{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny begynder
  • #1   14. sep 2008 Afterrun er til hvis din bil skal stå i længere tid ( for de fleste ), nitro tager fugt til sig ( kan ikke huske det rigtige ord ) og fugt er = rust, afterrun fjerner resterne af nitro i din motor og dermed tager din motor ikke rust skader over længere tid.

    Ret mig hvis jeg tager fejl i noget..


  • #2   14. sep 2008 afterrun fjerner så vidt jeg ved ikke nitro, men er bare tynd olie som ligger sig som en film på lejer og andre udsatte steder. Jeg bruger det hver gang, også selvom jeg måske skal køre dagen efter, har dummet mig en gang og ikke givet nok, og det kostede det store leje i motoren, så nu giver jeg den rigeligt når dagen er omme, og husk at køre den tør så motoren ikke har noget i sig, og husk at turne motoren når du har givet afterrun, så det bliver smidt rundt, dog ikke så meget at den smider det ud i potten.

  • #3   14. sep 2008 så det skal i hver gang man har kørt eller kun vis den bare stor i flere uger

  • #4   14. sep 2008 okay der står på nitroen der er allerede er en del olie i ......men det er stadig bedst at hælde afterrun i bagefter?


  • #5   14. sep 2008 Afterrun olie bruges, når man sætter bilen på hylden vinteren over,
    eller hvis den skal stå i længere tid. Ikke nødvendigt efter hver gang den har kørt.
    Det fortrænger fugt, og dermed også risikoen for rust / tæring.


  • #6   14. sep 2008 min rustede og jeg kører hver uge, har måske sprunget en gang over, og en dråbe eller 2 dækker altså ikke til hele motoren, ikke engang lejet...
    men ja den første tank man kører når den har fået afterrun er ikke superfed da den ikke helt yder det den kan, men efter 1. tank så hjuller det bare,


  • #7   15. sep 2008 Jeg bruger WD40 eller Pronto hver gang jeg har kørt, meget billiger. Fyld gummislangen til luftfilteret og drej derefter motoren rundt som ville du starte den.
    Det der sker er at det nitro der er i brændstoffet nærmest "suger" fugt til sig og alt i din motor vil ruste på kort tid.

    Mvh Lars B


  • #8   15. sep 2008 hvor meget afterrun skal der så i cirka.....

  • #9   15. sep 2008 jeg plejer at fylde pipetten helt op, men jeg kommer måske også for meget i, men 4-5 dråber er ikke nok, så måske 10 dråber eller lign.

Kommentér på:
ny begynder

Annonce