #22   4. jul 2023 Well. Surprise!
    Jeg er her stadig. Men mest bare for at kigge. Hobbierne har ændret sig siden "dengang" og jeg må indse at tiden til RC bare ikke er der mere. Så alt mit udstyr er solgt.

    Efter gallerierne blev opkøbt for 4(??) gang og reklamerne eksploderede helt vildt, ja, så døde rcgalleri. Også derfor folket flygtede til f.eks facebook - for der var man jo allerede.

    Det er fedt at der stadig er få tilbage på rcgalleri, men jeg tror desværre det kører som en underskudsforretning, og derfor kun et spørgsmål om tid før de lukker helt ned, som nogle af de andre gallerier gennem tiden.



  • #23   4. jul 2023 der har været mange speciel sider gennem tiden men rcg har som det eneste næsten overlevet alt.. HPI baja fan er borte og Fg-forum er også væk, der røg de to største speciel forums for largescale. der var også et forum for mc men det er vist også væk.

  • #24   4. jul 2023 Dest du stadig er her Jacob . Og Kuno det er jo nemlig møg trist at siderne dør og derved også en form for fællesskab. Sys godt sådan noget som hobby ka tåke at ha sin egen kasse om man vil hvis man som på fks Facebook smider alt i en kasse så ka man pludselig ik finde noget som helst i den kasse. For at bruge en metafor . Så håber virkelig vi ka puste lidt liv i denne gie gamle side igen der er masser af folk der kom igang med rc hobby under nedlukningen og nu skal der bare fortsættes .

  • #25   5. jul 2023 Det er jo bare at invitere alle dem man kender som roder med hobbyen herind hvis de ikke allerede er herinde og er aktiv, ellers må man jo stikke til dem så de bliver aktive igen.

    Det der med reklamerne er nu relativt nemt at komme om ved, hvis man som jeg kun bruger sin computer.
    Der kan man jo bruge div. reklame blokkere. jeg har pt 5 aktive og jeg ser aldrig en reklame her på galleriet. Eller nogle andre steder for den sags skyld.

    Dette er vist det tætteste jeg kommer på reklamer her på galleriet, de der blogs.
    Men det er nu ret sjældent at jeg bladre så langt ned på siden.


    profilbillede
  • #26   5. jul 2023 Jeg er stort set herinde på siden hver dag og kan
    selvfølgelig godt se at aktiviteten er blevet markant nedadgående de sidste 4-5 år. Mange af de gamle brugere fra dengang er sikkert et andet sted i livet med uddannelse, børn, hus eller karriere. For mig selv, blev jeg oprettet tilbage i 2013, - efter "mindre" press fra min fætter smiley , men fik selv børn efterfølgende som gjorde at jeg havde svært ved at være aktiv på siden fra starten af. Nu hvor børnene er blevet større, har jeg bare vænet mig til at kigge med på sidelinjen og ikke blande mig i noget. Jeg har kørt både nitro- og benzinbiler men fandt for ca 5 år siden til sidst min rette hylde indenfor rc--verdenen, nemlig trail som tydeligvis er en af de mere populære genre indenfor rc hobbyen. Hvis man så er ude at køre med kammerater eller familie, ja så får man mange gange udvidet sin horisont inden for hobbyen , hvilket personligt gør at jeg ikke finder det relevant at oprette forum eller andet, da man allerede har fået den viden man søgte? smiley
    Men jeg tabte lidt interessen for at oprette min biler og siden, da jeg fornemmede at der blev oprettet mange "fiktive brugere" en overgang?? smiley 7
    Men tilslutter mig helt at der skal mere gang på den her hjemmeside for at få den tilbage på rette kurs, hvilket også kunne gøre mig selv mere aktiv på siden... smiley



  • #27   5. jul 2023 Sean H .. Han lyder ellers som en værre bandit ham din fætter når han sådan pressede dig til at deltage herinde .Men du jo heldigvis blevet glad for det nu .

