564 visninger
|
Oprettet:
God stabil helikopter til letøvede {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er på udkig efter en god stabil og rolig helikopter.
Jeg er delvis nybegynder, men har fløjet med Lama V3 for et par år siden, så kender nok til fjernstyring m.m.
Helikopteren skal være batteridrevet, må gerne være større end Lama'en, men hvad skal man købe før man er godt tilpas?
Vil gerne høre bud UNDER 4000kr!
På forhånd tak!
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 265
Spøg til side, hvad jeg synes er en god begynder heli på el er en T-rex 450 størelse heli. Der er efterhånden rigtig mange der laver dem og de er stort set alle sammen mere eller mindre kopier af Aligns T-rex. Fordelen er at de er billige og stumperne er billige til dem.
Størelsen har også lidt at sige ang. hvor nem den er at styre. En T-trex 500 eller 600 er mere rolig og nemmere at lære at flyve med, men er langt uden for dit budget.
Du skal sørge for at købe en god sender, så kan du også kode flere modeller ind i den af gangen.
Sidst men ikke mindst, så find dig en simulator og brug en masse timer med den, det kan spare dig for rigtig mange styrt.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 RC-enheder: 8 Emner: 63 Svar: 121
Jeg har også kigget på en t-rex, den ser rigtig fin ud, og man kan købe dem brugt temmelig billigt.
Du skriver Align - er det top modellen af T-rex eller hvad?
Er 500 og 600 fysisk større end 450'eren?
Kender du evt. noget til Raptor modellerne?
Det var mange spørgsmål!
dec 2006
En T-rex 500 og 600 er større end 450 og koster en del mere i batterier og andet el.
aug 2007
Den er temmelig billig.
dec 2006
Der er e der har lavet en gratis simulator der kan bruges sammen med din Esky pult. Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, men den virkede rimelig realistisk.
aug 2007
dec 2006
aug 2007
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Jeg er selv startet op med at flyve heli i år
Og har bruge Realflight 3,5 som udgangs punkt. Den er faktisk reæl nok og du kan uden tvivl lære at flyve. (hmm kan da hovre nu :).
Men har andskaffet mig Reflex. Den er noget mere bøvlet at få indstillet og brugerfladen er også mere bøvlet. Men den er bare en anelse mere realistisk. På den måde, at når du hovre, at halen ikke står snor lige og at du godt kan "tabe halen" når du flyver vildt. Som i det virkelige liv..
jun 2007
Men det rigtige gear, sender og modtager flyver den rigtigt godt. Men et råd, ha en der har fløjet heli i nogle år. Den kommer i stumper, og du skal selv samle den fra bunden. Og der så mange fald grupper, at det er total umuligt at overskue, for en nybegynder. Havde samlet den efter instruktionen. Men jeg kan da lige sige, at jeg sku justerer efter, på alle leder og kander, da de havde haft fingerne i den
Bare et godr råd, fra en der har været det hele igemmen hah
dec 2006
jun 2007
Jeg havde bare et lille handicap, i det at min com står i sove værelset. Og mit bor er for lillet til både at ha tastatur og en heli og stumper liggene. Så der var et være rand mellem soveværelset og stuen. (skal lige igemmen køkkenet og en gang :)....
Men det gik da haha
God stabil helikopter til letøvede