997 visninger
|
Oprettet:
Hvordan er reglerne for returret? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter.
Købte en Imax B5 i en butik, og fandt ud af at jeg er blevet snydt en smule, skulle give 250kr mere der hvor jeg gav den, i forhold til Fg-hobby.dk hvor jeg så fandt den senere på dagen.
Har jeg den samme returret på 21 dage, som når man handler på nettet, når nu jeg har købt den i en IRL butik?
Eller er det bare badluck hvis ikke han vil tage den tilbage, eller bare give mig et afslag i prisen?
Mvh SImon Brejne
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Hvis du har haft varen i hånden inden du køber så er der 0 returret ifølge dansk lovgivning. DOG er der nogle butikker der er flinke nok til at tage varen tilbage. Dette er kun en del af deres kundeservice og de er ikke berettiget til det. De kan også give dig et gavekort eller tilgodebevis.
jul 2005
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 9 Emner: 41 Svar: 712
Så må jeg jo bare håbe han vil tage den tilbage, eller give prisafslag, for ellers er jeg godtnok færdig med at handle der...
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 11 RC-enheder: 6 Emner: 11 Svar: 333
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Hvorfor skulle han give dig penge tilbage eller prisafslag?
Det er da din egen fejl at du ikke har undersøgt tingene godtnok før du smider pengene på bordet.
jul 2005
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 4 Emner: 16 Svar: 25
for 250,- kr mere har du en fysisk butik du kan gå ind i se/holde7føle om det er den vare du vil ha. Det koster penge at ha et showroom. dernæst har du en fysisk butik du kan gå ned i og reklamere hvis der er noget i vejen med produktet. til og ofte kan det være et problem med internet butikker! ( og den er selfølgelig ikke ment på fg-hobby) Dernest kan du få al den personlig vejledning i en fysisk butik, og sjældent på nætstederne.
Det er og bliver dyre at handle i en fysisk butik end på internettet, da internette ikke behøves at yde anden service end det lovpligtige.
mange sælger i butikker er træt af at folk kommer og bruger dem, deres butik til at se vare, og få vejledning til hvad de skal købe, for at selger går hjem og køber tingene på nettet med små besparelser, . . .
Det er selfølgelig et forsøg værd at bytte det, men du må endelig ikke blive sur hvis han ikke vil, for med ovenstående kan jeg eggentlig godt forstå ham!
jul 2005
Men prisen er stadigvæk lavere.
Jeg fik svar på mit spørgsmål, jeg takker mange gange
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 19 Emner: 24 Svar: 519
Eksempelvis kan laderen købes her til de 250 kr som du har givet for meget for den.
(link fjernet)
Sidst jeg handlede tog det 3 dage fra Hong kong til den var hos mig.......
dette er ikke en opfordring til at handle udenlands... : )
jul 2005
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 19 Emner: 24 Svar: 519
jul 2005
Jeg må vist til at handle i udlandet
Hvordan er reglerne for returret?