    De falske profiler er gået mig forbi må være mens jeg selv har brilleret med mit fravær . Det forhåbentligt stoppet. Siden

    Og synes da bestemt du skal oprette alle dine fine trail biler når su har tid til at skyde nogen billeder . Et galleri er jo ik mege værd uden billeder.


  • #28   5. jul 2023 Det der med falske eller luskede brugere har desværre altid været der, i hvert fald siden jeg oprettede mig i december 2005.

    Men det er korrekt at en overgang der væltede det ind med dem og det er faktisk ikke en gang så længe siden at en eller anden klaphat oprettede sig herinde med det ene formål at promovere et eller andet fims som var vores hobby verden fuldstændig uvedkommende.
    Idioten fik da også prompte at vide at den bare skulle pakke sig, ikke at jeg har nogen magt til at slette eller fjerne den type personager.
    Men jeg kom med kraftige vendinger om at den slags uvedkommende promoveringer IKKE var velkommen her på galleriet.
    Brugeren forsvandt da også ret hurtigt herefter, om admin havde fat i brugeren eller hvad der skete skal jeg ikke kunne sige, men aktiv forblev brugeren ikke.

    Fjolser som kun opretter en bruger for at promovere/reklamere for lad os sige et tøjmærke, sko eller hvad de ellers finder på som ikke har en skid med RC at gøre de skal bare VÆK.
    Ellers skal der naturligvis være plads til alle som syntes at vores hobby er et fantastisk univers.

    Og det er jo et fantastisk univers, med mange facetter, der er jo noget for stort set alle interesser, om det er skala korrekthed, mekanik, elektronik, bil, båd, fly, helikopter eller droner.
    Så tilhører de jo alle dette fantastiske univers som vi populært kalder RC.

    Vi kan da også kun glæde os over de fremskridt som der er sket over de senere år, jeg tænker på med udbredelsen af f.eks 2,4 GHz mod Am sender/modtager som var standard i mange år eller fra at standard motoren i en model førhen var kul/børste motorer til de nu allestedsværende kulfrie/børsteløse motorer samt elektronikken som styre disse motorer i form af en esc så er der jo sket ting og sager. Også mht. programmering/indstilling af esc'en. Der er nogle som virkelig gør noget ud af at gøre det nemt og enkelt at rode med et hav af indstillinger hvis det er hvad man ønsker.

    Samt ikke at forglemme udviklingen af LiPo batterierne som virkelig har gjort noget ved forlænget brugstid og især nedsat lade tiden.
    Fra at skulle vente 12-14 timer på at ens NiMh pakke blev ladet op for at man så lige kunne køre hvad sølle 20-30 minutter med lidt held.
    Til at vi nu kan køre lad os da bare sige 45-60+ minutter på en opladning (alt efter hvilken type kørsel der er tale om naturligvis)

    Det er da mega fedt at vi nu har rigtig lang køretid samt at de børsteløse motorer er langt mere energi effektive i forhold til dem med børster. Plus meget lidt vedligehold hvis man passer godt på grejet.
    Ja ja, jeg er skam godt klar over at der stadig er rigtig mange som bruger de "gamle" typer motor i deres modeller, så som i deres lastbiler og crawlere.
    Men stadigvæk så bliver der jo også udviklet børsteløse motorer og esc'er til disse typer modeller.

    Personligt er jeg da imponeret over at Hobbywing og Spektrum og sikkert også andre producenter har udviklet nogle motorer hvor der er indbygget en esc ind i selve motoren, det er sgu da smart og plads for ikke at glemme vægt besparende.
    Mon ikke denne type motor kun vil brede sig mere og mere de kommende år.


  • #29   5. jul 2023 Ja Danny ud med sådanne personager aom du så fint kalder dem

    Og ja hold da op vi er heldige idag iforhold til gl dage jeg blir mega overrasket nær jeg fks får købt mig en bilnfra starten af 00erne og så der sidder en mekanisk fart regulator i for Sys jp ik det længe siden men det er jo så bare knap 25 år nu og der er dælme sket meget med teknikken og det gør 100 procent hobbyen sjovere at dyrke ja køretiden på en trail bil med et lipo på over 5000mah ka sagtens være flere timer nu da de køre så langsomt og da var da helt utænkeligt førhen . Så dejlig tid vi er i . Nogen mener nok rc storhedstiden er ovre men teknisk er vi der faktisk nu det har aldrig været bedre


  • #30   5. jul 2023 Hvis vi kan få hyggen tilbage, så er succesen sikker.
    Det var ganske enkelt legendarisk. Der var en kort periode med en “wannabe” / falsk Hyggen, ikke som den originale, men trods alt underholdende.

    Har HeyMate fået rettet fejlen med at man kun kan uploade et bilede af gangen?
    Eller skriv til dem via kontakt formularen. Det er nemlig irriterende når man vil oprette en enhed med mange billeder.


    profilbillede
  • #31   5. jul 2023 Enig.

    Det er en fantastisk tid vi oplever, for os som hælder mest til el modeller vi er jo særlig heldig, netop fordi at der er sket og stadig sker så mange ting udviklingsmæssigt.

    Der står det jo lidt sløjere til med f.eks. nitro og benzin motor udvikling. Ikke at jeg rigtigt følger med der længere men der sker næppe de samme kvantespring inden for det som med el.

    Uden at vil krænke nogen i disse så slibrige krænkelsestider, så vil jeg sige at el jo bare er 100 gange nemmere at gå til frem for nitro og benzin.

    En el model kan man jo køre med stort set 24/7 uden at det genere nogen, det er sgu knap så populært at fyre op for en benzin eller nitro model kl. 3 om natten i et tættere bebygget villakvarter.
    Men en el bil siger jo stort set ingenting i forhold.

    Der kan naturligvis altid være nogle super krakilske og krænkelsesparate aber som ville komme stormende ud og brokke sig fordi de lige var ude og snuppe et glas vand i nattens mulm og mørke og rent tilfældigt så en lille lavtgående "raket" fise forbi uden en lyd, men som alligevel lige syntes at det er dog for galt at sådan noget forgår om natten i deres fine villakvarter...


  • #32   5. jul 2023 Hyggen var altid godt for et billigt og godt grin.
    Frem med ham igen.

    Puds ham Nero! Find Hyggen og bring ham hid!


  • #33   5. jul 2023 Ka ik sige jeg var fan af Hyggen dengang men det står jo en frit for at lade vær og se en brugers indhold uden at svine dem den behandling han fik var under alt kritik .. der skal bare være plads til alle lige meget hvor meget man ved eller ikk ved om rc man ka kun lærer ved at være med herinde og så længe der holdes en god tone så går det nok alt sammen . Så ja han ka da også bare starte sin profil op igen hvis han lyster . Men .mon ik han kører noget på YouTube idag . Ved det ik men ku jeg da forestille mig da han jo var glad for at lave videoer og den funktion har vi jo ikk længere her inde har jeg lagt mærke til hvilket er ærgerligt

  • #34   5. jul 2023 Han var sgu sin egen ham Hyggen og ja han lavede da nogle finurlige ting som man kunne more sig over.

    Det er ikke ret længe siden jeg smed et link til hans kanal på tuben.
    Men ingen skal savne ham alt for slemt, så her er linket igen.
    https://www.youtube.com/@hyggen7613

    Her er en af hans "bedste" påfund.
    https://www.youtube.com/watch?v=DuG8Nk25HMk&ab_channel=Hyggen76

    Man kan da stadig oprette video indhold herinde så vidt jeg kan se.


  • #35   5. jul 2023 Når jeg prøver at uploade video står der at videoer ikk længere er tilgængelig her på siden

    ordret står der

    Det er ikke længere muligt at uploade videoer til denne side


  • #36   5. jul 2023 Brug support@heymate.dk og spørg de kunne hvis det er droppet fjerne det fra forsiden.

  • #37   6. jul 2023 Det er da også super træls at vi ikke længere kan ligge videoer op af vores sager.
    Far er ikke sur, far er bare SKUFFET!!!


  • #38   6. jul 2023 Det virket fint for mig igår at ligge video på

  • #39   6. jul 2023 Fra hvilken enhed / browser virkede det, har længe blot fået den her:

    profilbillede
  • #40   6. jul 2023 Jeg bruger kun min telefon så var fra den af

  • #41   6. jul 2023 Jeg får det samme resultat som Jan.

  • #42   10. aug 2023 Faldt lige over denne. Ind med hvad i har boys, så vi kan nyde billederne. Jeg er ved at samle op på hvad jeg mangler at få ind, så der kan komme lidt liv igen.

  • #43   10. aug 2023 Jeg bliver nødt til at sende fruen på weekend ophold hvis jeg skal have mit ned fra loftet - hun vil få et chock, for hun mener jeg har rigeligt i værkstedet + kontoret.
    Måske har hun faktisk en lille smule ret.


  • #44   10. aug 2023 Jan, et weekend ophold er også billigere end hun faktisk høre hvad ting rigtig koster ??

  • #45   11. aug 2023 Ja det er meget billigere

  • #46   11. aug 2023 Tja, vil godt indrømme jeg også mangler at få oprette lidt biler, men jeg døjer desværre med at jeg ikke længere syntes at være i stand til at tage de billeder jeg selv ønsker og af den kvalitet jeg selv ønsker.
    Det lyder nok lidt mystisk, for jeg bruger det samme grej jeg har brugt i årevis, men gnisten og passionen for foto er bare ikke den samme længere.
    Er der andre som har samme udfordring?


  • #47   11. aug 2023 Danny jeg bruger kun min telefon til at tage billeder med og oplade dem, har bare lært mig lige bruge lidt ekstra tid på at tage billedet for at få det til at se bedere ud. Syntes selv mine billeder er af ok kvalitet.

  • #48   11. aug 2023 Mange af de billeder jeg tar til oprettelser er kun midlertidige indtil jeg får bilerne ud i naturen og ka ta nogen gode billeder på baner eller hvor de nu blir kørt med . Og jeg har også en stak biler jeg stadig mangler at oprette men det er på listen for jeg ka godt li inden med at man har en fin samlet liste med billeder over hele sin samling herinde som man hurtigt ka trække frem og vise eller tjekke noget info osv ..

  • #49   11. aug 2023 Rene:
    Jeg ved ikke om det er fordi jeg prøver for meget, jeg har altid sat en ære i at tage nogle billeder der er er så perfekte som det nu er muligt. Jeg har skam noget ganske habilt pro fotogrej.
    Men det er simpelthen bare som om at gnisten og lysten til at tage billeder er væk og det har den bare været i flere år. Men jeg håber den vender tilbage en gang.
    Men så længe gnisten ikke er der og jeg ikke er tilfreds med de billeder jeg tager, så vil jeg heller ikke spilde min eller andres tid med at oprette nogle nye enheder.
    Måske der kommer et nyt album i ny og næ. Der er kravene til kvaliteten knap så høje til billederne som benyttes.

    Det er også tydeligt at se at efterhånden som kamerarene i mobiltelefonerne/smartphones er blevet bedre, så er kvaliteten af de billeder som folk bruger når de laver albums eller opretter en enhed også blevet markant bedre i forhold til hvad de var før hen og det er jo absolut positivt.
    Jeg kan godt huske der for flere år siden hvor man var nød til at afvise den ene enhed efter den anden grundet alt for ringe billeder og til tider alt for lidt og ringe info om den enhed som folk ville oprette. Der er folk heldigvis også blevet bedre til at give gode oplysninger om den enhed som de ønsker at oprette.

    Herbst:
    Jeg har altid bare taget billeder på vejen eller et sted i haven, eller hvor jeg nu lige tænkte at her ville der være mulighed for nogle skud.
    Der findes jo mange steder hvor man kan finde en god baggrund.


  • #50   11. aug 2023 Det da rigtigt nok og skal nok få taget nogen gode men der ska lige være tid

Kommentér på:
VÆK FRA SO-ME.. VEND TILBAGE TIL RCGALLERI.DK

Annonce